Hva med å dra i samme retning igjen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    Hva med å dra i samme retning igjen?

    Det er ikke til å komme bort fra at LSK er en relativt liten klubb, med relativt få stående/syngende/aktive fans. For å kunne gi Sportsklubben den verbale og visuelle støtta den fortjener, er vi (LSKs stående/syngende/aktive fans) avhengige av å stå sammen. Samarbeide. Dra i samme retning. Vi er ikke PSG, som kan ha et titalls tildels rivaliserende grupper og likevel lage kanonstemning.

    Vi har rett og slett ikke råd til splittelser i fan-miljøet. Kanskje spesielt ikke nå som klubben sliter i alvorlig motgang. Vi holder på å rykke ned, for faen!

    Jeg vet mye om hva som har skjedd i miljøet de siste årene. KFL-styret har gjort dumme ting, det samme har UFC. Og ikke minst har en rekke andre aktører i miljøet driti seg ut. Også klubben har gjort lite gjennomtenkte ting i behandlingen av noen av deres beste "kunder".

    Å skulle samarbeide med hverandre igjen vil kanskje smake vondt for enkelte. Men om det er til det beste for LSK, kan det vel være mulig for alle parter å svelge noen porsjoner stolthet?

    Bortekampene er et herlig bevis på at det er mulig. Som regel finner vi Junior Kanaris, ultras-gutta og KFLs hovedforsangergruppe samlet i en herlig, sprudlende gjeng midt på tribunen. Hvis det går på bortebane, hvorfor kan vi ikke klare det samme på Åråsen?

    Det blir ofte hevdet at enkeltpersoner eller mindre grupper ikke har noe særlig å si for stemninga. "Vi er så mange, noen fra eller til spiller ingen rolle", blir det sagt. Det er reinspikka bullshit. Hvor mye har ikke for eksempel Tommy Blaaflat hatt å si for stemninga opp gjennom åra? Eller Arild Myklebust? Hva med Rønnern de siste åra? Eller Tony i Fredrikstad i fjor?

    Ingen skal prøve å fortelle meg at enkeltpersoner eller mindre grupper ikke kan gjøre en (stor) forskjell på stemninga.

    Jeg har fått nok av konflikter og splittelser. Fokuset fra tidligere år må tilbake. Fokus på synging og nye sanger, hopping, flagging og tifo. Fokus på å få folk til å delta. Fokus på tribunelivet!

    Jeg kunne ikke gitt mer faen i hvem som kaller seg hva, hvem som går kledd i hvilke merker, hvem som er medlem hvor og hvem som er venner med hvem. Vold, rasisme og slike ting kan aldri, aldri, aldri godtas, og de som utøver denslags i forbindelse med LSK-kamper, bør selvfølgelig utestenges. Men utover det, ser jeg ingen grunn til at vi ikke kan klare å samarbeide.

    Sammen for Sportsklubben!

    Lars, med gode venner i de fleste leire.
  • Johnny Sack
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Jun 2007
    • 127

    #2
    Veldig enig i dette. Min ærlige mening er at etter utestengelsene har stemning og innsats på tribunen sunket. Det er ikke like mye trøkk over hele linja lenger...slik som det har vært de siste sesongene. På meg så virker det som de små grupperingene hadde stor innvirkning på hele flertallet. De gjorde noe med mentaliteten til hele felleskapet. Selvfølgelig er episodene som har skjedd kjipe og seff må LSK og supporterne reagere, men jeg er ikke sikker på at å skjære alle over én kam og forby ultras-grupperinger vil bidra positivt her. En enkeltperson bør straffes for sine handlinger uavhengig av gruppering. Synes KFL og LSK bør verdsette at det spirer og gror av av unge, sinnsykt dedikerte supportere som tenker litt nytt i form av framtreden på tribunene enn det som var vanlig på 90-tallet i norge. LSK vedtok sikkert nytt tribunereglement i beste hensikt med tanke på familier og at man skal føle seg trygge på åråsen, vel og bra, men tviler på at gutta har dyp innsikt i hvordan man legger til rette for at en stor supporterskare skal vokse seg enda større (Grønlund?). Er det på tide å begrave stridsøksa? På tide å ufarliggjøre ultras-begrepet? Føler at det ligger en eim av sensur over alt for tiden. LSK og KFL bør være innkluderende og støtte opp under nytenking. Er sikker på at det vil være verdt å snakke sammen å komme til en løsning her. De har bevist nå at uholbar oppførsel får store konsekvenser. På tide at alle er velkomne igjen, drit i hva folk kaller seg. Straff enkeltpersoner som tråkker over grensen, ikke grupperingen denne personen er medlem i. Vi trenger alle nå! Klubben ikke minst! Nå mister vi mest sannsynlig lagets to beste spillere i løpet av uka og vi ligger 2 p unna nedrykk...

    Kommentar

    • Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

      #3
      Godt innlegg Lars. Tror alle er enig i det du skriver.
      Som jeg har sagt så er jeg den første til å komme tilbake hvis disse 2 grep skjer:

      1. LSK opphever forbudet mot ultras relaterte ting.

      Det blir for pinlig å sitte å se på at div supportergrupper som besøker Åråsen får dra opp ultras 2-stangs, flagg osv. mens hvis vi gjør det så skal hela røkla bli utestengt.

      2. KFL må fjerne paragrafen om grupper i KFL.

      Her kan også ultras i fremtiden ikke fokusere så voldsomt på at alt skal stå med UFC osv. men ha en fin blanding av LSK/UFC relaterte ting. Også må folk slutte å syte hvis man velger å holde oppe et flagg det står ultras/UFC på istedetfor LSK.

      Det er ikke mye som skal til, og INGEN av partene har tatt skade av slik bortetribunelivet med alle i en klump har vært hittil.

      Hvis disse 2 tingene blir opphevet er jeg sikker på at alle er tilbake.

      Kommentar

      • Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

        #4
        Opprinnelig skrevet av Tony
        2. KFL må fjerne paragrafen om grupper i KFL.

        Her kan også ultras i fremtiden ikke fokusere så voldsomt på at alt skal stå med UFC osv. men ha en fin blanding av LSK/UFC relaterte ting. Også må folk slutte å syte hvis man velger å holde oppe et flagg det står ultras/UFC på istedetfor LSK.
        Vil bare utdype denne litt.

        Ettersom jeg har forstått det fra styret i KFL har man denne regelen fordi man etterhvert så på UFC som en konkurerende supporterklubb mot KFL ettersom man satte opp bussturer, hadde medlemslister osv.

        Jeg tror at hvis man fjerner denne regelen og legger til rette et samarbeid med bussturer, tribuneliv, tifo osv. blir ting mye enklere. Man vet nå hva som er å tråkke over streken for begge parter og sålenge man holder ting på et nivå alle er fornøyd med kan det jo ikke gå galt.

        I tillegg vil jo de av ultras folka som ikke er medlem i KFL i dag melde seg inn i KFL igjen ettersom man må være medlem for å stå på feltet. Tror det rett og slett blir en vin vinn situasjon for alle hvis man holder det på et nivå alle kan enes om.

        PS: Vil bare legge til at jeg IKKE er medlem i UFC. Men jeg er alltid med UFC på kamper osv. i tillegg til at jeg kan prate ålreit med folk i styret i KFL osv. Denne debatten er viktig for meg også.

        Kommentar

        • ragnarrock
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 937

          #5
          merker jeg gjerne skulle hatt en forklaring...
          hvorfor vil dere egentlig ha en banner hvor det står ufc?

          hvorfor blir det laget skjerf hvor det står kanarifansen?

          skal vi bare digge oss selv kan vi vel finne bedre annledninger til å gjøre det?
          foreslår at alle møter opp på martins på tirsdager og synger til hverandre
          vi er kjempe tøffe olé olé olé..

          kanskje en liten overdrivelse på slutten der, setter stor pris på livet som ultras kan være med og lage. Men jeg har aldri i verden forstått hvorfor UFC, KFL, eller noen andre skal bruke tid på å fokusere på annet enn lsk.. så, please enlighten me!
          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

          -RagnarRock-

          Kommentar

          • Johnny Sack
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Jun 2007
            • 127

            #6
            Skjønner heller ikke hva som er problemet med at undergrupperinger velger å kalle seg ultras og viser dette gjennom flagg etc. Det er jo bare ment for å støtte laget mer visuelt, mentalt og bidra positivt! Dessuten vil de jo aldri konkurrere med kfl, man vil jo være på samme felt og bidra sammen! Dette vil alle vinne på...supportermiljøet og LSK! Skulle noen tråkke over streken, straff denne personen og la "grupperingen" den er med i være i fred. Kan godt skjønne at noen føler seg ekskludert og misforstått med dette nye reglementet og ikke føler noe særlig for å bidra.
            Vil også si at jeg heller ikke er medlem i en ultras-gruppering, men føler det er nødvendig å inkludere alle supportere igjen for å få opp stemninga og lysten til å gi alt på tribunen.

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #7
              Opprinnelig skrevet av Tony
              PS: Vil bare legge til at jeg IKKE er medlem i UFC.
              Betyr dette at UFC nå er en formell organisasjon med medlemsregister og medlemskontingent?

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                #8
                Opprinnelig skrevet av Torolf
                Betyr dette at UFC nå er en formell organisasjon med medlemsregister og medlemskontingent?
                Nei. Men jeg bruker ordet UFC så folk skal skjønne hvem det snakkes om.
                UFC pr. dd. er ingen gruppering og kommer heller aldri til å bli en egen organisasjon. Det er ikke ultras style vettu

                Kommentar

                • ulfpulf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2504

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                  merker jeg gjerne skulle hatt en forklaring...
                  hvorfor vil dere egentlig ha en banner hvor det står ufc?
                  hvorfor blir det laget skjerf hvor det står kanarifansen?
                  Noen synes det er ålreit med banner med UFC, andre liker skjerf hvor det står Kanari-Fansen.
                  For meg er det god nok forklaring. Så lenge alle støtter LSK og ikke gjør noe som skader klubben, kan de gå med/holde opp hva de vil for meg.

                  skal vi bare digge oss selv kan vi vel finne bedre annledninger til å gjøre det?
                  foreslår at alle møter opp på martins på tirsdager og synger til hverandre
                  vi er kjempe tøffe olé olé olé..
                  Gjør gjerne det bare du også møter opp på kampdager og synger for laget.
                  kanskje en liten overdrivelse på slutten der, setter stor pris på livet som ultras kan være med og lage. Men jeg har aldri i verden forstått hvorfor UFC, KFL, eller noen andre skal bruke tid på å fokusere på annet enn lsk.. så, please enlighten me!
                  Jeg tror budskapet til trådstarter er at det ikke er nødvendig å forstå hvorfor andre ikke vil være akkurat samme slags supporter som deg selv, og at alle som støtter klubben bør jobbe sammen, ikke irritere seg over hva andre gjør annerledes. Det er i tilfelle et synspunkt jeg støtter fullt ut.

                  Sammen for Sportsklubben, og drit i forskjellene!

                  ulfpulf, uten uvenner i de fleste leire.

                  Kommentar

                  • Ranakanaris
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 487

                    #10
                    Hvis dette skal gå så må de sentrale personene i denne "konflikten" sette seg ned å ta en prat, slik att man blir enig rettningslinjer og andre viktige ting. Og så er det vel noen som må beklage ovenfor hverandre det som er blitt sagt og gjort. Sånn att man for rensket opp lufta og startet på ny side og blanke ark.

                    Jeg kan ikke se dette som problem, men det blir vel noen kameler å svelge for noen, men dette er ikke store kamelen, størrelsen på den kamelen er midt mellom Risth og bergdølmo sin. Og det skal da gå greit.

                    Og jeg begynner å bli lei av disse fæle kriminelle flyktningene vi har fått på SS, ser helst att vi sender dem tilbake der dem kom fra :-)

                    Kommentar

                    • maurakanari
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2005
                      • 635

                      #11
                      NEI til ultras-relaterte ting på feltet. Dvs, flagg, skjerf, bannere osv.
                      JA til LSK-relaterte ting.

                      Vil ikke ha noen ny undergruppe-tull på feltet, hvor man "reklamerer" for sin "gruppe" Vi er Kanari-fansen, støtter fugla, og det er det.
                      VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                      Kommentar

                      • Mr.Bird
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Mar 2009
                        • 76

                        #12


                        MCMXVII

                        Kommentar

                        • ulfpulf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2504

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av maurakanari
                          NEI til ultras-relaterte ting på feltet. Dvs, flagg, skjerf, bannere osv.
                          JA til LSK-relaterte ting.

                          Vil ikke ha noen ny undergruppe-tull på feltet, hvor man "reklamerer" for sin "gruppe" Vi er Kanari-fansen, støtter fugla, og det er det.
                          Jeg er uenig.
                          Det viktige nå er å få alle til å trekke sammen igjen.
                          Hvis noen vil kalle seg noe spesielt og markere det med flagg, skjerf eller bannere, har jeg ingen problemer med det så lenge de ikke motarbeider noen andre.
                          Målet må være å få samlet alle LSK-supportere igjen, uansett hva de har på seg eller hva de vifter med.
                          Jeg forstår ikke at det er veldig nødvendig for noen å ha flagg med Ultras/UFC på, men jeg forstår heller ikke hvorfor det er så viktig at de ikke har det.
                          Hvis alle er litt mer fleksible og litt mindre mistenksomme, tror jeg vi sammen kan støtte laget enda bedre.
                          Les utdypingsinnlegget til Tony en gang til. Der synes jeg han beskriver veldig bra hvordan det kan ordnes.

                          Kommentar

                          • Vestfold Kanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Oct 2004
                            • 4583

                            #14
                            UFC vil selvsagt tilbake til ståplass igjen, alle syngende bør samles på et sted. Vi har lært mye av det som har skjedd og ønsker på ingen måte å være en konkurrent til KFL.

                            Ved en eventuell flytt tilbake til feltet er det Lillestrøm som kommer til å være i fokus visuelt.

                            Men ballen ligger hos KFL og LSK.
                            LOUD
                            PROUD
                            ULTRA

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              #15
                              Håper og tror alle har lært nå ,så jeg ønsker ufc hjertelig tilbake på feltet og håper dere tar ansvar på felt c som har blitt litt dødt i det siste...Håper at Dere er på plass mot Tromsø...Når til og med Tullebukk ønsker Dere tilbake så tror(håper) jeg små problemer med Lsk og Kfl lar seg løse rimelig greit..

                              Kommentar

                              • Del Portro
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Nov 2008
                                • 115

                                #16
                                Godt skrevet. Dette er en viktig sak foran skjebnehøsten. Alle krefter må forenes. Stemninga kan vi ikke lage gruppevis rundt på stadion, den må samles. Massesuggesjonen og drivkraften som en gang var på feltet, er dessverre betydelig dårligere. Det er som det blir sagt - vi har ikke råd til noen fraksjoner, bortsett fra dem som naturligvis strider rett imot det å være supporter. Det vi trenger nå er å konsentrere oss om å støtte laget og ha takhøyde i supporterklubben. Vi må både ha samme fokus og tillate at folk har ulike meninger. Det er sjarmen med fotball. Det fordrer imidlertid å imøtekomme et slikt initiativ. Hvordan vet jeg ikke, men det må kunne gå an å møtes på de vesentlige tingene. Så får man legge det mindre bra bak seg og komme på en felles plattform som utgjøres av kjærligheten til klubben vår, Lillestrøm Sportsklubb. Etter det som har skjedd, skjønner jeg at det nødvendigvis måtte skje noe. Men det er mye som tyder på at det er klima til å få ordnings på det. Da gjelder det å komme igang og ta hjemmebanen tilbake. Går man inn på et konstruktivt og bøyelig nivå, istedenfor den overdramatiserte vinklingen på supporterkultur som man finner i media, skjønner jeg ikke hva som skal stå tilbake for en enighet. Det vil i så fall være høyst på tide og avgjørende for å reise oss sammen med klubben vår.

                                Kommentar

                                • Simeone
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2008
                                  • 761

                                  #17
                                  Flere gode poenger som blir nevnt her, ingen tvil om det. En ting jeg mener er viktig at det skal være "likhet for loven".

                                  Brytes reglene som LSK har satt får man selvfølgelig en straff, men det må være en viss sammenheng mellom "forselsen" og straffen. Altfor mange ganger føles det ut som at det som avgjør straffen er: hvilken gruppe man er medlem i, hvem man drikker øl med, hva man skriver på forumet eller hva man synes om Frank Grønlund.

                                  Når man føler man blir urettferdig utestengt skaper det automatisk en kløft. Den ene parten er forbannet og frustrert fordi de ble (etter deres mening) urettferdig behandlet. En annen part som kanskje ikke helt vet hva som skjedde men har blitt fortalt det av noen andre(eller lest her inne) skaper seg en bilde av problemskapere som de igjen anser som en negativ ting.

                                  Ellers vil jeg bare oppfordre til en forsatt konstruktiv debatt.
                                  Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                  para gritarle a la FIFA:
                                  ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                  Kommentar

                                  • Helguson
                                    Medlem
                                    Bøffel
                                    • Jul 2009
                                    • 36

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                    UFC vil selvsagt tilbake til ståplass igjen, alle syngende bør samles på et sted. Vi har lært mye av det som har skjedd og ønsker på ingen måte å være en konkurrent til KFL.

                                    Ved en eventuell flytt tilbake til feltet er det Lillestrøm som kommer til å være i fokus visuelt.

                                    Men ballen ligger hos KFL og LSK.

                                    Først og Fremst hei.
                                    Dette er min første innlegg på dette forumet,så jeg har ikke mange minuttene som Onlinebøffel
                                    Men over til saken som er litt mer dyster,Rivalisering i mellom supportergrupper oppstår der klubben er mer opptatt av og være snill utadd en og skjerme for egne fans og få et kanskje dårlig rykte i media,dette gjelder,både sportsklubber og Supporterklubber.

                                    Det som skjer er at du får en utvanna gjeng på Åråsen som er bra,det er det ingen tvil om,men den kunne også vært mye mye bedre.
                                    UFC har min fulle støtte i denne saken KFL har det ikke.
                                    så faller vi igjen tilbake til dette med vold og casualsgrupper. min mening om det er at jeg ikke bryr meg. SKF kom igjen. Enga har sin gruppe med LSKO-Boys. og 100vis av Scandinaviske klubber har sine.
                                    At Lillestrøm sports klubb prøver og skjerme klubben sin for casulasgrupper og til og med ihuggafans som Ultras stiller jeg meg spørrende til.
                                    Da blir også Borteturene til LSK best på grunn av Åråsen er plassen der de mest ihugga fansen er spredt rundt på arenaen av klubbens egne regler.

                                    Til slutt ble det nevnt i min Quote at ballen ligger hos LSK og KFL.
                                    Jeg mener at det går ann og bare starte rolig på dette forumet,der medlemmer blir satt i karantene for og uttrykke sine meninger privat ovenfor en admin.
                                    Grunnlaget for karantenen var Dobbeltnicking,noe jeg også stiller meg VELDIG spørrende til?
                                    Får vi det ikke til her på forumet,kan vi bare legge ballen helt død,når det kommer til sammspleising på Åråsen.
                                    Ballen ligger hos en Moderator på dette forumet vil jeg si.

                                    Nå helt til slutt vil jeg sende en stor takk til Tony og vår avtroppede Fans-general Arild.
                                    Hadde det ikke vært for dere hadde ikke Åråsen vært den samme,takker for mange fine kamper sammen med dere.KFL er ikke det samme uten dere to som gnisten i krutthaugen.
                                    KFL er heller ikke det samme uten Ultras!

                                    Kanarifansen er landets beste fans,men dere kan bli så mye bedre.
                                    Slipp tøylene på Ultras gjengen,alt vi vil er og støtte LSK 110%


                                    God Sommer,vi ses på Åråsen!
                                    Helguson.


                                    Quote:Casual? Nei,Ultras...likegyldighet er rota til alt ont!

                                    Kommentar

                                    • ChriZza
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 4265

                                      #19
                                      Modmelding: Jeg flyttet innlegget til Torolf til Moderatorene er maktmisbrukere så en off-topic diskusjon ikke begynner i denne tråden.

                                      Kommentar

                                      • Superstefan
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 2180

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Helguson
                                        min mening om det er at jeg ikke bryr meg. SKF kom igjen. Enga har sin gruppe med LSKO-Boys. og 100vis av Scandinaviske klubber har sine.
                                        At Lillestrøm sports klubb prøver og skjerme klubben sin for casulasgrupper og til og med ihuggafans som Ultras stiller jeg meg spørrende til.
                                        Da blir også Borteturene til LSK best på grunn av Åråsen er plassen der de mest ihugga fansen er spredt rundt på arenaen av klubbens egne regler.
                                        Du ser deg spørrende til at Casuals er uønsket på Åråsen?

                                        Jeg håper Ultras og KFL kan samles igjen.

                                        Casuals vil jeg aldri se igjen på Åråsen.
                                        Fotograf Kreativ Kanaris

                                        KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎