Hva med å dra i samme retning igjen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    #81
    Opprinnelig skrevet av UltraFo
    Men det må vi jo få sjansen til å bevise først
    Hva med å bevise nå til Lørdag da? Ta med dere det dere har laget av LSK retta flagg, 2-stangs osv, og gi visuell støtte fra popcorn hjørnet!
    Kanarifugla flyr høyt i år!

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5914

      #82
      Opprinnelig skrevet av Tony
      Jeg har lenge foreslått for enkelte styremedlemmer når dem sier at det er pga at medlemmene i KFL ikke vil ha UFC tilbake, at man kan arrangere et nytt medlemsmøte for å finne ut hvordan situasjonen er pr dd. Er jo ikke sikkert at alle som var veldig imot ifjor er det nå lenger.
      Kan man ikke legge det som folkeavstemning sammen med EU-avstemninga, som jo også dukker opp ved jevne mellomrom?
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • Johnny Sack
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Jun 2007
        • 127

        #83
        ...mulig jeg er stokk dum, men jeg har enda ikke forstått det. Ligger problemet i om man skal hete UFC, Ultras o.l.? Ikke i om man oppfører seg ordentlig på kamp? Hva i all verden er farlig om en gjeng står sammen med alle andre og kaller seg UFC/UL/Team Scooter og har dette på bannere så lenge de synger alt de kan for Lillestrøm sportsklubb og holder seg innenfor et tribunereglement som ALLE ANDRE på fotballkamp i norges land må følge? Dette forstår jeg rett og slett ikke! Er det ordet Ultras som er så farlig? Hvis det blir sånn: "kan vise UFC-logoen litt, men ikke så mye." "Bare stå samlet men ikke vis det så tydelig at dere er en gruppe"...da synes jeg dette har sunket ned på et rimelig lavt nivå. UFC ønsker å stå samlet med sine logoer og bidra SAMMEN med KFL (De vil jo også være medlemmer av KFL). De vil jo ikke være konkurrenter! Hva er da problemet?? Nei, nå gidder jeg ikke å si mer i denne debatten...skjønner mindre og mindre.

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          #84
          Jeg skjønner også mindre og mindre.

          Spesielt lurer jeg på en ting: hvis disse enkeltindividene er så farlige at de ikke kan stå hos KFL, hvorfor kan de da sitte blant familier og bortesupportere (!) på Felt P på SS?

          Dette er totalt ulogisk for meg.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • Johnny Sack
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Jun 2007
            • 127

            #85
            ...og det står samlet på bortekamper uten logoer. Hadde de blitt jævlig annerledes og farlige hvis de hadde stått der med logoer??

            Kommentar

            • Petter Ø
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3008

              #86
              Opprinnelig skrevet av UltraFo
              Du av alle burde vite hvor mye blod og svette flere av oss la igjen i tifo gruppa og tifo rommet også for eks.
              Det vet jeg veldig godt. Det skal dere ha masse ros for. Helt villt hvor mange timer enkelte la inn. Du og flere var jævlig viktige for FuglaTifo, bare synd FuglaTifo ikke var like viktig for dere. Det er dere som har boikotta FuglaTifo og KFL siden april ifjor istedet for å engasjere dere innad i KFL for å finne en løsning på lang sikt.

              Jeg håper at vi kan bli one big happy family igjen under KFL 92. I stedet for å være vi og dere. Kutt samrør med eks-MBer og andre som har valgt å jobbe for casualfirma i Lillestrøm, kom dere tilbake til Martins, tribunemøter og feltet. Dere snakker om at UFC er en så viktig del av identiteten til mange av dere. Hva med KFL? grupperinga dere har vokst opp med og som alltid har hatt gode tradisjoner som definitivt er verdt å jobbe for å opprettholde. KFL er en viktig del av min identitet, det har det alltid vært og det kommer den alltid til å være. Det er jeg sikker på at det fortsatt er for de fleste av dere også.

              First things first: Det viktigste vi kan jobbe for er at det koker på feltet med flagg og stemmebånd på bristepunktet. Den eneste måten å oppnå det på er å lede den store massen av medlemmer til å bli mer mentale. Det gjør vi best med å stå sammen og utøve det Macho så fint kaller massesuggesjon. Vi oppnår mer flagging ved at 50% av folket plukker opp ett flagg enn om 100% av forsangerfeltene eller 100% av UFC flagger.

              Hvis vi samler oss så er jeg sikker på at vi kan hente frem nok mentalitet gjemt på Romerike til at vi kan skape et KFL sterkere en noen annen supportergruppering sett i Norge hittill.

              Det er at alle drar i samme retning igjen jeg også vil.
              Petter Ø - Kreativ Kanaris
              http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

              Kommentar

              • UltraFo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2007
                • 800

                #87
                Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                Det vet jeg veldig godt. Det skal dere ha masse ros for. Helt villt hvor mange timer enkelte la inn. Du og flere var jævlig viktige for FuglaTifo, bare synd FuglaTifo ikke var like viktig for dere.
                FT var viktig men blir jo ikke det samme å bruke masse tid og penger på tifo på ett felt vi selv ikke står på og er ønsket. Det ekke så kult serru

                Men det er noe jeg gleder meg mest til er å bidra med FT igjen osv vis vi får komme tilbake engang. Men nå er det of to work, vi sees i morra folkens!

                Vi 2 kan holde egne diskusjoner for oss selv på pm Petter
                UFC ~ Gulsvarte Brødre

                Kommentar

                • Armando
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Jul 2008
                  • 88

                  #88
                  Håper de lar UFC få komme tilbake til feltet, savner det gamle trøkket gjennom hele kampen som vi hadde før!

                  For å være helt ærlig så kan man ikke si at KFL har vært noe annet enn rævva etter at UFC ble sendt på den andre tribunen. Standarden har blitt senka så jævlig.

                  Nei, får håpe at UFC får komme tilbake igjen slik at dere kan kalle dere norges beste supportere igjen.
                  Last edited by Armando; 24.08.2009, 23:24.

                  Kommentar

                  • Mr.Bird
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Mar 2009
                    • 76

                    #89
                    Er det greit om de bruker selve logoen??? Da står det ikke ultras eller UFC... Synes det er en jævlig kul logo, og riktige farger har den også
                    Her kan man jo også bli enige om et ca. antall! Så kan de ha noen to-stangs, flagg, banner, skjerf, osv.. der det står ultras eller UFC på! Pluss at de kan lage mange nye og mer LSK-relaterte to-stangs og flagg, som de allerede har nevnt tideligere i tråden! Sammen er vi sterke(st)
                    MCMXVII

                    Kommentar

                    • skotten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 1794

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Spesielt lurer jeg på en ting: hvis disse enkeltindividene er så farlige at de ikke kan stå hos KFL, hvorfor kan de da sitte blant familier og bortesupportere (!) på Felt P på SS?
                      Hvor står det at noen er farlige, og hva legger du i dette? For første gang på tre år begynner denne diskusjonen å nærme seg det saklighetsnivået den trenger og fortjener, og da klarer jeg ikke helt å unngå at jeg blir småirritert over sånne svadainnlegg...

                      Kommentar

                      • tippen
                        Juniormedlem
                        Bøffel
                        • Jul 2009
                        • 25

                        #91
                        nå har jeg lest,så å si alt på denne tråden her.....

                        Jeg sitter igjen med ett spørsmål......

                        Hvorfor er det så viktig for Ultras å hete dette eller UFC....?
                        Dette er navn som brukes i Trondheim og Oslo....og ett navn som fører til at alle de som ikke er sååååå inn i alt som skjer i supportermiljøene,mener dette står for pøbler og annet idioti....kan ikke fatte det med å kalle seg med navn,andre supporter grupper har...da har dere jo egentlig ikke en egen identitet....dere får en identitet som rbk og søpla supportere også har....

                        Ultras navnet er noe som blir med engang oppfattet som bråk...mye mulig ingen av dere er bråkemakere,eller bare få tallet av dere er det...men bråk er uakseptabelt...det har vell de fleste forstått nå...

                        Jeg har stått på feltet i flere år....med og uten Ultras...har ingen negative opplevelser med dere...jeg er bare i mot ting som kan virke provoserene...etter hva jeg skjønner så er bare navnet ULTRAS provoserene nok for mange....desverre for dere....

                        Jeg er FOR at ALLE kan stå sammen og synge og skrike....men da må ALLE følge regler som er satt fra KFL og LSK....sånn er det bare...

                        Uansett....første og siste innlegget mitt i denne saken....håper ting ordner seg for alt og alle....

                        Mye enig med deg glasgow....

                        eLSKer...

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av skotten
                          Hvor står det at noen er farlige, og hva legger du i dette? For første gang på tre år begynner denne diskusjonen å nærme seg det saklighetsnivået den trenger og fortjener, og da klarer jeg ikke helt å unngå at jeg blir småirritert over sånne svadainnlegg...
                          Da får du heller bli irritert da, absolutt ikke meg i mot. Undertegnede storkoser seg. For oss som ikke frekventerer de lugubre kebab-sjappene i Lillestrøm, og dermed ikke kjenner til det siste innen sladder, så fremstår denne striden som totalt absurd. Totalt. Kun noe av de (få) innvidde forstår de egentlige underliggende årsakene antar jeg.

                          Hva er grunnen til at de er på SS Felt P hjemme da? Forklar det i klartekst. Folk kan stå sammen på bortebane, men ikke på hjemmebane? Snodig.

                          PS. Forstå meg rett, for meg kan Ultras være nøyaktig hvor de vil, på RB for den saks skyld. Men det blir litt feil bruk av ressurser. Litt som å ha Simen Brenne luntende ute på venstreving, hvor han ikke helt kommer til sin rett.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • FUGlinho
                            KFL styremedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 2454

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av Armando
                            Håper de lar UFC få komme tilbake til feltet, savner det gamle trøkket gjennom hele kampen som vi hadde før!

                            For å være helt ærlig så kan man ikke si at KFL har vært noe annet enn rævva etter at UFC ble sendt på den andre tribunen. Standarden har blitt senka så jævlig.

                            Nei, får håpe at UFC får komme tilbake igjen slik at vi kan kalle oss norges beste supportere igjen!
                            At det har vært så rævva går jeg ikke med på.

                            Prestasjonen på tribunen vil alltid avhenge litt av det som skjer på banen og hvor på tabellen vi er, enten vi liker det eller ei..

                            Derfor kan godt hende at stemningen ikke hadde vært så bra som den burde selv med ufc på feltet. Er altfor mange som tror at alt blir bra bare ufc kommer tilbake. Ufc gir utrolig bra støtte de, er ikke det. Men feltet kommer til å bestå av flere enn de, og hvis ikke alle gir 100& så blir ikke stemningen så jævla mye bedre. For at vi skal bli bedre så må ALLE på feltet gi 100%, gjør de det så blir det bra uansett, med eller uten ufc.
                            Kim
                            Styremedlem KFL

                            Kommentar

                            • FUGlinho
                              KFL styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2454

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av BennyLem
                              Hva er grunnen til at de er på SS Felt P hjemme da? Forklar det i klartekst. Folk kan stå sammen på bortebane, men ikke på hjemmebane? Snodig.
                              Tribunereglementet til LSK? klarere enn det blir det vel ikke.
                              Kim
                              Styremedlem KFL

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Hva er grunnen til at de er på SS Felt P hjemme da? Forklar det i klartekst. Folk kan stå sammen på bortebane, men ikke på hjemmebane? Snodig.
                                Fordi LSK vil "ha orden, ikke ro og orden, men orden". Sitat Per Mathisen.
                                Og derfor kom de med sine regler i fjor høst. Der ble det lagt klare føringer for hvordan man øsnket at supporterne skulle fremstå og hvilket budskap man skulle få lov til å fremføre fra tribunen. Og siden det i følge en av LSK sine utsendte "ikke er en menneskerett å gå på LSK-kamp," så mente de at de hadde sin fulle rett til å heve seg over grunnlovens §100. Og det var et argument som ble kjøpt av alle tilstedeværende minus 1 (meg). Sannsynligvis fordi de aller fleste på det tidspunktet hadde fått mer enn nok av at Kanarifansen (uten bindestrek....) til stadighet ble fremstilt lite flatterende i media. Og uten å tenke lenger enn til nesetippen godtok KFL at "The Wave" ble det nye mantra i miljøet rundt LSK.
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • Armando
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Jul 2008
                                  • 88

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                  At det har vært så rævva går jeg ikke med på.

                                  Prestasjonen på tribunen vil alltid avhenge litt av det som skjer på banen og hvor på tabellen vi er, enten vi liker det eller ei..

                                  Derfor kan godt hende at stemningen ikke hadde vært så bra som den burde selv med ufc på feltet. Er altfor mange som tror at alt blir bra bare ufc kommer tilbake. Ufc gir utrolig bra støtte de, er ikke det. Men feltet kommer til å bestå av flere enn de, og hvis ikke alle gir 100& så blir ikke stemningen så jævla mye bedre. For at vi skal bli bedre så må ALLE på feltet gi 100%, gjør de det så blir det bra uansett, med eller uten ufc.
                                  Gode poeng her, kjære Kim! Men jeg har bare skrevet egne meninger, er ganske sikker og jeg håper på at det ikke er flere som har den samme instillingen og holdningen som jeg har

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                    Tribunereglementet til LSK? klarere enn det blir det vel ikke.
                                    Fullstendig klar over at man innførte semi-totalitære tribuneregler, men det løser jo ingenting. Snarere tvert i mot. At reglene er klare gjør de ikke smarte.

                                    Hvem som helst kan nå kle seg så "pent" man vil (til og med i kjole og hvitt), og lage krøll på SS eller RB om de skulle ønske. Samtidig så utestenger man folk som aldri har gjort noe voldelig fra KFL-feltet, bare fordi de har politisk ukorrekte capser og bannere. Snodig.

                                    Feil bruk av virkemidler spør du meg. Hadde vært my bedre å utestenge de som faktisk begår lovbrudd i tilknytning til fotballen fra Åråsen og andre baner. Så kunne de som aldri har gjort noe faanskap vært på hvilken tribune de ville, uavhengig av om de har en tostangs med budskap mot NFF eller ei (Bennys "weapon of choice" mot NFF er som kjennere vet den gode gamle telefonen. Var en fryd å skjelle ut Espelund, Kålfjord og Hareide da landslaget var på sitt mest patetiske).

                                    Undertegnede er selvsagt kjent med at enkelte Ultras har tråkket i noen blomsterbed og lignende, men det er stort sett harmløse greier. Som en gjennomsnittlig russebil i russetida. Og tagginga i Trondheim gjorde de vel opp for selv?

                                    Det er mulig at det er noe som har gått meg hus forbi, men det virker som om dette hysteriet rundt Ultras er dratt ut av proporsjoner. Som vanlig blåst opp av det norske inkompetene og fryktskapende pressekorps. Finnes ikke grenser på hva man driver overdreven skremselspropaganda med.

                                    Svineinfluensa! FinansKRISE!!! Global oppvarming!!! ULTRAS!!!!

                                    Må si jeg har et relativt avslappet forhold til alt sammen.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • Kvittre
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 265

                                      #98
                                      Alle har et valg!
                                      UFC har valgt at det er bedre å sitte på felt P uten sin logo, enn sammen med KFL med LSK relaterte logoer.
                                      For meg er det ulogisk om det eneste man vil er å støtte sportsklubben, men det er som sagt deres valg.
                                      Om de føler de kan bidra bedre på den måten er flott, men da skjønner jeg ikke hvorfor de vil tilbake på feltet... Men nå er det ikke alt her i verden jeg skjønner heller da..
                                      BennyLem.. Svineinfluensa, finanskrise, global oppvarming er det mulig du har et avslappet forhold til, men kom ikke å si at du ikke blir litt engasjert av Ultras-diskusjonen..

                                      Kommentar

                                      • Andersen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2009
                                        • 350

                                        #99
                                        Tidlig i denne konflikten, ble det sagt at man må gi og ta.
                                        Nå har UFC tydelig strukket seg for å kunne komme til enighet med KFL.

                                        UFC har sagt at de skal begrense sin bruk av UFC logo og egne klær/tostangs etc. De UFC gjenstandene som i fremtiden vil bli brukt er vel uansett svarte og gule? Altså i riktige farger, om ikke annet!

                                        Nå er det på tide å komme til et kompromiss.

                                        Kommentar

                                        • Ranakanaris
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 487

                                          Opprinnelig skrevet av Andersen
                                          Tidlig i denne konflikten, ble det sagt at man må gi og ta.
                                          Nå har UFC tydelig strukket seg for å kunne komme til enighet med KFL.

                                          UFC har sagt at de skal begrense sin bruk av UFC logo og egne klær/tostangs etc. De UFC gjenstandene som i fremtiden vil bli brukt er vel uansett svarte og gule? Altså i riktige farger, om ikke annet!

                                          Nå er det på tide å komme til et kompromiss.
                                          Det virker som om UFC aksepterer tribuneregler på bortebane, og da har jeg liten eller ingen forståelse for hvorfor disse tribunereglene ikke kan følges på hjemmebane!! Hvis dette er feil så må dere gjerne korrigere meg, men det er slik jeg oppfatter konfliktens kjerne akkurat nå mellom KFL og UFC.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎