Hva med å dra i samme retning igjen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

    Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
    Det virker som om UFC aksepterer tribuneregler på bortebane, og da har jeg liten eller ingen forståelse for hvorfor disse tribunereglene ikke kan følges på hjemmebane!! Hvis dette er feil så må dere gjerne korrigere meg, men det er slik jeg oppfatter konfliktens kjerne akkurat nå mellom KFL og UFC.
    Jeg har svart på akkurat dette tidligere i denne tråden. Scroll deg tilbake et par sider så finner du det.
    Ultras Felt C Lillestrøm

    Kommentar

    • Loddet
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 325

      Problemet er at tribunereglene er helt absurde. Ifølge de er Boot Boys, Bandidos, gjengen til Åge Åleskjær og det som værre er velkommen til å uniformere seg på Åråsen, mens UFC ikke får ha en liten logo engang.

      For de fleste kritisk tenkende individer er dette ganske enkelt absurd..

      Kommentar

      • King_Raymond
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4987

        Opprinnelig skrevet av tippen
        nå har jeg lest,så å si alt på denne tråden her.....

        Jeg sitter igjen med ett spørsmål......

        Hvorfor er det så viktig for Ultras å hete dette eller UFC....?
        Dette er navn som brukes i Trondheim og Oslo....og ett navn som fører til at alle de som ikke er sååååå inn i alt som skjer i supportermiljøene,mener dette står for pøbler og annet idioti....kan ikke fatte det med å kalle seg med navn,andre supporter grupper har...da har dere jo egentlig ikke en egen identitet....dere får en identitet som rbk og søpla supportere også har....

        Ultras navnet er noe som blir med engang oppfattet som bråk...mye mulig ingen av dere er bråkemakere,eller bare få tallet av dere er det...men bråk er uakseptabelt...det har vell de fleste forstått nå...

        Jeg har stått på feltet i flere år....med og uten Ultras...har ingen negative opplevelser med dere...jeg er bare i mot ting som kan virke provoserene...etter hva jeg skjønner så er bare navnet ULTRAS provoserene nok for mange....desverre for dere....

        Jeg er FOR at ALLE kan stå sammen og synge og skrike....men da må ALLE følge regler som er satt fra KFL og LSK....sånn er det bare...

        Uansett....første og siste innlegget mitt i denne saken....håper ting ordner seg for alt og alle....

        Mye enig med deg glasgow....

        eLSKer...
        Kan prøve å svare på dette. De av oss som grunnla UFC en November dag i 2005 hadde i lang tid snakket sammen om tribunekulturen på LSK kamper og Europa generelt. Dette året tok KFL store framskritt på tribunen. Tromma så dagens lys, og et par evighetsanger fikk vi også. Kulturen som nå begynte å komme på Åråsen lignet mer og mer på den kulturen som man ser i sydligere land som Frankrike, Italia, Hellas osv. Dette er en kultur som undertegnede og noen til virkelig hadde sansen for, og vi bestemte oss derfor for å danne en Ultras gruppe for å kunne gå i bresjen for å virkelig få denne kulturen til å få rotfeste.

        Har ikke tenkt til å gå altfor dypt inn på Ultras kulturens opprinnelse og alt hva den står for, men vi tok utgangspunkt i det vi mente er det beste med denne kulturen. Tidlig på stadion, non-stop synging, hopping og flagging.lage flagg, bannere, tifo. Bruk av pyro. Og støtte laget uansett åssen det går på banen.

        Når vi skulle finne navn til den nystartede gruppen så ble vi tidlig enige om at vi ville ha med "Ultras" i navnet, og ettersom vi som grunnla gruppen stod på Felt C så var dette et naturlig valg av navnet. I etterpåklokskapens navn kan man kanskje si at vi heller burde brukt et annet navn, men jeg for min del tro ikke det hadde hatt noe å si. Hadde vi brukt andre "typiske navn" for ultras grupper, som f.eks Inferno eller Boys så hadde det også blitt vridd om til at det er negativt ladede ord og grupper man kan assosiere med bråk i andre land. Jeg tror situasjonen hadde blitt den samme selvom vi hadde kalt oss f.eks "Lillestrøms mest engasjerte".

        Problemet ligger ikke i navnet i seg selv. Problemet er at KFL begynte å se på oss som en konkurrent istedenfor et supliment til tribunekulturen rundt Lillestrøms kamper. Som vi skrev i det åpne brevet så har vi helt klart gjort våre feil vi også, men de som er i KFL styret og i den indre kjerne i KFL vet at vi er en gruppe med glade engasjerte Lillestrøm supportere som elsker klubben vår like mye som alle andre, den eneste forskjellen er at vi ønsker å få lov til å kalle oss Ultras Felt C. Vi er villige til å strekke oss langt, ofre en del ting, inngå kompromiss, men på en eller annen måte må vi fortsatt få lov til å være de vi er, nemlig Ultras Felt C Lillestrøm!

        Vet ikke om det var noe bra svar på spørsmålet, men jeg har hvertfall prøvd
        Ultras Felt C Lillestrøm

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          Opprinnelig skrevet av Loddet
          Problemet er at tribunereglene er helt absurde. Ifølge de er Boot Boys, Bandidos, gjengen til Åge Åleskjær og det som værre er velkommen til å uniformere seg på Åråsen, mens UFC ikke får ha en liten logo engang.

          For de fleste kritisk tenkende individer er dette ganske enkelt absurd..
          Det ironiske her er at selv Klanen skjønner dette. For å være ærlig synes jeg den pausetifoen de hadde på Åråsen i fjor var veldig morsom og to the point. (Masse små plakater med "farlige" ord som Ultras, anti-nff etc.)
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • Rovfugl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 3672

            problemet er vel ikke selve gjengen, men at gjengen bruker navnet ULTRAS som er et forbindelsesord til noe LSK ikke ønsker?. forhold seg til det som er. de samme argumentene dukker opp i post etter post etter post, bare formulert anderledes. Har ikke tidligere blanda meg inn i denne diskusjonen, men gud hvor lei man blir av å lese det ene dårlige argumentet etter det andre, hvem gjorde hva, og hvilken gruppe gjorde ditt og datt. En nevnte at Ultras aldri har konkurert mot KFL, men sier også at den konkuransen dem mellom bare var sunt og skapte mere for begge
            det er ikke noe feil med Ultras, men navn og logo innbyr ikke til å reklamere for det LSK ønsker på tribunen kanskje. den vanlige mannen i gata vet ikke at det er forskjell på Ultras og Casuals, alt går under ett navn der.
            DØ FOR FUGLA!!!
            http://www.fluefiskebloggen.no
            LSK er min religion
            Ujah er min gud

            Kommentar

            • UltraFo
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2007
              • 800

              Opprinnelig skrevet av Rovfugl
              det er ikke noe feil med Ultras, men navn og logo innbyr ikke til å reklamere for det LSK ønsker på tribunen kanskje. den vanlige mannen i gata vet ikke at det er forskjell på Ultras og Casuals, alt går under ett navn der.
              Der fordelen med egne effekter kommer inn vett

              Står det UFC05 på en genser så står det ikke casuals og den vanlig mann i gata vil skjønne at det er UFC og ikke en cæsjual.

              Tror heller det ikke er LSK det står på om å få komme tilbake.
              UFC ~ Gulsvarte Brødre

              Kommentar

              • skotten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 1794

                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Hva er grunnen til at de er på SS Felt P hjemme da? Forklar det i klartekst. Folk kan stå sammen på bortebane, men ikke på hjemmebane? Snodig.
                .
                Kortfattet og to the point; Pga politisk uenighet rundt tribunereglementet, og selvvalgt. Altså ikke fordi de har blitt tvunget til å stå der pga at det er "farlige" gutter, slik jeg fikk en følelse av at du ønsket å fremstille det som i går. Dog fortsatt ikke noe klokere på hva du la i begrepet farlig...

                Kommentar

                • Buch
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Aug 2009
                  • 15

                  For meg som er en sittende ikke syngende Lsk supporter, så synes jeg iallefall nivået på fansen har synket betraktelig etter at disse gutta ble borte fra feltet. Jeg er "mannen i gata" som dere kaller det, men greier fint å skille engasjerte supportere og fotballpøbler. Jeg tror at både Kfl og Lsk taper mye over tid med å ikke tillate denne kulturen som har kommet for å bli i Norge som ialle andre land i Europa. Dra nytte av disse og ta lærdom av alt det positive de kan bidra med, ikke fokuser på noen få negative tilfeller. Kfl har vært den førende supportergruppen i Norge på et mer modere tribuneliv. Denne utvilingen vil stoppe ved å ikke tillate denne kulturen.

                  Ja til engasjerte supportere!

                  Kommentar

                  • UltraFo
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2007
                    • 800

                    Opprinnelig skrevet av iL
                    Hva med å bevise nå til Lørdag da? Ta med dere det dere har laget av LSK retta flagg, 2-stangs osv, og gi visuell støtte fra popcorn hjørnet!
                    Det her er noe av det vi har som er LSK relatert + litt annet som du ser.
                    Ikke alt som kom med på bildet heller men det så du vell fra andre siden..

                    UFC ~ Gulsvarte Brødre

                    Kommentar

                    • vEgz
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Aug 2006
                      • 130

                      Personlig mener jeg det er merkelig om noen IKKE skulle ønske UFC tilbake på feltet igjen.

                      Hva klær angår ønsker jeg ikke egentlig å legge meg oppi det, fordi hele diskusjonen er absurd etter min mening. Legg dette "ikke UFC logo på bannere, flagg etc." tullet til side: vi har hatt mange forskjellige slkike grupper før, og dette bør ikke være noe annerledes. UFC05 på gensere, bannere etc. må kunne godtas; dette er da ikke verdens undergang.
                      Blir også for dumt å si at ikke enkeltpersoner kan ha mye å si når det gjelder livet på feltet, som ble pekt på tidligere i tråden her. Om de har en litt annen genser enn deg; la det ligge.

                      Har ikke folk merket hvor bra f. eks moses fungerer? Den går jo nettopp ut på konkurranse mellom folk på tribunen, som i mitt syn er noe av det sunneste som fins når det gjelder tribuneliv! Nå er vi endelig oppe av "møkka" hva tabellposisjon angår, men det er selvfølgelig ingen grunn til å ligge på latsiden på tribunen. Jeg tror konkurranse mellom felt C og A+B kan bli helrått igjen hvis UFC gutta kommer tilbake, og dette er noe som burde ordnes snarest.

                      vegard

                      Kommentar

                      • Tobben
                        Jeg elsker å kjøre trikk
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2005
                        • 1666

                        Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                        En nevnte at Ultras aldri har konkurert mot KFL, men sier også at den konkuransen dem mellom bare var sunt og skapte mere for begge
                        Konkuransen undergruppene imellom om hvem som fikk med seg flest folk på hjemme og bortekamper.

                        Kommentar

                        • UltraFo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2007
                          • 800

                          Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                          En nevnte at Ultras aldri har konkurert mot KFL, men sier også at den konkuransen dem mellom bare var sunt og skapte mere for begge
                          Konkuranse var mer ment inne på feltet for eks hvor det rett og slett var om å gjøre å flagg mest, hoppe mest mulig, klappe høyest og dra med seg flest mulig rundt seg. Funker det over hele feltet vil jo da mer eller mindre hele feltet bli med til slutt. Det var aldri ment å være en konkurent på den typen at man er en annen supporter gruppe istedet for en undergruppe for KFL som vi vil være. Heller ei en konkurent på priser osv men som Tobben sa at vis det hadde vært om å gjøre å pushe flest til "sine busser" som godt kan være KFL sine så blir det jo fler supportere på kamper. 2 fulle KFL busser, 1 full "UFC buss" og 1 full JK buss for eks ville gitt mange supportere på kamp. Og jo fler busser ett selskap kan sette opp jo billigere burde de kunne gi pakker som gjør turen billigere igjen også.

                          Dette er ett godt eksempel på god konkuranse inadd på feltet som faktisk JK startet mot oss en eller annen gang i år, eneste var at jeg måtte fjerne winners og loosers fordi JK tror de vinner hele tiden
                          Men det har jo hjulpet til helt klart økende flagging hvertfall hos oss og deler av feltet som igjen er hele poenget. Visuel støtte!

                          UFC ~ Gulsvarte Brødre

                          Kommentar

                          • Buch
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Aug 2009
                            • 15

                            Opprinnelig skrevet av Buch
                            For meg som er en sittende ikke syngende Lsk supporter, så synes jeg iallefall nivået på fansen har synket betraktelig etter at disse gutta ble borte fra feltet. Jeg er "mannen i gata" som dere kaller det, men greier fint å skille engasjerte supportere og fotballpøbler. Jeg tror at både Kfl og Lsk taper mye over tid med å ikke tillate denne kulturen som har kommet for å bli i Norge som ialle andre land i Europa. Dra nytte av disse og ta lærdom av alt det positive de kan bidra med, ikke fokuser på noen få negative tilfeller. Kfl har vært den førende supportergruppen i Norge på et mer modere tribuneliv. Denne utvilingen vil stoppe ved å ikke tillate denne kulturen.

                            Ja til engasjerte supportere!

                            Legger merke til at Rønnern har tommel ned til innlegget mitt.. Kan du begrunne hvorfor? Mener du at stemmningen på feltet ikke har blitt dårligere etter at dere sa nei til engasjerte supportere? Mener du også at Kfl hadde vært der dere er i dag uten bidrag fra disse menneskene? Tror du at Kfl kan utvikle seg tilsvarende i årene som kommer uten engasjerte supportere ( ultras grupperinger ) ?

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              Opprinnelig skrevet av Buch
                              Legger merke til at Rønnern har tommel ned til innlegget mitt.. Kan du begrunne hvorfor? Mener du at stemmningen på feltet ikke har blitt dårligere etter at dere sa nei til engasjerte supportere?
                              Jepp, det mener jeg. Du skriver forøvrig betraktelig dårligere! Vi vet fra bortekampene at så ikke er tilfellet. Da står de sammen med oss andre, uten at det nødvendigvis blir hallelujastemning hver gang.

                              Nå har jeg stått blant KFL i 16-17 år og kan med hånden på hjertet si at vi aldri har hatt så bra motgangssupport som de siste årene.

                              Forøvrig har vi masse engasjerte supportere i KFL, at 15 stk. velger å ikke stå blant oss, betyr ikke såååå mye.

                              Opprinnelig skrevet av Buch
                              Mener du også at Kfl hadde vært der dere er i dag uten bidrag fra disse menneskene?
                              Uten tvil! UFC har ikke tilført KFL idéer som ikke flere av oss andre har hatt i lengre tid.

                              Opprinnelig skrevet av Buch
                              Tror du at Kfl kan utvikle seg tilsvarende i årene som kommer uten engasjerte supportere ( ultras grupperinger ) ?
                              Jepp! Den forrige og denne sesongen har KFL virkelig vist seg frem positivt. Knapt en eneste opptur sportslig, men veldig bra tribunestøtte. Visuelt har KFL løftet seg veldig, tifomessig har KFL produsert noen virkelige godbiter. Dette vil fortsette med eller uten UFC på tribunen.

                              La meg få presisere at jeg er veldig positiv til tanken om UFC tilbake på tribunen. De har tatt syvmilssteg den siste tiden med hensyn til å bli en del av KFL igjen. Personlig har jeg (fra min side) et godt forhold til alle fra UFC og jeg synes vi har det bra sammen på bortekampene og kan ikke se hvorfor vi ikke skal få til det samme hjemme.

                              Men, jeg er drittlei den der evinnelige nedrakkingen av KFL som kommer til dels fra Ultras (ikke nødvendigvis UFC), til dels fra folk-som-ikke-har-tilknytning-til-Ultras-men-som-velger-å-debutere-på-forumet-med-uforbeholden-støtte-til-Ultras.

                              Vi har blitt pissa på sportslig i to sesonger nå, men har fra alle som ikke er Ultras-vennlige, fått massivt skryt for vårt engasjement, vår støtte og måten vi står bak laget på. Det finnes faktisk andre som kan noe om tribunekultur, uten at referansene til Plankehaugen skal draes frem hele tiden.

                              Fuck off alle forbanna idioter som mener at KFL ikke har mentalitet. Jeg har mentalitet, Klumpen har mentalitet, Felt C har mentalitet, JK har mentalitet osv. osv. Det er masse gode folk i KFL, vi har plass til flere, men vi har bevist at vi ikke er avhengige av "Ultras" for å lage god stemning.

                              At du får noen tomler opp på ditt innlegg, sier mer om de som gir dem, enn om KFL!
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

                                Ronnie: Folk må få mene hva dem vil uten at man skal bli rakka ned på av folk som mener det er bra. Alle har forskjellige meninger om hvordan stemningen er. Føler ihvertfall at fra ultras sin del så har klaging rundt stemninga vært fraværende i det siste. At folk klager, til støtte for ultras, kan du ikke pelle over mot ultras m/flere.

                                Sånn situasjonen har vært på bortebane i år har vært eneste mulighet for å drive kulturen vi liker, dog ikke med bannere og flagg, og jeg føler at det har hjulpet betraktelig på stemningen.
                                Se bare i Drammen og Trondheim. Jeg sier ikke at det er bare ultras sin fortjeneste, men at det har hjulpet vet alle som var på disse kampene. Visuelt sett hadde bortebane vært ræva hvis det ikke hadde vært for ultras/jk med tanke på flagg. Der har du en fordel med å ha oss på plass.

                                Sangmessig har du også hatt en større og mer aktiv klump, slik jeg ser det i forhold til hjemme. Mulig jeg tar feil der.

                                Nå er det bare å vente på styret i KFL sitt svar om hvordan dem vil ha det utover. Men ønsker man ikke samarbeid videre vil jeg se det vanskelig å løse denne saken på et senere tidspunkt også
                                Last edited by Tony; 24.08.2009, 13:01.

                                Kommentar

                                • BrutoBrutalis
                                  Juniormedlem
                                  Bøffel
                                  • Oct 2006
                                  • 26

                                  Istedenfor å være så forbanna opptatt av at alle skal dra I samme retning, så burde vi kanskje jobbe litt med aksepten for at folk faktisk kan dra på litt ulike måter. Denne konformitetstanken er jo fullstendig hinsides..
                                  Last edited by BrutoBrutalis; 24.08.2009, 13:16.

                                  Kommentar

                                  • Buch
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Aug 2009
                                    • 15

                                    Ettersom jeg forstår er du forsangeren på feltet. Slik jeg ser det gjør du en kjempe jobb, og jeg har stor respekt for personer som deg som gir alt for Lsk og for å lage bra stemmning på tribunen. Så tommel opp til deg! Hvis jeg kan komme med en negativ tilbakemelding så er det valg av sanger i forbinnelse med mål for Lsk. Synes ofte det kunne med fordel blit valgt sanger med mer trøkk i disse situasjonene. Kan ikke navnet på alle sangene, men synes det er noen sanger som trøkker mer enn andre. Du ler sikkert av det og tenker at dette kan jeg ingen ting om. Det er mulig stemmer, men er bare noen tanker jeg har gjort meg. Så ikke heng deg opp i det hvis du menerjeg er helt bak mål.


                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Jepp, det mener jeg. Du skriver forøvrig betraktelig dårligere! Vi vet fra bortekampene at så ikke er tilfellet. Da står de sammen med oss andre, uten at det nødvendigvis blir hallelujastemning hver gang.
                                    Jeg snakker om Åråsen, og her er det ingen tvil om at stemmningen er blitt dårligere. Når det gjelder bortekamper kan jeg ikke uttale meg da jeg svært skjelden er tilstedet. Kansje økt stemmning på Åråsen hadde medført økt oppmøte på bortekamper som igjen hadde ført til bedre stemmning?
                                    En ting er iallefall sikkert og det er at stemmningen/trøkket på Åråsen er blitt vesentlig dårligere. Det er sikkert lettere for meg å vurdere enn for deg som står å roper i roperten hele kampen.

                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Uten tvil! UFC har ikke tilført KFL idéer som ikke flere av oss andre har hatt i lengre tid.
                                    Dette veit jeg heller ikke så mye om. Kfl innført mange nye ideer iforbinnelse med tribunekultur, dette løftet Kfl til nye høyder og kfl ble etter min mening de klart beste supporterne i landet. Ultraskulturen kom også inn i bildet i samme periode, så merkelig om ikke dette har noen sammenheng. Dette veit sikkert mange av dere mer om, men jeg har iallefall trodd at disse ideene har kommet fra andre supporterkulturer som b.la. ultras kulturen.


                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Jepp! Den forrige og denne sesongen har KFL virkelig vist seg frem positivt. Knapt en eneste opptur sportslig, men veldig bra tribunestøtte. Visuelt har KFL løftet seg veldig, tifomessig har KFL produsert noen virkelige godbiter. Dette vil fortsette med eller uten UFC på tribunen.
                                    Dersom Kfl opprettholder sin holdning til ultraskulturen, så tror jeg det blir vannsklig å følge utviklingen. Fordi: Kfl tar avstand til denne kulturen, og denne kulturen er etter min mening blant de fremste i til å utvikle tribunelivet. Det blir jo helt feil dersom Kfl følger utviklingen dersom de ønsker å ta avstand fra ultraskulturen.
                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    La meg få presisere at jeg er veldig positiv til tanken om UFC tilbake på tribunen. De har tatt syvmilssteg den siste tiden med hensyn til å bli en del av KFL igjen. Personlig har jeg (fra min side) et godt forhold til alle fra UFC og jeg synes vi har det bra sammen på bortekampene og kan ikke se hvorfor vi ikke skal få til det samme hjemme.
                                    Da foreslår jeg at dere i Kfl legger forholdene til rette slik at dette kan la seg gjennomføre. La de kle seg som de vil, flagge som de vil, hoppe som de vil, ta hvilken buss de vil o.s.v MEN selfølgelig skal det stilles krav til de også, og det er krav som gjelder alle supportere nemlig å oppføre seg på en ordentlig måte både før,under og etter kamp!
                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Men, jeg er drittlei den der evinnelige nedrakkingen av KFL som kommer til dels fra Ultras (ikke nødvendigvis UFC), til dels fra folk-som-ikke-har-tilknytning-til-Ultras-men-som-velger-å-debutere-på-forumet-med-uforbeholden-støtte-til-Ultras.
                                    Føler ikke jeg har nedrakket KFL på noen måte. Nå er det vel mye nedrakking av ultras til tider også? Er vel ikke bare en vei dette går. Er du dritt lei de folka-som-hater-utras-og-mener-ultraskulturen-kun-er-negativt også?
                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Vi har blitt pissa på sportslig i to sesonger nå, men har fra alle som ikke er Ultras-vennlige, fått massivt skryt for vårt engasjement, vår støtte og måten vi står bak laget på. Det finnes faktisk andre som kan noe om tribunekultur, uten at referansene til Plankehaugen skal draes frem hele tiden.
                                    Du kan få skryt av meg for ditt og deres engasjement også. Kjempe bra!
                                    Men.. Stemmningen og støttet til laget hadde vært mer massiv og bedre dersom dere hadde tatt vare på og videreført ultraskulturen og folk med ekstremt engasjement til klubben vår.
                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Fuck off alle forbanna idioter som mener at KFL ikke har mentalitet. Jeg har mentalitet, Klumpen har mentalitet, Felt C har mentalitet, JK har mentalitet osv. osv. Det er masse gode folk i KFL, vi har plass til flere, men vi har bevist at vi ikke er avhengige av "Ultras" for å lage god stemning.
                                    Har ikke sagt at KFL ikke har mentalitet. Men Fuck off alle som mener Kfl er like gode uten engasjerte supportere som UFC.

                                    "Konkuranse" på tribunen fører til bedre stemmning, og gruppene med masse mentalitet som du nevner klumpen, Felt C og JK hadde blitt bedre med "konkuranse" fra UFC. Klart det er masse gode folk i Kfl, ingen tvil om det. Men etter min mening trenger dere bidrag fra ultraskulturen for å komme opp på det nivået dere var samt og utvikle seg til nye høyder.
                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    At du får noen tomler opp på ditt innlegg, sier mer om de som gir dem, enn om KFL!
                                    Javel, hva sier det om de da? at de er enige at med UFC på Åråsen hadde det blitt bedre stemming?
                                    Last edited by ChriZza; 24.08.2009, 13:47. Begrunnelse: Ordnet i quotingen

                                    Kommentar

                                    • Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

                                      Opprinnelig skrevet av Tony
                                      Ronnie: Folk må få mene hva dem vil uten at man skal bli rakka ned på av folk som mener det er bra. Alle har forskjellige meninger om hvordan stemningen er. Føler ihvertfall at fra ultras sin del så har klaging rundt stemninga vært fraværende i det siste. At folk klager, til støtte for ultras, kan du ikke pelle over mot ultras m/flere.
                                      De som stadig blir rakket ned på, er KFLs syngende supportere som beskyldes for manglende mentalitet, "Tantehaugen", dårlig stemning osv. osv. På tide at noen står opp for alle de som gir jernet for Sportsklubben hver eneste kamp og gir svar på tiltale. Som jeg påpekte, når jeg skriver ultras mener jeg ikke nødvendigvis UFC, men også bønder fra diverse andre klubber.

                                      Opprinnelig skrevet av Tony
                                      Sånn situasjonen har vært på bortebane i år har vært eneste mulighet for å drive kulturen vi liker, dog ikke med bannere og flagg, og jeg føler at det har hjulpet betraktelig på stemningen.
                                      Se bare i Drammen og Trondheim. Jeg sier ikke at det er bare ultras sin fortjeneste, men at det har hjulpet vet alle som var på disse kampene.
                                      Selvfølgelig hjelper det å få med UFC, men "betraktelig" er relativt. Jeg mener at det er positivt at dere bidrar, jeg digger det rått at dere er på plass i Klumpen, det er i hvert fall til stor hjelp for meg. Men, det er fremdeles 200 menn og kvinner uten om "oss" som bidrar og om vi er 200 eller 215 utgjør ikke en betraktelig økning av stemningen.

                                      Opprinnelig skrevet av Tony
                                      Visuelt sett hadde bortebane vært ræva hvis det ikke hadde vært for ultras/jk med tanke på flagg. Der har du en fordel med å ha oss på plass.
                                      JK er en del av KFL, vi har mange andre som også flagger. Igjen må jeg få lov til å stille spørsmålstegn ved påstanden om at det visuelt hadde vært ræva (faktisk) uten UFC. Borte mot Lyn var det maaaaaaaaaaange flere enn UFC som flagget.

                                      Opprinnelig skrevet av Tony
                                      Nå er det bare å vente på styret i KFL sitt svar om hvordan dem vil ha det utover. Men ønsker man ikke samarbeid videre vil jeg se det vanskelig å løse denne saken på et senere tidspunkt også
                                      Ønsker man en løsning, så finner man det, men det fordrer jo at begge parter faktisk ønsker det, ikke bare sier det. En smule ydmykhet er vel heller ikke å forakte.
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

                                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                      Kommentar

                                      • KFL109
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1958

                                        Opprinnelig skrevet av Tony
                                        Sånn situasjonen har vært på bortebane i år har vært eneste mulighet for å drive kulturen vi liker, dog ikke med bannere og flagg, og jeg føler at det har hjulpet betraktelig på stemningen.
                                        Styret i KFL har mottatt brevet fra UFC og vil selvsagt behandle henvendelsen på en seriøs og grundig måte.

                                        UFC kunne imidlertid - hvis de var medlemmer av enten Kanari-Fansen eller LSK - ha vært i klumpen til Ronnie også på Åråsen, på samme måte som de som u-uniformerte enkeltpersoner har bidratt på bortebane. De har sjøl valgt SS-tribuna.
                                        Vidar Evje

                                        Kommentar

                                        • iL
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 10771

                                          Opprinnelig skrevet av Tony
                                          Sånn situasjonen har vært på bortebane i år har vært eneste mulighet for å drive kulturen vi liker, dog ikke med bannere og flagg, og jeg føler at det har hjulpet betraktelig på stemningen.
                                          Hva er forskjellen på oss "vanlige" mentale og dere ultras da? Utenom at dere liker order "ultras" og å sticke klistremerker overalt?
                                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎