LSK-Viking

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • robbie
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Apr 2006
    • 168

    #61
    Får komme med en liten redgjørelse ang hva som skjedde i pausa.

    Kfl sikkerhet blei tilkalt av lsk ca 15 min ut i kampen. Da hadde politiet og lsk fulgt med på en på felt a som brukte det jeg kaller finlandshette. Politiet ville kaste denne personen ut pga dem så på det som provokasjon. Vi i kfl sikkerhet mente det ville skape mere støy å hente denne personen under kampen. Vi avtalte at vi kunne ta en prat med han i pausa. Politiet gikk på tribunen å ba han ta av seg hetta, noe han også etterfulgte. Når politiet hadde gått satte han på seg ett munnbind og gestikulerte mot politiet.

    Kfl sikkerhet tok kontakt med en av de eldre i ufc å sa vi ville prate med vedkommende i pausa. Vi tok med vedkommende mot utgangen å forklarte han hva lsk og politiet mente om saken og sa at han måtte forlate området, noe han sa seg enig i. Han spurte om han kunne gå på tribunen å hente jakka si, noe vi sa var greit. Men han kom aldri ned fra tribunen. To fra kfl sikkerhet tok seg opp på tribunen for å få han ned, noe han ikke ville. Da tok politiet over.
    Kfl sikkerhet syns også det er å bruke pepperspray er svært dramatisk og unødvendig på en norsk fotball stadion. Men når politiet har bestemt seg for noe, er det lite vi kan gjøre.

    Håper de som fikk pepperspray på seg ikke fikk skader.

    Thomas Nilsen\kfl sikkerhet
    LengeLeveLsk

    Kommentar

    • lskgogo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2010
      • 633

      #62
      Er heldekkende burka ulovlig på stadion?
      Tar seg en pause til mars 2012..

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3352

        #63
        Opprinnelig skrevet av Tony
        2 stk. KFL vakter kommer opp for å hente han istedetfor at politiet kommer, men han blir ikke med. 1 politi kommer opp for å hente han, men får han ikke med seg. Etterhvert kommer det 4 andre til og det oppstår ett kaos med håndgemmeng mellom politiet og fansen. 1 medlem i UFC får en ladning pepperspray i øya. Da man konfronterer politiet med at de faktisk er pliktige til å hente vann til en person de har sprayet med pepperspray får man beskjed at det er bare å hente vann selv av politiet. Etter dette pakker vi ned bannere og flagg og velger å forlate stadion i protest mot politiets opptreden. I tillegg ønsker vi heller ikke at flere av våre egne fans skal risikere å bli sprayet med pepperspray av politiet.

        Kommentar: Når en velger å holde seg til advarselen han har fått resten av 1. omg trenger dere ikke helle bensin på bålet ved å kaste ut vedkommende i pausen. Dette er en ikke-sak som blir til en sak fordi politiet velger å lage rabalder ut av ingenting. Alltid på barikadene - frihet for ultras!
        Mvh UFC
        Det kan være på sin plass å spørre hvorfor den første politimannen ikke fikk med seg vedkommende? Å ikke etterfølge politiets anmodninger er vel og straffbart, selv om man er på kamp.

        Det andre jeg har uthevet er verre. Det dere kaller håndgemeng kaller loven "Vold mot offentlig tjenestemann", og er så vidt jeg vet straffbart.

        At politiet skal være pliktig å skaffe vann virker på meg som noe merkelig, men jeg kjenner ikke reglene. Med tanke på det rabalderet som oppstod, så tror jeg det hadde gjort vondt verre om politiet hadde gått opp på feltet en gang til. Nok av hissigpropper som var varme under topplokket.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Tony
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4737

          #64
          Tror ikke LSK gjør noe med den saken her da det er politiet som får frem dette. 1 advarsel bør man alltid få før man går et skritt videre. Og da vet dere det folkens at finlandshette får deg kasta ut av politiet på Åråsen

          Ingen hos oss i UFC er ute etter noe mer styr. Vi sitter med film på hva som har skjedd så får vi se hva vi velger å gjøre i uka som kommer

          Kommentar

          • Kanariz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2005
            • 2507

            #65
            Opprinnelig skrevet av robbie
            Får komme med en liten redgjørelse ang hva som skjedde i pausa.

            Kfl sikkerhet blei tilkalt av lsk ca 15 min ut i kampen. Da hadde politiet og lsk fulgt med på en på felt a som brukte det jeg kaller finlandshette. Politiet ville kaste denne personen ut pga dem så på det som provokasjon. Vi i kfl sikkerhet mente det ville skape mere støy å hente denne personen under kampen. Vi avtalte at vi kunne ta en prat med han i pausa. Politiet gikk på tribunen å ba han ta av seg hetta, noe han også etterfulgte. Når politiet hadde gått satte han på seg ett munnbind og gestikulerte mot politiet.

            Kfl sikkerhet tok kontakt med en av de eldre i ufc å sa vi ville prate med vedkommende i pausa. Vi tok med vedkommende mot utgangen å forklarte han hva lsk og politiet mente om saken og sa at han måtte forlate området, noe han sa seg enig i. Han spurte om han kunne gå på tribunen å hente jakka si, noe vi sa var greit. Men han kom aldri ned fra tribunen. To fra kfl sikkerhet tok seg opp på tribunen for å få han ned, noe han ikke ville. Da tok politiet over.
            Kfl sikkerhet syns også det er å bruke pepperspray er svært dramatisk og unødvendig på en norsk fotball stadion. Men når politiet har bestemt seg for noe, er det lite vi kan gjøre.

            Håper de som fikk pepperspray på seg ikke fikk skader.

            Thomas Nilsen\kfl sikkerhet
            Da ble saken litt klarere fra min side, hvis dette stemmer. hvis man ikke følger Politiets pålegg om å forlate stedet, har politiet hjemmel til å bruke makt. Hvis han i tillegg har oppført seg truende kan politiet bruke pepper.

            Men dette er teit gjort av en enkeltperson, håper ikke det går ut over UFC som gruppe.

            Kommentar

            • HolterKanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 1603

              #66
              Opprinnelig skrevet av MortenA
              Det kan være på sin plass å spørre hvorfor den første politimannen ikke fikk med seg vedkommende? Å ikke etterfølge politiets anmodninger er vel og straffbart, selv om man er på kamp.

              Det andre jeg har uthevet er verre. Det dere kaller håndgemeng kaller loven "Vold mot offentlig tjenestemann", og er så vidt jeg vet straffbart.

              At politiet skal være pliktig å skaffe vann virker på meg som noe merkelig, men jeg kjenner ikke reglene. Med tanke på det rabalderet som oppstod, så tror jeg det hadde gjort vondt verre om politiet hadde gått opp på feltet en gang til. Nok av hissigpropper som var varme under topplokket.
              Kan ikke forstå at du syns det er så fryktelig merkelig? Politiet kan ikke spraye folk med et middel av den typen for så å bare sende de avgårde. Det sier seg faktisk selv. Personen som har blitt sprayet har sikkert gjort NOE som fikk politiet til å reagere. Men det kan nok hende det finnes bedre metoder på en supportertribune enn pepperspray. Det er aldri kun personen som blir sprayet som vil få stoffet i ansiktet. Dette føyer seg bare inn i rekken av hendelser som beviser at vi bor i en politistat, hvor styresmaktene vil bruke ekstremt overdrevne metoder hvis noen står opp og mener imot dem.
              ***Større baller enn vett***

              Kommentar

              • Arind
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2006
                • 459

                #67
                Ut i fra det som kommer frem av opplysninger over her, synes det åpenbart for meg :
                1. vedkommende er kjent med at hette er forbudt på stadion
                2. Han ble bedt om å gå på grunn av brudd på tribuneregler
                Konklusjonen da er at du etterkommer anmodningen om å gå frivillig, uansett om du er enig eller ikke. Gjør du ikke det, er det du som ber om bråk.
                Drit og dra med å stå på barrikadene osv.....regler er regler og de gjelder for alle.
                Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                Kommentar

                • HolterKanaris
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 1603

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Arind
                  Ut i fra det som kommer frem av opplysninger over her, synes det åpenbart for meg :
                  1. vedkommende er kjent med at hette er forbudt på stadion
                  2. Han ble bedt om å gå på grunn av brudd på tribuneregler
                  Konklusjonen da er at du etterkommer anmodningen om å gå frivillig, uansett om du er enig eller ikke. Gjør du ikke det, er det du som ber om bråk.
                  Drit og dra med å stå på barrikadene osv.....regler er regler og de gjelder for alle.
                  Men du synes ikke pepperspray er et veldig overdrevent virkemiddel mot en 15 år gammel gutt? Glad jeg ikke stod der for da hadde det nok svidd litt i øynene mine i kveld også.
                  ***Større baller enn vett***

                  Kommentar

                  • Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

                    #69
                    Arind: Hvor står det at finlandshette er forbudt på Åråsen?

                    Kommentar

                    • Kanariz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2005
                      • 2507

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                      Men du synes ikke pepperspray er et veldig overdrevent virkemiddel mot en 15 år gammel gutt? Glad jeg ikke stod der for da hadde det nok svidd litt i øynene mine i kveld også.
                      Er ikke aldersgrense på bråkmakere.

                      Kommentar

                      • robbie
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Apr 2006
                        • 168

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                        Men du synes ikke pepperspray er et veldig overdrevent virkemiddel mot en 15 år gammel gutt? Glad jeg ikke stod der for da hadde det nok svidd litt i øynene mine i kveld også.
                        Peppersprayen blei vel brukt mot alle de rundt som ville beskytte gutten.
                        LengeLeveLsk

                        Kommentar

                        • FuglaAlex
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2006
                          • 537

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Arind
                          Jeg så ikke episoden, så tvilen kommer partene tilgodt inntil det eventuelt dukker opp noen faktaopplysninger. Jeg har bare litt vanskelig for å tro at en person blir sprayet og kasta ut uten å gjort annet enn å ta av seg hetta. Det rimer dårlig og lukter at det må ha blitt sakt eller gjort ting i tillegg.
                          Jeg uttaler meg derfor på generelt grunnlag......gjør du det du kan for å unngå trøbbel, så skjer det sjelden noe heller.
                          Jeg så episoden. Jeg så dog ikke at han hadde munnmaske på seg etter å ha tatt av seg finlandshetta. Var forøvrig ikke personen som hadde hetta på seg som blei sprayet. Det var en annen person som diskuterte med en politimann om saken oppi bråket..
                          Supporterne er fotballens hjerte
                          Ultras Felt C

                          Kommentar

                          • OppsalKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2008
                            • 1881

                            #73
                            Hvorfor i alle føkkings verden tok noen en Ninjalue på seg midt i en kamp ???!!!!??

                            Uten den jævla lua så hadde det aldri oppstått noe bråk i kveld ....
                            Nå bosatt på Rasta !!!!!

                            Alltid Celtic og LSK

                            Kommentar

                            • HolterKanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 1603

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Kanariz
                              Er ikke aldersgrense på bråkmakere.
                              Nei men det er noe som heter fornuft!
                              ***Større baller enn vett***

                              Kommentar

                              • Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Tony
                                Arind: Hvor står det at finlandshette er forbudt på Åråsen?
                                http://www.lovdata.n...053-002.html#11

                                EDIT: Slettet. Leste loven feil.

                                Kommentar

                                • Kanariz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 2507

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Tony
                                  Arind: Hvor står det at finlandshette er forbudt på Åråsen?
                                  § 11. Arrangementer på offentlig sted m.v.
                                  [...]
                                  Det er forbudt for deltakere i et arrangement som nevnt i første ledd å opptre maskert, unntatt for deltakere i skuespill, maskerade eller lignende.

                                  Derfor!

                                  Kommentar

                                  • gutt94
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2007
                                    • 3271

                                    #77
                                    Jeg har ikke lest alt i tråden. Men ser ca saken... Hvis saken er at personen dekket til ansiktet burde politiet "likestille".
                                    Politiet gikk forbi bortetribunen 3-4 ganger i første periode. Der stod det en Viking supporter med haloween maske som dekket hele ansiktet.

                                    Flere G4s og andre vakter som også var i området.
                                    KnutHSolberg

                                    Kommentar

                                    • Arind
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2006
                                      • 459

                                      #78
                                      Jo mulig det, men som sakt så så jeg ikke situasjonen.
                                      Men du snur på det som er poenget. Hadde denne 15 åringen oppført seg slik han vet han skal, så hadde han unngått det.....ikke sant?

                                      Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                      Men du synes ikke pepperspray er et veldig overdrevent virkemiddel mot en 15 år gammel gutt? Glad jeg ikke stod der for da hadde det nok svidd litt i øynene mine i kveld også.
                                      Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                                      Kommentar

                                      • Felt C
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2004
                                        • 776

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                        Men uansett så er ikke det en ytring fra KFL, mange som ikke støtter hvis det ble sunget mot UFC.

                                        Hvis de som sang det er her så får de heller si hvem det ble sunget mot, politiet eller UFC, trenger ikke automatisk trekke inn KFL i dette for å skape konflikt mellom UFC og KFL igjen.

                                        Jeg vet ikke hvem de sang mot og trekker derfor ingen konklusjon.Har de sunget det mot UFC er det de som har startet en evt konflikt.Ikke jeg som bare var nysgjerrig.

                                        Kommentar

                                        • MobBoss
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 900

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                          § 11. Arrangementer på offentlig sted m.v.
                                          [...]
                                          Det er forbudt for deltakere i et arrangement som nevnt i første ledd å opptre maskert, unntatt for deltakere i skuespill, maskerade eller lignende.

                                          Derfor!
                                          Men det står ikke noe om tilskuere da...

                                          Invicta

                                          Ingen er større en klubben

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎