LSK-Viking

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    #81
    Takk for svar. Personlig har jeg aldri vært innom Norges lover før jeg skal på Åråsen

    Kommentar

    • mr.Jordbakke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3845

      #82
      Opprinnelig skrevet av Tony
      finlandshette får deg kasta ut av politiet på Åråsen
      Trodde det var Halloween idag. Så ut til å være mer knep enn knask fra politiet idag...
      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

      Mvh
      Mr.Jordbakke

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3352

        #83
        Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
        Kan ikke forstå at du syns det er så fryktelig merkelig? Politiet kan ikke spraye folk med et middel av den typen for så å bare sende de avgårde. Det sier seg faktisk selv. Personen som har blitt sprayet har sikkert gjort NOE som fikk politiet til å reagere. Men det kan nok hende det finnes bedre metoder på en supportertribune enn pepperspray. Det er aldri kun personen som blir sprayet som vil få stoffet i ansiktet. Dette føyer seg bare inn i rekken av hendelser som beviser at vi bor i en politistat, hvor styresmaktene vil bruke ekstremt overdrevne metoder hvis noen står opp og mener imot dem.
        Jeg kjenner som sagt ikke retningslinjene for bruk av pepperspray, men så vidt jeg vet benyttes det stort sett for å sette personer som setter seg til motverge. Hadde vedkommende blitt lagt i jern er situasjonen en annen. Da har jo ikke vedkommende mulighet til å få vasket seg.

        Hadde vi bodd i en politistat, så hadde nok politiet ikke nøyd seg med pepperspray. Da hadde nok hardere midler blitt tatt i bruk. Å se på dette som en kamp imot rettstaten blir for dumt. Snakk med en kinesisk dissident om du vil vite hva en politistat er. Å hevde at vi bor i en blir bare for dumt.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

          #84
          bare for å informere så var det ikke 15 åringen som ble tatt ut av stadion som ble sprayet med pepperspray, men noen av de som var i nærheten som prøvde å diskutere med politiet.
          Ultras Felt C Lillestrøm

          Kommentar

          • Serbern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 5496

            #85
            Kanskje purken trodde Ivan den grusomme var på Åråsen?

            Kommentar

            • Kanariz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 2507

              #86
              Opprinnelig skrevet av King_Raymond
              bare for å informere så var det ikke 15 åringen som ble tatt ut av stadion som ble sprayet med pepperspray, men noen av de som var i nærheten som prøvde å diskutere med politiet.
              Hva legger du i å diskutere da? Snakket han vanlig med politiet og så ble pepper brukt? Det tviler jeg på....

              Kommentar

              • Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5914

                #87
                Politiet burde definitivt ha andre virkemidler enn pepperspray for å få med seg folk fra tribunen, det er ikke akseptabelt og en sak for seg, men takk til deg, junior. For det første er finlandshette på kamp teit uavhengig av reaksjon. Hva er vitsen? Dernest, når vaktene har unngått å hause saken opp, tatt deg stille til side i pausen og vært grei nok til å la deg hente jakka sjøl, så blir du værende på tribunen. Det er å be om bråk.

                Er vi riktig heldige nå, så får vi en ny diskusjon om UFC på feltet og det trengte ingen på siste hjemmekamp. Så unødvendig!
                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                Kommentar

                • Arind
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2006
                  • 459

                  #88
                  Jeg tror alle som går på kamp vet hva som er ok og hva som gjør at du ber om trøbbel......og får det.
                  Havner du i trøbbel med vakter eller politi, så gir du deg tvert. I motsatt fall er det hormonene som styrer og vettet som har gått hjem! Nyanser og tolkninger blir liksom bare teit......man vet hva som er rett og galt.

                  Dog er det et faktum at politiet ikke alltid er like taktiske, og det er kjipt. Alikevel er det de som bestemmer.....og sånn er det bare om vi er enig eller ikke.
                  Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9373

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Felt C
                    Jeg vet ikke hvem de sang mot og trekker derfor ingen konklusjon.Har de sunget det mot UFC er det de som har startet en evt konflikt.Ikke jeg som bare var nysgjerrig.
                    Dette er trolig en ikke-sak. Jeg sang "ut med svina" på generell basis siden jeg så purken oppi der. Hadde ikke peiling på hva som skjedde, men så at UFC oppførte seg rimelig "rolig og eksemplarisk", og da var det merkelig at politiet styra så fælt.

                    Nå får de 14 andre som sang si hva de la i det.

                    Kommentar

                    • HolterKanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 1603

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Jeg kjenner som sagt ikke retningslinjene for bruk av pepperspray, men så vidt jeg vet benyttes det stort sett for å sette personer som setter seg til motverge. Hadde vedkommende blitt lagt i jern er situasjonen en annen. Da har jo ikke vedkommende mulighet til å få vasket seg.

                      Hadde vi bodd i en politistat, så hadde nok politiet ikke nøyd seg med pepperspray. Da hadde nok hardere midler blitt tatt i bruk. Å se på dette som en kamp imot rettstaten blir for dumt. Snakk med en kinesisk dissident om du vil vite hva en politistat er. Å hevde at vi bor i en blir bare for dumt.
                      Å hevde at vi ikke bor i en er fornektelse. Her har vi en situasjon hvor mye har gått feil. Sannsynligvis grunnet politiets manglende evne til å tolke situasjoner. De velger raskeste og enkleste løsning. Dette fører med seg at personer, venner, medmennesker ( kall det hva du vil) reagerer. Har selv stått opp imot tjenestemenn som har misbrukt sin makt og behandlet folk uverdig og nedsettende. Har derfor lært at snuten aldri hører på folks meninger og gjør kun det de føler er best. Synd det å være snut gjør at det menneskelige i en person forsvinner.

                      ACAB!
                      ***Større baller enn vett***

                      Kommentar

                      • Simeone
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2008
                        • 761

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Kanariz
                        Hva legger du i å diskutere da? Snakket han vanlig med politiet og så ble pepper brukt? Det tviler jeg på....
                        Har du fått pepperspray i øya før? Det er smerte fra en annen verden. Den varer i 20-30 min(avhengig av person) og kan nesten sammenlignes med å bli skutt.
                        Det bør virkelig være rimelig intenst for å ta i bruk ett slikt maktmiddel. Etter min bedømming var det svært unødvendig å bruke det ikveld.
                        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                        para gritarle a la FIFA:
                        ¡Que ellos son el gran ladrón!

                        Kommentar

                        • UltraFo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2007
                          • 800

                          #92
                          Finlandshette er teit, vil noen si. Greit nok! Men å bli kastet ut for det? Sykt spør du meg.
                          Hestehoder og diverse andre "heldekende" ting er derimot morsomt og lovlig?
                          Ninja er en "ultras" greie, bare se profilbildet mitt. Mest for fun fra vår siden. Det er jo flere "ikke UFCere" som har kjøpt ninja på Rep de siste kampene. Så det kan jo ikke være såå farlig..

                          Er jo mange på feltet med skjerf foran munn og hette på huet, ekke noe bedre det?
                          Synes politiet laget sak ut av ingenting og håndterte ting dårlig. Pga en jævla lue som en 15åring bruker.
                          UFC ~ Gulsvarte Brødre

                          Kommentar

                          • tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av UltraFo
                            Finlandshette er teit, greit nok. Men å bli kastet ut for det? Sykt spør du meg.
                            Hestehoder og diverse andre "heldekende" ting er derimot morsomt og lovlig?
                            Ninja er en "ultras" greie, bare se profilbildet mitt. Mest for fun fra vår siden. Det er jo flere "ikke UFCere" som har kjøpt ninja på Rep de siste kampene. Så det kan jo ikke være såå farlig..

                            Er jo mange på feltet med skjerf foran munn og hette på huet, ekke noe bedre det?
                            Synes politiet laget sak ut av ingenting.
                            Rart at Gulikk får lov til og løpe rundt ute på banen MASKERT.Og pepperspray hører faen ikke hjemme på en tribune full av barn,hadde dattra mi fått dette på seg så fy inni helvete og jeg hadde klikka.

                            Kommentar

                            • Kanariz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 2507

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                              Å hevde at vi ikke bor i en er fornektelse. Her har vi en situasjon hvor mye har gått feil. Sannsynligvis grunnet politiets manglende evne til å tolke situasjoner. De velger raskeste og enkleste løsning. Dette fører med seg at personer, venner, medmennesker ( kall det hva du vil) reagerer. Har selv stått opp imot tjenestemenn som har misbrukt sin makt og behandlet folk uverdig og nedsettende. Har derfor lært at snuten aldri hører på folks meninger og gjør kun det de føler er best. Synd det å være snut gjør at det menneskelige i en person forsvinner.

                              ACAB!
                              Sorry men nå graver du din egen grav og respekt på forumet. Dette er rett og slett tragisk og lese. Synd du ikke setter mer pris på det beste service organet vi har her i landet. Blir flau når jeg leser det du skriver. Sorry off topic!

                              Kommentar

                              • Arind
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2006
                                • 459

                                #95
                                OK - spørsmål.....hvorfor ønsker noen å dekker til ansiktet, skjerf, hetter eller hva det måtte være? Hva er poenget?

                                Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                Finlandshette er teit, vil noen si. Greit nok! Men å bli kastet ut for det? Sykt spør du meg.
                                Hestehoder og diverse andre "heldekende" ting er derimot morsomt og lovlig?
                                Ninja er en "ultras" greie, bare se profilbildet mitt. Mest for fun fra vår siden. Det er jo flere "ikke UFCere" som har kjøpt ninja på Rep de siste kampene. Så det kan jo ikke være såå farlig..

                                Er jo mange på feltet med skjerf foran munn og hette på huet, ekke noe bedre det?
                                Synes politiet laget sak ut av ingenting og håndterte ting dårlig. Pga en jævla lue som en 15åring bruker.
                                Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                                Kommentar

                                • HolterKanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 1603

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Arind
                                  Jo mulig det, men som sakt så så jeg ikke situasjonen.
                                  Men du snur på det som er poenget. Hadde denne 15 åringen oppført seg slik han vet han skal, så hadde han unngått det.....ikke sant?
                                  Veldig lett å si. Å bli sprayet med pepperspray fordi man stod opp for en kompis som man føler ble urettferdig behandlet er ikke greit. Ytringsfrihet påstår de at man har, men den ser man fæn ikke mye til når det først skjer noe. Dommere og snut stiller i samme bås; på bunnen av den sosiale rangstigen. Alle tjenestemenn er svikere av menneskeheten i mine øyne.
                                  ***Større baller enn vett***

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    #97
                                    I stede for å krangle om skyld og hvem som gjorde hva og ikke burde gjort ditt, sett dere heller ned og diskuter hvordan man skal løse slike situasjoner så det ikke oppstår igjen!

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3352

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                      Å hevde at vi ikke bor i en er fornektelse. Her har vi en situasjon hvor mye har gått feil. Sannsynligvis grunnet politiets manglende evne til å tolke situasjoner. De velger raskeste og enkleste løsning. Dette fører med seg at personer, venner, medmennesker ( kall det hva du vil) reagerer. Har selv stått opp imot tjenestemenn som har misbrukt sin makt og behandlet folk uverdig og nedsettende. Har derfor lært at snuten aldri hører på folks meninger og gjør kun det de føler er best. Synd det å være snut gjør at det menneskelige i en person forsvinner.

                                      ACAB!
                                      Det er forskjell på en rettstat og en politistat. Polititjenestemenn må gjøre det de føler er best. Det samme gjelder for oss alle. Finnes det folk som misbruker makten sin? Absolutt. Skjedde det i kveld? Sannsynligvis ikke. Ble noen behandlet uverdig og nedsettende? Ikke såvidt meg bekjent.

                                      Skal man skylde på noen, så er det vedkommende som ble bortvist.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Arind
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2006
                                        • 459

                                        #99
                                        Ja det er faktisk så enkelt - UNNGÅ BRÅK!
                                        Det har ingen verdens ting med ytringsfrihet å gjøre - det er totalt misforstått!

                                        Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                        Veldig lett å si. Å bli sprayet med pepperspray fordi man stod opp for en kompis som man føler ble urettferdig behandlet er ikke greit. Ytringsfrihet påstår de at man har, men den ser man fæn ikke mye til når det først skjer noe. Dommere og snut stiller i samme bås; på bunnen av den sosiale rangstigen. Alle tjenestemenn er svikere av menneskeheten i mine øyne.
                                        Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                                        Kommentar

                                        • KEBABavSVIN
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2007
                                          • 594

                                          Sier vel seg selv hvorfor politiet ikke ønsker å se finlandshetter på tribunen. Ved eventuelle opptøyer vil det være en umulig oppgave å identifisere bråkmakere. I tillegg vil jeg tro at en finlandshette oppfattes som mer truende av politiet enn hestehoder og andre heldekkende og tåpelige hodeplagg.

                                          Nå fikk ikke jeg med meg annet enn litt knuffing på felt A, så jeg skal kanskje ikke si så mye, men i diskusjonen her virker det som om gutten oppførte seg som en klovn og at det ble besvart med en mulig overreaksjon fra politiets side.

                                          La det nå i alle fall ikke gli ut i en konflikt mellom KFL og UFC. Siste en trenger nå.
                                          Merknad: Debattanten kan i innlegget over ha fremvist en rekke negative personlighetstrekk, inkludert, men ikke begrenset til, manglende intellekt, fintfølelse, dannelse, tankekraft, visdom, empati, solidaritet, rettferdighet, måtehold, og mot.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎