LSK-Brann mandag 4. april kl. 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Skinke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2007
    • 3914

    Opprinnelig skrevet av Tony
    Cred til de i KFL som jobba for aksjonen!

    Stor tommel ned til dere som piper mot medfans. Historien gjentar seg og det er DERE som ødelegger tribunelivet i Lillestrøm. Det er også dere som holder kjeft når Fugla gjør det dårlig
    Aksjonsplanen var god nok, men så lenge brann velger å drite i det så er det bedre å bare kjøre på og støtte eget lag. At folk starter å pipe har noe med at vi ligger under 1(2?)-0 og folk er rett og slett ikke gira på og kjøre aksjon da.

    over 9000 på mandagskamp er ikke dårlig.


    +++++ cred til lsk som spiller fantastisk lav og deilig musikk før kamp og i pausen.
    Daukjøtt Felt C

    Kommentar

    • Iselin88
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • May 2009
      • 125

      Ikke det at jeg var på kampen i går altså, men JEEZ quit whining!
      Ting gikk ikke helt som planlagt har jeg skjønt, so freaking what? Er da ingen ting å gå helt av skaftet for vel?!! KFL mente det ikke personlig, men innså vel at aksjonen var en stor fail! Noe jeg kan si meg enig i!

      For det første er det merkelig å bruke de ti første minuttene av første hjemmekamp på å IKKE å støtte laget!

      Og for de som ikke har skjønt det enda.. Det kommer til å være mandag/tirsdags/onsdags/torsdags.. ja hver dag i uken kamper, så lenge TV betaler for det..Så aksjoner dere grønne og blå, men før dere kan punge ut mer enn Zebra og Max for å sende kampene kun i helgene, så kommer dere ALDRI noen vei med disse protestene.. Truth hurts.. Liker jo selvsagt ikke mandagskamper jeg heller, men er nok pengene som rår! Og at "KFL ikke skjønner seg på tribuneliv", "hater KFL" og alle andre flotte statuser som kom i går, blir bare å dra diskusjonen ned på et hinsides nivå! Er fader ikke rart det er krig i verden!!

      Kommentar

      • André
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2006
        • 419

        Kommer jo aldri til å bli noen aksjon på åråsen uansett. fordi det aldri kommer til å "passe" blir for dumt å skylde på at det er første seriekamp på åråsen i år. så da kan vi ikke aksjonere mot mandagskamper.

        Ses i Trondheim..
        Your life
        A game
        turn it up, turn it up!

        Kommentar

        • Ytre
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2008
          • 773

          Er det noe andre som har lagt merke til hva som er fellesnevner nr.1 når det gjelder krangling i lillestrøms supportermiljø?

          Er nemlig en ting som går igjen og igjen og igjen og igjen, venter spent på om noen andre har sett det?
          I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

          Kommentar

          • Serbern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 5496

            Opprinnelig skrevet av Skinke

            over 9000 på mandagskamp er ikke dårlig.
            Var det ikke rundt 7500 de sa over høytaler'n?

            Kommentar

            • KFL109
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1958

              Frustrasjonsutblåsninger kan sikkert føles nødvendige (og være deilig der og da), men nå har vel representanter både for UFC og KFL-styret fått tegna opp et bilde av faktiske hendelser og fått gitt uttrykk for skuffelse.

              I stedet for mere drittslenging håper jeg at dere finner rom for en evaluering i ro og mak, utenfor tastaturverdenen. Det er alltid lurt å ha tenkt igjennom flere scenarioer på forhånd, og det er ikke lett å takle situasjoner som ikke er gjennomtenkt.

              Skal prøve å ta opplevelsen fra mitt ståsted som en i mengden på Felt C:
              1. I egne øyne er jeg supporter. Mener at jeg følger med på mulig info mer enn det kan forventes av en gjennomsnittstilskuer.
              2. Jeg hadde snappa opp på forumet at det skulle være en aksjon på feltet.
              3. På Martin's fikk jeg ikke med meg noe info om dette da jeg var der mellom 17 og 18.
              4. Info om å ikke bruke skjerf og flagg på innmarsjen ble gitt gjenom megafon sammen med forklaring om mandagskamper. Veldig bra! (Sjøl om jeg selvfølgelig misforstod og kjefta ned et par typer som tok opp skjerf da "Aldri aleine til Åråsen" begynte. Beklager dette!)
              5. Stor lojalitet til aksjonen på Felt C. Bittert da at bergenserne kjørte på som om intet hadde hent. Her kom første varsel. Allerede på dette tidspunkt kunne man med sikkerhet vite at folk på bortetribunen ikke hadde fått noe info. Var det noen plan B?
              6. Flere kraftfulle rop mot bergenserne. Null respons derifra. Allikevel samstemt felt og jeg vil anta at budskapet kunne plukkes opp på resten av Åråsen og på TV.
              7. Brann går i angrep, har valgt å spille mot egne supportere i 1. (Taktisk valg? I så fall full uttelling.) Får oppbacking av sine som enten driter i aksjonen eller ikke er informert.
              8. Plan B iverksettes på feltet. Aksjonsropet blir kjørt som vekselrop. Fortsatt full oppslutning og høyt lydnivå.
              9. Brann scorer og godstemninga fra gymsalen er med ett borte.
              10. Jeg føler et intenst behov for å støtte gutta på banen. Tydeligvis mange som føler det samme.
              11. Aksjonsropene fortsetter. Mishagsytringene hagler. Det ropes om å synge for Fugla.
              12. Tradisjonelle sanger startes. Forsangerne skjønner tegninga. Min påstand er at de hadde blitt overkjørt hvis de hadde forsøkt å forsette med aksjonsrop.
              13. Når rop dras igang fra Felt A blir det gitt uttrykk for misnøye. Det store flertallet ønsker å synge for laget.

              I en evaluering bør det ligge en forståelse av at UFC er en forholdsvis liten gjeng, godt sammensveiset og har klassiske alle kjenner alle-kjennetegn. Lett å disiplinere. KFL er en stor gruppe med veldig forskjellige individer, alderssammensetning, fra ultrasorienterte til vanlige tilhengere. Svært mange vil ikke ha noe annet forhold til forsangere enn nettopp at det er de som starter sanger. Det vil være en lang vei å gå for å forandre dette på Åråsen.

              Jeg veit alt om å jobbe ad hoc, komme på etterskudd, vente på avklaringer fra andre og få dårlig tid. Skal aksjoner bli vellykkede må informasjon ut i god tid sånn at man har svært mange med seg på forhånd.

              Det er ingen grunn til å grave seg ned. Budskapet om mandagskamper kom tydelig fram om enn ikke så lenge som noen hadde planlagt.

              Det er mye å lære av dette så lenge man er villige til å snakke sammen og ikke være opptatt av å "vinne" en nettdiskusjon.

              Sammen i Trondheim om et heidundrende tribuneliv!
              Vidar Evje

              Kommentar

              • Skinke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2007
                • 3914

                Opprinnelig skrevet av Serbern
                Var det ikke rundt 7500 de sa over høytaler'n?
                mm, jeg ser i avisa at det står 7500 ett eller annet. på stadioen sa han 9016.
                Daukjøtt Felt C

                Kommentar

                • Frode Thai
                  KFL styremedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 380

                  For det første burde vi ikke deltatt på gårsdagens aksjon slik den ble planlagt, fordi bataljonen "boikottet" kampen og hadde ingen arrangert tur, ei heller ingen kontaktperson eller "arrangør" som kunne informere de tilreisende bortesupporterne om hva de skulle bidra med og hvordan aksjon skulle gjennomføres.

                  Vi hadde selv heller ikke brukt media å alle andre kanaler som vi burde til å opplyse om aksjonen og hvorfor.

                  Vi hadde en kjempeseier som vi levde på.. mange gledet seg også enormt til kampen, mange var svært motiverte til å engasjere seg på tribunen. Mange gå også jernet, all kred til de.

                  For endel supportere blir det totalt feil å ta del i en aksjon, fremfor å støtte og hause egne på banen når kampen starter.

                  Banner og rop i maks 3-4 minutter tror jeg kanskje ville fungert og vært mulig, men å sette seg et mål hvor man skal ha en aksjon som skal vare i 10 minutter i årets første hjemmekamp blir dessverre vanskelig.

                  Frode
                  Frode Johansen
                  styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

                    Opprinnelig skrevet av Skinke
                    mm, jeg ser i avisa at det står 7500 ett eller annet. på stadioen sa han 9016.
                    Jeg hørte 7500 på stadion også jeg da, og ble overraska, for jeg syns det så rimelig fullt ut. Kan ikke skjønne at det var 4-5000 ledige seter?

                    Kommentar

                    • Skinke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2007
                      • 3914

                      Opprinnelig skrevet av Serbern
                      Jeg hørte 7500 på stadion også jeg da, og ble overraska, for jeg syns det så rimelig fullt ut. Kan ikke skjønne at det var 4-5000 ledige seter?
                      Da må det være den ene ølen som slo til, jeg var sikker på jeg hørte 9000. Men uansett, det så ganske fult ut.
                      Daukjøtt Felt C

                      Kommentar

                      • HolterKanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 1603

                        Jeg hørte 7000 et eller annet og det var langt ifra fullt. Tomme felt på hver ende av sittan, flere tomme felt på legea og en haug av spredde, tomme seter på rb...
                        ***Større baller enn vett***

                        Kommentar

                        • Tony
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4737

                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Tusen takk for den Tony, nå er jeg blitt en som ødelegger tribunelivet også. Jeg valgte med letthet og avblåse aksjonen i går da brannfansen overhode ikke var med på dette. Jeg står ikke og hører på at vi blir pissa på av motstanderfans på hjemmebane.. Men når jeg velger og støtte Lsk så ødelegger jeg tribunelivet da eller???????? Nå er vi tilbake der vi var før Ufc mot Kfl... Jaja jeg trodde Kfl var til for og støtte Lsk jeg da om ikke må jeg vurdere og melde meg ut og finne på noe annet.
                          Skal ikke dra den lenger, men tipper du selv skjønner at å pipe på medsupportere som alltid er der uansett aldri er noe bra uansett om det er gutter eller jenter du piper på.

                          Nå legger vi aksjonstypen død og konkluderer med at det som planlegges på samme dag aldri må gjennomføres igjen, evt. da må det gis bedre informasjon. Vi hadde også uflaks med at Brann scora i en periode da folk ikke skjønte hvorfor Brann ikke svarte.

                          Nå er det Trondheim away som alltid er en av årets højdare!

                          Kommentar

                          • Lillestrøm Kirke
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2004
                            • 1470

                            rb.no: Publikumsbilder



                            "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                            Kommentar

                            • Simeone
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2008
                              • 761

                              Hvorfor skal man la de som kommer på kamper hjemme mot Brann etter vi har slått Stabæk 7-0 sette agendaen for tribunelivet?

                              Skal vedde på at det er snakk om en håndfull av de som peip igår som skal til Trondheim. Antageligvis ingen som skal til Sogndal på en torsdag eller Tromsø på en ny hverdag. Hvorfor skal disse personen bestemme kontra de som reiser land og strand rundt?
                              Selvfølgelig kan man forandre spilleplanen, man må stå sammen og kjempe sammen. De har flyttet tv-kamper i både og Sverige og Danamrk, hvorfor skal det ikke gå i Norge?

                              Er så lei at folk sier det ikke går, selvfølgelig går det!

                              "Bare 200 flere bortesupportere per eliteserierunde vil gi hver klubb ca en halv million i ekstra inntekter. "
                              www.fotballihelgen.no

                              Nå håper jeg KFL tar en runde og finner ut av de vil være med på dette. Og hvis man velger det, gjør det 110%.
                              Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                              para gritarle a la FIFA:
                              ¡Que ellos son el gran ladrón!

                              Kommentar

                              • Lillestrøm Kirke
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2004
                                • 1470

                                Opprinnelig skrevet av Simeone
                                Nå håper jeg KFL tar en runde og finner ut av de vil være med på dette.
                                Se bildet i posten over.
                                "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9403

                                  Opprinnelig skrevet av Simeone
                                  Hvorfor skal man la de som kommer på kamper hjemme mot Brann etter vi har slått Stabæk 7-0 sette agendaen for tribunelivet?

                                  Skal vedde på at det er snakk om en håndfull av de som peip igår som skal til Trondheim. Antageligvis ingen som skal til Sogndal på en torsdag eller Tromsø på en ny hverdag. Hvorfor skal disse personen bestemme kontra de som reiser land og strand rundt?
                                  = UFC må få sette dagsorden siden dere er crème de la crème, og seff har fasit på alt av tribuneliv.

                                  Kommentar

                                  • Simeone
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2008
                                    • 761

                                    Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
                                    Se bildet i posten over.

                                    Banneret var bra, dumt av meg og være kritisk til de som sto på og jobbet med det. Var absolutt ikke meningen å rette kritikken dit.

                                    Men jeg synes det hele blir litt puslete. Først velger man å stå utenfor en av de største og viktigste aksjonene norske supportere har hatt sammen på lang, lang tid. Så tar man intiativet igår til samsynging med Bataljonen også velger man ikke å gjøre det fordi de ikke er med.

                                    Er man på aksjonen eller ikke?

                                    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                    para gritarle a la FIFA:
                                    ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                    Kommentar

                                    • Macho-Morten
                                      Ikke KFL-styremedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2687

                                      Aksjonen sugde. Kampen sugde. Stemninga sugde.

                                      Alt over er blitt sagt nok ganger i denne tråden, og alle er vel enig i at alt stemmer. Ferdig snakka.

                                      Å henge ut medsupportere for at ting gikk som de gikk vil ikke forandre noen av gårsdagens hendelser og utfall. Heldigvis ser det ut som om de fleste skjønner det nå.

                                      Veien videre ligger i evaluering og kommunikasjon, ikke i drittslenging. Dette vet UFC og KFL bedre enn noen, og det kommer til å være denne veien vi velger videre. I Trondheim blir det 100% støtte til klubben, med tilhørende pissing på Kjernen, og alt kommer til å være fryd og gammen igjen.

                                      Kommentar

                                      • Johnny Sack
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Jun 2007
                                        • 127

                                        Synes ikke vi skal være misfornøyde med oppmøtet i går, det så bra ut og folk var engasjerte. Jeg tippet rundt 9000 før jeg hørte drøye sju over speakeren. Håper bare folk fortsetter å komme utover. For å unngå spillersalg trenger klubben sårt penger i år, derfor må alle komme seg på kamp!

                                        Kommentar

                                        • glasgow
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2007
                                          • 1251

                                          Opprinnelig skrevet av Tony
                                          Cred til de i KFL som jobba for aksjonen!

                                          Stor tommel ned til dere som piper mot medfans. Historien gjentar seg og det er DERE som ødelegger tribunelivet i Lillestrøm. Det er også dere som holder kjeft når Fugla gjør det dårlig

                                          Ronnie/iL: Hvor er kommunikasjonen? 3 ganger iløpet av kampen hadde vi øyekontakt. Det er ille når Felt A og Felt C har bedre kommunikasjon enn med hovedfeltet. I tillegg blir pauser for lange mellom sanga. Derfor vi kjørte på i går

                                          Dette må bedres kraftig til neste hjemmekamp
                                          Jeg var en av de som pep når man bruker mer energi på en "mislykket" akson enn og støtte laget når de trenger det.
                                          Sikker dårlig av de som pep MEN.
                                          Det er ikke alle på feltet som er enig i alt og alle.
                                          Jeg dro også i gang en sang helt bak fra på felt B.
                                          I går følte jeg at det var 2 supportergrupper mot og ikke med hverandre.
                                          Jeg vet for lite om planleggingen av aksjonen og hvem man skal skylde på.
                                          Men KFL skal vel uansett være ledende på feltet.
                                          Når det gjelder og starte sanger etc.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎