Publikumssvikt - hva kan gjøres? -

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • flisbyen
    Utestengt
    • Sep 2010
    • 305

    Publikumssvikt - hva kan gjøres? -

    Herlig av leder i KFL idagens RB som setter fokus på en viktig ting, nemlig publikumssvikten og LSKs neglisjering av personmarkedet.

    Bra jobbet! Håper dere når frem med deres synspunkter!
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5914

    #2
    Kan noen få lagt ut denne? OKB twitrer at argumentasjonen spriker. Det vet jeg ikke noe om, for jeg får ikke lest artikkelen.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4376

      #3
      Bra jobba igjen av mister Galåsen.. Synes han fremstår glimrende i media og jeg har vært helt enig i hans uttalelser tidligere også! Creds..
      ..................

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        #4
        Oppfordrer hermed alle til og komme med forslag til hva som kan/bør gjøres for og få folk tilbake på kamper.. Forslagene kan jo postes i denne tråden ............ Mitt første forslag er at spillerne må ut til folket og da hjelper det ikke med en skarve ballbinge på ett eller annet torv. Det trenes fotball av unger over hele romerike hver kveld hele uka ,det er hit spillerne må reise .. Ta med gratisbilletter til barna ,ta kontakt med klubbene og spør om spillerne våre (ikke juniorene) kan få være trenere en kveld. Da kommer folk det skal jeg love dere ... Men folk kommer ikke før klubben(Lsk) viser at dem bryr seg om nærmiljøet. En ting til nå mot Sogndal var det lange billettkøer og kun 3 luker var åpne ,, ja jeg veit at billetter kan kjøpes overalt men når folk ikke gjør det så ha et alternativt system i orden da for faen er det så vanskelig . Tror også helt sikkert at Lsk hadde hatt veldig godt av og bytta ut noen sure gamle gubber i systemet. Sånn det var mitt bidrag foreløbig regner med at andre har noe også fyr løs...

        Kommentar

        • erlando
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 858

          #5
          Opprinnelig skrevet av tullebukk
          En ting til nå mot Sogndal var det lange billettkøer og kun 3 luker var åpne ,, ja jeg veit at billetter kan kjøpes overalt men når folk ikke gjør det så ha et alternativt system i orden da for faen er det så vanskelig .
          Helt enig i det her. Å kjøpe billett i luka har i mange år vært håpløst tungrodd - lange, trege køer og generelt kaos pga sammenblanding med folk som forsøker å komme seg til tribuneinngangene. Her kunne klubben godt tatt inspirasjon fra Lerkendal med billettboder med god avstand til inngangene, og tilstrekkelig mange av dem.

          Jeg ser at plassen mellom undergangen og stadion gjør dette vanskelig, men å ha billettlukene et annet sted langs fasaden enn akkurat der det er to publikumsinnganger tror jeg ville hjulpet mye på flyten. Dermed ville det kunne være praktisk gjennomførbart å dra til Åråsen på "impuls" - noe som ofte vil være tilfelle for de tilskuerne man nå har mistet, de som ikke drar på kamp uansett f***.
          Ja til pause i pausen!

          Kommentar

          • Rune
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2008
            • 1229

            #6
            Det hadde vært interessant om man prøvde følgende:

            -Kamp på Åråsen annenhver søndag kl1800.

            -Sette ned billettprisen til 100kr for voksen og 50kr for barn/honør uavhengig av plassering på stadion. Det burde ikke vært dyrere å se fotballkamp enn å gå på kino.
            "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              #7
              Åpne for nettsalg av billetter til feltet. Hvis man f.eks. skal ha med seg folk på kamp er det utrolig tungvint å måtte stå i 30 min kø for å få billetter. Ikke alle LSK-supportere bor i Lillestrøm.

              Argumentet med at ikke bortesupportere skal få billetter til feltet er også ganske meningsløst iom at det ikke er noe som helst problem å få tak i uansett.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5914

                #8
                Opprinnelig skrevet av Rune
                Det hadde vært interessant om man prøvde følgende:

                -Kamp på Åråsen annenhver søndag kl1800.

                -Sette ned billettprisen til 100kr for voksen og 50kr for barn/honør uavhengig av plassering på stadion. Det burde ikke vært dyrere å se fotballkamp enn å gå på kino.
                Det hadde vært interessant om tanta mi hadde hjul også. Da hadde hun vært en buss. Hva med å holde seg til gjennomførbare forslag, selv om vyene er tilstede?
                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Oppfordrer hermed alle til og komme med forslag til hva som kan/bør gjøres for og få folk tilbake på kamper.. Forslagene kan jo postes i denne tråden ............ Mitt første forslag er at spillerne må ut til folket og da hjelper det ikke med en skarve ballbinge på ett eller annet torv. Det trenes fotball av unger over hele romerike hver kveld hele uka ,det er hit spillerne må reise .. Ta med gratisbilletter til barna ,ta kontakt med klubbene og spør om spillerne våre (ikke juniorene) kan få være trenere en kveld. Da kommer folk det skal jeg love dere ... Men folk kommer ikke før klubben(Lsk) viser at dem bryr seg om nærmiljøet. En ting til nå mot Sogndal var det lange billettkøer og kun 3 luker var åpne ,, ja jeg veit at billetter kan kjøpes overalt men når folk ikke gjør det så ha et alternativt system i orden da for faen er det så vanskelig . Tror også helt sikkert at Lsk hadde hatt veldig godt av og bytta ut noen sure gamle gubber i systemet. Sånn det var mitt bidrag foreløbig regner med at andre har noe også fyr løs...
                  Helt enig med deg ift synlighet. Jeg har nevnt tidligere at jeg tror en salgsbod på torvet i Lillestrøm på kampdagen ville hjulpet. Det er veldig mange som handler på impuls, og da er tilgjengelighet og synlighet det aller viktigste. Står man med en billetbod på torvet i solskinnet på en søndag formiddag, så kommer folk til å kjøpe billetter. Man kan godt ha en slik billettbod på Lillestrøm Torv på lørdagen også, hvis kampen går på søndag. Da kan en spiller eller to også bidra med billettsalget.

                  Ett annet forslag jeg har lansert tidligere er at spillere på aldersbestemte lag i klubben kan bytte ut loddsalg med billettsalg til Åråsen, der en viss % av salget går til laget spilleren spiller på. Det er vanskelig å si nei til en 13-åring som går dør til dør og selger billetter.

                  Kommentar

                  • FUGlinho
                    KFL styremedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2454

                    #10
                    Jeg tror forslaget med å ha salgsbod på torvet er en genial og god ide, og bør ikke være vanskelig å gjennomføre. Dette skal jeg hvertfall ta med videre til klubben!
                    Kim
                    Styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • sørumsand
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • May 2006
                      • 27

                      #11
                      Stemmer også for å åpne for salg av billetter på feltet på nettet! I tilegg kunne man kanskje lage en "familiepakke" på feltet også. Eks 2 voksne og 2 barn, til redusert pris.
                      Last edited by sørumsand; 31.08.2011, 15:03. Begrunnelse: skriveleif :-)

                      Kommentar

                      • Oddis
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 2744

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av sørumsand
                        Stemmer også for å åpne for salg av billetter på feltet på nettet! I tilegg kunne man kanskje lage en "familiepakke" på feltet også. Eks 2 voksne og 2 barn, til redusert pris.
                        Ett barn gratis på 2 voksne kanskje? Kunne fungert bra.
                        Men som tidligere nevnt i denne tråden, er det nok mye å hente på de spontane personene som plutselig blir påvirket til å gå på kamp.
                        Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                        Kommentar

                        • Petter Ø
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3008

                          #13
                          Salg av billetter på feltet på nettet hadde vært unødvendig hvis de hadde åpnet flere luker for billettsalg.

                          -Folk må vite når det er kamp uten å måtte oppsøke informasjonen. Nå er det håpløst å vite om det er kamp fredag, lørdag eller søndag kl 18, 19, 20..
                          -Det må være lett og billig å parkere eller komme seg til kamp med buss/tog/sykkel. Må være superenkelt å få tak i denne informasjonen. -Det burde gå fast buss fra de største tettstedene på Romerike til og fra kamp. De burde få lov å gå med minus en god stund så rutinen setter seg for folk. Og da er mest sannsynlig tenåringer målgruppen, siden de er for gamle for å ha med foreldrene sine på kamp og for unge til å kjøre selv eller henge på Martins før kamp.
                          -Det må ikke ta mer en 5min å kjøpe seg en billett på Åråsen. Selv 10min før kampstart
                          -Kald brus og god kaffe med lokk
                          -Personer fra LSK må være ute i lokalmedia å pushe folk på kamp. Fjøra var flink til det. Han tok tilskuerene viktighet på alvor.
                          -LSK-shopen må få nettbutikk på plass asap og det burde være sammarbeid med sportsbutikker på andre steder på Romerike så man får kulturen og synligheten ut blandt folk.
                          -LSK-spillerne burde sendes rundt på Romerike som faddere for lag i barneskolealder
                          -Viktigst av alt må laget prestere på hjemmebane over tid, men det kan ikke markedsavdelingen gjøre noe med.
                          Petter Ø - Kreativ Kanaris
                          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                          Kommentar

                          • Seb.R
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 4159

                            #14
                            Sagt det mange ganger før.

                            Bruk knutepunktene til Lillestrøm for alt det er verdt. Hvor mange passerer ikke togstasjonen og Rælingstunnelen hver eneste dag? Sett opp en digital tavle som teller ned til nærmeste hjemmekamp og informasjon om hvor du får tak billetter.

                            Togstasjonen er selve kjennetegnet til Lillestrøm som by. Har den noen sinne blitt brukt som en markedsføringsarena for LSK?
                            Last edited by Seb.R; 31.08.2011, 16:34.
                            www.sebastianramsland.com
                            www.twitter.com/sebramsland

                            Kommentar

                            • Petter Ø
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3008

                              #15
                              ctcbil-220411.jpg
                              Gi 2 studenter deltidsjobb og sett dem i en bil. Så kan de kjøre rundt og henge opp kampplakater på hver eneste daglivarebutikk, ungdoms/videregåendeskole, idrettsplass, ungdomsklubb og senter på Romerike
                              Petter Ø - Kreativ Kanaris
                              http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                #16
                                Stemmer for å ansatte en person som kun har fokus på salg/mersalg av bill. En engasjert person som kan "sveipe" over hele romeriket ila sin arbeidsuke, gjøre avtaler med lokale idrettslag/skoler/fritidsklubber/gamlehjem/treningssentere/taxi/buss o.l. Organisere salgsbod som nevnt her før, med salg av bill hver lørdag og søndag på torvet i Lillestrøm. Har LSK en billettansvarlig?

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  #17
                                  Ja Lsk har en billett ansvarlig ,men gått ut på dato.

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    Ja Lsk har en billett ansvarlig ,men gått ut på dato.
                                    Da bør det legges ut en stillingsannonse fort som fy, så denne posten kan fylles av en person som faktisk evner å fylle opp åråsen med de 7-8 tusen tilskuerne som burde være der uansett hvordan resultatene er. At det ikke er fylt til randen i storkampene er også ganske tragisk, det er bedre å gi bort gratis bill til idrettslag o.l. fremfor å spille kamp mot f.eks. rbk/enga med halvfulle tribuner.

                                    Kommentar

                                    • Kanariz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2005
                                      • 2507

                                      #19
                                      Men ville det kommet flere folk hvis det hadde kostet 100kr per billett? Vet de deler ut MASSE billetter til hver kamp på Ahus, men svært få vil ha disse….

                                      Trur prestasjonene på banen er det eneste som kan lokke folk tilbake til Åråsen. Hadde

                                      Kommentar

                                      • Petter Ø
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3008

                                        #20
                                        Tror heller ikke pris er det viktigste for folk. Det viktigste er klubbfølelse, å ha en rutine, forutsigbarhet i tidspunkt og å enkelt komme seg til og fra setet sitt
                                        Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎