Publikumssvikt - hva kan gjøres? -

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Opprinnelig skrevet av ballong7
    Jeg kommer gjerne ned for å se, men trenger litt info. Skal dra helt fra Ålesund og lurer på hvilket hotell det er best å bo på? I forhold til avstand til Åråsen. Hvis jeg ankommer Olavsgaard hvordan er det da og komme seg videre til Lillestrøm?
    Fra Olavsgaard må du ta taxi.

    Kommentar

    • Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
      Fra Olavsgaard må du ta taxi.
      Pirattaxi selvfølgelig!

      Kommentar

      • *46*

        Brukeren 6347på vgd.no hadde et intresant innlegg i dag om tilskuertallene i tippeligaen. Han er en av få brukere der inne jeg har 100 % tiltro til. Han skrev følgende:

        "Aftenposten hadde en ny artikkel på trykk om dette emnet på lørdag.

        Saken handler først om fremst om Molde.Da de spilte mot VIF i juli var det offisielle tilskuertallet 9933, men det var 6622 som var innenfor portene. I kampen mot LSK for noen uker siden var forholdet 8856 - 5900. Ganske nøyaktig 1/3 av de med billett dukket altså ikke opp.

        VIFs billettsjef anslår at 2000-3000 med billett ikke dukket opp på hjemmekampen mot FKH 27. august.

        På en av LSKs kamper i sommer var det 2200 med billett som ikke gikk på kampen. Det står ikke hvilken kamp. Med tanke på at LSKs tilskuertall på sommerens kamper lå på 4-5000, betyr det at rundt halvparten av de med billett ikke kom."

        Det betyr at i sommer har de faktisk vært under 3000 tilskuere på Åråsen. Vanvittig dårlig spør du meg.... Og veldig faretruende for fremtiden.

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9403

          Opprinnelig skrevet av ballong7
          Jeg kommer gjerne ned for å se, men trenger litt info. Skal dra helt fra Ålesund og lurer på hvilket hotell det er best å bo på? I forhold til avstand til Åråsen. Hvis jeg ankommer Olavsgaard hvordan er det da og komme seg videre til Lillestrøm?
          Ikke hør på taxi-neka angående Olavsgaard. Går busser hver halvtime (hele tia omtrent). F.eks på søndag fra klokken 11.00: http://reiseplanlegger.trafikanten.no/no/Mellom/Fra/(2310109)Olavsgaard (Skedsmo)/til/(1000022034)Lillestrøm (Skedsmo)/etter/180920111100

          Eller så kan jeg sikkert hente deg jeg

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13271

            I gamle dager gikk det an å ta sklie fra Olavsgaard (100 %'en), men nå er det buss som gjelder.

            Kommentar

            • Boudewijn
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Jul 2007
              • 207

              Opprinnelig skrevet av ballong7
              Jeg kommer gjerne ned for å se, men trenger litt info. Skal dra helt fra Ålesund og lurer på hvilket hotell det er best å bo på? I forhold til avstand til Åråsen. Hvis jeg ankommer Olavsgaard hvordan er det da og komme seg videre til Lillestrøm?
              Når det gjelder hotell bør du bo på Thon Hotel Lillestrøm. Midt i sentrum, gode priser og ålreite rom. To minutter til Martins, fire min tilbake. Ring 6693 6330.
              Byråkratkanaris

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                på debatt forumt til klanen står det at det i dag modd odd ikke var mere enn ca 5000 på plass.

                Kommentar

                • Uwes disippel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6039

                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  på debatt forumt til klanen står det at det i dag modd odd ikke var mere enn ca 5000 på plass.
                  Står det samme i Aftenposten, samt at det var 6000 mot Start.

                  Kommentar

                  • Kanariz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2005
                    • 2507

                    Men nå som fotballen er så tilgjengelig så er det ikke rart at tilskuertallet synker. Tippeligaen konkurrerer mot Champions league, Premier League osv...

                    Se på enga kampen i dag. skjønner godt at folk ikke gidder å dra for å se enga-odd når det er CL på tv...

                    Kommentar

                    • Kanariz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2005
                      • 2507


                      Kommentar

                      • *46*

                        Opprinnelig skrevet av Kanariz
                        Se på enga kampen i dag. skjønner godt at folk ikke gidder å dra for å se enga-odd når det er CL på tv...
                        Nå skjønner jeg i utgangspunktet meg ikke på folk som går på kamp for utelukkende å se VIF, men hadde LSK spilt på Åråsen i går - selvsagt hadde jeg vært på plass! Selvsagt setter jeg det foran en eller annen CL kamp med lag jeg har null forhold til. Selv så jeg ikke CL i går.

                        Kommentar

                        • glasgow
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2007
                          • 1251

                          På tide at fortballforbudet våkner. Produktet forball er i ferd med og bli ødelagt av tvrettigheter og sene kamper.
                          Fasten så man i går. ca 8500 mot vif. Bare se i kveld hvor mange RBK trekker. Normalt opp mot 15000-18000.
                          Serien må tilbake med maks 14 lag. Helst burde det vel være 12 lag i den øverste div.
                          Det er for mange kjedelige lag i eliteserien.
                          Og kampene må gå fra april - okt.
                          I år så begynte serien samtidig med skirenn i kollen og slutter etter cupfinalen.
                          Cupninale skal være punktum for sesongen.

                          Hovedkampen på søndag burde begynne 1900 i stedet for 2000. Da hadde man slippet og flytte nyhetene også.
                          Fant ut i dag at en kollega av meg hadde hatt med begge unga sine om kampen gikk en time før, og jeg hadde også tatt med datteren min + veninnden hennes om ikke kampen gikk så sent.
                          Da snakker man om et forfall på 4 betalende bare på 2 voksne.
                          Og tenk på alle familer som velger tv ruta i stedet.
                          Været må ta noe av skylden også.

                          Kommentar

                          • gamle-perta
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2418

                            Opprinnelig skrevet av glasgow
                            Serien må tilbake med maks 14 lag. Helst burde det vel være 12 lag i den øverste div.
                            Enig i det. Men gruer for den sesongen hvor fire lag kan rykke rett ned...
                            Mvh
                            Gammer´n (Per T)

                            Kommentar

                            • Trondeo
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3062



                              Sesongen er reddet



                              Betyr Åråsen-festen færre lag i Tippeligaen?

                              Kommentar

                              • glasgow
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2007
                                • 1251

                                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                Enig i det. Men gruer for den sesongen hvor fire lag kan rykke rett ned...
                                Jeg og. Men det er nok veien og gå. Men det må jo skje over 2 sesonger.

                                Kommentar

                                • *46*

                                  Opprinnelig skrevet av Trondeo
                                  http://www.dagbladet.no/2011/09/19/s.../lsk/18195141/

                                  Sesongen er reddet



                                  Betyr Åråsen-festen færre lag i Tippeligaen?
                                  Nå har NFF solgt rettighetene til 6 kamper hver helg til Canal +. I tillegg skal de selge rettighetene til to kamper til. Dette gjelder t.o.m. 2016. Så det er uansett noen år frem i tid.

                                  Kommentar

                                  • Boing
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2005
                                    • 711

                                    Tror ikke det er tv-retthighetene som avgjør om folk går på kampene. Kampbilletter er det for dyre i forhold til produktet dem leverer, finnes ikke en kamp eller spiller som forsvarer billettpris på 250 kroner, samme faen hvor man sitter og står. Og den køen som LSK presterte å skape i går, blir ikke glemt med det første av dem som skjeldent går på kamp og vil nok gjøre sitt for att folk gir faen i å gå på kamp.

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      Opprinnelig skrevet av Boing
                                      Tror ikke det er tv-retthighetene som avgjør om folk går på kampene.
                                      Var kanskje litt utydelig - jeg mener at man sannsynligvis ikke klarer å kutte ned på antall lag før etter 2016 med tanke på de solgte rettighetene.

                                      Kommentar

                                      • Boing
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2005
                                        • 711

                                        Opprinnelig skrevet av *46*
                                        Var kanskje litt utydelig - jeg mener at man sannsynligvis ikke klarer å kutte ned på antall lag før etter 2016 med tanke på de solgte rettighetene.
                                        Jeg skjønte hva du mente, men ville bare skrive min mening, på hva jeg tror er gunnen til att folk ikke kommer seg på kampene.

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13271

                                          Det er forskjell på å betale 200 kroner for en konsert med et kjent band i Oslo Spektrum og å betale 200 kroner for å være med på en Idol-audition. Klubben må på en eller annen måte anerkjenne dette overfor publikum.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎