Publikumssvikt - hva kan gjøres? -

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13271

    #21
    Etableringen av et slags "Fort Åråsen" hvor vi vinner hjemmekampene våre ville vært en fin start. Dustetap er desidert den mest negative faktoren når det gjelder oppmøte i min omgangskrets.

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      #22
      Opprinnelig skrevet av reka
      Etableringen av et slags "Fort Åråsen" hvor vi vinner hjemmekampene våre ville vært en fin start. Dustetap er desidert den mest negative faktoren når det gjelder oppmøte i min omgangskrets.
      Det hjelper jo på det meste.. Vinner dem alle kampene kommer det mer folk, blir mer penger og enda flere/bedre spillere (forhåpentlig).

      Kommentar

      • Boing
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2005
        • 711

        #23
        Opprinnelig skrevet av Kanariz
        Men ville det kommet flere folk hvis det hadde kostet 100kr per billett? Vet de deler ut MASSE billetter til hver kamp på Ahus, men svært få vil ha disse….

        Trur prestasjonene på banen er det eneste som kan lokke folk tilbake til Åråsen. Hadde
        Er ganske sikker på att Ahus er feil sted å lete etter nye tilskuere. Man er ikke på Ahus for morro skyld, man er syk og fotball er vel ikke det du har lyst å se på hvis du ikke er noe særlig fotballinteressert. Så jeg tror det er lurere å dele ut gratis billetter til dem som går på skole i Lillestrøm, dem har i de minste en kobling til Lillestrøm.

        Kommentar

        • Helguson
          Medlem
          Bøffel
          • Jul 2009
          • 36

          #24
          Er visse faktorer som må stemme for at en fotball klubb skal dra folk.

          1.Spillet på Banen. Ikke mange som betaler penger viss % på og få se dritt fotball er ruvende høy. Eksempel:Gjemselund når de var i eliten,50 kroner var minstepris i visse kamper,hjalp det....? nope.

          2.Kjempe signeringer av kjente fotballfjes.det skaper omtale og samtidig viser klubben at her er vilje til og satse på noe mer en og være springbrett for ungdommer som vil ut i fotball Europa.

          og ikke minst 3. TV-apperatet må knuses.......den digitale verden moser filler av små fotball klubber som vil ha folk på arenane,når de den neste timen skriver under på at 100% av kampene skal gå på en eller annen tv kanal(tv2 sport,1,2,3,4,5,6,7,8) og nett og radio.

          4.Seriegull....da kommer medgangs supportera som rbk har hatt nå lenge,som jeg tror Molde har fått en avtale på etter denne sessongen

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            #25
            Opprinnelig skrevet av Boing
            Er ganske sikker på att Ahus er feil sted å lete etter nye tilskuere. Man er ikke på Ahus for morro skyld, man er syk og fotball er vel ikke det du har lyst å se på hvis du ikke er noe særlig fotballinteressert.
            Alternativt kan man argumentere for at man må være passe sjuk for å sette av en aften til dagens LSK. Men her er det nok mer snakk om mentalt syk, så det er synd vi ikke har Blakstad eller Reitgjerde i gangavstand.

            Spøk til alvor, så er dette et sammensatt problem. De fleste i tråden fokuserer kun på det markedsmessige, men dette må brytes ned i flere faktorer, herunder:
            * NFF sitt opplegg
            * Resultater på banen
            * Spillere/profiler
            * Markedsapparat

            NFF sitt opplegg er det lite vi kan gjøre med. Her er det minst tre faktorer som bidrar til at interessen avtar:
            * For mange lag i serien gir uinteressante kamper, og folk går lei. Må redusere til 14 lag ASAP, helst 12. Og ikke noen dustete trippel serie, vi er et vinterland. Gir også god anledning til å bannlyse kunstgress. Fotball spilles fra sent april til litt uti oktober. Basta!
            * TV-kamper. Kampen mot sofaen er tung, og for mye går på web/TV.
            * Tilfeldige og vanskelige dager. Når man aldri vet om/når det er kamp, er det vrient å planlegge.

            Resultater på banen taler for seg selv. Mange år i ingenmannsland gjør selvsagt noe for interessen.

            Spillere/profiler. Synd å si det, men massiv import av spillere på rask rotasjon er ikke resepten for å bygge et lag publikum liker. I gamle dager var "stammen" ofte mer stabil en den har vært under Berg. Jada, han skal få bygge lag, men nå har det snart gått tre år. Avdankede Lyn-spillere fremfor lokale spillere får neppe heller lokalpatrioter til å strømme til Åråsen.

            Markedsapparat. Her kjenner jeg ikke til detaljene, men på generell basis er det farlig å spare seg til fant. I vårt firma er salgssjefen kanskje den siste som vil bli permittert i en eventuell krise.
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • Kanariz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 2507

              #26
              Når det gjelder de billettene som blir gitt til Ahus så er det til de ansatte. Dette er billetter som er på RB feltet.

              Kommentar

              • Petter Ø
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3008

                #27
                Svar fra Per Mathisen og LSK i dagens rb.

                IMAG0318.jpgIMAG0319.jpgIMAG0320.jpgIMAG0321.jpg
                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                Kommentar

                • UltraFo
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2007
                  • 800

                  #28
                  Først og frems må det reklameres MYE mer i nærområdene, Fetsund, Aurskog, Strømmen, Lørenskog, Korset osv osv.
                  Det må settes opp mye mer skilter i rundkjøringer, plakater på bussstopper, reklame i avisene, ikke bare små notiser.
                  Folk som ikke er kjempe inn i LSK vet jo knapt at det er hjemme kamper, med reklame så vil mange av de som sitter hjemme en søndag uten noe å gjøre tenkte at å dra på LSK kamp kan være en grei søndags utflukt. Men da må folk vite at det er hjemme kamp!

                  Det må reklameres mye mer utover på Romerike, i Lillestrøm ser man jo at det er kamper med de nye flagga osv som er en kjempe bra greie!

                  Heldigvis har man fått tilbake bilskiltene også som er en bra greie. Men kanskje det burde deles ut gratis plakater folk kan henge opp i sitt nærområde og? Og bussene må få tilbake LSK reklamen. Det koster penger å markedsføre men det lønner seg og!
                  Man må få tilbake følelsen av at det er kun 1 lag på Romerike som gjelder og det er LSK, ikke RBK, VIF og Strømmen.
                  UFC ~ Gulsvarte Brødre

                  Kommentar

                  • Petter Ø
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3008

                    #29
                    Fokuset må ikke utelukkende være på å verve nye tilhengere heller. Det finnes mange tusen LSK-tilhengere som ikke drar på hjemmekamp. For å få disse på kamp må de: 1.Vite at det er kamp 2.Lokkes vekk fra andre helgesysler(dessverre også ukedags) 3.Lokkes vekk fra konkurerende fotball(eksempel. 8-2 kampen mellom United og Arsenal kolliderte med Sogndalkampen) 4.Lokkes fra å se kampen på web-tv/tv (skulle vært interresant å se et tall på hvor mange bosatt i rimelig avstand fra Åråsen som så Sogndalkampen på web-tv)

                    Hva er nøkkelen til å få til dette? Få inn en rutine hos folk og en sterk klubbfølelse/lokalpatriotisme.
                    Er det lett? Nei
                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                    Kommentar

                    • flisbyen
                      Utestengt
                      • Sep 2010
                      • 305

                      #30
                      Jeg er ikke en veldig aktig Åråsen-gjenger lenger, vært der to ganger i år.
                      Hvorfor er det slik? Nr1 utenom det trivielle som familie og slikt, er at flytting av kamper og tilgjengelighet på TV ødelegger for meg.
                      Jeg har og kamerater som var like aktive som meg tidligere som nå ikke aner når kampene er.

                      Hva skjedde med søndag kl 18?

                      Kommentar

                      • Macho-Morten
                        Ikke KFL-styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2687

                        #31
                        Vi hadde besøk av Per Mathisen og Kjell Hulby på styremøtet i går. Her ble vi enige om å sette alle kluter til og samarbeide for å fylle stadion mot Vålerengens if.

                        Til dette trenger vi helt sikkert folk som vil ta i et tak! Det være seg ringerunder, spre informasjon i sitt nærmiljø, tifo-arbeid osv.

                        Ta gjerne kontakt på PM om du vil være med på dette.

                        Kommentar

                        • FUGlinho
                          KFL styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2454

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av UltraFo
                          Heldigvis har man fått tilbake bilskiltene også som er en bra greie. Men kanskje det burde deles ut gratis plakater folk kan henge opp i sitt nærområde og? Og bussene må få tilbake LSK reklamen. Det koster penger å markedsføre men det lønner seg og!
                          Man må få tilbake følelsen av at det er kun 1 lag på Romerike som gjelder og det er LSK, ikke RBK, VIF og Strømmen.
                          Dette var en av de tingene Per Mathisen nevnte igår.. Det er 10 ambassadører som henger opp plakater for LSK rundt omkring på Romerike. Klubben vil gjerne ha mange flere, er du interressert så kontakt klubben!
                          Kim
                          Styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • Tony
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4737

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                            Dette var en av de tingene Per Mathisen nevnte igår.. Det er 10 ambassadører som henger opp plakater for LSK rundt omkring på Romerike. Klubben vil gjerne ha mange flere, er du interressert så kontakt klubben!
                            Det må ut på www.lsk.no og ikke bare på KFL forumet Så her må du lage en sak OKB!

                            Kommentar

                            • tonkro
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2009
                              • 337

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av UltraFo
                              Først og frems må det reklameres MYE mer i nærområdene, Fetsund, Aurskog, Strømmen, Lørenskog, Korset osv osv.
                              .
                              Nittedal er stort, 25-30.000 mennesker, og utrolig mange her holder med enga. Why??Det er kortere til Åråsen enn det er til Ullevål, så hvorfor er det sånn? Vel, for det første har jeg aldri sett en eneste plakat her, jeg tror aldri en spiller har vist trynet sitt på en av skolene her eller hos noen av idrettslagene, og jeg må si det virker som om LSK har glemt at Nittedal er en del av Romerike. Både familien vår og naboen er LSK-fans, og jeg har vært på hver eneste hjemmekamp denne sesongen, men mye av grunnen til det er at jeg jobber nærme Åråsen hvor det settes opp skilt med "Husk kamp på Åråsen idag klokken 18".

                              Om LSK ordner skilt og plakater, kommer jeg gjerne innom Åråsen etter jobb, og tar det med meg hjem til dalen...

                              Kommentar

                              • Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                Heldigvis har man fått tilbake bilskiltene også som er en bra greie.
                                Jeg synes kanskje det aller enkleste tiltaket her må være å utstyre de som selger billetter til parkeringen med en del bilstickers som de kan dele ut sammen med billetten. Har du først fått den i bilen, henges den opp i bakvinduet.

                                Videre kan man vel ha noen som deler ut stickers når man forlater Åråsen. For min egen del klistrer jeg gjerne opp noe i bakvinduet, men jeg reiser ikke til LSK-Shopen for å hente dem. Tilgjengelighet er nøkkelordet. Om man da virkelig ønsker å bruke stickers til å reklamere for neste kamp da...
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

                                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                Kommentar

                                • FUGlinho
                                  KFL styremedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 2454

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Tony
                                  Det må ut på www.lsk.no og ikke bare på KFL forumet Så her må du lage en sak OKB!
                                  Det var vel en del om dette før sesongen/tidlig i sesongen. Men responsen var ganske laber...
                                  Kim
                                  Styremedlem KFL

                                  Kommentar

                                  • Boudewijn
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Jul 2007
                                    • 207

                                    #37
                                    Mange gode forslag i denne tråden.

                                    Jeg tror ikke det labre oppmøtet i hovedsak ligger i at folk ikke vet at det er kamp, men tror heller problemet ligger i alt det andre folk prioriterer på søndag ettermiddag/kveld. Jeg for min del gidder for eksempel ikke å gå på sirkus fordi det er enkelt å parkere, de har et fint telt, gratis inngang og plakater på hver eneste stolpe på hele Romerike. Det er opplevelsen inne i teltet som avgjør om jeg velger å bruke tid på et besøk eller ei, selv om forestillingen vises på TV.

                                    Løsningen på publikumsproblemet er å gjøre et besøk på Åråsen til et bedre alternativ til andre aktiviteter. Du må oppleve noe på stadion som overgår de andre mulighetene du har. Vi trenger en til to profiler som folk vil se. Vi vil kanskje høre noen ord fra trenerapparatet før kampen sparkes i gang, gjerne i pausen også. Sett på noen gamle og gode LSK-sanger resten av pausen i stedet for det andre mølet som ingen bryr seg om. Gi folk noe som er kun er forbeholdt de som velger å bruke sin dyrebare tid på en kamp eller fem.

                                    I tillegg må det gjøres mye enklere å kjøpe billett. Sett opp en salgsbod på torvet og bemann den med gutter og jenter fra aldersbestemte lag. Gi de provisjon etter antall solgte billetter. Det må vel også være mulig å kunne kjøpe billetter med telefonen, og bruke den som billettbærer for inngang. Bruk f.eks QR-koder i kampannonser. Det skal være enkelt å kjøpe billett, men for at folk skal komme tilbake gang etter gang må det, som sagt, være mer attraktivt å komme på kamp.
                                    Byråkratkanaris

                                    Kommentar

                                    • okb
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 2377

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Tony
                                      Det må ut på www.lsk.no og ikke bare på KFL forumet Så her må du lage en sak OKB!
                                      Jeg er, av forskjellige grunner, lite aktiv på forumet.

                                      Men saken om ambassadører har kommer opp igjen.
                                      Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                      Kommentar

                                      • CFD
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2319

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                                        -Det må være lett og billig å parkere eller komme seg til kamp med buss/tog/sykkel. Må være superenkelt å få tak i denne informasjonen. -Det burde gå fast buss fra de største tettstedene på Romerike til og fra kamp. De burde få lov å gå med minus en god stund så rutinen setter seg for folk. Og da er mest sannsynlig tenåringer målgruppen, siden de er for gamle for å ha med foreldrene sine på kamp og for unge til å kjøre selv eller henge på Martins før kamp.
                                        Et slikt tilbud hadde de i Bodø med "Glimt-bussen". Bussen ankommer rett utenfor bilettlukene på stadion hvor det tok 5minutter å kjøpe bilett. Prisen for bussreisen var normal lokaltakst. Har selv tatt den bussen når jeg skulle på Glimt-LSK i 2009. Snakket med noen på bussen og alle var meget fornøyd med tilbudet.
                                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                        Kommentar

                                        • Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

                                          #40
                                          En ting som MÅ gjøres noe med er billettlukene.
                                          Mot Sogndal var tre luker åpne. I køen jeg sto i var det 7 stk før meg. Det tok over et kvarter før jeg fikk billett. Fyren brukte 3-4 min bare på meg!! Slik er det så og si hver gang. Og dette var med en fyr som har sittet i billettbua ved mange anledninger. Og ekspedere 2 stk i minuttet burde vært et minstekrav.
                                          Jada, jeg vet man kan bestille på nettet og skrive ut hjemme. Men det er ikke alltid dette er praktisk mulig.
                                          For en som sjelden er på kamp og opplever denne tregheten, så er det en faktor til at folk holder seg hjemme.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎