Publikumssvikt - hva kan gjøres? -

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

    #61
    Opprinnelig skrevet av Serbern
    Begynte ikke vi også med samme tellemåte som vif ifjor, altså antall personer på stadion, ikke antall solgte billetter?
    Jeg snakket med Kjell Hulby før sesongstart i fjor, og han fortalte at de hadde gjort det, ja, og at det betød om lag 1000 færre billetter i statistikken.
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #62
      vif har endret til antall solgte billetter.

      Kommentar

      • Fridtjof
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2005
        • 2120

        #63
        Så "alle andre" har gått fra solgte billetter til antall besøkende, mens enga har gått den andre veien, er det sånn å forstå? #pølsepapir...
        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #64
          Opprinnelig skrevet av Fridtjof
          Så "alle andre" har gått fra solgte billetter til antall besøkende, mens enga har gått den andre veien, er det sånn å forstå? #pølsepapir...
          Da må dem ha fått en ny leieavtale. Før så påvirket tilskuerantallet leieprisen, flere innafor portene --> høyere leie.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13271

            #65
            Noen må vise pattorna. Bort med Elkjøp-tuppen og inn med noen tenåringsberter.

            Kommentar

            • Kanariz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 2507

              #66
              Opprinnelig skrevet av reka
              Noen må vise pattorna. Bort med Elkjøp-tuppen og inn med noen tenåringsberter.
              Nå fikk jeg flashback fra den gangen Diadora draktene ble vist fram!

              Kommentar

              • Bondekanari
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Mar 2004
                • 146

                #67
                Det er mye å hente på supporternes eget initiativ også. Vi forsøkte dette på Råholt i noen sesonger. Vi begynte i det små, med Fugla-"frokost" i nærmiljøet og busser til Lillestrøm (både direkte til Åråsen og til Martins). Så kom deltagelse på fotballturneringer i Eidsvoll (EIF-Cup og Turn-Cup) med salgsboder(supportereffekter, billige billetter osv), aktiviteter (lag ditt eget fuglaflagg) osv.

                Vi samarbeidet med LSK om salgsboder på Jessheim Storsenter og andre steder. Senere ble det også noen "frokoster" på Jessheim. Det vokste etterhvert frem en god gjeng (dog ikke like gode i hodet) som var sterkt delaktig på borteturer og på feltet. Dette var alle aldersgrupper, alle samfunnslag og alle slags tilstander.

                Dette viser at man med lokal aktivitet kan dra med masse folk, men det krever innsats. Dette hadde dog ikke vært mulig uten ildsjelene Thomas og Per Arne, men det viser at det er mulig. Så kan man jo si at dette ikke er supporterenes oppgave, men heller klubbens, men da skulle dere sett hvor morro dette også var.

                -Bondekanari

                Kommentar

                • Bukkenbruse
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 515

                  #68
                  Jeg ser (i tillegg til at jeg har sesongkort på Åråsen) mye fotball i mange land og på de fleste nivåer (alt fra de øverste 3 nivåene er interessant i de fleste land). Det jeg legger merke til er at nesten uansett om jeg er på tysk regionalligakamp eller premier league kamp er at kioskfascilitetene er bedre enn på Åråsen = folk handler mer. Man får kjøpt supportereffekter inne på stadion (jeg har fått kjøpt skjerf inne på ca 100 stadioner rundt omkring), ved min plass på langsida på Åråsen har jeg tilgode å gå forbi en skjer-selger siste 10 årene.
                  Det er få steder bortsett fra premier league hvor jeg betaler mer for en tilsvarende plass enn den jeg har på Åråsen (kosta f.eks mindre å sitte på langsida i både bundesliga og primera forrige sesong) - det innbyr ikke til å ta med f.eks dama på kamp hver gang.

                  Toalettfasilitetene er katastrofale. Hos Paderborn på tysk 2.nivå hadde de ca 60 toaletter + pisserenner på ene langsida...fra min langsidebillett på Åråsen har jeg tilgang til ett? toalett + noen små pissarenner = massiv kø i pausen. Det er kortere billettkøer med 50.000 tilskuere i Frankfurt enn det 5000 tilskuere gir på Åråsen osv osv...det finnes flere lignende detaljer som gjør noe med totalopplevelsen. Noen burde rett og slett ta seg noen studieturer til sammenlignbare klubber med omtrent lik stadion og samme tilskuermasse og lære litt av hvordan de gjør det i f.eks Tyskland.

                  Forøvrig teller selvfølgelig det som skjer ute på banen, men i år har man nesten vært garantert 4 mål (den ene eller andre veien) når Lillestrøm har vært på banen...så synes ikke det bør være noen unnskyldning i år, selv om kvaliteten selvfølgelig ikke akkurat er på topp....

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13271

                    #69
                    Tror dessverre at frivillig arbeide ikke lenger er tilstrekkelig for å fylle alle funksjoner på kamp. Jeg er naturligvis veldig klar over at de som betjener kiosker o.l. er hardt pressede foreldre med én fot i grava og én fot i gjeldshelvete, allikevel må man erkjenne at service overfor publikum er alt for dårlig. I tillegg til å utgjøre en haug med tapte penger grunnet inneffektivt kiosksalg er ikke akkurat et Åråsenbesøk en koselig opplevelse for mindre interesserte. Hvem gidder å kjøpe sesongkort til kone og unger når ingen av dem får vått eller tørt i løpet av kampen? 1000 fler årskortholdere på kamp er 2,5 millioner ekstra i inntekt. Her må det da kunne gå an å lønne noen som får salg og service til å fungere?

                    Kommentar

                    • Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

                      #70
                      Få inn betalingsterminal i kioskene. Ja det koster penger, men det må man sette opp i forhold til hva man taper på å ikke ha det.
                      Jeg for eksempel har aldri cash lenger, bruker kun kort. Der er det 50,- tapt pr kamp på en person.

                      Kommentar

                      • Percy Nilegård
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 5146

                        #71
                        Kald brus i kioskene hadde jo vært et stort framskritt det og.
                        "Alltid blodsprengt"!
                        Fong/Macho

                        Even Nordlien

                        Kommentar

                        • Playboy1
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 2127

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                          Få inn betalingsterminal i kioskene. Ja det koster penger, men det må man sette opp i forhold til hva man taper på å ikke ha det.
                          Jeg for eksempel har aldri cash lenger, bruker kun kort. Der er det 50,- tapt pr kamp på en person.
                          Tankegangen er fin,men tror nok at dette hadde ført til ennå lenger køer,og ennå mere missfornøyde kunder,som igjen ville droppet å handle?.Det tar normalt lengre tid å behandle en haug med kort,enn med kontanter.Dessuten regner jeg med at de fleste som går på kamp på Åråsen,er klar over,at der må de bruke cash i kioskene.

                          Kommentar

                          • Petter Ø
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3008

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Playboy1
                            Tankegangen er fin,men tror nok at dette hadde ført til ennå lenger køer,og ennå mere missfornøyde kunder,som igjen ville droppet å handle?.Det tar normalt lengre tid å behandle en haug med kort,enn med kontanter.Dessuten regner jeg med at de fleste som går på kamp på Åråsen,er klar over,at der må de bruke cash i kioskene.
                            Jeg er klar over at jeg ikke kan bruke kortet på Åråsen. Alikevel har jeg alltid for lite eller ingen kontanter. Gidder ikke kjøre innom minibank på vei til kamp for å kjøpe pølse i pausa. Tar det lengre tid med kort så sett inn fler folk. Kommer til å tjene inn det lett
                            Petter Ø - Kreativ Kanaris
                            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                            Kommentar

                            • Xavi
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 1275

                              #74
                              En blanding av kort og kontant bør ikke gjøre køene spesielt mye lengre. De klarer de i barer hvor det er mye mere trøkk en ved pølsebua.
                              Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                              Anders, Tidligere styremedlem KFL

                              Kommentar

                              • iL
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 10771

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Xavi
                                En blanding av kort og kontant bør ikke gjøre køene spesielt mye lengre. De klarer de i barer hvor det er mye mere trøkk en ved pølsebua.
                                og tro meg vi HATER folk med kort.

                                "Vil du ta ut penger?" -"nei takk, bruker heller 2 minutter med kort jeg"
                                hver fokkings gang.
                                Kanarifugla flyr høyt i år!

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av iL
                                  og tro meg vi HATER folk med kort.

                                  "Vil du ta ut penger?" -"nei takk, bruker heller 2 minutter med kort jeg"
                                  hver fokkings gang.
                                  Heihei, hvordan står det til i 1987?


                                  Kort er fremtiden, cash er på vei ut.. Det tar vel ikek noe lengre tid å betale med kort enn det gjør for nepa foran deg i køen som skal bli kvitt alle myntene sine.. Uansett så er det lite trolig at det vil bli betalingsterminaler på alle kassene. Hvorfor kan man da ikke bare få en egen kasse med kun kort slik som flere butikker har?
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    #77
                                    Kontanter er for kriminelle. Så enkelt er det.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • Stray Cat
                                      Moderator
                                      • Aug 2008
                                      • 5914

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                      Kontanter er for kriminelle. Så enkelt er det.
                                      Vi lovlydige betaler glatt gebyr på hver enkelt pølse med brød og deretter på brus :/
                                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                      Kommentar

                                      • Boing
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2005
                                        • 711

                                        #79
                                        Det som irriterer meg med kioskene er att det er for få av dem. Før var det 2 steder hvor dem solgte is, kaffe og brus foran tribunen på Nordea-tribunen. hvorfor disse forsvant forstår jeg ikke. Disse avlastet mye av køen som var i hovedkiosken.

                                        Kommentar

                                        • iL
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 10771

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av xeR
                                          Heihei, hvordan står det til i 1987?


                                          Kort er fremtiden, cash er på vei ut.. Det tar vel ikek noe lengre tid å betale med kort enn det gjør for nepa foran deg i køen som skal bli kvitt alle myntene sine.. Uansett så er det lite trolig at det vil bli betalingsterminaler på alle kassene. Hvorfor kan man da ikke bare få en egen kasse med kun kort slik som flere butikker har?
                                          snakker om køer i pøb.

                                          Det tar ALLTID lengre tid og betale med cash en kontant, med mindre du er tilbakestående og ikke skjønner du skal ha penger klart når du bestiller.
                                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎