LSK - Søpla

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HolterKanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 1603

    Opprinnelig skrevet av erlando
    Jeg lurer igjen på hva som hendte med forsikringene fra pro-blusserhold forrige gangen debatten raste på forumet og ellers om at "det er selvsagt bare folk som veit hvordan man håndterer materialet som får lov til å blusse - derfor er det ikke farlig å blusse på en tettpakket tribune"?Nå har personer blitt sendt på sjukehus med brannskader fordi den som fikk tildelt materialet ikke kunne håndtere det riktig. Det er heller ikke lenge sida noen "glapp" et bluss inn på en pub under en bortetur. Det begynner å bli på høy tid at "bakmennene" som skaffer og deler ut bluss vokser opp såpass at de faktisk tar ansvar for at pyroteknikk blir håndtert forsvarlig. Hvis de ikke ser seg i stand til det, så får de heller la være å gjennomføre pyroshow.
    Ingen som har vært på sykehus med brannskader.
    ***Større baller enn vett***

    Kommentar

    • Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

      Opprinnelig skrevet av erlando
      Det er heller ikke lenge sida noen "glapp" et bluss inn på en pub under en bortetur
      OFF TOPIC: Når Ålesund folka kommer bort til UFC i Danmark under Danmark-Norge for å beklage hvordan dem oppførte seg når UFC dro fra puben, tror jeg du kan trekke den kommentaren der tilbake

      Back to topic

      Kommentar

      • gutt94
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2007
        • 3271

        5 små branner på Åråsen på treningapå lørdag burde da gjort at folk kunne lære. Ble svidd hull i spillertunnelen 2 steder, det samme i kunstgresset som ligger der, og i papir under tribunen. Et bluss gjorde slik at et banner ble påtent. Det skjedde pga ukontrolert veiving med blusset og plutslig så var det inntil banneret.
        Et bluss ble også lagt ukontrolert ned på tribunen ved siden av et flagg som jeg så vidt så ble smelta.


        "pyroshoet" før kampstart var forøvrig kult å se på det. Men ikke koslig at det blir kastet en blinkers på meg.Fikk jakkearmen min smeltet å ødelagt pga dette. Hvem som kastet eller hvor det kom fra vet jeg ikke. Men regnjakka er i allefall ødelagt.

        Ja til kontrolert pyro, nei til idioter uten kontroll.
        KnutHSolberg

        Kommentar

        • Tony
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4737

          Først av alt, så er det utrolig kjipt det med E.J som fikk brannskade ut av dette. Samt. at en blinkers ble kasta inn på banen

          Men alt i alt så var gjennomføringa meget bra og når man ser gliset på LSK spillerne når dem ser bort på infernoet så sier det sitt.
          Nå har pyro haterne vært skånet for et ordentlig pyroshow siden cupfinalen, og må bare si det:

          Fy faen så digg det var å stå midt i infernoet!

          Og igjen, E.J: Utrolig kjipt det som skjedde!

          Kommentar

          • erlando
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 858

            Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
            Ingen som har vært på sykehus med brannskader.
            Legevakta, da. What's the fucking difference? Gratulerer med kretsmesterskap i meningsløs flisespikking.

            Opprinnelig skrevet av Tony
            OFF TOPIC: Når Ålesund folka kommer bort til UFC i Danmark under Danmark-Norge for å beklage hvordan dem oppførte seg når UFC dro fra puben, tror jeg du kan trekke den kommentaren der tilbake

            Back to topic
            Eh, nei? Andres oppførsel gir ikke grunn for å kaste bluss på dem.
            Ja til pause i pausen!

            Kommentar

            • Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

              Opprinnelig skrevet av erlando
              Legevakta, da. What's the fucking difference? Gratulerer med kretsmesterskap i meningsløs flisespikking.


              Eh, nei? Andres oppførsel gir ikke grunn for å kaste bluss på dem.
              Du tror fortsatt på media ja

              Kommentar

              • Macho-Morten
                Ikke KFL-styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2687

                Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                Etter hva som er skrevet tidligere så var vel dette organisert. Greit nok at man ikke står frem i avisen, men når man skriver at man står for det i et åpent fora, så er det nesten samme side av samme sak.
                Med fare for at jeg har misforstått.
                Det er ingen fra KFL-styret som har sagt at dette var organisert. I innlegget mitt tidligere konstaterte jeg bare at det hadde blitt arrangert et pyroshow på tribunen (noe forsåvidt alle visste fra før), og hvordan vi forholder oss til det som skjedde.

                Kommentar

                • HolterKanaris
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 1603

                  Opprinnelig skrevet av erlando
                  Legevakta, da. What's the fucking difference? Gratulerer med kretsmesterskap i meningsløs flisespikking.Eh, nei? Andres oppførsel gir ikke grunn for å kaste bluss på dem.
                  Det er ikke meningsløst, av den enkle grunn at viikke trenger ytterligere svartmaling av en situasjon som fremstår mye værre i media enn hva den faktisk var. Er rimelig stor forskjell på å havne på sykehus med brannskader og det å reise en tur på legevakta med noen svimerker i nakken.
                  ***Større baller enn vett***

                  Kommentar

                  • Fjeller'n
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 905

                    Opprinnelig skrevet av Frode Thai
                    Visuelt er det "kult" med stort og heftig pyro på tribuen, det lager en egen ramme rundt det som skjer, ingen tvil om det.
                    Men for de to som ble sendt til legevakten og Ahus med skader, samt de som fikk sine klær ødelagt oppfattes det nok ikke sånn.
                    Nja....
                    Det ville være veldig hyklersk av meg å plutselig bli mot pyro bare fordi jeg selv ble rammet denne gangen.
                    Jeg har bidratt til bøtekassa tidligere og kommer til å gjøre det i fremtiden, selv om jeg føler at søndagens bidrag på en Helly-Hansenjakke får holde for en stund.
                    Akkurat der og da ble jeg griseforbanna. Inntrykket av at pyroen var kastet og følelsen av at bakhodet hadde tatt fyr ga en massiv adrenalinboost og vi får være glad for at jeg ikke fikk tak i noen det første snaue minuttet.
                    Men etter å ha konstatert at jeg ikke brant og at det ikke var kastet noe - bare klønet til, lettet den verste blodtåka. Synderen tok selv kontakt, la seg flat og beklaget. Det skal han absolutt ha skryt for og jeg har ikke tenkt å lage noe pes for ham. For å kunne gjennomføre en slik aksjon er man avhengig av at noen er villige til å ta risikoen for utestengelse og da skal ikke jeg lage flere problemer.
                    Men til neste gang:
                    Er det mulig å finne blusserne i forkant og ta en gjennomgang med de? Søndagens pyro ble distribuert på tribunen til de som ville ha, helt uten kontroll av erfaring/ferdigheter. Da unngår vi i hvertfall slike "bluss-opp-blinkers-ned"-ulykker.
                    "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                    Kommentar

                    • Boing
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2005
                      • 711

                      En ting jeg reagerte på oppslaget til rb er han der vakta som måtte på sykehuset fordi han har fått i seg for mye røyk!!!!!! Hmmm..... jeg sto rett ved siden av ufc, der det var flest bluss, kan ikke si att jeg fikk pustebesvær av den grunn. Men vi reagerer forskjellig. Det sto vel ikke noen vakter midt oppi tribunen??? Rart ikke noen tilskuere måtte på sykehus fordi dem hadde fått i seg for mye røyk.

                      Er fortsatt i mot ukontrollert massiv blussing på en tettpakket tribune.

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9390

                        Opprinnelig skrevet av Boing
                        En ting jeg reagerte på oppslaget til rb er han der vakta som måtte på sykehuset fordi han har fått i seg for mye røyk!!!!!! Hmmm..... jeg sto rett ved siden av ufc, der det var flest bluss, kan ikke si att jeg fikk pustebesvær av den grunn. Men vi reagerer forskjellig. Det sto vel ikke noen vakter midt oppi tribunen??? Rart ikke noen tilskuere måtte på sykehus fordi dem hadde fått i seg for mye røyk.

                        Er fortsatt i mot ukontrollert massiv blussing på en tettpakket tribune.
                        Utheva fasiten.

                        Kommentar

                        • Petter Ø
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3008

                          At akkurat Thomas måtte på Ahus pga for mye røyk var overaskende. Det var minst like røykfyllt på Fuggelbandøvelse i kjellern hans. Spøk til side, håper det går bra med deg Thomas og at du er på plass igjen mot RBK. Jeg spanderer vaffel i pausa.

                          Holter, du er en hyggelig kar, men du bør kanskje ta en pustepause fra denne tråden
                          Petter Ø - Kreativ Kanaris
                          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                          Kommentar

                          • HolterKanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 1603

                            Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                            At akkurat Thomas måtte på Ahus pga for mye røyk var overaskende. Det var minst like røykfyllt på Fuggelbandøvelse i kjellern hans. Spøk til side, håper det går bra med deg Thomas og at du er på plass igjen mot RBK. Jeg spanderer vaffel i pausa.Holter, du er en hyggelig kar, men du bør kanskje ta en pustepause fra denne tråden
                            Nei, nå er vi jo på rett vei igjen. Alle vet at jeg er lei meg, inkludert de involverte. Har kanskje ikke skaffet meg noen nye venner i denne tråden, men jeg føler meg rimelig trygg på at E.J og fjellern ikke bærer særlig stort nag. Med unntak av den smått uerstattelige 96 drakta til E.J som jeg så gjerne skulle vært istand til å erstatte.
                            ***Større baller enn vett***

                            Kommentar

                            • Boing
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2005
                              • 711

                              Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                              Nei, nå er vi jo på rett vei igjen. Alle vet at jeg er lei meg, inkludert de involverte. Har kanskje ikke skaffet meg noen nye venner i denne tråden, men jeg føler meg rimelig trygg på at E.J og fjellern ikke bærer særlig stort nag. Med unntak av den smått uerstattelige 96 drakta til E.J som jeg så gjerne skulle vært istand til å erstatte.
                              Er det noen som er her for å få venner?? Du har uansett gjort det du kan for å bøte på skaden som ble gjort. Du har beklaget og snakket med de uheldige. Tror nok det er mange som ville ha gravd seg ned og søkt dekning i håp for å ikke bli oppdaget og måtte forklare seg. Så du har i det minste vist mot og baller ved å ta ansvar for dine handlinger og du har tatt lærdom. Noe mer kan ikke forlanges.

                              Kommentar

                              • Percy Nilegård
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 5146

                                Opprinnelig skrevet av reka
                                Når det gjelder uhellene er det bare én ting å si: Øvelse gjør mester.
                                Kan jeg forslå at de som trenger øvelse tar dette på et jorde eller lignende?
                                "Alltid blodsprengt"!
                                Fong/Macho

                                Even Nordlien

                                Kommentar

                                • Dinho
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2006
                                  • 884

                                  Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                  Nei, nå er vi jo på rett vei igjen. Alle vet at jeg er lei meg, inkludert de involverte. Har kanskje ikke skaffet meg noen nye venner i denne tråden, men jeg føler meg rimelig trygg på at E.J og fjellern ikke bærer særlig stort nag. Med unntak av den smått uerstattelige 96 drakta til E.J som jeg så gjerne skulle vært istand til å erstatte.
                                  Den drakta er enda mer legendarisk etter denne hendelsen, på godt og ondt. Ram den inn og heng den opp på Martins "PYRO LSK - SØPLA 2011"

                                  Veldig godt å lese i RB at han ikke hadde noe nag mot Fansen pga brannskadene. Utrolig trist at noe sånt skjedde. Hele greia ble muligens litt for spontan?

                                  Flott pyro-show var det uansett.
                                  twitter @amundsakis
                                  ΘΥΡΑ 13

                                  Kommentar

                                  • Xavi
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 1275

                                    Flott pyroshow. Hadde blinkers bak meg og bluss på alle sider. Flott stemning.

                                    Men hadde det ikke vært bedre å få spredd de ut litt? Var liksom 2 klumper med bluss og helt åpent på midten.
                                    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                    Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                    Kommentar

                                    • Bobbythabird
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Aug 2005
                                      • 115

                                      Dette gjør vi neste år
                                      Lillestrøm SK i mitt hjerte!!

                                      Kommentar

                                      • Jaren-kanari
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Mar 2004
                                        • 185

                                        Hva var greia med trådene som hang over feltet? Var det et banner som egentlig skulle heises opp??? Ellers var dette stemning som var et Derby verdig. Helt godkjent resultatet til tross...
                                        Jaren-kanari
                                        Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

                                        Kommentar

                                        • Macho-Morten
                                          Ikke KFL-styremedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2687

                                          Så du ikke vimplene som hang i trådene?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎