Stemninga på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #41
    Utrolig irriterende at man ikke kan redigere innleggene sine.

    Må bare legge til at jeg synes synginga er 90 % av stemninga. KFL/UFC har IKKE et visuelt problem. Der ligger vi milevis foran de fleste i Norge. Problemet er lydnivået, og det kan bare bli bedre hvis så mange som mulig bidrar. Også de som vil se kampen samtidig som de synger, og det er faktisk majoriteten av de som står på feltet. En holdning om at "liker du ikke flagging, kan du sette deg" er en supporter-elitistisk tankegang som kommer til å ødelegge stemninga på Åråsen en gang for alle.

    Kommentar

    • Kanariz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2005
      • 2507

      #42
      Opprinnelig skrevet av Lars
      Utrolig irriterende at man ikke kan redigere innleggene sine.

      Må bare legge til at jeg synes synginga er 90 % av stemninga. KFL/UFC har IKKE et visuelt problem. Der ligger vi milevis foran de fleste i Norge. Problemet er lydnivået, og det kan bare bli bedre hvis så mange som mulig bidrar. Også de som vil se kampen samtidig som de synger, og det er faktisk majoriteten av de som står på feltet. En holdning om at "liker du ikke flagging, kan du sette deg" er en supporter-elitistisk tankegang som kommer til å ødelegge stemninga på Åråsen en gang for alle.
      SPOT ON!
      Sånn som det har blitt de siste kampene så er flagginga viktigere enn synginga. Man må ha med seg HELE feltet for å skape god stemning, ikke bare de 30 rundt forsangeren.

      Det er fakta at det blir færre og færre på feltet, kanskje best for alle at man legger seg på en nøytral linje.

      Kommentar

      • maurakanari
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2005
        • 637

        #43
        Etter 5 år med motgang er det naturlig at stemninga blir dårligere. I tillegg er det 4-5000 på kampa istedenfor 8-9000. Men er enig i at stemninga burde vært bedre, men mange er lei motgang, evighetssanger osv . Tommy var flink til å få seg mange, og valgte riktige sanger, men var lettere å få med seg folk på den tiden. All skyld kan ikke legges på rønner og klump.
        VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

        Kommentar

        • HolterKanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 1603

          #44
          Beklager det litt direkte og barnslige svaret... Jeg er selvfølgelig ikke så trangsynt at jeg mener de som misliker flagg skal måtte flytte seg fra feltet. Vi er nødt til å få igang et skikkelig tribunemøte igjen snart. Ikke 30 min før kampstart i kjelleren på Martins, men et ordentlig møte, planlagt på forhånd. Med en ordentlig agenda og representanter fra UFC og KFL
          ***Større baller enn vett***

          Kommentar

          • FUGlinho
            KFL styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 2454

            #45
            Opprinnelig skrevet av Kanariz
            ja, flagg er fint det. Men når det går på bekostning av stemninga så syns jeg man bør vurdere å begrense det litt. Selv ikke UFC har et stort flagg vaiende i 90 minutter. Hadde det ikke vært for Ronny så hadde han flagget når Moen tok straffa og.
            "Alt for dårlig av ufc"
            Kim
            Styremedlem KFL

            Kommentar

            • nyvalth
              Medlem
              Hoffnarr
              • Oct 2007
              • 43

              #46
              Opprinnelig skrevet av Kanariz
              Det er nettopp det som har skjedd etter at "klumpen" ble dannet på Åråsen tidligere i år. Folk som bidro og sang har flyttet seg og spredd seg. Før kunne jeg og gjengen jeg drar med, stå sammen med 15-20 stk som vi møtte på HVER eneste kamp. Det var nesten som å ha faste plasser på feltet. Nå er vi borte, grunnen til det er den konstante flagginga i 90 min.

              Og et spørsmål til deg Macho-morten: Vil du heller ha 30 stk som flagger og synger hele tia, eller 100 stk som synger hele tia og flagger litt? Sånn som det har blitt nå, med et jævla flaggpress, så har kosen av å stå på feltet blitt borte.
              Her treffer du spikeren på hodet. Jeg med flere stod alltid i nærheten av midten og bidro, men etter den forbanna flagginga begynte har vi måtte flytte oss for å få sett kampen. Nå står vi langt bak, og det blir mindre synging. Hvorfor? Fordi de bakerst ikke er syngesupportere, og man føler seg viggo når man står og synger aleine. Neste år vurderer vi faktisk sitteplasser, det kjennes ikke ut som det er plass til oss lenger.

              Det er synd det har blitt sånn, bare fordi flagging ser kult ut på TV.

              Kommentar

              • UltraFo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2007
                • 800

                #47
                UFC prøver og har stort sett alltid 2-3 flagg oppe gjennom hele kampen med unntak av viktig situasjoner. Jeg mener det skal flagges hele tiden og at det ofte er de samme som misliker flagg som ikke hopper, klapper med henda over hue osv. De er etter min mening på feltet for feil grunnlag. Man skal stå på feltet for å bidra. Flagg er en del av den biten. Det finnes så klart noen unntak som for eks Lars som jeg kjenner. Men ofte er flagg hatere de samme som hater klapp og hoppe maset.
                UFC ~ Gulsvarte Brødre

                Kommentar

                • nyvalth
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Oct 2007
                  • 43

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av UltraFo
                  UFC prøver og har stort sett alltid 2-3 flagg oppe gjennom hele kampen med unntak av viktig situasjoner. Jeg mener det skal flagges hele tiden og at det ofte er de samme som misliker flagg som ikke hopper, klapper med henda over hue osv. De er etter min mening på feltet for feil grunnlag. Man skal stå på feltet for å bidra. Flagg er en del av den biten. Det finnes så klart noen unntak som for eks Lars som jeg kjenner. Men ofte er flagg hatere de samme som hater klapp og hoppe maset.
                  Kan bare snakke for meg selv og de jeg pleier å stå med, men det er stor forskjell på klapping og flagging. Klapping ødelegger hvertfall ikke sikten til kampen gjennom 90 minutter. Men det er klart, er det mer ønskelig med scenarioet Kanariz beskrev med 30 som flagger og synger hele tia, framfor hundre som synger og klapper, så er det jo bare å fortsette med det som gjøres i dag.

                  Og det at å bare synge ikke er å bidra, må være noe nytt.

                  Kommentar

                  • Kanariz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2005
                    • 2507

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av UltraFo
                    UFC prøver og har stort sett alltid 2-3 flagg oppe gjennom hele kampen med unntak av viktig situasjoner. Jeg mener det skal flagges hele tiden og at det ofte er de samme som misliker flagg som ikke hopper, klapper med henda over hue osv. De er etter min mening på feltet for feil grunnlag. Man skal stå på feltet for å bidra. Flagg er en del av den biten. Det finnes så klart noen unntak som for eks Lars som jeg kjenner. Men ofte er flagg hatere de samme som hater klapp og hoppe maset.
                    Skal være veldig forsiktig med å konkludere på den måten der. Folka på felt B er alltid med og hopper og synger, til og med hoppe feil vei når det trengs. MEN, vi vil også se kampen.
                    Et flagg i ny og ne, det gjør ingenting. Men når man flagger HELE tia, da mister man mange folk. Det er veldig få av de som står på feltet som henger her på forumet, men jeg er sikker på at jeg snakker for opp mot 100 personer når jeg mener at flagginga er til tider veldig overdrevet. Det kan være de 100 personene som er forskjellen på bra og årlig stemning på feltet.

                    Kommentar

                    • UltraFo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2007
                      • 800

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av nyvalth
                      Men det er klart, er det mer ønskelig med scenarioet Kanariz beskrev med 30 som flagger og synger hele tia, framfor hundre som synger og klapper, så er det jo bare å fortsette med det som gjøres i dag.
                      Og det at å bare synge ikke er å bidra, må være noe nytt.
                      Nei ønskelig er at hundrevis skal klappe, flagge og hoppe hele tiden. Synging er å bidra, men det er bare en del av alt jeg synes en stående supporter burde bidra med.

                      Poenget mitt er at folk må gå litt i seg selv og skjønne at man står på ett supporterfelt hvor det er fare for massiv flagging hele tiden. På ett bra supporterfelt skal være vokalt og visuelt bra HELE tiden. Det må man bare tåle. Man står der for å gjøre en innsats. Alt for mange står rolig og bare ser på kampen og holder kjeft. Og da mener jeg MANGE.
                      UFC ~ Gulsvarte Brødre

                      Kommentar

                      • Fugl1120
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3528

                        #51
                        Jeg tror det er viktig å tenke på at det er ganske store sprik mellom hvert enkelts individ i sin oppfatning av hva det vil si å stå på feltet. For de mest hardbarka som UFC, deler av klumpen på Felt B og ikke minst Ronnie som står med ryggen til store deler av matchen, stilles det helt andre krav enn for store deler av feltet for øvrig. Personlig har alltid det viktigste for meg vært å se kampen når jeg er på Åråsen. Det er fotballen som engasjerer meg, mens supporterlivet krydrer stemninga ekstra. Jeg synger ofte med på sangene, selv om jeg må innrømme at jeg går dritt lei den samme evighetssangen som går 7 minutter i strekk. Meg om det. Jeg står ikke på feltet for å få meg en billigere billett, men fordi jeg føler jeg hører hjemme der. Jeg synger ofte, ikke alltid. Men langt mer enn de som sitter. Jeg hopper når sangene oppfordrer til hopping og klapper ofte. Men jeg er også opptatt av å få med spillet, og jeg tror det er mange som føler det likt som meg selv.

                        Spesielt i dag hvor feltet knapt er halvfullt, er det urimelig å stille krav til at samtlige på feltet skal være "die hard Ultras". Det er mange bidragsytere på feltet som ikke er like hardcore, men som fortsatt bidrar godt til stemninga. At disse skal anklages for å være der av andre årsaker enn at de føler de er en bidragsyter, synes jeg blir urimelig. For min del oppfatter jeg det av og til som at enkelte er mer opptatt av tribuneliv og stemning enn selve kampen, for meg er det en gåte, uten at jeg har noe med det å gjøre. Man må ha aksept for at folk bidrar på forskjellig måte, og jeg synes uansett det er lite konstruktivt å bruke energien på å klage på de som ikke bidrar nok i egne øyne, man bør heller se på hvordan man kan få det beste ut av de som allerede er aktive. Flagging under spillets gang ødelegger for de som er som meg selv, som ønsker å se fotballen. Jeg synes Lars sier det godt, flagg når ballen ikke er i spill, og kast oss vekk fra feltet når man klarer å fylle opp med de som er villige til å flagge, hoppe og synge gjennom 3x45 minutter.
                        Lauken er vår venn!

                        Kommentar

                        • Tony
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4737

                          #52
                          Jeg har tenkt litt siden jeg startet denne tråden og har vært litt innom forskjellige løsninger, men jeg tror jeg har en god ide å jobbe etter:

                          Klumpen og hovedforsanger flytter til midten av felt B. I dag står dem helt ute på siden omtrent på felt B. Dette fordi de fleste som ikke bidrar på feltet står mellom klumpen og Felt-A, i tillegg så kommer hovedforsanger nærmere midten på hele feltet.
                          Da vil ikke mellomrommet bli så stort som det er idag, og kommunikasjonen vil bli mye bedre. Noe alà slik den er på bortebane.
                          Der klumpen og hovedforsanger står i dag, kan felt C gjengen av den syngende, tribuneengasjerte gjengen flytte til. Da får man 3 store felt på A og B, samt drahjelp ut mot felt C.

                          Flagging kunne man gjort det enkelt med å ha flaggrekke bortover hele første 1 raden, samt noen enkle flagg her og der på resten av feltet. Da får de som vil se kampen gjort dette og de som vil flagge kan flagge i fred.

                          Totaltsett tror jeg dette er den beste løsningen for feltet, som vil skape bedre kommunikasjon og mindra avstand mellom gruppene samt løse det evige flaggmaset

                          Test ut dette forslaget 16. mai. Perfekt dag å prøve på

                          Kommentar

                          • UltraFo
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2007
                            • 800

                            #53
                            Forøvrig bør forsangeren flyttes helt ned til nederste raden ved gjerdet, som på bortebane. Da ser ALLE forsangeren og alle ser hva han evt gjør.
                            UFC ~ Gulsvarte Brødre

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Simeone
                              Jeg synes det er litt skremmende at forsangeren til KFL ikke er enig om premissene rundt diskusjonen.


                              Hvis man mener at det ikke har ræva stemning på Åråsen den siste tiden synes jeg vi legger lista jævlig lavt av vi forventer av oss selv på hjemmebane. Sogndal var et lite stegi riktig retning.

                              Jeg mener at det ikke har vært ræva stemning, det har ikke vært bra, men ikke ræva. Laget er usannsynlig ræva på hjemmebane, på tross av den dritten vi har fått servert på banen har den jevne supporter på feltet bidratt bra. Dersom man tror at nedgangen i antall på feltet og stemninga generelt er et utslag av feil organsiering eller feil sanger, så mangler man virkelighetsans. Jeg ser tross alt hele feltet, også Felt A, og ser at når laget sliter på banen så blir folk muttere og mindre aktive på tribunen.


                              Det er ikke spesielt for LSKs supportere, men vi er flinkere enn de fleste andre til å fortsette å holde trøkket (om en i litt mindre omfang). Det er ikke ræva...


                              Opprinnelig skrevet av Simeone
                              Pipinga ble bevisst startet på Felt A for å påvirke dommeren og få opp litt aggresjonsnivå. Begge deler funket bra.
                              Vi prøvde å få med Rønnern på felles piping hver gang Sogndal keeperen hadde ballen, men det var man ikke interessert i.

                              Generelt sett er jeg ikke så jævlig glad i piping, ikke mot eget lag og heller ikke generelt mot en motstander. Situasjoner er en ting, men å pipe hver gang Sogndal har ballen er liksom ikke min greie. Selvfølgelig ble 2. omgangen mot Sogndal bedre enn første. Skulle bare mangle når man scorer, skaper sjanser og presser for en ledelse, fremfor å ligge under med 2-0. Jeg er ikke helt overbevist om at det var pipinga som gjorde utslaget, men hva vet jeg...


                              Opprinnelig skrevet av Simeone
                              Jeg synes KFL klumpen har et stort forbedrings potensiale. Man kan definitivt bli flinkere til å velge riktig sang. Å synge "I år så tar vi seriegull" når vi ligger under 0-2 for Sogndal hjemme er skivebom. Da er det bare de 20 som står rundt som synes det er festlig. Andre synes det er provoserende og irriterende at det skal være så fryktelig morsomt å bli pissa på av Sogndal.

                              "I år så tar vi potetgull..." Ingen som synes det var morsomt å bli pissa på av Sogndal, det var et utslag av oppgitthet. Reaksjonene fra Felt A var dog priceless
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • Kvalen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 327

                                #55
                                DnB gir bort 5000 billetter til Åråsen på torsdag:
                                DNB gir bort 5000 billetter til LSKs hjemmekamp mot Sandnes Ulf torsdag 16. mai klokken 1800.

                                [FONT=Arial]Sikre deg billett, rens stemmen og bli med å lage kjempestemning på Åråsen.[/FONT]

                                Dagen før nasjonaldagen er en tradisjonsrik festdag for norsk fotball. LSK lover å spille leken fotball, men trenger din hjelp for å løfte frem laget.

                                "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                                - Ivar Hoff

                                Kommentar

                                • Uwes disippel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6039

                                  #56
                                  Bestilles her: https://www.deltager.no/participant/...m_campaign=FND

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    #57
                                    Vi har blitt vår egen erkefiende. Arrangerer bukkake-fester land og strand rundt og har så dårlig tak på eget publikum at sponsorene deler ut tusenvis av gratisbilletter. Har det noengang funket å dele ut billetter gratis? Nei.

                                    For noe piss. Dette er en hån av alle som bruker tid og penger på klubben.

                                    Hva blir det neste? Reklameseil over hele tribuneseksjoner?
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                      Vi har blitt vår egen erkefiende. Arrangerer bukkake-fester land og strand rundt og har så dårlig tak på eget publikum at sponsorene deler ut tusenvis av gratisbilletter. Har det noengang funket å dele ut billetter gratis? Nei.

                                      For noe piss. Dette er en hån av alle som bruker tid og penger på klubben.

                                      Hva blir det neste? Reklameseil over hele tribuneseksjoner?
                                      Har vært helt enig med din kritikk frem til nå. Men her har du i mine øyne skivebom. Endelig er det noe som skjer og dette er det viktigste grepet som har skjedd mot personmarkedet siden jeg ble supporter i 1990.

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                        Har vært helt enig med din kritikk frem til nå. Men her har du i mine øyne skivebom. Endelig er det noe som skjer og dette er det viktigste grepet som har skjedd mot personmarkedet siden jeg ble supporter i 1990.
                                        Det viktigste man gjør mot personmarkedet er ikke gratisbilletter.

                                        Det viktigste er:
                                        - gi publikum noe å være stolte av på banen
                                        - god logistikk. det skal gå fort å komme ut og inn av stadion.
                                        - rakst og enkelt billettkjøp
                                        - varer i kioskene. kaffe og vann er et minimum
                                        - pause i pausen
                                        - selg resten-av-sesongen kort

                                        Med en gang noe gis bort gratis er forpliktelsen til å møte opp lik null. Jeg tipper minst 1/3 av de som tar i mot en gratisbillett ikke gidder å møte opp allikevel.
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        • Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                          Det viktigste man gjør mot personmarkedet er ikke gratisbilletter.

                                          Det viktigste er:
                                          - gi publikum noe å være stolte av på banen
                                          - god logistikk. det skal gå fort å komme ut og inn av stadion.
                                          - rakst og enkelt billettkjøp
                                          - varer i kioskene. kaffe og vann er et minimum
                                          - pause i pausen
                                          - selg resten-av-sesongen kort
                                          Her er jeg selvfølgelig helt enig, men når dette ikke skjer så ser jeg på dette stuntet som en quick fix. Om 3000 av de 5000 dukker opp og 1000 av de igjen sitter igjen med en god opplevelse så er det kun positivt. Samtidig er dette penger inn i en slunken kasse. DNB har mest sannsynlig betalt fullpris for 5000 billetter uansett.

                                          Det man må sette på agendaen etter dette er salg av sesongkort for antall kamper. Samme om man velger 1 eller 10, man må kunne bestemme selv. Deretter kioskfasilitetene, disse er under en hver kritikk. Kalde burgere og varm brus gir ingen god merverdi. Forslaget til Tullebukk(?) om å få opp igjen de gamle lange kioskene ved toalettene under KFL kunne gitt uttelling.
                                          De to av andre punktene du har er jeg uenig i. Tror ikke folk holder seg hjemme pga pauseunderholdning. Logistikken får man ikke gjort stort med da undergangen mot Alexen ødelegger.
                                          Det viktigeste til slutt, spillet. Her har vi selvfølgelig en stor utfordring. Uten dette tiltaket tror jeg vi hadde fått under 4000 betalende på stadion. Nå har vi mulighet til 7000-8000 stk.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎