Stemninga på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanariz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 2507

    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
    Her var det vel ingen som ble tilbudt? Uansett, jeg hadde grisebanka fyren om jeg hadde visst hvem det var. Greia er at politiet, KFL og LSK har alle tatt sine grep og saken er løst. En helside i avisa skader LSK mer en at det var to stk som brøyt loven. Skal det lages sak om konemishadleren som drar på kamp etter han har banka kona, eller om han som stjal fire pakker tyggis for han gikk inn, eller hva med han som kjøpte sex dagen før?
    Nei, det skal såklart ikke lages saker av det. Poenget med saken er at det foregår kriminelle handlinger PÅ Åråsen UNDER kamp. Åråsen er et samlingssted for familier, det skal være trygt å gå på Åråsen for alle. Både voksne, barn, og ungdom skal slippe og se at det blir begått straffbare handlinger der. Det er derfor Politiet griper inn når folk sloss, det blir utført herværk osv. Saken er som du sier ferdig, ved at politiet har sin etterforskning osv, men det er vel RB sin jobb og lage nyheter

    Og nei, ingen ble tilbudt noe, dro den kanskje litt langt. Men poenget var at det skal, og bør være, nulltolleranse for kriminelle handlinger på Åråsen. Og da syns jeg det er greit at allmennheten får vite om det gjennom media.

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      Vi er helt enig frem til siste linje :-)

      Kommentar

      • HolterKanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 1603

        Er vel ingenting galt i å ta seg ei lisse for å booste humøret litt vel? Hadde alle over 18 vært på kola hadde hvertfall ingen klaga på flagging og alle hadde hoppet og skreket i 3x45 min...

        ***Større baller enn vett***

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9385

          Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
          Her var det vel ingen som ble tilbudt? Uansett, jeg hadde grisebanka fyren om jeg hadde visst hvem det var. Greia er at politiet, KFL og LSK har alle tatt sine grep og saken er løst. En helside i avisa skader LSK mer en at det var to stk som brøyt loven. Skal det lages sak om konemishadleren som drar på kamp etter han har banka kona, eller om han som stjal fire pakker tyggis for han gikk inn, eller hva med han som kjøpte sex dagen før?
          Banker fyren kjærringa stadion under kamp blir det sak - helsie
          Stjeler noen fra kiosken under kamp blir det sak - notis
          Kjøper noen sex stadion under kamp så blir det sak - helsie

          "Vålerenga supportere tatt for narkotikabruk på Ullevål" *klikk*

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
            Vi er helt enig frem til siste linje :-)
            At saken er skadelig for LSK og at man helst skulle vært den foruten er jeg helt enig i. Saken er helt sikkert blåst opp i lys av tidligere negative oppslag. Det som skjer på Åråsen har almen interesse avhengig av om det er positivt eller negativt og skal en avis fremstå som seriøs så bør de dekke både de positive og det negative sakene. Det er tross alt en uavhengig avis og ikke et turistbrosjyre for Åråsen vi snakker om.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • ragnarrock
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 937

              Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
              Er vel ingenting galt i å ta seg ei lisse for å booste humøret litt vel? Hadde alle over 18 vært på kola hadde hvertfall ingen klaga på flagging og alle hadde hoppet og skreket i 3x45 min...

              jo, selv på diverse typer dop er jeg ganske sikker på at jeg hadde blitt grinete om folk ikke klarte å roe flaggingen når det nærmer seg kritiske situasjoner i spillet i matchen jeg hadde betalt nesten 200kr på å se..

              Da det uansett er ulovlig er det vel ikke altfor stor forskjell om folk er over eller under 18 forresten?




              Forrøvrig synes jeg det er helt OK at RB blåser dette opp, når klubben klarer få skikk på de uønskede elementene rundt klubben er jeg ganske sikker på at RB også vil bidra til å trekke frem det. At mange her (i kjent forum stil) velger å se på dette fra et negativt perspektiv er igrunn ikke for overaskende, men det kan også tenkes seg dit at noen setter pris på å vite at politiet ser ut til å ha kontroll på iallefall noen av aspektene som klubben sliter med, og med det føler seg litt tryggere til å ta med seg barn på kamp i fremtiden.
              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

              -RagnarRock-

              Kommentar

              • *46*

                Selvsagt ikke bra med narkotika på tribuna, men saken blir dratt ut av proporsjoner synes jeg. Og overraskende var det ikke - hadde faktisk blitt mer overraska om det ikke var noe slikt på tribuna. Jeg støtter dog at det slås ned på og at dem tas for ulovlig bruk - det skal det gjøres. Derimot skeptisk til at det skal slås så stort opp.

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  Opprinnelig skrevet av xeR
                  Det er tross alt en uavhengig avis og ikke et turistbrosjyre for Åråsen vi snakker om.
                  Fantastisk riktig og som nevnt tidligere, det at politiet går opp på tribunen og henter ut folk i pausen er jo i seg selv nyhetsverdig...
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • FUGlinho
                    KFL styremedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2454

                    Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                    Er vel ingenting galt i å ta seg ei lisse for å booste humøret litt vel? Hadde alle over 18 vært på kola hadde hvertfall ingen klaga på flagging og alle hadde hoppet og skreket i 3x45 min...

                    Noenganger så lurer jeg litt på om du er klar over hva du selv skriver...
                    Kim
                    Styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      Tja, er det snakk om å fyre opp en joint ser jeg ikke det store rabalderet. Er det snakk om sterkere saker, er det noe annet. All narkotika er ikke verdens største skam, til tross for at Norge er særdeles flinke til å fordømme det. Samtidig har vi verdens dårligste drikkekultur. Personlig er jeg motstander av narkotika på kamp på et generelt grunnlag, men jeg er også motstander av de som drikker seg dritings før match og oppfører seg direkte ufyselig både før, under og etter. Det er flere i denne debatten jeg har sett så uforskammelig drita, enten på bortetur eller hjemme i Lillestrøm og som overhode ikke hadde noe inne på stadion å gjøre. Når man selv vet at man er en av dem som til tider synes det er fett å drikke seg usannsynlig børst i forbindelse med kamp, bør man hvert fall ikke være den som fordømmer andre mest. Jeg synes det er bra at politiet rydder opp i narkotikamisbruk på arenaen, men jeg skulle også ønske at de bortviste langt flere overstadig berusa mennesker, både borte og hjemme. Til tross for at man ofte ikke er klar over det sjøl, blir man ganske ofte ubehagelig overfor andre med for høy promille. De er i mine øyne minst like truende og ubehagelig elementer på tribunen.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • HolterKanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 1603

                        Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                        Noenganger så lurer jeg litt på om du er klar over hva du selv skriver...
                        Trudde blunkesmiley var nok til å gjøre det klart at jeg var en smule sarkastisk
                        ***Større baller enn vett***

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9385

                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          Tja, er det snakk om å fyre opp en joint ser jeg ikke det store rabalderet. Er det snakk om sterkere saker, er det noe annet. All narkotika er ikke verdens største skam, til tross for at Norge er særdeles flinke til å fordømme det. Samtidig har vi verdens dårligste drikkekultur. Personlig er jeg motstander av narkotika på kamp på et generelt grunnlag, men jeg er også motstander av de som drikker seg dritings før match og oppfører seg direkte ufyselig både før, under og etter. Det er flere i denne debatten jeg har sett så uforskammelig drita, enten på bortetur eller hjemme i Lillestrøm og som overhode ikke hadde noe inne på stadion å gjøre. Når man selv vet at man er en av dem som til tider synes det er fett å drikke seg usannsynlig børst i forbindelse med kamp, bør man hvert fall ikke være den som fordømmer andre mest. Jeg synes det er bra at politiet rydder opp i narkotikamisbruk på arenaen, men jeg skulle også ønske at de bortviste langt flere overstadig berusa mennesker, både borte og hjemme. Til tross for at man ofte ikke er klar over det sjøl, blir man ganske ofte ubehagelig overfor andre med for høy promille. De er i mine øyne minst like truende og ubehagelig elementer på tribunen.
                          Selvfølgelig har du rett i at G4S/politiet/LSK er for slepphendte med det som noen ganger Romeriksmesterskapet i promille, da, som du sier, noen oppfører seg truende og generelt lavpanna.

                          Men igjen; dette er en ikke-debatt, LSK kan for faen ikke være kjent med at det fyres opp så mye som én bittebitteliten joint under kamp; personlig liberal holdning har 0 å si.

                          "Motstander av narkotika på kamp på et generelt grunnlag" - en holdning om bruk på Åråsen... så svak det var såvidt jeg klarte å få den inn innafor hermetegna uten at den smuldra bort.

                          Kommentar

                          • Tony
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4737

                            Dette får spalteplass kun fordi folk har en agenda gående mot det alternative miljøet.
                            Og for å ha sagt det først så du slipper å ta dette som noe forsvar, så forsvarer jeg ikke bruk av dette på stadion.

                            At 2 stk blir ført ut av stadion i pausen er i og for seg ikke noe spennende. Det som gjør det spennende slik at RB MÅ lage en sak er at det er folk fra felt-a gjengen, hva dem ble tatt ut for, at LSK og KFL har venta på en grunn for å få disse utestengt og fordi man mener det alternative miljøet er ute av kontroll.

                            Hva som står i reglementet angående narkotika vet jeg ikke, dog tviler jeg på at det står der at "man slipper ikke inn på kanarifeltet eller på bortefeltet igjen" som en straff sanksjonsutvalget kan gi. Akkurat som etter enga ifjor, må man passe på hva man sier i media og ikke gå ut over sin egen maktposisjon. I tillegg står Per Mathiesen og forklarer grunnen for tilskuersvikt på Åråsen på TV2 fotballekstra. Slike artikler er ikke artikler som bidrar til at folk kommer på Åråsen

                            Det var kun en håndfull personer som visste hva disse ble tatt ut for noe som gjør at man ikke trenger å gå hardt ut i media for å advare det alternative miljøet når resultatet av en slik artikkel er at miljøet ikke bryr seg om slike artikler og alltid er der, mens familien på 4 holder seg hjemme fra Åråsen fordi dem tror det bare er bråk og tull på Åråsen

                            Kommentar

                            • forzafugla!
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2008
                              • 461

                              Hadde det vært snakk om en pils vs en stripe så kanskje ja. Når det er snakk om en drita person vs en som er ruset på noe annet, eller generelt det å stå å bruke rusmidler blant masse unger så ser jeg ikke forskjellen på hvilket rusmiddel det er snakk om. Når det gjelder bruddet på loven har vel allerede politiet tatt seg av det, og da trenger ikke LSK å reagere som om de skulle ha drept noen. Medieoppmerksomheten er helt klart ikke noe positivt. Men diverse uttalelser i rb-artikkelen hjelper ikke så alt for mye om det ikke er oppmerksomhet en er ute etter.

                              Og man måtte selvfølgelig proklamere hvilket miljø dette gjaldt.
                              Det er vel kun hos disse kassualsene narkotikaproblemer finnes.....

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                Så du mener det er greit og fyre en joint på en tribune full av barn, hva faen har du røyka?????

                                Kommentar

                                • *46*

                                  Opprinnelig skrevet av Tony
                                  Det var kun en håndfull personer som visste hva disse ble tatt ut for noe som gjør at man ikke trenger å gå hardt ut i media for å advare det alternative miljøet når resultatet av en slik artikkel er at miljøet ikke bryr seg om slike artikler og alltid er der, mens familien på 4 holder seg hjemme fra Åråsen fordi dem tror det bare er bråk og tull på Åråsen
                                  Setter 5 kroner og en Bugg på at RB visste hva grunnen var til at dem ble tatt ut. Like sikker er jeg på at det er RB som kontakter LSK for å snakke om saken og oppslaget ville kommet uansett om Hulby stiller opp eller ikke.

                                  Kommentar

                                  • FUGlinho
                                    KFL styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 2454

                                    Det har jo ikke noe å si hvem dette er eller hvilken gruppering disse tilhører. Poenget er at bruk av hardere stoffer på vår stadion vil vi ikke ha noe av! Er man så dum at man bruker det og blir tatt for det så får man ta den straffa som kommer.

                                    Det står ikke noe direkte om rusmidler i sanskjonsreglementet til LSK, men det står: deltatt i episoder som man har fått forelegg av politiet eller for øvrig blitt straffet for.
                                    Kim
                                    Styremedlem KFL

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9385

                                      Opprinnelig skrevet av Tony
                                      Dette får spalteplass kun fordi folk har en agenda gående mot det alternative miljøet.
                                      Agenda'n kan gjerne være der, men det er ikke derfor dette får spalteplass.

                                      Prøv igjen.

                                      Kommentar

                                      • Lillestrøm Kirke
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2004
                                        • 1470

                                        "Sånn klapper enga", "Nachspiel på plata","...sprøyter og hasjbeslag..." - vi dropper vel disse nå?
                                        "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                        Kommentar

                                        • UltraFo
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2007
                                          • 800

                                          Det jeg har inntrykk av er at folk, både fra Felt A, KFL og folk som ikke engang liker UFC og den kulturen er blitt lei av unødvendige media oppslag fra LSK/KFL. Ting som ikke er nødvendig å dra opp blir dratt opp i helsider i RB og andre steder.

                                          Det har vi sett mange eksempler på gjennom årene og senest flere ganger i år.
                                          -Juniors har blitt kalt kriminelle uten grunnlag og fått mye pes for det fra familie og venner. Var ingen grunn til den mediesaken. Men da var LSK under press pga dårlig oppkjøring og mye tap.
                                          -LSK går ut å forteller om flere episoder rundt dems kamper uten at folk knapt hadde fått de med seg. Det var heller ingen grunn til å fortelle om negative episoder da det bare skremte folk bort. Men LSK var under press pga dårlige resultater igjen.

                                          For min del får jeg inntrykk av at når det er press på LSK som klubb, (denne gangen tilskuertall, priser osv) så lages det saker som får fokuset på andre ting. Har fortsatt til gode å se LSK stå å ta imot kritikk, innrømme feil og gjøre noe med det istedet for å prate det bort som de alltid gjør.

                                          RB hadde nok skrevet om at 2 ble kasta ut uansett men istedet for helside kunne det blitt en notis som det blir etter div episoder natt til fredag og lørdag.

                                          Dette er ikke ment som en unnskyldning eller noe sånt men at folk må skjønne at alle her inne ser ting fra forskjellige sider og folk må respektere at folk har forskjellig fokus. Noen fokuser på klubben, noen på alternative miljøet, noen på begge og noen synes det meste er bagateller og driter generelt i det. Folk må prøve å se ting fra forskjellige sider før de gjør seg opp en mening.

                                          Jeg ser på dette som er IKKE sak da det ble håndtert der og da, politiet har gjort sitt og LSK og sanksjonsutvalget gjør sitt når den tid kommer. Det var ingen dramatikk, ingen ble tilbudt, de det gjalt ble jo plukket ut og thats it.
                                          Nå bør foksuet over på derbyhelga spør du meg

                                          Mvh Martin - Ultras Felt C
                                          UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎