Stemninga på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Johnny Sack
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Jun 2007
    • 127

    Opprinnelig skrevet av glasgow
    Tror noen fort glemmer hvorfor man går på Åråsen.
    Man går for å se laget sitt spille fortball og helst ta poeng.
    Synging og stemning kommer gjerne som en reaksjon på det første. Det er jo bare å se p nedgangen i antall publikum på stadion.
    Stemning/puplikum synker i takt med motgang / rævafotball / dårlige resultater/ magre år..... osv osv...
    Det er akkurat det som er problemet, over hele linja, over hele ligaen, over det ganske land. Saueflokkmentalitet. Classic norsk, henger seg på trender og bølger og prater produktet like mye ned når andre gjør det. "Lite folk på kamp ass, da gidder hvertfall ikke jeg å dra heller". Vi snakker som om vi er de eneste som er ramma av nedgangen kun pga ræva resultater de siste åra. Piss, det er gjennomsyra i hele TL. Helt enig med det som blir sagt at noen må prøve noe nytt og ikke minst bare ta i et tak sjæl. Eneste som hjelper.

    Kommentar

    • Macho-Morten
      Ikke KFL-styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2687

      Opprinnelig skrevet av glasgow
      Tror noen fort glemmer hvorfor man går på Åråsen.
      Man går for å se laget sitt spille fortball og helst ta poeng.
      For de som kjøper sitteplass, er det en ærlig sak. Folk som går på Åråsen OG stiller seg på feltet skal føle at de er der for å hjelpe spillerne til seier.

      Kommentar

      • Macho-Morten
        Ikke KFL-styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2687

        Opprinnelig skrevet av _Jonern
        Jeg kom selv med et forslag i fjor ved at etter hver seier så tar man bølgen som vanlig før forsanger(e) hysjer ned hele feltet så det blir helt stille, før man setter i gang "Lillestrøm er de beste" og spillerne svarer. Avsluttes med "bli med å hoppe hvis du elsker Lillestrøm". Tror det hadde vært en veldig kul greie og folk virka positive, men ting må skje!
        Absolutt. De få gangene (hvorfor så sjelden, egentlig?) vi har kjørt i gang "hvem er vi?" mot spillerne har det jo vært helt konge.

        Apropos mer egne interaksjoner med spillerne, som skiller oss fra de andre klubbene, vet jeg at styret og det sportslige i LSK prøver å få i gang en fet greie under oppvarminga f.o.m. 2014. Den som lever får se

        Kommentar

        • Superstefan
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 2180

          Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
          Absolutt. De få gangene (hvorfor så sjelden, egentlig?) vi har kjørt i gang "hvem er vi?" mot spillerne har det jo vært helt konge.
          Tror vi er tilbake med komunikasjon mellom feltene som gjør det vansklig rett etter kamp ved en seier. Man må ha litt samspill for og få det til og fungere. Men lettere og få det til på bortebane. 7-0 seieren mot Stabæk beviste jo hvor bra det kan fungere.
          Fotograf Kreativ Kanaris

          KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

          Kommentar

          • Gigi
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Sep 2009
            • 110

            Opprinnelig skrevet av _Jonern
            - Forsangere må være veldig flinke til å vurdere sanger ut i fra kampforløp. Skjer det kontroversielle situasjoner så må folk få ut følelsene sine, det skaper også mere trøkk. Spontane reaksjoner er viktig, både for trøkket og påvirking av dommer og motspillere.
            Jeg vet ikke hvor mange jeg snakker for, men her ligger i hvert fall grunnen til at jeg ga meg på feltet for noen sesonger siden. Evighetssangene er ålreite i en viss mengde, men de kan også lulle hele kampopplevelsen inn i en daff, seig rytme - spesielt i kamper hvor det uansett ikke er mye trøkk, og evighetssangene durer i vei med middelmådig styrke. Kontroversielle hendelser fører i beste fall til et lite oppsving i den iveidurende evighetssangen, når jeg aller helst skulle skreket meg hes på en aggressiv stubb som ville passet mye bedre der og da.

            Det virket rett nok som dere ble bedre på den biten i 2013.

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              En tanke angående evighetssanger: Hele poenget med disse er jo at de skal være litt av og på. De skal eksplodere når det skapes sjanser, cornere, farlige frispark etc. Jo bedre laget spiller, jo bedre fungerer evighetssangene. De siste 6 sesongene har vært pissdårlige, og da spesielt på hjemmebane (som er der stemninga har svikta mest). Kanskje dette kan være en del av forklaringa på hvorfor evighetssangene fungerte bedre i 05-07? At de rett og slett passet til kampbildet, med et fuglalag som pressa motstanderen og var gode?

              Bortsett fra dette er jeg helt enig med de som vil ha litt større variasjon, med flere korte, britiskinspirerte sanger og rop. Men jeg vil altså ikke avskrive evighetssanger helt - alle som var på Åråsen i 05-07 vet hvor godt de kan fungere.

              Kommentar

              • Spntneous
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 1990

                Opprinnelig skrevet av Macho-Morten

                Apropos mer egne interaksjoner med spillerne, som skiller oss fra de andre klubbene, vet jeg at styret og det sportslige i LSK prøver å få i gang en fet greie under oppvarminga f.o.m. 2014. Den som lever får se
                Türkürü var?
                Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  Opprinnelig skrevet av Lars
                  En tanke angående evighetssanger: Hele poenget med disse er jo at de skal være litt av og på. De skal eksplodere når det skapes sjanser, cornere, farlige frispark etc. Jo bedre laget spiller, jo bedre fungerer evighetssangene. De siste 6 sesongene har vært pissdårlige, og da spesielt på hjemmebane (som er der stemninga har svikta mest). Kanskje dette kan være en del av forklaringa på hvorfor evighetssangene fungerte bedre i 05-07? At de rett og slett passet til kampbildet, med et fuglalag som pressa motstanderen og var gode?

                  Bortsett fra dette er jeg helt enig med de som vil ha litt større variasjon, med flere korte, britiskinspirerte sanger og rop. Men jeg vil altså ikke avskrive evighetssanger helt - alle som var på Åråsen i 05-07 vet hvor godt de kan fungere.
                  Du har nok rett i mye av dette, og jeg er enig med Gigi i at evighetssangene har tatt fullstendig overhånd. Det er nok en sammenheng mellom gode sportslige resultater og en helt ny tribunekultur som gjorde at disse ble en braksuksess i nevnte tidsperiode. Nå har man hatt evighetssanger i mange år, det er ikke like spennende lenger. Personlig opplever jeg de som ekstremt monotone, og det er nok som du nevner et resultat av at kampbildet ikke evner å endre trykket i dem naturlig. I mine øyne kjøres sangene alt for lenge, jeg kan gjerne telle nesten 10 minutter på klokka på en sang som er fullstendig dau etter 2 minutter.

                  For at folk skal delta må sangene være kule, det må være trykk rundt så man ikke føler at man synger aleine, i tillegg må det være humor på feltet. Synes det har blitt stadig mindre humor på feltet, alt skal være så blodig seriøst, blø for drakta og whatever. Laylay har vært et av få lyspunkter de siste åra som skaper kanonstemning når folk kan vifte med skoa, i "gamledager" lagde man også kultsanger som "Vito tar'n i ræva"(ref. Kaerjeng hjemme), "OO har en meter pikk", "Dama til Rushfeldt har joikabollemus" o.l, de siste åra synes jeg humøret har vært litt fraværende.

                  Jeg er sikker på at resultater og mindre folk på feltet fører til dårligere trøkk, men jeg ser samtidig at det er mindre glød i gamle travere som før gaula seg hese. Meg selv inkludert. Kan bare snakke for meg selv, men på 5 minuttet av en drit kjiip evighetssang når det ikke skjer en dritt på banen er jeg dritt lei, og når man først blir dritt lei en gang, tar det gjerne ikke så lang tid før man blir det neste gang heller. Min lidenskap til LSK er i større grad knyttet til fotballen enn tribunelivet, det gjelder nok for det store flertallet. Det betyr likevel ikke at vi ikke er interesserte i å skape liv, men at vi stiller noe større krav til å delta på moroa. Som en gammal grinebitter er mitt ønske og forslag for å få med flere igjen og gå litt tilbake til røttene og låter som bringer fram gode assosiasjoner. Mer fokus på trøkkesanger, ikke peise på med tromma på ALLE sanger (vi trenger feks ikke tromma på "Lillestrøm *klappklappklapp*") og ikke minst at man får opp humøret på feltet igjen. Folk har en evne til å ta i mer når de koser seg på kamp enn når de råtner innvendig av dystre, monotone toner akkompagnert med ræva fotball på banen.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Tromme på færre sanger, helt klart! Mumlingen er dødens, og den fremmes av evighetssangene. Kanskje fordi disse sangene gjør det langt enklere å tazte priv og sjekke statusen på sosiale medier og dermed ikke helt få med seg hva som faktisk skjer der ute? Akkurat som Børge er jeg en som betrakter KFL fra den andre siden, og selv om jeg neppe er der like ofte som ham så er det ingen tvil om at den nedadgående spiralen har vært påtagelig. Det trykker for lite, det mangler galskap!

                    Likevel skal det igjen sies at det er magisk når ting går bra på gresset, som Moldekampene hjemme, og da kommer også impulsiviteten frem. Som da man stormet ned mot banegjerdet helt mot slutten i seriekampen. De siste ti-femten av den matchen var, vel igjen, helt magiske. En langtifra halvfull stadion kokte. Jeg er dessuten også en varm tilhenger av å kjøre "hvem er vi" langt oftere.

                    Hvordan kunne f.eks også en kombo av "hvem er vi - kanari" og "nå tar vi dem" under kampene fungert?

                    Kommentar

                    • magnuslt
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Oct 2011
                      • 213

                      Jeg er overbesvist om at hvis man vil få slutt på folk som klager over flagg, så må man få informasjonen om at feltet faktisk er til for at man skal ha et sted å være gæren supporter ut til folket som ikke er på forumet. Kjedelig å bli nedkjefta av folk som bare er ute etter å ha best mulig sikt. Enda kjedeligere er det å tenke på at mange av disse folka bare står noen få rader fra klumpen. Hadde vært fint å ha noen faste, skrevne regler å vise til hvis man får tilsnakk om flaggbruk. Mye på grunn av normene på tribunen er forskjellig fra person til person. Hva som er tillatt hos noen, er ikke nødvendigvis det for andre hvis man ikke har noe å støtte opp under sine synspunkter.

                      Hvordan få til dette, vet jeg ikke. Notis på billetten, oppslag på feltet, en capo som kjefter tilbake på de som hater flagg...

                      Kommentar

                      • Sovekanaris
                        Medlem
                        Møteplager
                        • May 2011
                        • 98

                        Slik som situasjonen er per dags dato, kan vel en løsning være å flytte Felt B (klumpen) nærmere trappa mot felt a og felt c mot der hvor klumpen står idag. Da får vi en litt tettere kjerne + det kan jo bli enklere for forsangere å kommunisere så det ikke blir så mange forskjellige sanger samtidig.

                        All uenighet må også bort. Jeg vet ikke hva som har vært situasjonen mellom de forskjellige grupperingene..men når vi er på stadion må slikt legges bort da vi der for Lillestrøm og for å støtte gutta. Samle de som gidder å synge og dra med dere kompiser som gjemmer seg lenger opp.

                        Bli vel bedre lyd om vi får samlet oss istede for å være så splitta?
                        Sovekanaris / DJ Reload
                        Årets tifobajas 2015.
                        FuglaTIFO

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          Hvorfor flytte lenger ut på kanten? Ufc bør flytte seg opp på felt c da blir det mye bedre......Kan ikke dette prøves ut i første kamp?eventuelt klumpen opp på felt c og Ufc dit klumpen er nå men litt høyere opp på b feltet..

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9383

                            Så lenge vi står hver for oss vil det være rævva. Tankegangen om "3 aktive felt" er så feil det får blitt når det ikke er mer enn 300 på feltet og kun 60 av disse er aktive. 30 hos ufc, 10 i klumpen, 10 på felt c og 10 randoms.

                            Kommentar

                            • UltraFo
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2007
                              • 800

                              uansett hva man evt gjør så flytter man ikke bort fra veggen, men flytter nærmere. Den hjelper til som faen akustikk messig
                              UFC ~ Gulsvarte Brødre

                              Kommentar

                              • Sovekanaris
                                Medlem
                                Møteplager
                                • May 2011
                                • 98

                                Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                uansett hva man evt gjør så flytter man ikke bort fra veggen, men flytter nærmere. Den hjelper til som faen akustikk messig
                                Det jeg ville frem til! Flytte klumpen og felt c mot veggen på felt A
                                Sovekanaris / DJ Reload
                                Årets tifobajas 2015.
                                FuglaTIFO

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4376

                                  Det kan være et bra alternativ. Tror vi bare må stikke fingeren i jorda nå og erkjenne at vi ikke er like mange som i glansdsgene. Da må vi samle de som er igjen. Det funker dårlig å stå så spredt. En idé kan jo være å gå tilbake til det gamle kanarifeltet, og gjøre felt c om til sittetribune igjen. Det er mye enklere for forsangerne å piske stemningen på et lite tett felt kontra et stort felt hvor folk står spredt. Det ser vi effekten av på bortebane og. Om dette er løsningen skal jeg ikke påstå her og nå, men det er skuffende hvis det ikke skjer noenting. Den dårlige stemningen har pågått i altfor lang tid nå uten at det har blitt gjort et helhjerta forsøk på å forbedre det. Man kan skylde på motgang og ditt og datt, men det hjelper ikke en dritt! Man må ta tak i utfordringene!
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • Funchaloe
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2011
                                    • 511

                                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                    Det kan være et bra alternativ. Tror vi bare må stikke fingeren i jorda nå og erkjenne at vi ikke er like mange som i glansdsgene. Da må vi samle de som er igjen. Det funker dårlig å stå så spredt. En idé kan jo være å gå tilbake til det gamle kanarifeltet, og gjøre felt c om til sittetribune igjen. Det er mye enklere for forsangerne å piske stemningen på et lite tett felt kontra et stort felt hvor folk står spredt. Det ser vi effekten av på bortebane og. Om dette er løsningen skal jeg ikke påstå her og nå, men det er skuffende hvis det ikke skjer noenting. Den dårlige stemningen har pågått i altfor lang tid nå uten at det har blitt gjort et helhjerta forsøk på å forbedre det. Man kan skylde på motgang og ditt og datt, men det hjelper ikke en dritt! Man må ta tak i utfordringene!
                                    Beste posten på forumet her på lenge. Vet det er et par uker siden du skrev det, men jeg ville bare si det.

                                    Relatert,: jeg foreslår et sang/tribunemøte hvor alle kanarifeltets tribunehuer møter opp, hvor målet er å få til nytt materiale for feltet, samt bestemme det som er diskutert over og alle andre relevante saker for TRIBUNEN. Noe må gjøres, vi burde ha en plan før sesongen slik at alle felt er samkjørte i hva som skal gjøres. Vi få tribunehuer som er igjen må samles og gjøre en innsats. De "tribunemøtene" vi hadde før kampdag i 2013 fungerte aldri som de skulle, og helt ærlig så var de poengløse. Jeg savner engasjement og forening blant alle tribuneinteresserte på feltet. De få tribuneinteresserte som er igjen er spredt over hele feltet, og det er neppe positivt for tribuneprestasjonene til LSKs fans.

                                    For å klargjøre: jeg ønsker ikke et av de byråkratiske møtene hvor man sitter i to timer og diskuterer seg til døde, jeg ønsker et møte hvor man kan enes om saker til feltets - og LSKs (!) - beste, og at man ikke hever møtet før fremskritt er oppnådd.
                                    Last edited by Funchaloe; 28.02.2014, 04:07.
                                    Custodes
                                    Contra o futebol moderno!

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      Forby mobiltelefoner , da blir det stemmning. Ser så mange stå med mobilen i hånda hele tiden.

                                      Kommentar

                                      • Kanariz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2005
                                        • 2507

                                        Håper vi kan slå oss sammen, til en klump. Kall dere gjerne UFC, felt c, klumpen osv, men på Åråsen bør vi stå samla. UFC lager bra stemning, det samme gjør klumpen og felt C. Men sammen blir vi MYE bedre. Utvid rampa til Rønnern slik at Tony får plass der, Så kan alle samles til en "gedigen" klump.

                                        Er bedre at de som ikke bidrar samles på felt a/c, slik at hele felt B blir et aktivt felt.

                                        Kommentar

                                        • Dinho
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2006
                                          • 884

                                          jeg vet det er litt off-topic, men jeg onsker forst a beromme KFL for noe som ser ut til a bli en veldig bra fest den 22mars! odd match og martins med band og hele pakka. Stralende!

                                          Nar det er snakk om feltet sa har min subjektive mening lenge vaert at den storste svakheten pa feltet er mellomrommet i mellom klumpen og UFC. et helt dodt og meninglost tomrom som ingen kammeratgjenger eller "randoms" har klart a fylle. Med andre ord ligger det pa de som er organiserte a lose dette problemet som er den storste truslelen for stemningen pa feltet, rent organisatorisk.

                                          Jeg nevnte det flere ganger for UFC at jeg syns de burde ha flyttet til andre siden av trappen i mellom felt A og B. med Ronnern vendt mot felt C og tony vendt mot felt A. Svaret jeg fikk var som vanlig, det kom ikke til a skje. grunner som Foo nevner, veggen, banner muligheter og en klar etablering pa den delen av feltet. likevel, jeg er sikker pa at losningen ligger i a fylle igjen det tomrommet. Om det betyr at det vil bli organisert en slags ny klump i mellom disse to (til venstre for trappen pa felt A/B) eller om UFC flytter seg til tomrommet er opp til de organiserte a avgjore. Jeg papeker bare at dette er feltets store svakhet. A sta tett og samlet er viktig. Hjertet i kroppen er ikke delt opp i 4 forskjellige deler, det er en stor og sterk muskel. For a fa kroppen(feltet) til a fungere optimalt er vi nodt til a ha en stor og sterk muskel i midten som pumper ut blod til resten av legemet. Ergo, jeg personlig tror det hadde vaert best med forbrodring pa felt B ved at UFC flytter seg de fa meterne inn pa andre siden av trappen. Ang veggen, ja, det er et godt holdepunkt.. men for meg er argumentene for a flytte seg storre enn for a bli.

                                          nar det kommer til det rent mentale (personers instilling) pa feltet sa har man MYE a jobbe med. Prosent antallet ikke syngene (% andel syngende = den viktigste faktoren pa feltet) er slaende hoy. Her mener jeg fokuset burde ligge i 2014, fremfor alt annet som flagg, tifo etc. Ikke at alt annet skal undergraves. Jeg tror sterkt pa a kommunisere en verdi av gangen, spesielt til malgruppen av supportere pa feltet som ikke er sa aktive som oss andre. kampanje: "SYNG i 2014" eller noe lignende er et tiltak jeg ville sett nermere pa. Det er viktig a prioritere og arbeide hardt der det trengs mest. Om vi ser tilbake pa da trommen og de nye sange kom, var det et tiltak som automatisk satte i gang en "synge" kampanje. A se og hore 2500 i svingen pa ullevaal synge ut hoytaler anleggets forferdelige engakirkedrittlat med Forza Fugla er noe av det kuleste jeg har opplevd som supporter.

                                          Spesefikke tiltak under et overordnet mal som a fa flere pa felte til a synge i 2014 er mange. her er det bare a begynne a ramse opp, for sa a igjen prioritere og organisere.

                                          Dette er min subjektive mening. jeg er hverken medlem av UFC eller KFL per dags dato (sitter pa en skole PC her i barca, mangel pa norske tastaturer
                                          twitter @amundsakis
                                          ΘΥΡΑ 13

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎