Stemninga på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • joacim
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2009
    • 559

    Vil gjerne gi skryt til folk på feltet i går - forferdelig kamp, men bra stemning. det er så deilig å se at folk bidrar, og pusher sidemann og andre på tribunen. De fleste tar ansvar, og til og med Felt C var med på "henda i været" flere ganger i går. dette var siste hjemmekamp før Derby neste lørdag, og om vi bygger videre på dette, så blir det ingen kamp på tribunen - vi skal synge rottene hjem igjen!

    takk til dere som bidrar, det betyr så mye for gutta å ha oss i ryggen , synd at det ikke kom et mål til i går. da hadde det eksplodert!

    til alle som var på plass i går - håper vi sees neste Lørdag . vi trenger hver og en av dere !

    Hater enga - 7 dager i uka - SNART DERBY!!
    Styremedlem 2016

    Kommentar

    • OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 891

      Ingen kred til de tre fjottene på C som sto og skrek etter Arni at han var ræva fra første gang han var borti ballen og ut kampen. Hvis dere har lyst til å psyke ut LSK-spillere under kamp er det vanligvis greit med ledig plass på Legea.

      Kommentar

      • fredpet76
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2004
        • 1214

        Opprinnelig skrevet av LS89
        Kampen mot Stabæk blir kanskje årets viktigste. Ingen unnskyldninger. Opp i ringa. Innsats og tre poeng eneste som gjelder. Noe annet er uakseptabelt.
        Enig. Håper "norges beste" supportere tenker det samme og dermed møter opp og støtter selv i motgang. Det er da det er diggest med 3 poeng også spør du meg. I går var det litt ubehagelig å være på Åråsen faktisk. Rar stemning.

        Kommentar

        • Gjest

          Opprinnelig skrevet av fredpet76
          Enig. Håper "norges beste" supportere tenker det samme og dermed møter opp og støtter selv i motgang. Det er da det er diggest med 3 poeng også spør du meg. I går var det litt ubehagelig å være på Åråsen faktisk. Rar stemning.
          Jeg er helt enig at det var ubehagelig på Åråsen fredag, forrige fredag mot Stabæk var også helt jævlig.
          Viking kampen var også helt jævlig.

          Jeg tenker ikke det samme som deg om seriekampen mot Stabæk.
          Jeg har ikke lyst til å se kvalme overgangsakrobater mot et latterlig bedritent LSK.

          Blir det gjort noen organisatoriske grep kommende uke kan det bli aktuelt å møte opp søndag, men det er vel heller tvilsomt..

          "Norges beste" supportere ble forøvrig "grusa" av en håndfull TIL supportere fredag...
          Når KFL er blitt en ekskluderende innadvendt klikk med fokus kun på seg selv, blir det etterhvert litt tynt, selv mot et fåtall fra Tromsø.

          Kommentar

          • maurakanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2005
            • 635

            Kan ikke leve på gamle meritter. Lenge siden kfl var landets beste. Trøkket er borte, og evighetssangene ruller og går uavhengig av spillets gang. Når det gjelder lsk er det en trist skue. Hvis man har guts-vilje og gi alt som motto, så nytter det ikke jogge rundt. Kun 5-10 minutters periode etter 2-3 målet igår vat det tegn til innsats. Ofkir lunter av og drøyer tid på 1-3 da han blir byttet ut. Alle henger med huet etter at de mister ballen. Lundemo, friday osv. Vi ar individualister i Friday, Ofkir og Jradi, som ikke jobber hardt nok defensivt i forhold til hva Runar ønsker. Kampen mot Stabæk blir beviset på om gutta er tente etter oppvaskmøtet. Blir det tap og samme slette innsats, da vet jeg ikke. Da håper jeg Runar må gå, men det har vi vel ikke råd til.
            Last edited by maurakanari; 02.07.2016, 21:02.
            VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

            Kommentar

            • rælingen kanaris
              Kaptein Reketråler
              Myklebust Light
              • Jul 2005
              • 1445

              Opprinnelig skrevet av daf
              Jeg er helt enig at det var ubehagelig på Åråsen fredag, forrige fredag mot Stabæk var også helt jævlig.
              Viking kampen var også helt jævlig.

              Jeg tenker ikke det samme som deg om seriekampen mot Stabæk.
              Jeg har ikke lyst til å se kvalme overgangsakrobater mot et latterlig bedritent LSK.

              Blir det gjort noen organisatoriske grep kommende uke kan det bli aktuelt å møte opp søndag, men det er vel heller tvilsomt..

              "Norges beste" supportere ble forøvrig "grusa" av en håndfull TIL supportere fredag...
              Når KFL er blitt en ekskluderende innadvendt klikk med fokus kun på seg selv, blir det etterhvert litt tynt, selv mot et fåtall fra Tromsø.
              På tide at noen av dere som kritiserer oss få som står igjen kommer med noen faktiske tips. Har etterlyst tips om både andre måter å gjøre det på, og spesifikke sanger vi bør synge det siste året, men da blir det faen meg tyst hver jævla gang.
              Forøvrig er det Bull. Om du følte vi ble sunget ut så så du kampen på tv. Hurra. Mer enn nok klaging fra stua. Har folk som satt midt på hovedtribune. De hørte kun Tromsø når vi holdt kjeft
              Custodes
              I med og motgang

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9385

                Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                På tide at noen av dere som kritiserer oss få som står igjen kommer med noen faktiske tips. Har etterlyst tips om både andre måter å gjøre det på, og spesifikke sanger vi bør synge det siste året, men da blir det faen meg tyst hver jævla gang.
                Forøvrig er det Bull. Om du følte vi ble sunget ut så så du kampen på tv. Hurra. Mer enn nok klaging fra stua. Har folk som satt midt på hovedtribune. De hørte kun Tromsø når vi holdt kjeft
                Tromsø ble micka no jævli opp når de sang same-sangen iaff. Kunne høre produser fysisk øke volumet (første gang jeg har vært borti) Men fair enough det da det kan sees på som en tribute nylig avdøde Sverre Kjelsberg. Hadde de bare syngi Just A Little Teardrop isteden

                Et tips kan være å følge med på fansen rundt og justere seg litt deretter. Dvs. synger den generelle biddragsyter fortsatt på evighetssangen, eller er det bare oss? Det er bare oss ja. Kanskje vi da får bytte låt. Vs det som er nå: Nei, da fortsetter vi med denna i 20 min til

                Men gjør som dere vil. Uten dere har vi bare det som skjer på banen igjen...
                Last edited by knut; 03.07.2016, 08:26. Begrunnelse: tips

                Kommentar

                • Gjest

                  Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                  På tide at noen av dere som kritiserer oss få som står igjen kommer med noen faktiske tips. Har etterlyst tips om både andre måter å gjøre det på, og spesifikke sanger vi bør synge det siste året, men da blir det faen meg tyst hver jævla gang.
                  Forøvrig er det Bull. Om du følte vi ble sunget ut så så du kampen på tv. Hurra. Mer enn nok klaging fra stua. Har folk som satt midt på hovedtribune. De hørte kun Tromsø når vi holdt kjeft

                  Tips er sendt kfl styret etter Viking kampen på epost.
                  Intens storflagging i 90 min tømte flere rader rundt Ken Rune. (før pause!)
                  Svaret fra styret var så lite imøtekommende at jeg valgte å melde meg ut av kanari-fansen. Medlemskort er returnert.
                  Tromsø kampen ble sett fra felt C. og de siste 20 min. var det helt stille på feltet. dvs. jeg hørte bare bortefeltet.

                  Bli vel nektet adgang på feltet pga manglende medlemskort senere i sesongen, men det er jo en glimrende mulighet til å få gjort andre ting i helgene.

                  Kommentar

                  • joacim
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2009
                    • 559

                    Opprinnelig skrevet av daf
                    Tips er sendt kfl styret etter Viking kampen på epost.
                    Intens storflagging i 90 min tømte flere rader rundt Ken Rune. (før pause!)
                    Svaret fra styret var så lite imøtekommende at jeg valgte å melde meg ut av kanari-fansen. Medlemskort er returnert.
                    Tromsø kampen ble sett fra felt C. og de siste 20 min. var det helt stille på feltet. dvs. jeg hørte bare bortefeltet.

                    Bli vel nektet adgang på feltet pga manglende medlemskort senere i sesongen, men det er jo en glimrende mulighet til å få gjort andre ting i helgene.
                    makan til Sutring da.

                    du fikk svar med link til vår nettside , hvor vi forklarer hvordan vi har oppdelt tribunen med mentalitetsfelt - bidragsfelt og andre felt - hvordan er dette lite imøtekommende - du har vel vært på Åråsen såpass lenge nå, at du vet at det flagges - det er en del av kulturen. det siste kvarteret av kampen fredag sang vi ikke i det hele tatt - dette har ikke noe å gjøre med at vi ble pissa på av "gutan" - vi valgte å ikke synge fordi vi var ekstremt skuffet - den såkalte "gi alt garantien" fins ikke. på et eller annet tidspunkt må vi også få vise vår frustrasjon. jeg føler det er synd at du melder deg ut pga dette, ihvertfall i en tid hvor vi trenger hver å en. jeg håper at du tenker over saken. du har sikkert betalt for medlemskapet i år, så du er medlem ut året om du vil eller ikke - kortet ditt vil ikke bli kastet, og kan hentes når som helst - vi trenger deg, og alle andre på søndag.
                    Styremedlem 2016

                    Kommentar

                    • AG-3
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 1081

                      Hvis jeg får komme med et lite innspill så synes jeg kanskje vi har mistet mye av humoren, impulsiviteten, galskapen og "glimtet i øyet" på feltet. Det kan selvsagt ha sammenheng med det ikke er rare greiene å hente "føde" til slikt ute på banen, og at folk begynner å bli slitne av stang ut og nedturer sportslig. Heder til alle som holder oss i gang og prøver.

                      Slo meg flere ganger mot Tromsø: De på banen gidder ihvertfall ikke - hvorfor skal jeg gidde?
                      Spillere som sutrer seg av banen i sneglefart, slapp ferieholdning over hele linja og det virket ikke som det betydde en dritt å spille i drakta vår. Tar de alt for gitt? Åråsen, drakta, fansen? Da er det nok flere enn meg som sliter med å gi gass på feltet. Får man "klikk i hue-kjeft" fra rabiate på feltet, så hjelper ikke det. Da blir det det komi og bikker feil.
                      Synes faktisk det er helt på sin plass å gjøre som sist og være stille en periode. Dette for å minne gutta på alvor, alternative scenario og at ting ikke skal tas for gitt.
                      Hodeløs support og klapping som det ikke er noen morgendag for innsats så under pari som det vi så sist, fører tankene til hjernevaska og skumle sekter som banker på dører og vil gi meg rare trykksaker. Vi vil ikke være slik.
                      Tåler et tap eller ti. Ikke disrespekt av drakt og klubb fra de som er privilegerte nok til å spille.

                      Vi reiser oss mot Stabæk.

                      Kommentar

                      • Funchaloe
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2011
                        • 511

                        Opprinnelig skrevet av AG-3
                        Hvis jeg får komme med et lite innspill så synes jeg kanskje vi har mistet mye av humoren, impulsiviteten, galskapen og "glimtet i øyet" på feltet. Det kan selvsagt ha sammenheng med det ikke er rare greiene å hente "føde" til slikt ute på banen, og at folk begynner å bli slitne av stang ut og nedturer sportslig. Heder til alle som holder oss i gang og prøver.
                        Humorsanger/rop savner jeg også i stor grad, men det handler om spontanitet. Spontane sanger startes stort sett ikke fra forsangerstolen, men fra hvor som helst på feltet. Merk at slike rop ikke kan tvinges frem heller, men galgenhumor fra feltet tror jeg burde passe bra i disse tider.

                        "Alle" har et like stort "ansvar" for å starte disse humoristiske ropene når anledningen byr seg, nettopp fordi det ligger i stilens natur at humor ikke kommer fra capo, men fra hvermannsen. Om en sang vi kjører ikke trøkker bra, og man kommer på noe passende og morsomt å humorisere over, er det bare å kjøre på fra øvre B eller C. Synes jeg i alle fall. Trøkkpotensiale på spontane sanger er enormt. Noen som husker "Vi skal dø i Beograd, hurra!" ? Trøkka dritbra og hele feltet gliste.
                        Custodes
                        Contra o futebol moderno!

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          Hvor er det blitt av felt a er dere med felt b er dere med felt c er dere med . Mye mer spontane sanger nå står vi jo og synger evighetsanger til og med når dommern gjør store feil i gamle dager hadde han fått høre det så det holder men nei nå er det bare lalalalalalalalalalala ikke noe galt om forsangerne men herregud og jeg savner Tommy

                          Kommentar

                          • Funchaloe
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2011
                            • 511

                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Mye mer spontane sanger nå står vi jo og synger evighetsanger til og med når dommern gjør store feil i gamle dager hadde han fått høre det så det holder
                            Dette er jeg helt enig i. Jeg var ikke på kampen på fredag, men den forrige hjemmekampen jeg var på la jeg spesielt merke til hvor få følelser som får blitt sluppet fri når dommeren driter seg ut. Helt klart noe man kan forbedre seg massivt på. Ikke bare er det viktig for å få dommere og motspillere i ubalanse, men når man setter i gang en stor pipekonsert eller får ut hatet mot motspillerne på andre måter fungerer det ofte som en stemningspusher på neste sang. "Linjemann er rævva" er et fantastisk eksempel på det. Muligens den sangen i vårt repertoar med mest trøkkepotensial.

                            Har allerede skrevet om spontane sanger lenger opp, men jeg vil gjenta det at hele feltet har lov til å starte dem...
                            Custodes
                            Contra o futebol moderno!

                            Kommentar

                            • Gjest

                              Opprinnelig skrevet av joacim
                              makan til Sutring da.

                              du fikk svar med link til vår nettside , hvor vi forklarer hvordan vi har oppdelt tribunen med mentalitetsfelt - bidragsfelt og andre felt - hvordan er dette lite imøtekommende - du har vel vært på Åråsen såpass lenge nå, at du vet at det flagges - det er en del av kulturen. det siste kvarteret av kampen fredag sang vi ikke i det hele tatt - dette har ikke noe å gjøre med at vi ble pissa på av "gutan" - vi valgte å ikke synge fordi vi var ekstremt skuffet - den såkalte "gi alt garantien" fins ikke. på et eller annet tidspunkt må vi også få vise vår frustrasjon. jeg føler det er synd at du melder deg ut pga dette, ihvertfall i en tid hvor vi trenger hver å en. jeg håper at du tenker over saken. du har sikkert betalt for medlemskapet i år, så du er medlem ut året om du vil eller ikke - kortet ditt vil ikke bli kastet, og kan hentes når som helst - vi trenger deg, og alle andre på søndag.
                              Når mentalitetsaktiviteten får trofaste kfl ere på felt B til å flytte seg til felt C i en kamp hvor det var svært lite folk,
                              er det kanskje en idé å justere seg litt.
                              (Grunnen til at jeg mailet i utgangspunktet var for å informere om at en del reagerte negativt på mentalitetsaktiviteten.)

                              Når det viser seg at Kfl representerer "klumpen!" og bare "klumpen", melder jeg meg følgelig ut av kfl.

                              Vil samtidig legge til at jeg respekterer dere i styret for det som blir gjort, men synes kanskje dere burde løfte blikket litt og ta signaler fra andre enn "klumpen".

                              Kommentar

                              • joacim
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2009
                                • 559

                                Opprinnelig skrevet av daf
                                Når mentalitetsaktiviteten får trofaste kfl ere på felt B til å flytte seg til felt C i en kamp hvor det var svært lite folk,
                                er det kanskje en idé å justere seg litt.
                                (Grunnen til at jeg mailet i utgangspunktet var for å informere om at en del reagerte negativt på mentalitetsaktiviteten.)

                                Når det viser seg at Kfl representerer "klumpen!" og bare "klumpen", melder jeg meg følgelig ut av kfl.

                                Vil samtidig legge til at jeg respekterer dere i styret for det som blir gjort, men synes kanskje dere burde løfte blikket litt og ta signaler fra andre enn "klumpen".
                                klumpen er død
                                Styremedlem 2016

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4376

                                  Man må bli flinkere til å lese kampbildet. Kan være utfordrende både for forsangere og trommis men det må jobbes med. Man må utnytte de gangene det koker på feltet. Da må "dårlige" evighetssanger kuttes tvert og det må kjøres "aggro" rop/sanger. Etter scoring bør det kun være gospelen som gjelder. Også må det som nevnt kjøre hardere på motstander og dommer. Må gjøre alt for å påvirke spillet til vårt favør. Det skal faen ikke være gøy å spille høyreback foran feltet!
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • Funchaloe
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2011
                                    • 511

                                    Skammelig opptreden av laget. Fortjener stilleprotest fremover. Dårlig på feltet, men feltet fortjener IKKE kjeft i dag. Bare laget sin skyld.

                                    Kjenner jeg blir skikkelig demotivert av LSK anno 2016, og jeg er et over gjennomsnittlig engasjert tribunemenneske. Denne lungemosinnsatsen må ta slutt.

                                    Jeg føler ikke at spillerne kjemper for meg eller - enda viktigere - for klubbmerket. Hadde vi vært i Italia hadde supporterne møtt opp på trening og krevd at spillerne gav fra seg draktene. Dette skjer dessverre ikke i Norge, men nok er faen meg nok.
                                    Custodes
                                    Contra o futebol moderno!

                                    Kommentar

                                    • Wanker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 632

                                      Opprinnelig skrevet av Funchaloe
                                      Jeg føler ikke at spillerne kjemper for meg eller - enda viktigere - for klubbmerket.
                                      Det så ikke ut som de kjempet for seg selv eller egen ære en gang, og DA veit vi det er noe galt.
                                      Hunter S. Thompson:

                                      There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                      Kommentar

                                      • SuperT
                                        "Ladyboy"
                                        Forumonanist
                                        • Mar 2012
                                        • 174

                                        Jeg leser mye frustrasjon i denne tråden om dagen. Jeg føler at dette her er mitt ansvar. Tifo- og tribunansvaret er mitt. Det er likevel ikke slik at jeg kan tvinge folk til å synge, tvinge folk på kamp eller bestemme hvilket humør folk skal være i. Det skal være rom for spontanitet og humor, og det skal være rom for frustrasjon. Forsangerjobben er ikke en lett jobb, jeg har selv forsøkt meg på Åråsen og ofte nok på bortearenaer. Når man som forsanger velger å starte en sang er det fordi man har gjort en vurdering på stemninga, forsøkt å lese kampbildet samt valg av "riktig" sang. Det er ikke alltid like lett, og noen ganger er det hverken riktig sang eller rett stemning. Man har som gjengs supporter på kanarifeltet to valg. Enten er man lojal mot forsanger og gjør som forsanger sier, eller så gjør man det ikke. Utfallet er også der etter.

                                        Poenget mitt med dette er egentlig veldig enkelt. Folk må gå i seg sjøl. Hvorfor står dere på kanarifeltet? Hva og hvem er Kanari-Fansen for dere? Er man på feltet fordi det er billig? Er Kanari-Fansen bare et kor som man ler litt av og egentlig ikke bryr seg for mye om?

                                        Jeg på feltet fordi jeg elsker Lillestrøm Sportsklubb, jeg elsker følelsen av å stå på en tribune som sprer frykt og misunnelse langt ned i ryggmargen på motstandere. For meg er Kanari-Fansen en gruppe som skal være så sterkt hata og frykta at uansett hvor vi kommer, så er det ærefrykt!

                                        I dag har det hverken vært stolthet eller ære i det som kommer fra feltet. Det er sutring, negativitet over en lav sko, misnøye og i det heletatt en selvforherligelse som ikke ligner noe som helst! Hvis vi som supportere skal kunne forvente full innsats av gutta 24/7, så må vi faktisk starte med oss selv! Trøkk til på kamp, drit i det sportslige utfallet. Ingenting er kulere enn når motstanderen scorer, og det høres ut som om vi har scora. Tenk hvor små og ubetydelig de andre supporterne føler seg i det øyeblikket, at de ikke klarer å overdøve oss selv ved egen scoring. Dette er min mening.

                                        Jeg er tribuneansvarlig, tribuneansvaret er mitt. Jeg er åpen for forslag. Jeg tar imot med åpne armer. Skriv det gjerne her i tråden, send meg en mail: thor.arne.sandli@gmail.com Finn meg på facebook. Hvordan kan tribunen bli bedre?
                                        Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

                                        Kommentar

                                        • singo
                                          Juniormedlem
                                          Bøffelpromp
                                          • Sep 2010
                                          • 11

                                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                          Man må bli flinkere til å lese kampbildet. Kan være utfordrende både for forsangere og trommis men det må jobbes med. Man må utnytte de gangene det koker på feltet. Da må "dårlige" evighetssanger kuttes tvert og det må kjøres "aggro" rop/sanger. Etter scoring bør det kun være gospelen som gjelder. Også må det som nevnt kjøre hardere på motstander og dommer. Må gjøre alt for å påvirke spillet til vårt favør. Det skal faen ikke være gøy å spille høyreback foran feltet!
                                          Så, 90 min med "La han dø", "Dommerjævel" og "Linjemann er ræva"? Selv når det kommer slike rop er jo feltet tilbake til gammel og kjedelig tilstand 30 sekunder etterpå. Feltet har jo vært like entusiastiske i år som Henning Berg på GHB.
                                          Er forsåvidt enig at vi burde kjøre mer "hetsing" av dommer og motspillere, men burde vi ikke først prøve å fikse KFL's største problem? Det faktum at vi på dette tidspunktet kan bli rævkjørt på tribunen av 1. klasse på Tromsdalen Barneskole?
                                          Jeg har ikke hatt sex med mye, men jeg har hatt sex med mye rart! -Alex Rosèn

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎