Stemninga på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Funchaloe
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2011
    • 511

    Normalt sett ville jeg vært delvis enig med dere, fordi feltet er ofte griserævva når laget spillet godkjent+ fotball, men her er dere dessverre på viddene. Dette er en sportslig krise, og jeg vil ikke være med på å dulle med spillere og støtteapparat som har som sin fulltidsjobb å sparke fotball. Når lausungen din gjør no dumt setter du ungen på plass, eller sier du at alt er greit? For å sitere Ser Davos Seaworth, "Loyal service means telling hard truths". Og sannheten er at dette er så jævlig dårlig. Jeg skjønner veldig godt at folk ikke orker å synge i 90 minutter når lungemosfotball er luksus kontra det vi blir servert pdd.

    Vi trenger medgang for å snu skipet. Ingenting hadde gledet meg mer om feltet plutselig ble til La Bombonera, men å tro at det kommer til å skje uten medgang er utopi. Dermed må man endre strategi derefter. Nytter ikke å mase på et felt som er så demotivert som det er nå. Spillerne har mye å bevise. Vi er der hver kamp, hjemme og borte, og vi fortjener faen meg bedre.

    Sidenote: Hørte at Stabæk fansen kjørte Will Griggs on fire i dag... Huff.
    Custodes
    Contra o futebol moderno!

    Kommentar

    • KFL109
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1958

      Opprinnelig skrevet av Funchaloe
      Det er ingen som prøver å si at medgang ikke hjelper. Medgang er åpenbart en massiv stemningspusher. Poenget er at feltet taper seg enormt når vi ikke leder. På 1-1 mot de fleste lag er stemningen - i beste fall - lunken, på 1-2 synger ti mann mens resten av feltet hetser egne spillere eller står stumme med armene i kors. Det er uakseptabelt.
      Opprinnelig skrevet av Funchaloe
      Skammelig opptreden av laget. Fortjener stilleprotest fremover. Dårlig på feltet, men feltet fortjener IKKE kjeft i dag. Bare laget sin skyld.

      Jeg føler ikke at spillerne kjemper for meg eller - enda viktigere - for klubbmerket. Hadde vi vært i Italia hadde supporterne møtt opp på trening og krevd at spillerne gav fra seg draktene. Dette skjer dessverre ikke i Norge, men nok er faen meg nok.
      Liker Funchaloes "ikke akseptabelt" anno 2014 betydelig bedre enn årets utgave.

      En gang var Kanari-Fansen kjent for å støtte laget og synge i motgang.
      Ja, den gjengen som ikke har sett et seriegull siden 1989 og etter dette fått med et enkeltstående cupgull i 2007.

      Jeg omfavner den delen av ultraskulturen som ikke bare hevder, men faktisk viser, uforbeholden støtte med synging og flagging uavhengig av resultat. "Kreve at spillerne gir fra seg draktene"-gjengen ønsker jeg ikke å identifisere meg med.

      Har vi noe å lære av Stabæk-gjengen? Kommer til Åråsen for å følge et lag på direkte nedrykksplass og kjører på.

      Vi desillusjonerte gamlisa kan fort bli sutrete og negative, og jeg har sjøl ikke greid å holde motet oppe de to siste hjemmekampene. Vi trenger et skikkelig tribunelokomotiv som trekker oss med, og medisinen kan ikke være å holde kjeft inntil laget leverer.

      Nei til den moderne fotballen, hvor vi kun er konsumister som skal underholdes.
      Vi elsker jo denne elendige Sportsklubben i bunn og grunn. La oss vise det da!
      Vidar Evje

      Kommentar

      • Fredenburg91
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2013
        • 377

        Litt på siden av debatten, men hørte jeg riktig da det ble ropt om å bli tøffere, gi på mer, og slutte å stå der som "noen homser"? To av tre er greit, men den siste der? Jeg håper jeg hørte feil, men om ikke.. trodde ikke det vår et så lavt nivå blant enkelte av KFLs medlemmer.
        ---------------------------------------------------------------------
        Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
        Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
        ---------------------------------------------------------------------

        Kommentar

        • maurakanari
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2005
          • 635

          Når det var motgang tidligere, så var det ofte 7-8000 på kampa, nå er det 3500. På felt c er det veldig få som bidrar, hva grunnen er, om det kun er det sportslige vet jeg ikke, men det er klart man blir lei av innsatsen og spillet til de på banen. Når jeg ser kamper fra andre ligaer er det ofte slik at resultatet har mye å si. Selvsagt styrer dette mye av stemningen. Om det er bra supporterkultur vet jeg ikke, men det er nå slik de fleste er skrudd sammen. Når det i tillegg har vært kjørt mange evighetssanger uten trøkk , i flere minutter hjelper ikke det. Var forøvrig litt bedre igår, med kortere rop.. Men at det må være lov å si fra verbalt (blø for drakta) eller litt misnøyepiping synes jeg. Enda bra vi slipper vi elsker der for det etter de siste kampers innsats.
          VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

          Kommentar

          • Fjeller'n
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 905

            Opprinnelig skrevet av maurakanari
            På felt c er det veldig få som bidrar, hva grunnen er, om det kun er det sportslige vet jeg ikke, men det er klart man blir lei av innsatsen og spillet til de på banen.
            Det er lenge siden forsangerene forlot Felt C og overlot oss til oss sjøl. Siden den gang har feltet gradvis blitt fylt opp av "gratispassasjerer" som vil føle litt på stemninga, uten å måtte bidra nevneverdig sjøl. Da blir det tungt for alle oss andre.
            Sånn måtte det bare gå.
            Hadde det vært bedre med en masete forsanger? Ja, helt sikkert.
            Hadde det vært bedre om det hadde virket som om spillerne brydde seg om klubben? Ja, helt sikkert.
            "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
              Det er lenge siden forsangerene forlot Felt C og overlot oss til oss sjøl. Siden den gang har feltet gradvis blitt fylt opp av "gratispassasjerer" som vil føle litt på stemninga, uten å måtte bidra nevneverdig sjøl. Da blir det tungt for alle oss andre.
              Sånn måtte det bare gå.
              Hadde det vært bedre med en masete forsanger? Ja, helt sikkert.
              Hadde det vært bedre om det hadde virket som om spillerne brydde seg om klubben? Ja, helt sikkert.
              Det holder ikke med en tommel her. Det er organisatoriske grep fra KFL/UFC som har drept felt C, ikke vi som står der. Det er så dumt å lese med jevne mellomrom at vi på felt C har skylda for alt som er galt med stemninga. KFL har tatt et valg om å flytte alt av forsangere og store grupperinger mot dødlinja, og dette har selvfølgelig gjort at vi på felt C havner fryktelig langt unna begivenhetenes sentrum. Sånn jeg forstår det, har KFL valgt å flytte sin aktivitet den veien for å minske avstanden til UFC, men i mitt hode hadde det vært best for alle parter om UFC hadde stått et annet sted enn på felt A. Jo mer av stemninga vi får flyttet inn mot midtstreken, jo mer lyd kommer inn på stadion, og jo enklere er det å dra med seg resten av gamle hovedtribune. For oss på felt C står nærmeste forsanger noen meter inn på felt B, mens hovedforsangerfeltet er helt umulig å få noen følelse av kontakt med. UFC (UFA) registrerer vi vel egentlig ikke at er til stede, såpass lang er avstanden bort dit.

              Kommentar

              • rælingen kanaris
                Kaptein Reketråler
                Myklebust Light
                • Jul 2005
                • 1445

                Felt c var i beste fall dårlig før man fjerna forsanger derfra. Den forsangeren ble flytta for å få de få rundt han som bidro, nærmere sentrum, og dermed få en mer samla syngende gjeng. Hovedforsangerfeltet har vel bare blitt flytta ned mot banen, men har hatt samme avstand til felt c ganske lenge.

                Ikke uenig i at ufc helst burde stått mer mot midten (helst felt c, i mine øyne) men det har ikke vært aktuelt for dem å flytte seg.
                Kfl kan ikke (eller bør ikke evt) bestemme hvor på feltet en gjeng skal stå.
                Custodes
                I med og motgang

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  Jepp, jeg skjønner argumentasjonen, og alle er vel enige om at det lønner seg å stå samla. Poenget mitt (vårt) er bare at det er urimelig å kreve noe særlig fra felt C så lenge man har organisert seg vekk fra de som står der. Da blir det jo som det blir.

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    Eks siste hjemmekamp linjemann avblåser feil og vi hadde sikkert leda 1-0 etter 2 minutter feltet står og synger lalalalalalalalalalala jeg gir opp

                    Kommentar

                    • SuperT
                      "Ladyboy"
                      Forumonanist
                      • Mar 2012
                      • 174

                      Opprinnelig skrevet av Lars
                      Det holder ikke med en tommel her. Det er organisatoriske grep fra KFL/UFC som har drept felt C, ikke vi som står der. Det er så dumt å lese med jevne mellomrom at vi på felt C har skylda for alt som er galt med stemninga. KFL har tatt et valg om å flytte alt av forsangere og store grupperinger mot dødlinja, og dette har selvfølgelig gjort at vi på felt C havner fryktelig langt unna begivenhetenes sentrum. Sånn jeg forstår det, har KFL valgt å flytte sin aktivitet den veien for å minske avstanden til UFC, men i mitt hode hadde det vært best for alle parter om UFC hadde stått et annet sted enn på felt A. Jo mer av stemninga vi får flyttet inn mot midtstreken, jo mer lyd kommer inn på stadion, og jo enklere er det å dra med seg resten av gamle hovedtribune. For oss på felt C står nærmeste forsanger noen meter inn på felt B, mens hovedforsangerfeltet er helt umulig å få noen følelse av kontakt med. UFC (UFA) registrerer vi vel egentlig ikke at er til stede, såpass lang er avstanden bort dit.
                      Mener du det ville vært bedre om vi innførte forsanger tilbake på midten av felt C? Dette er slike tilbakemeldinger jeg ønsker meg for å bedre kunne organisere tribunen vår. Hvor på felt C ville du evt hatt en forsanger?
                      Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        Opprinnelig skrevet av SuperT
                        Mener du det ville vært bedre om vi innførte forsanger tilbake på midten av felt C? Dette er slike tilbakemeldinger jeg ønsker meg for å bedre kunne organisere tribunen vår. Hvor på felt C ville du evt hatt en forsanger?
                        Avstanden til resten av feltet vil fortsatt være for stor, men det hadde nok hjulpet med en forsanger rett bak JK-feltet, sånn rundt rad 5-6. Naturlig plassering er midt på, kanskje litt nærmere hovedforsangerfeltet enn gjerdet. Lenge fungerte det bra med Mykle stående omtrent der, og han er jo en fyr mange kjenner og lytter til. Ellers er jo drømmen at du står der, du evner å få med folk på en engasjert, men ikke-kjeftende måte som ville kledd felt C. Samtidig er det jo verdt å nevne at det kommer til å ta litt tid å gjenreise felt C, det er rett og slett elendig der om dagen.
                        Last edited by Lars; 12.07.2016, 19:54.

                        Kommentar

                        • rælingen kanaris
                          Kaptein Reketråler
                          Myklebust Light
                          • Jul 2005
                          • 1445

                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Eks siste hjemmekamp linjemann avblåser feil og vi hadde sikkert leda 1-0 etter 2 minutter feltet står og synger lalalalalalalalalalala jeg gir opp
                          Følte vel at vi var generelt flinkere til å la feltet få utløp for aggresjon i denne kampen enn vi har vært på lenge. Mulig vi ikke fikk med oss alle sånne situasjoner, men det var ihvertfall klar fremgang på det feltet i mine øyne
                          Custodes
                          I med og motgang

                          Kommentar

                          • scages
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 1292

                            Felt C varierer jævelig. Av og til er det ok. Sjeldent bra. Som oftest tynn suppe. Det er naturlig nok en god mosaikk av folk og typer her, men blant gjesteopptredener skal en ikke glemme at mange av supporterne som har tilhold her nå, periodevis har vært svært oppofrende og brent mye krutt for Lillestrøm SK (og KFL) i ulike faser.

                            Du har Bøffelbergetryner fra 90-tallet, flere i generasjonen rett etter som regjerte rundt på tribuner (i mer sofistikerte former enn bøffla, no offence) over alt fra milleniumskiftet og utover, (typ Mannschaft Rösler m.fl.) og overlappende til disse en sterk «Royal legaue» og Ultras generasjon som kom in med nye impulser og bra mentalitet. Med faktorer som lenge i gamet, «tørr bak øra alder» med dens parkammerat – sedathet, blir det som et ekteskap som knirker etter år med for lite smøring: ubenhørlig (selv om en kanskje vil!) kommer en til et punkt der både lidenskap, galskap og energi kun glimtvis er tilstede. Problemet er ikke solskinnsdager, glad fotball (når så vi det sist?) og medgang, men middelmådighet og motgang.

                            Det jeg vil frem til er at det her finnes glør. Skal en få blåst liv i bålet igjen ligger håpet slik jeg ser det i en smittsom forsanger som må velges med omhu. Myklepus er denne gjengen familiær med (på godt og vondt ) han er et godt alternativ om han går klar av Jeltsin-nivå. Vi får sikkert smake pisken, og det bør være greit, - gulrøtter tror vi ikke lenger på. Som en veit så går det an å få liv i en gamal rustholk, nesten uansett årgang.

                            Kommentar

                            • Fjeller'n
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 905

                              Opprinnelig skrevet av scages
                              Felt C varierer jævelig. Av og til er det ok. Sjeldent bra. Som oftest tynn suppe.
                              Det er fordi vi ikke skal prege tribunelivet. Vi skal bare være der.
                              "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7037

                                Jeg anser stemningen, tilskuertallet og oppmøtet på feltet som en direkte følge av at klubben har strippet vekk alt som finnes av ambisjoner, utover å klamre seg til eksistensen i Tippeligaen.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4376

                                  Terningkast 6 på feltet i dag selv om det var tynt oppmøte. Fantastisk jobb av Thor-Arne og!
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • Fredenburg91
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2013
                                    • 377

                                    Tross varmen og en svært dårlig sportslig periode i det siste, var stemninga på feltet helt fantastisk i kveld. Gutta ga alt på banen, og fikk den støtta den fortjente. Tre poeng, utrolig fortjent.
                                    ---------------------------------------------------------------------
                                    Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                                    Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                                    ---------------------------------------------------------------------

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3327

                                      Tynt ja, men samtidig blir det veldig god lyd ut av de for oss som var der. Når i tillegg gutta gir alt (endelig kan vi ta i bruk garantien) så smitter dette også lettere over på publikum som ikke står på feltet. Også viktig å få 2-0 tidlig for stemningens skyld.

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4376

                                        Må legge til en ting fra i går. Jeg har ikke vært på kamp siden mai, men i går var det også mye mer hatsk stemning, eller oppiska stemning hvis man kan si det og det har jeg savna. F.eks var vi på Bugge med en jævla gang. Pedersen ble latterliggjort av oss når han skøyt 10 meter over. Det er sånn det skal være! Vi SKAL påvirke kampen for alt det er verdt, og ikke stå der som noen likegyldige kyllinger. Selvsagt skal man støtte laget mesteparten av tiden, og det gjør vi også. Liker utviklinga meget godt her.
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        • Kay
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2004
                                          • 763

                                          Tipper det var ett sted mellom 2-3000 på kamp i går, selv om speaker meldte 4300, men de som var tilstede leverte på nivå med at det skulle vært dobbelt så mange. Det hjelper på stemninga når det presteres og tråkkes til på banen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎