Stemninga på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • UltraFo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 800

    Jeg tror mye handler om at KFL endelig begynner å få inn nye folk som er gira og som vil løfte stemninga tilbake igjen. Før har det omtrent bare vært ett par stykker i klumpen og UFC som har mast om "høyere" krav og standard på feltet. Nå har klumpen vokst og blitt mye bedre. Desverre har det vært alt for mange år nå hvor det har vært lov å slappe av på feltet, ingen krav har blitt stilt til de som står der så folk tror det er greit å sitte på feltet under kamper, ikke synge og rett og slett bare være "gratis passasjer". Her tror jeg man må gå ut kratigere fra neste år (litt for seint nå) og si ifra hva som kreves for å stå på feltet. Man skal ikke trenge å hoppe hele matchen gjennom eller lignende men man SKAL klappe med henda over hue, hoppe på sangene og flagge når sangene krever det eller hvis capoen sier det. Orker/gidder man ikke det kan man etter min mening sitte ett annet sted. Det skal være ett aktivt felt og ønsker man ikke å være aktiv er ikke feltet stedet for dem. Det skal selvfølgelig ikke være sånn konstant gjennom hele kampen men når sangene eller capoen krever det enkelt og greit.
    UFC ~ Gulsvarte Brødre

    Kommentar

    • Jørn
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2006
      • 659

      I ettertid ser jeg at å foreslå nedleggelse av ett felt ikke er veien å gå, men kanskje få inn en eller flere "mini"-forsangere som kan dra opp stemninga der det måtte være dødt. Såklart, en søndag halv 4 mot Haugesund er ikke det som girer opp folk flest.

      Alle har ikke den samme mentaliteten, det får man respektere. "Mentalitet 2014"-initiativet har ihvertfall løftet stemninga ett par hakk fra ifjor. Men alle, enten man er junior, ufc, psykopat, klumpemann eller daukjøtt vet at man alltids kan bli bedre.
      Trommer er for bønder

      Kommentar

      • scages
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 1292

        Personlig synes jeg bøtta med svartmaling over felt C er en smule overdrevet reaksjon. Mellom dødtkjøtt (som det unektelig er endel av,- go veggie) finner en også en rekke KFL travere som har bidratt med mye opp gjennom åra. Å påstå at ingen på felt C er med å synger/bidrar er blank løgn. Det er ikke alle som klarer å være like punsh gjennom 10-15-20 år! På storkamper er også trøkket på felt C stort sett suverent. Men jeg er enig i at det er alt for ujevnt. En forsanger hadde vært kjærkomment og kunne forløst mye. Vi veit hva det dreier seg om.

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4376

          Mest sannsynlig så stiller vi til seriestart med det mest unge og uerfarne laget på mange, mange år. Blir viktigere enn noen gang å stå bak laget 100% uansett. Synes feltet blir bedre og bedre på dette, men det mangler kanskje litt på resten av stadion når det butter litt.
          ..................

          Kommentar

          • Funchaloe
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2011
            • 511

            Pinlig på tribunen i kveld. Vi blr pissa på av GU. Dagens lavmål da noen starta "Er det alltid så stille over der" og de eier oss tilbake.
            Custodes
            Contra o futebol moderno!

            Kommentar

            • joacim
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2009
              • 559

              Opprinnelig skrevet av Funchaloe
              Pinlig på tribunen i kveld. Vi blr pissa på av GU. Dagens lavmål da noen starta "Er det alltid så stille over der" og de eier oss tilbake.
              Tror det kom fra Felt A, men uansett, så var det å helde bensin på bålet. idioti i kveld..
              Styremedlem 2016

              Kommentar

              • UltraFo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2007
                • 800

                Opprinnelig skrevet av Funchaloe
                Pinlig på tribunen i kveld. Vi blr pissa på av GU. Dagens lavmål da noen starta "Er det alltid så stille over der" og de eier oss tilbake.
                Sjeldent jeg er så uenig i innlegg fra deg ang tribuneting men her er jeg ikke enig.
                De svarte bra den ene gangen og var bra helt slutten av kampen noe som her helt naturlig. Ellers står de stille med arma i kors og stemninga på feltet i går var bra utifra oppmøte synes jeg. Både visuelt og vokalt. Flere bra topper også
                UFC ~ Gulsvarte Brødre

                Kommentar

                • Funchaloe
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2011
                  • 511

                  Opprinnelig skrevet av UltraFo
                  Sjeldent jeg er så uenig i innlegg fra deg ang tribuneting men her er jeg ikke enig.
                  De svarte bra den ene gangen og var bra helt slutten av kampen noe som her helt naturlig. Ellers står de stille med arma i kors og stemninga på feltet i går var bra utifra oppmøte synes jeg. Både visuelt og vokalt. Flere bra topper også
                  Ja, her er vi uenige. Jeg synes første omgang var begredelig fra vår side, og totalt sett er denne prestasjonen på tribunen kanskje dårligere enn mot Odd. Når det gjelder "stille over der", så ble den startet mens GU sang. Mildt sagt dårlig timing. Fellesferie og mangel på megafon er faktorer som spiller inn, men vi kan ikke skylde på det heller. Vi har gjort det mye bedre på tribunen med glisnere felt enn det vi hadde i går.
                  Custodes
                  Contra o futebol moderno!

                  Kommentar

                  • rælingen kanaris
                    Kaptein Reketråler
                    Myklebust Light
                    • Jul 2005
                    • 1445

                    Enig med fo. Helt godkjent trøkk i forhold til oppmøte, og ikke i nærheten av så slapt som det var mot Odd. At de er best siste 5 må man jo bare regne med. Men ja, "stille over der" var dårlig tima.
                    Custodes
                    I med og motgang

                    Kommentar

                    • BroganTrundler
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2014
                      • 665

                      Er godt å se at kanarifansen holder hele kampen ut selv om laget ikke gjør det.

                      Kommentar

                      • Funchaloe
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2011
                        • 511

                        Konge stemning i dag!
                        Custodes
                        Contra o futebol moderno!

                        Kommentar

                        • flisbyen
                          Utestengt
                          • Sep 2010
                          • 305

                          Et syn for guder når tribune vest kjørte stående Lillestrøm klapp-klapp-klapp etter kampen mens vi ventet på fyrverkeriet. Et syn som ga meg trua på vi kan snu det, tribunemessig.

                          Kommentar

                          • Mingus
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Mar 2004
                            • 193

                            UFC sang denne i går, https://m.youtube.com/watch?v=FyAUFC61Eqw

                            Utrolig fet sang som burde være del av standard repertoaret til KFL! Er av samme kaliber som Forza Fugla og kan fort bli en like mektig slager. Noen som har teksten som UFC brukte i går? Navnet på sangen?

                            Kjøres inn før odd kampen?

                            Kommentar

                            • singo
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Sep 2010
                              • 11

                              Sang ikke de "10 år med UFC" eller noe i den dur? Helt greit at UFC skal synge det, men om KFL skal henge seg på burde vel teksten redigeres en smule?
                              Jeg har ikke hatt sex med mye, men jeg har hatt sex med mye rart! -Alex Rosèn

                              Kommentar

                              • rælingen kanaris
                                Kaptein Reketråler
                                Myklebust Light
                                • Jul 2005
                                • 1445

                                "Ufc 10 år" ja. Kul melodi, så absolutt. Må jo naturligvis ha en annen tekst om vi skal kjøre den. Muligheter til neste år, kanskje?
                                Custodes
                                I med og motgang

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4376

                                  Mye bedre med et mindre og mer kompakt felt i går! Helt riktig å sperre av øverste del. Dette må vi gjøre i alle kamper, kanskje også mot søpla hvis det ikke er opplagt at vi fyller hele feltet. Minna om et typisk Rapid Wien bortefelt. Stemninga var litt laber i perioder, men tror det kommer seg etterhvert.
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • Funchaloe
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2011
                                    • 511

                                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                    Mye bedre med et mindre og mer kompakt felt i går! Helt riktig å sperre av øverste del. Dette må vi gjøre i alle kamper, kanskje også mot søpla hvis det ikke er opplagt at vi fyller hele feltet. Minna om et typisk Rapid Wien bortefelt. Stemninga var litt laber i perioder, men tror det kommer seg etterhvert.
                                    Komprimeringen skal gjøres i alle hjemmekampene, slik jeg har skjønt det. Synes det var VELDIG bra fra start til 0-1. Etter målet var det svært lunkent frem til midten av andre omgang - da tok det seg opp igjen, i alle fall på felt B. Vi har et kjempepotensiale, vi mangler bare at spillerne følger opp. Deilig med et tett felt igjen.
                                    Custodes
                                    Contra o futebol moderno!

                                    Kommentar

                                    • SuperT
                                      "Ladyboy"
                                      Forumonanist
                                      • Mar 2012
                                      • 174

                                      Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                      Mye bedre med et mindre og mer kompakt felt i går! Helt riktig å sperre av øverste del. Dette må vi gjøre i alle kamper, kanskje også mot søpla hvis det ikke er opplagt at vi fyller hele feltet. Minna om et typisk Rapid Wien bortefelt. Stemninga var litt laber i perioder, men tror det kommer seg etterhvert.
                                      Jeg kan bekrefte at komprimeringa er kommet for å bli denne sesongen. Dessverre hadde vinden tatt tak i den, noe som gjorde at festene løsnet. Den skal sys om og henges opp igjen. Den kommer til å henge oppe på samtlige hjemmekamper med mindre det er kjøpt 1500 billetter på feltet, da inkludert sesongkort. Da må vi åpne hele pga sikkerhet.

                                      Litt om bakdekket. Det er laget under Kanari-Fansen sin åpne dag. Den er laget av barn i aldersgruppa 7-15år. Håper derfor at folk kan behandle det med respekt, ikke rive i det eller dra det ned.

                                      Komprimeringa blir gjort for å styrke trykket på tribunen. Det blir mer trøkk, og det ser bedre ut når vi stå mer samla og tett enn om vi hadde stått med en armlengdes avstand mellom hverandre.
                                      Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

                                      Kommentar

                                      • Patriot
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2010
                                        • 437

                                        edit: tar selvkritikk.
                                        Last edited by Patriot; 11.04.2016, 21:31.

                                        Kommentar

                                        • rælingen kanaris
                                          Kaptein Reketråler
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2005
                                          • 1445

                                          Alltid hyggelig med tifo-forslag. Men det må ikke legges ut her, da ingen (andre enn de som jobber med den) skal vite hva det er før spillerne kommer ut på banen i den aktuelle kampen. Tifo-forslag kan sendes til tifo@kanari-fansen.no
                                          Custodes
                                          I med og motgang

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎