Stemninga på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • UltraFo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 800

    Opprinnelig skrevet av Jan
    Jeg begynner å få lite til overs for diverse grupperinger på Åråsen nå. Gang på gang så bare feier dere ting under teppet uten å ta et oppgjør med problemet. Fuckings jamen, bla bla bla, var ikke oss osv hele tiden.
    Håper kroken blir satt på døra snart frem til dere løser problemet.
    Ingen som har feid noe som helst under teppet nå da. Ingen har støttet det som ble gjort heller. Folk er uenig i hvordan ting håndteres i media og det må det være lov å være.
    UFC ~ Gulsvarte Brødre

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      Jeg har også sett mye på borteturer, hærverk, bråk, slossing, fyll og dop blant KFLs medlemmermer. Ja, vi skal ta avstand og ja vi ikke ha dette på Åråsen.
      Men en notis alà dette er slik det burde være:
      To menn ble søndag pågrepet på Åråsen for besittelse og bruk av narkotika. RB har vært i kontakt med LSK og KFL, som tar stor avstand og utestenger dem fra Åråsen. Begge ble løslat fra politiets varetekt etter å ha godtatt politiets forelegg.

      Kommentar

      • Felt C
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2004
        • 776

        Opprinnelig skrevet av FUGlinho
        Jeg bare svarte på det Foo skriver om at det er vi som går til media.

        Såklart det er lov, men når sånne ting blir gjort så må vi få lov til å si at vi ikke vil ha det på vår tribune.
        Jeg forstår at man må være veldig varsom med hva man skriver om dette på diverse fora for å ikke bli beskyldt for å være rustilhenger.Jeg er imot all form for narkotika på tribunen så er det sagt.

        Selvfølgelig skal man si at man ikke vil ha slik på tribunen.Men å gå ut å kreve livstidsutestengelse er å dra det langt.
        Det er nok riktig at RB hadde laget en sak om dette uansett.Tipper de har tilgang til politiloggen og når man vet dette var alternative fans så selger det bedre enn hvis det var en fra KFL eller noen andre.
        Føler det hadde holdt å si at man ikke aksepterer dette og vedkommende vil få sin straff.
        Altså,livstidsutestengelse er drøyt synes jeg.Skal man på kamp som 60-åring med barnebarna så blir man nektet fordi man tok dop for 40 år siden.Urimelig!

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          Opprinnelig skrevet av Felt C
          Jeg forstår at man må være veldig varsom med hva man skriver om dette på diverse fora for å ikke bli beskyldt for å være rustilhenger.Jeg er imot all form for narkotika på tribunen så er det sagt.

          Selvfølgelig skal man si at man ikke vil ha slik på tribunen.Men å gå ut å kreve livstidsutestengelse er å dra det langt.
          Det er nok riktig at RB hadde laget en sak om dette uansett.Tipper de har tilgang til politiloggen og når man vet dette var alternative fans så selger det bedre enn hvis det var en fra KFL eller noen andre.
          Føler det hadde holdt å si at man ikke aksepterer dette og vedkommende vil få sin straff.
          Altså,livstidsutestengelse er drøyt synes jeg.Skal man på kamp som 60-åring med barnebarna så blir man nektet fordi man tok dop for 40 år siden.Urimelig!
          Narkotika er nok en vanlig ting for mange på Åråsen og det er forskjellige grader. Kommer du på kamp etter en flaske wiskey, 2 g kokain og er proppfull av benzo er man jo livsfarlig å ha med å gjøre.

          Om noen har røyka en urte før kamp er ikke det like alvorlig selv om alt som er ulovlig ikke skal tillates unntatt pyro i de rette øyeblikkene.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • *46*

            Opprinnelig skrevet av Felt C
            Selvfølgelig skal man si at man ikke vil ha slik på tribunen.Men å gå ut å kreve livstidsutestengelse er å dra det langt.
            Du kan miste lappen på livstid også, men som regel vil de aller fleste få den tilbake ved søknad. Tipper det gjelder de to her også. Ser vel også det som vanskelig å forsvare at noen skal bli utestengt til evig tid.

            Kommentar

            • Uwes disippel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6039

              Opprinnelig skrevet av Felt C

              Selvfølgelig skal man si at man ikke vil ha slik på tribunen.Men å gå ut å kreve livstidsutestengelse er å dra det langt.
              For drap får man maks 21 år + forvaring livet ut i særs alvorlige tilfeller. Utsteng gutta ut sesongen 2014, skjer det igjen innen 5 år så kan de få 10 år borte.
              50-60-70 år er hårreisende, selvom det selvfølgelig ikke vil bli gjennomførbart i så mange år.

              Kommentar

              • Kanariz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2005
                • 2507

                Alle her er vel enige om en ting; Narkotika på Åråsen er ikke akseptabelt! Det vi er uenige om er hvorvidt RB har blåst dette opp for mye eller ikke, det får bli en subjektiv vurdering fra den enkeltets side.
                Kanskje greit å legge denne ballen død nå, vi har snart skrevet 10 ganger så mye som det RB har gjort.

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                  For drap får man maks 21 år + forvaring livet ut i særs alvorlige tilfeller. Utsteng gutta ut sesongen 2014, skjer det igjen innen 5 år så kan de få 10 år borte.
                  50-60-70 år er hårreisende, selvom det selvfølgelig ikke vil bli gjennomførbart i så mange år.
                  Enig i at man kan ha en utestengelse + noen års prøvetid. Varigheten på utestengelsen og prøvetiden begir jeg meg ikke ut på, da jeg ikke kjenner til "strafferammene" på de andre regelbruddene LSK har i tribunereglementet sitt. Men livstid synes jeg er altfor drøyt selv om jeg synes dop på tribunen er helt idiotisk.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • 307
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2007
                    • 358

                    Dette blir jo en sak KUN fordi det handeler om narkotika og at de involvert sto sammen med ultrasene. Og fordi narkotika er forbudt ved bruk og besittelse. Hva med hjemmebrent?? Det er mange med hånden på hjerte som har vært på idrettsarangement med en liten en på innelomma. Feks ved vinter idretter. Da blir det fort snakket om at det er bare kos. Men snakk om narko. Da skal noen tas og straffes og gud og hverman. NEI jeg er ikke for narko. Jeg er i mot. Men det får da være grenser. Gutta får sin straff. Og slutt å dra inn barn og familier i dette. Mine barn så pågripelsen men ble ikke skadet av det. Det var ingen av dem som ikke vil på kamp igjen.

                    Kommentar

                    • Kanariz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2005
                      • 2507

                      Opprinnelig skrevet av 307
                      Dette blir jo en sak KUN fordi det handeler om narkotika og at de involvert sto sammen med ultrasene. Og fordi narkotika er forbudt ved bruk og besittelse. Hva med hjemmebrent?? Det er mange med hånden på hjerte som har vært på idrettsarangement med en liten en på innelomma. Feks ved vinter idretter. Da blir det fort snakket om at det er bare kos. Men snakk om narko. Da skal noen tas og straffes og gud og hverman. NEI jeg er ikke for narko. Jeg er i mot. Men det får da være grenser. Gutta får sin straff. Og slutt å dra inn barn og familier i dette. Mine barn så pågripelsen men ble ikke skadet av det. Det var ingen av dem som ikke vil på kamp igjen.
                      Ikke prøv å sammenligne hjemmebrent med Narkotika, da er du helt på jordet.

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        Jeg er enig i at saken har blitt blåst opp som følge av kombinasjonen av dop og de alternative. Så kan man diskutere rettferdigheten av det, men jeg har ingen problemer med at sensasjonsjagende aviser ser dette som salgbart materiale og jeg har heller ingen problemer med å skjønne hvorfor LSK ønsker å komme med en uttalelse fremfor å feie det under teppet. Jeg har skrevet tidligere at dette kun hadde vært en notis om det hadde foregått andre steder på stadion.

                        Jeg er fundamentalt uenig i sammenligningen av hjemmebrent og dop. For meg blir det et usaklig sammenligningsgrunnlag. Alle ulovligheter og lovbrudd skal ikke skjæres over en kam, du straffer ikke han som har kjørt 10 km/t for fort i en 50 sone likt med han som har kjørt med 1.2 i promille. Hjemmebrent er en ulovlig variant av et lovlig produkt, dop er ulovlig uansett hvordan du vender og vrir på det.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3175

                          Personlig synes jeg denne saken, ikke minst her inne, er blåst fullstendig ut av alle proposjoner. Ja, det er idiotisk å bruke narkotika inne på en fotballbane - men det er like idiotisk å være overstadig beruset. Har du sett LSK noen år så har du sett ganske mange av dem som nå rider nymoralens hest dumme seg ut med for mye sprit innabords. Jeg er i prinsippet for moderat alkoholservering, som i Tyskland, men er skeptisk til hvordan det vil fungere i Norge hvor flatfyll synes å være det eneste alternativet for mange.
                          Og de som støtter utestengelse på livstid for å ha dratt et par linjer? Himmel og hav, du snakker om å miste perspektivet. Jeg har sett LSK-supportere gjøre langt verre ting enn det disse gjorde, uten at særlig mange skrek opp om utestengelse. Med forbehold om at det kan være ting jeg ikke vet (at de langet inne på stadion f.eks) mener jeg at en bot og noen kampers utestengelse er nok.

                          Kommentar

                          • 307
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2007
                            • 358

                            Opprinnelig skrevet av Kanariz
                            Ikke prøv å sammenligne hjemmebrent med Narkotika, da er du helt på jordet.
                            Det er faktisk ikke så mye forskjell begynner man å teste det. 96% sprit er jævlig sterkt. Du kan bli helt kokko i hue. Har opplevd det både personlig og med andre. så jeg er ikke helt på jorde. Det kommer vel helt an på villet stoff vi snakker om. Eller???

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3175

                              Opprinnelig skrevet av 307
                              Det er faktisk ikke så mye forskjell begynner man å teste det. 96% sprit er jævlig sterkt. Du kan bli helt kokko i hue. Har opplevd det både personlig og med andre. så jeg er ikke helt på jorde. Det kommer vel helt an på villet stoff vi snakker om. Eller???
                              Narkotika hører ikke hjemme på en fotballbane. Uansett.
                              Fyll hører ikke hjemme på en fotballbane. Uansett.

                              Hvis vi snakker om utenfor fotballbanen:

                              Hjemmebrent er livsfarlig, det får mange til å miste hemninger og totalt endre personlighet. Det ligger en uendelig rekke tragedier i kjølevannet til den norske flatfylla.

                              Amfetamin er livsfarlig. Det gjør folk jævla aggressive. Det er ikke uten grunn at dette er favorittdopet til mange casuals.

                              Blander du disse to er du en vandrende bombe.

                              Kommentar

                              • forzafugla!
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2008
                                • 461

                                Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                Ikke prøv å sammenligne hjemmebrent med Narkotika, da er du helt på jordet.
                                Siden du liker å bruke paraplyordet narkotika så skal jeg si meg enig med deg. Hjemmebrent og alkohol generelt er ganske så mye mer skadelig enn de fleste av stoffene som står på narkotikalista.

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  Vi legger denne saken død nå, de skyldige er tatt og har fått straffen sin i form av bøter... Gi dem karantene ut sesongen fra alle kamper med Lsk. Nå er det vif kamp som teller å kfl/ufc tjener ikke noe på å være uvenner nå... Håper kfl/ufc setter seg ned i et møte rimelig snart og legger planen for Vif kampen.. Jeg vil ha ufc på felt c i denne kampen..

                                  Kommentar

                                  • UltraFo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2007
                                    • 800

                                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    Vi legger denne saken død nå, de skyldige er tatt og har fått straffen sin i form av bøter... Gi dem karantene ut sesongen fra alle kamper med Lsk. Nå er det vif kamp som teller å kfl/ufc tjener ikke noe på å være uvenner nå... Håper kfl/ufc setter seg ned i et møte rimelig snart og legger planen for Vif kampen.. Jeg vil ha ufc på felt c i denne kampen..
                                    Søttes! Men vi blir nok på Felt A mot vif og. Funka jo drit bra sist hjemmekamp!
                                    UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                    Kommentar

                                    • glasgow
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 1251

                                      Går Lsk opp I ledelsen har ikke de blå apene nubbsjangs. ( det har jo ingen på Åråsen da )
                                      Satser på at vi scorer først og stemningen hoder seg i 80 min. Fredrik Stoor setter spikeren i kista på 80 min og Åråsen eksploderer. Klaner går hjem og setter en sprøyte.

                                      Kommentar

                                      • Gjest

                                        Stemninga på Åråsen :

                                        Blir relativ dårlig når noen insistererer på å flagge uavbrutt i 2 timer foran nesa di..
                                        Det hadde vært bedre å la tifoen henge i 90min.

                                        Kommentar

                                        • magnuslt
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Oct 2011
                                          • 213

                                          de som klager kan stelle seg et annet sted enn rett bak klumpen. stort felt, aldri fullt. Dessuten så jeg ingen som flagget uavbrutt i to timer.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎