Stemninga på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Funchaloe
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2011
    • 511

    I forhold til hvor mange vi var syns jeg klumpen gjorde det bra i dag, og det sprer seg når klumpen "klikker". Likevel er mentaliteten totalt fraværende på store deler av feltet.
    Custodes
    Contra o futebol moderno!

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      Helt tragisk når folk velger å sitte på Martins for å se Liverpool i steden for å gå på Åråsen.....DET VIKSTIGSTE SKJER DER DU BOR.

      Kommentar

      • Jørn
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2006
        • 659

        Mange bør virkelig skamme seg etter dagens kamp. Her spiller Fugla om medalje, og det er stille som i graven (som vanlig) på øvre a, b og hele felt c.
        Last edited by Jørn; 03.09.2014, 14:33.
        Trommer er for bønder

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          Opprinnelig skrevet av Jørn
          Jeg synes gjerdet bør flyttes tilbake til andre siden av felt c. De som står der kunne likesågodt ha satt seg, så lite de bidrar til stemninga. Mange bør virkelig skamme seg etter dagens kamp. Her spiller Fugla om medalje, og det er stille som i graven (som vanlig) på øvre b og hele felt c.
          Felt C er nær en skandale. Folk som kommer for billige billetter, men som ikke er interessert i å bidra til steminga. Dette er dårlig butikk for LSK, for de folka hadde nok kommet på match selv om det var sitteplasspriser på billetten...
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • HolterKanaris
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 1603

            Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Felt C er nær en skandale. Folk som kommer for billige billetter, men som ikke er interessert i å bidra til steminga. Dette er dårlig butikk for LSK, for de folka hadde nok kommet på match selv om det var sitteplasspriser på billetten...
            Nå synes jeg du er urimelig Ronnie. Det er spredte elementer på felt C som bidrar i store deler av kampen, men når det er så ekstremt tynt befolket som det var i går, er det ikke akkurat lett å dra med seg folk rundt. Fra rad 13 greide jeg og Kiwi ved flere anledninger å dra med oss de rundt oss ved å begynne med klapping, men vi fikk ikke noe trykk på synginga før klumpen virkelig satt inn giret. Det jeg opplevde på C i går var mindre folk og dårligere trykk på sangene, men desto mindre mishagsytringer mot egne spillere ifht tidligere, noe som er positivt.

            At gjerdet burde vært flyttet til trappa mellom B og C er det dog liten tvil om. Størrelsen på feltet matchet antallet i 07-08, men idag er vi generelt alt for få til å rettferdiggjøre den utvidelsen av feltet. Neste år kan heller klubben tjene noen ekstra slanger ved å ha "sitteplasspriser" på de stolene, så kan vi som faktisk synger litt, trekke nærmere dere.
            ***Større baller enn vett***

            Kommentar

            • MoBee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2004
              • 958

              Jeg driver og verver sønnene mine for tiden og hadde med minsten på fire i går. Derfor satt jeg på barnefeltet. Der var det et par fedre som var med å synge, men det var svært lite som kom bakfra fra felt C. Annet enn "faen i helvete, skjerp dere" innimellom. Jeg syns det var bra lyd fra klumpen i går egentlig. Felt C har vært lite synlig i hele år vel..

              Kommentar

              • pondus73
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 612

                Jeg prøver også å verve bonussønn og nevø, og tok de derfor med på junior-kanaris i går. Der ble vi møtt med bannere utover stort sett hele feltet. Er det ikke ønskelig å at vi bruket dette feltet?
                Ønsker ikke å være negativ, men det var jo ikke sånn at man følte seg veldig velkommen til å plassere seg der. Jeg hadde jo ikke lyst å tråkke på noen bannere, ei heller fjerne de. Regner med at de er lagt ut fordi noen vil vise de fram!

                For meg er junior-kanaris et veldig godt alternativ, ungene får nærhet til fansen men allikevel litt avstand. Nære nok til å være med å nynne og klappe, sammen med at man får sett kampen godt
                ------eLSKe-------

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5914

                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  Felt C er nær en skandale. Folk som kommer for billige billetter, men som ikke er interessert i å bidra til steminga. Dette er dårlig butikk for LSK, for de folka hadde nok kommet på match selv om det var sitteplasspriser på billetten...
                  Ble det veldig mye bedre når man flytta forsanger vekk fra felt C synes du? Dette er et valg som kanarifansen har gjort. De som sang på felt C er flytta til felt B.
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • rælingen kanaris
                    Kaptein Reketråler
                    Myklebust Light
                    • Jul 2005
                    • 1445

                    Poenget med flyttinga var vel ikke å gjøre felt c bedre, men å få de syngende mer samla, noe som alltid er positivt. Etter min mening bedre å ha daukjøttet på felt c, en mellom forsangerfeltet og neste syngende gruppe.
                    Custodes
                    I med og motgang

                    Kommentar

                    • Funchaloe
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2011
                      • 511

                      Opprinnelig skrevet av knut
                      Så lenge vi står hver for oss vil det være rævva. Tankegangen om "3 aktive felt" er så feil det får blitt når det ikke er mer enn 300 på feltet og kun 60 av disse er aktive. 30 hos ufc, 10 i klumpen, 10 på felt c og 10 randoms.
                      Drar fram kommentaren til knut fra 7 mnd tilbake. Han har helt rett, og det merket vi godt mot Haugesund.
                      Custodes
                      Contra o futebol moderno!

                      Kommentar

                      • Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5914

                        Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                        Poenget med flyttinga var vel ikke å gjøre felt c bedre, men å få de syngende mer samla, noe som alltid er positivt. Etter min mening bedre å ha daukjøttet på felt c, en mellom forsangerfeltet og neste syngende gruppe.
                        Du har helt rett, men da kan man vanskelig klage over at felt C er skandale. Det er en meldt katastrofe - konsekvensen av flyttinga. Noen vil alltid slippe å synge. Dem finner du nå på felt C og opp i radene. De andre har flyttet.
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                        Kommentar

                        • Funchaloe
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2011
                          • 511

                          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                          Du har helt rett, men da kan man vanskelig klage over at felt C er skandale. Det er en meldt katastrofe - konsekvensen av flyttinga. Noen vil alltid slippe å synge. Dem finner du nå på felt C og opp i radene. De andre har flyttet.
                          Står man på kanarifeltets side av gjerdet er det plikt å synge, så jo, man kan klage over at felt C er så dårlig. De er ikke unntatt plikten selv om det er seter der. Feltet skal være for syngende/aktive supportere. Heller ti mann som gir alt enn hundre som ikke åpner kjeften.

                          Før har man klagd på at laget har vært for dårlig. Egentlig ikke en unnskyldning imo, men greit nok. Nå ligger vi på fjerdeplass og har ikke tapt i ligaen på syv kamper. Det er først og fremst holdningene på feltet som er for dårlige. Dessverre kan det ta årevis å forandre på holdninger, så da må man se på andre tiltak, selv om det meste er prøvd ut.

                          Det jeg syns har tidvis fungert bra er å sperre av områder for å komprimere feltet.
                          Last edited by Funchaloe; 03.09.2014, 13:56.
                          Custodes
                          Contra o futebol moderno!

                          Kommentar

                          • Langballa
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2014
                            • 321

                            sto på felt C i går, har fått halsbetenelse så ble ikke mye liv fra meg(derfor jeg stelte meg der) der var det veldig stille så regner vel egentlig med at jeg ikke var den eneste med Halsbetenelse..

                            Kommentar

                            • Jørn
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2006
                              • 659

                              Opprinnelig skrevet av Langballa
                              sto på felt C i går, har fått halsbetenelse så ble ikke mye liv fra meg(derfor jeg stelte meg der) der var det veldig stille så regner vel egentlig med at jeg ikke var den eneste med Halsbetenelse..
                              Halsbetennelse er smittsomt.

                              De aktive hopperne, flaggerne, klapperne osv bli mer aktive, slik at det nesten blir slitsomt å stå der om man bare står rett opp og ned for å se kamp. Da burde folk skjønne at man har to alternativer: skru opp sitt eget engasjement, eller finne seg en stol.
                              Last edited by Jørn; 03.09.2014, 14:34.
                              Trommer er for bønder

                              Kommentar

                              • ulfpulf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2506

                                Det er litt dramatisk å snakke om nedleggelse av Felt C etter denne kampen, med 4759 tilskuere. Mot Haugesund. Som flere har sagt over, var det veldig glissent, nok til å drepe sangforsøk på et felt uten forsanger.
                                Det kan godt hende jeg trekker mot Felt B etter hvert, men først vil jeg se Felt C i en kamp med flere på tribunen, og mot en motstander som skaper litt temperatur. Jeg hørte ikke noen klaging etter VIF-kampen.

                                Kommentar

                                • Stray Cat
                                  Moderator
                                  • Aug 2008
                                  • 5914

                                  Kravet for å komme inn på kanarifeltet er medlemsskap i Kanari-Fansen, noe som ikke blir tatt plagsomt alvorlig og som fører til ramaskrik om det blir håndhevet. Du må derimot ikke stå med hånda på Buggen og love dyrt og hellig at du skal synge og hoppe for å slippe inn portene.

                                  Jeg tror rett og slett det finnes kanaris som ikke er enig med deg om at de har forpliktet seg til noe som helst ved å stå der. Løsninga er kanskje å droppe kanarifeltet, stable et "felt for syngende" bestående av en liten klikk som klumpen og ultras på halve felt A og halve felt B og så overlate C til de sittende, men dere får ikke fler til å bli aktive ved å være ekskluderende selv.
                                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                  Kommentar

                                  • Scorpio
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 411

                                    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                    Kravet for å komme inn på kanarifeltet er medlemsskap i Kanari-Fansen
                                    Eller medlem i LSK.

                                    Kommentar

                                    • Stray Cat
                                      Moderator
                                      • Aug 2008
                                      • 5914

                                      Opprinnelig skrevet av Scorpio
                                      Eller medlem i LSK.
                                      Jadda, Jadda - eller medlem i LSK, noe som ikke gjør det mer forpliktende
                                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                      Kommentar

                                      • Funchaloe
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2011
                                        • 511

                                        Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                        Det er litt dramatisk å snakke om nedleggelse av Felt C etter denne kampen, med 4759 tilskuere. Mot Haugesund..
                                        Kan se det, trakk den luftede idèen tilbake. Dog må noe gjøres med felt C, det kan ikke fortsette slik det var i går, og slik det har vært gjennom hele sesongen. Feltet må i alle fall komprimeres.
                                        Last edited by Funchaloe; 01.09.2014, 21:27.
                                        Custodes
                                        Contra o futebol moderno!

                                        Kommentar

                                        • ErikB
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2004
                                          • 360

                                          Jeg star alltid på C, ytterst mot B, og jeg synger alltid. Det er veldig varierende hvor mange som er med rundt meg, og det er selvfølgelig verre når vi er så få som mot Haugesund. Det vi bør ta med I betraktningen her, nå som det kommer forslag om å "stenge" felt C, er at det faktisk begynner å bli et stort spenn i alder og engasjement. Mange, som meg, setter stor pris på et sete i pausen. Det er fremdeles mange som bidrar, særlig på storkampene, og ekskludering av disse vil i alle fall ikke føre til MER sang! Jeg tror ikke mange av disse vil flytte til betongen. Og, ja, enig med Katta. Vi var bedre med forsanger.
                                          Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎