Stemninga på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av UltraFo
    RB hadde nok skrevet om at 2 ble kasta ut uansett men istedet for helside kunne det blitt en notis som det blir etter div episoder natt til fredag og lørdag.
    Tror dessverre du har feil. Hadde ikke LSK og KFL kommentert, ville det sannsynligvis kommet hardere i avisen med type spørsmål om de ikke tar saken seriøst. RB vet hvilke saker som generer klikk og annonsepenger - dette er en av dem.

    Unasett kan man jo håpe at det hadde en preventiv effekt slik at man eventuelt ungår uheldige episoder i tiden som kommer?

    Nå er det straks derby mot søpla!

    Kommentar

    • forzafugla!
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2008
      • 461

      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Så du mener det er greit og fyre en joint på en tribune full av barn, hva faen har du røyka?????
      Det er vel samme om det er en pils, joint eller stripe? Det er ikke ok på en tribune nei, men fremdeles ikke årets lovbrudd. Er du feks bekymra for ungene dine utgjør feks bluss i henda på brisene-fulle folk en langt større risiko.

      Kommentar

      • Kristiansen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2007
        • 1332

        Bare for å ha det sagt er jeg verken medlem av KFL eller med i det alternative miljøet. Faktisk så har jeg ikke vært på match i år, allikevel har jeg vært aktiv i begge miljøene tidligere og vet en del om hva som faktisk skjer og ikke skjer.

        Jeg syns det er ufattelig uheldig hvordan personer fra LSK-styret og spesielt hvordan KFL’s talsmann uttaler seg til media ved en hver episode. Det skal ikke være slik at en talsmann har en så uprofesjonell oppførsel i media og med en så lett gjennomskuelig agenda. Det virker nesten som vær gang media henvender seg til han gnir han seg i hendene og sper på med en haug med negativitet rettet mot det alternative miljøet.

        Hver gang er det snakk om:
        «Situasjonen er ute av kontroll.»
        «Politiet må på banen»
        «De bør bli utestengt på livstid»
        «De er kriminelle»
        «De er ikke en del av oss»

        Det har så klart vært et par små uheldige hendelser i år, men de gangene det har vært noe straffbart har politiet ordnet opp. Man trenger ikke å stigmatisere grupper for enkeltpersons hendelser og man er heller ikke nødt til å uttale seg til media hver gang. Spør du meg skjedde den pinligste hendelsen fra LSK supportere i Hønefoss. En far som drar med KFL bussen drikker seg drita full, og lar barnet sitte igjen på torvet. Det er dette som virkelig er ukultur. Rart RB ikke skriver om dette. Har selv vært med på en haug KFL-turer som yngre og vet at det er betydelig mye mer fyll der enn på de alternative bussene. Skulle likt å sett UFC uttale seg i media: «KFL har et alvorlig fyllikproblem» og «Nå må politiet på banen.» Dette gjør de allikevel ikke. Hvorfor? Antakelig fordi ingen er tjent med slike overskrifter og at det er politiet sin oppgave å straffe kriminelle handlinger og ikke UFC,KFL eller LSK.

        Tidligere i år har det blant annet vært bråk mellom VIF-Brann, Start-Vif, Viking – Sandnes Ulf, samt internbråk på klansfeltet for å nevne noe. Det har vært pyro og anti-nff aksjoner fra blant annet Enga, RBK, Sogndal og Strømsgodset. I flere av disse oppgjørene har folk blitt kastet ut av stadion og blitt tatt om av politiet. Forskjellen mellom dem og oss er at aktive i klubben, fansen(med unntak av Viking) ikke uttaler seg i media om det. Når media ikke får noe saftig info, gidder de heller ikke å skrive om det. Jeg har selv vært på turer, matcher tidligere år og vært i nærheten av der ting skal ha skjedd og noen ganger lurer jeg på hvor i all verden media for ting ifra.

        Syns faen meg det er på tide at KFL-styret legger bitterheten til side og framover mot enga matchen bidrar til et godt samarbeid, istedenfor å hausse opp det såkalt «negative». KFL får fokusere på å kontrollere sine egne medlemmer, istedenfor å rakke ned på andre.

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          Opprinnelig skrevet av forzafugla!
          Det er vel samme om det er en pils, joint eller stripe? Det er ikke ok på en tribune nei, men fremdeles ikke årets lovbrudd. Er du feks bekymra for ungene dine utgjør feks bluss i henda på brisene-fulle folk en langt større risiko.
          Så er vell ikke bluss lov heller da .... Skjerp deg.

          Kommentar

          • forzafugla!
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2008
            • 461

            Nei, men det jeg reagerte på var at disse to folka nærmesst ble forhåndsdømt med en livstidsutestengelse.

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5914

              Tja, lik det eller ikke, men dere er utsatt. Nettopp fordi noen mener at det alternative miljøet er ute av kontroll.
              Da lurer jeg på hvordan man kan være så steike dum å stille seg opp foran overvåkingskameraet og innta forbudte stoffer, uavhengig av type og styrke. Gi avisene mat og de eter den. Denne gangen er det to av deres egne som har foret RB med skyts mot dere og da kan du ikke henge noen andre for at RB har klart å snuse opp årsaken til bortvisninga.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • UltraFo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2007
                • 800

                Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                Tja, lik det eller ikke, men dere er utsatt. Nettopp fordi noen mener at det alternative miljøet er ute av kontroll.
                Da lurer jeg på hvordan man kan være så steike dum å stille seg opp foran overvåkingskameraet og innta forbudte stoffer, uavhengig av type og styrke. Gi avisene mat og de eter den. Denne gangen er det to av deres egne som har foret RB med skyts mot dere og da kan du ikke henge noen andre for at RB har klart å snuse opp årsaken til bortvisninga.
                Måten saken kommer frem er det jo LSK og KFL som går ut med info. Ikke RB som har snust seg frem til saken. Det er det folk klager på. At man lager saker selv istedet for at media oppsøker den. Man kan bare spekulere men hvem vet om det hadde blitt sak hvis man ikke gikk til media. Som eksemplert over er det ikke vært sak fra noen av de andre lagene som har hatt episoder, pyro eller annet. Det har heller ikke vært sak i RB om han som drakk seg drita og etterlot ungen sin.

                Ellers er jeg enig i at man kan takke seg selv når man gjør noe sånt. Men denne gangen kommer den ut som at det kommer fra KFL/LSK via RB. Istedet for RB har spurt KFL/LSK. Om du skjønner?

                Jeg forsvarer ingen av delene. Jeg er bare lei av at folk i Lillestrøm selv skaper negativ omtale om klubben og supporterne istedet for å la media ta seg av det når de selv vil. Siste oppslagene som har kommet har folk selv laget istedet for å se om media tar tak i det. Det bidrar kun til negative ting som lite tilskuere, splittelse blandt supporterne og mye negativitet til klubben. Dette har jeg klaget på før og kommer sikkert til å klage på det igjen senere.

                La media gjøre jobben sin men gi de så lite å jobbe med som mulig. Det gjelder alle leire!
                UFC ~ Gulsvarte Brødre

                Kommentar

                • Kanariz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2005
                  • 2507

                  Er det tilfeldig at alle utenomsportslige ting kommer fra Felt a?

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    Er det tillfeldig at det alltid er kfl som er den store stygge ulven ingen andre????

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      Opprinnelig skrevet av Kanariz
                      Er det tilfeldig at alle utenomsportslige ting kommer fra Felt a?
                      Ikke alltid er mye fyll på felt c også og det rett ovenfor barne feltet,, dette bør det gjøres noe med...

                      Kommentar

                      • UltraFo
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2007
                        • 800

                        Opprinnelig skrevet av Kanariz
                        Er det tilfeldig at alle utenomsportslige ting kommer fra Felt a?


                        Tilfeldig at du kun foksuerer på kun det som skjer på Felt A?


                        Nå blir denne debatten dratt alt for langt og burde legges død. Folk får være enige om å være uenig i både hva de synes er greit og ikke og hva de synes om hvordan ting håndteres i ettertid. Folk kommer ikke til å bli enig uansett.
                        UFC ~ Gulsvarte Brødre

                        Kommentar

                        • FUGlinho
                          KFL styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2454

                          Opprinnelig skrevet av UltraFo
                          Måten saken kommer frem er det jo LSK og KFL som går ut med info. Ikke RB som har snust seg frem til saken. Det er det folk klager på. At man lager saker selv istedet for at media oppsøker den. Man kan bare spekulere men hvem vet om det hadde blitt sak hvis man ikke gikk til media. Som eksemplert over er det ikke vært sak fra noen av de andre lagene som har hatt episoder, pyro eller annet. Det har heller ikke vært sak i RB om han som drakk seg drita og etterlot ungen sin.

                          Ellers er jeg enig i at man kan takke seg selv når man gjør noe sånt. Men denne gangen kommer den ut som at det kommer fra KFL/LSK via RB. Istedet for RB har spurt KFL/LSK. Om du skjønner?

                          Jeg forsvarer ingen av delene. Jeg er bare lei av at folk i Lillestrøm selv skaper negativ omtale om klubben og supporterne istedet for å la media ta seg av det når de selv vil. Siste oppslagene som har kommet har folk selv laget istedet for å se om media tar tak i det. Det bidrar kun til negative ting som lite tilskuere, splittelse blandt supporterne og mye negativitet til klubben. Dette har jeg klaget på før og kommer sikkert til å klage på det igjen senere.

                          La media gjøre jobben sin men gi de så lite å jobbe med som mulig. Det gjelder alle leire!
                          Det er RB som kom til oss for en uttalelse. Ikke vi som har gått til RB. Vi går aldri til media med en sak. De 2 gangene det har skjedd de siste årene har vært i forbindelse med de åpne brevene våre eller hvis vi skal ha publisitet mot kamp/arrangement.
                          Kim
                          Styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • Kopperud
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2006
                            • 1697

                            Er vel mulig å svare: ingen kommentar til en journalist? Eller er det blitt helt slutt på det?

                            Så lopper klubben negative oppslag i media, noe den ikke trenger.
                            Ultras Felt C 2005x2015

                            Lillestrøm & Bajen

                            Kommentar

                            • FUGlinho
                              KFL styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2454

                              Jeg bare svarte på det Foo skriver om at det er vi som går til media.

                              Såklart det er lov, men når sånne ting blir gjort så må vi få lov til å si at vi ikke vil ha det på vår tribune.
                              Kim
                              Styremedlem KFL

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                Opprinnelig skrevet av Kopperud
                                Er vel mulig å svare: ingen kommentar til en journalist? Eller er det blitt helt slutt på det?

                                Så lopper klubben negative oppslag i media, noe den ikke trenger.
                                [ironi] <3 Ta det internt <3 [/ironi]

                                Det ville forøvrig sett mye verre ut med "ingen kommentar".
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • UltraFo
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2007
                                  • 800

                                  Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                  Såklart det er lov, men når sånne ting blir gjort så må vi få lov til å si at vi ikke vil ha det på vår tribune.
                                  Absolutt!! Og dette er ikke ment bare mot KFL men også hvordan LSK håndterer forskjellige ting i media.

                                  Holder med å si: Vi har ingen kommentar utover det som har skjedd bortsett fra at det ble gjort noe på tribunen som vi ikke vil ha på vår tribune og disse må derfor vente seg utestengelser. Media skriver ikke side opp og ned utifra en sånn enkel kommentar.

                                  Nå har man prøvd media 100vis av ganger og det slår feil hver gang. Kanskje på tide å ikke gi media så mye snacks og heller ta ting face to face som er mer realt!
                                  UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                  Kommentar

                                  • Primo
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Oct 2007
                                    • 11

                                    Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                    Er det tilfeldig at alle utenomsportslige ting kommer fra Felt a?

                                    Jeg kan si såpass at jeg desverre har opplevd helt like situasjoner som den det er snakk om nå fra sentrale medlemmer i kfl.

                                    Kommentar

                                    • Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

                                      Opprinnelig skrevet av Primo
                                      Jeg kan si såpass at jeg desverre har opplevd helt like situasjoner som den det er snakk om nå fra sentrale medlemmer i kfl.
                                      Det er som Hulby sier i media, et samfunnsproblem. Men man trenger ikke å fore media med info hele tiden heller.

                                      Kommentar

                                      • Jan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2007
                                        • 386

                                        Jeg begynner å få lite til overs for diverse grupperinger på Åråsen nå. Gang på gang så bare feier dere ting under teppet uten å ta et oppgjør med problemet. Fuckings jamen, bla bla bla, var ikke oss osv hele tiden.

                                        Håper kroken blir satt på døra snart frem til dere løser problemet.

                                        Kommentar

                                        • xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

                                          Dop er i og for seg et samfunnsproblem, men når det skjer på Åråsen så har jeg ingen problemer med å se at det også er LSK sitt problem. Hele greia er vel at man ønsker å snu noe negativt til noe positivt. LSK finner seg ikke i at slikt forekommer på tribunen og tar grep. Helt fair spør du meg.. Hadde vært langt værre for LSK sin del om de hadde forsøkt å dysse det ned. Her signaliserer LSK at de tar dette på alvor, det er en viktig signaleffekt til blandt annet foreldre som sender barna sine på kamp.
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎