Stemninga på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MoBee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 958

    Jeg har begynt å stille meg rett ved Ronnie, men selv to meter unna ham så synger jo ikke folk... Nesten så vi burde ha et prøveprosjekt der vi holder av feltet rundt forsanger til folk som skal synge for det er forferdelig ødeleggende at ikke-syngende stiller seg så nærme forsanger.

    (Forøvrig er det "noen" som står i trappa mellom B og C som ikke synger i det hele tatt...)

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5914

      "Bli med i gjengen" må ikke kjøres for lenge. Den funker bra på lydtoppen, men det er alt for lange perioder med mumling langt nedi halsen. Det er de eneste gangene jeg har hørt bortesupporterne. Ser kamp via CSports.
      Kjusern er på plass, forresten.
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        Hva har skjedd med "full støtte i 3 x 45"?
        Tre kvarter før kampstart i dag var det 31 stykker på tribunen.
        Knurr...

        Kommentar

        • Funchaloe
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2011
          • 511

          Dette er noe av det verste jeg har opplevd som aktiv syngende Lillestrøm-supporter. Dette er langt verre enn Sandnes-Ulf hjemme i fjor, som i og for seg var jævlig ille. 95% av de som står på feltet gir faen i tribunekultur og hvordan LSK fremstår på den fronten. Vi er der for å STØTTE klubben i med- og motgang, ikke for å ha mensen. Man står på feltet for å synge klubben til tre poeng. I går var det maks 10 fra KFL som sang høyt kampen gjennom.
          Last edited by Funchaloe; 22.09.2013, 12:20.
          Custodes
          Contra o futebol moderno!

          Kommentar

          • Dinho
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2006
            • 884

            jeg håper alle aktive LSK supportere ønsker å gjøre Åråsen til et helsikkes fort igjen. Ingenting er viktigere enn å synge ut ALLE på Åråsen. Om vi så møter Panathinakos eller Mjøndalen.

            Det er mye å ta tak i, det er store muligheter. Det som avgjører om vi blir best i Norge 2014, er DEG. det er så enkelt som det. For hver person som åpner kjeften, blir man en stemme sterkere. For hver person som tar tak i et flagg, ser vi hver gang bedre ut. Jeg savner flere vennegjenger med trøkk i 2014, det er få "klikker" på feltet som viser seg frem. Jeg selv tørr å påstå at det er ingen som kommer til å synge ut gutta i fra Nesa i 2014 bare vi får organisert oss litt. Spesielt ingen rasshøl i fra Volla, hvor var volla i 2013 forresten?

            Noen som har noen tanker om hva som burde gjøres eller forbedres i fra 2013 til 2014?
            twitter @amundsakis
            ΘΥΡΑ 13

            Kommentar

            • HolterKanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 1603

              Opprinnelig skrevet av Dinho
              jeg håper alle aktive LSK supportere ønsker å gjøre Åråsen til et helsikkes fort igjen. Ingenting er viktigere enn å synge ut ALLE på Åråsen. Om vi så møter Panathinakos eller Mjøndalen.
              Forøvrig de eneste supporterene jeg hadde akseptert å bli knust av på Åråsen


              Opprinnelig skrevet av Dinho
              Det er mye å ta tak i, det er store muligheter. Det som avgjører om vi blir best i Norge 2014, er DEG. det er så enkelt som det. For hver person som åpner kjeften, blir man en stemme sterkere. For hver person som tar tak i et flagg, ser vi hver gang bedre ut. Jeg savner flere vennegjenger med trøkk i 2014, det er få "klikker" på feltet som viser seg frem. Jeg selv tørr å påstå at det er ingen som kommer til å synge ut gutta i fra Nesa i 2014 bare vi får organisert oss litt. Spesielt ingen rasshøl i fra Volla, hvor var volla i 2013 forresten?

              Noen som har noen tanker om hva som burde gjøres eller forbedres i fra 2013 til 2014?
              Er helt enig i det du sier. Vi er nødt til å få tilbake klikkmentaliteten. Jeg husker perioden når KGG, UFC og alle mulig andre undergrupper dukket opp. Det var da vi begynte å bli gode. Det var et jævla helvete fordi man ikke likte folk fra de og de gruppene, men nettop dette gjorde at man trøkket til ekstra for å vise hvem som var "best". Nå idag står jeg med kompisgjengen på felt c, drikker kaffe og diskuterer hvilken rødvin jeg skal kjøpe neste gang jeg er på polet. Noen må trå til for jeg har alltid vært en som dilter etter. Det å ta kommandoen er ikke helt min greie.
              ***Større baller enn vett***

              Kommentar

              • Funchaloe
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2011
                • 511

                Opprinnelig skrevet av Dinho
                jeg håper alle aktive LSK supportere ønsker å gjøre Åråsen til et helsikkes fort igjen. Ingenting er viktigere enn å synge ut ALLE på Åråsen. Om vi så møter Panathinakos eller Mjøndalen.

                Det er mye å ta tak i, det er store muligheter. Det som avgjører om vi blir best i Norge 2014, er DEG. det er så enkelt som det. For hver person som åpner kjeften, blir man en stemme sterkere. For hver person som tar tak i et flagg, ser vi hver gang bedre ut. Jeg savner flere vennegjenger med trøkk i 2014, det er få "klikker" på feltet som viser seg frem. Jeg selv tørr å påstå at det er ingen som kommer til å synge ut gutta i fra Nesa i 2014 bare vi får organisert oss litt. Spesielt ingen rasshøl i fra Volla, hvor var volla i 2013 forresten?

                Noen som har noen tanker om hva som burde gjøres eller forbedres i fra 2013 til 2014?
                Boldet del er som om jeg skulle ha sagt det selv. Helt enig. Til syvende og sist må hvert individ ta ansvaret for seg selv og sørge for at lungene er sprengt etter 90' slik at kollektivet på feltet kan fungere i løpet av kampen. Når det gjelder tiltak er jeg ganske tom. Føler egentlig at mye er prøvd ut, men med liten suksess. Først og fremst må folks mentalitet forandre seg, og det er erfaringsmessig ikke enkelt å få til. Folk føler ikke plikten til å synge lenger, fordi det er ikke noen konsekvenser ved å ikke synge, og de som faktisk prøver å gjøre en innsats i nitti minutter blir sett på som partypoopere når de veiver flagg. Når det kun er et dusin personer på feltet som synger kampen gjennom er det tydelig at det er mentaliteten det står på. Mange mangler viljen til å stå på i 90 minutter for sportsklubben uansett resultat, noe som selvfølgelig har vært begredelig for oss da resultatene har vært som de har vært. Folk må bort fra tankegangen hvor resultater skal komme før man synger!!! Jeg har som supporter et grunnsyn hvor jeg mener at min og mine medsupporteres innsats på feltet fører til bedre prestasjoner på banen. Skulle ønske flere delte denne tankegangen.

                Ellers er jeg interessert i å finne ut hvilken effekt 40-års salget vil ha på feltet. Er man heldige har mange kompis- og veninnegjenger kjøpt sesongkort på feltet, da kan det bli et bra og konkurransepreget felt i 2014. Jeg og kompisene mine blir i alle fall å synge høyt for fugla i 2014.
                Custodes
                Contra o futebol moderno!

                Kommentar

                • general
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 1150

                  Kan komme langt med en liten plan fra capo/klumpem. Legge opp til litt stemningstopper, drepe døde sanger osv...
                  Seriegull 2016!!!

                  Kommentar

                  • UltraFo
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2007
                    • 800

                    Det er mye som kan gjøres og som flere har sagt, mye har allerede vært prøvd. Men egentlig er det ganske lett å gjøre noe med. Folk må gå i seg sjæl! Det må kreves mer og folk selv må gjøre en innsats.
                    En ting man burde starte med er å skrike mer og synge/nynne mindre. Ganske sikker på at vis Felt A, klumpen og diverse vennegjenger som dukker opp starter å "skrike" sanger istedet for å bare nynne dem. Så bør folk føle seg pliktig til å synge med. Ser passe dum ut om du står mellom noen som skriker og klikker og bare selv står der og holder kjeft.

                    Det bør også gjøres ganske klart, at uansett alder og kjønn, så om du står på feltet, så står du der for å gjøre en innsats. Jeg for min del ser heller at man er færre men bedre enn mange og dårlig. Det er en grunn til at vi stort sett alltid er bra på bortebane. Jeg har ikke noe problem om man går bort å snakker til folk og kanskje ber de enten bidra eller høre om det finnes plasser som passer de bedre. Det skal egentlig ikke være lov å bare stå på feltet uten å gjøre noen ting. Synge bør ALLE gjøre. Om det er folk som står på feltet og ikke vil/nekter synge, da bør de finne seg en sitteplas.
                    UFC ~ Gulsvarte Brødre

                    Kommentar

                    • KFL109
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1958

                      Stemninga har falt. Fortsatt mye bra, men ikke i nærheten av tidligere bevist potensiale.
                      Mange har forlatt feltet. Rart hvis de som har slutta å gå på Åråsen tidligere var de mest ihuga.
                      Noen har pensjonert seg til sitteplass, men neppe så mange at det skulle gå ut over stemninga på feltet.
                      Da står vi igjen med oss som var med da vi oppfatta oss som ledene i supporter-Norge.
                      Hva skal til for at du skal bidra like mye som før?
                      Vi må tenke på best mulig tilrettelegging, men vi er avhengige at enkeltpersoner ikke framstår som enkeltpersoner.

                      Ligger konkrete forslag til årsmøtet i Kanari-Fansen, så får vi se om det er noe som flertallet går for.

                      En god start er uansett at man har lyst til at det skal være knallstemning på feltet!
                      Vidar Evje

                      Kommentar

                      • Spntneous
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 1990

                        Det er så trist når 70-80% av feltet står der bare fordi det er de billigste billettene. På gode dager prøver jeg ofte å synge litt "bakover" for å smitte over + flagg masse, men blir ikke sjeldent møtt med klaging på sikt og gerenell aids.
                        Føkk off, liksom.

                        Savner en kultur hvor folk er inneforstått med at man ikke har noe på feltet å gjøre hvis man ikke følger forsanger, er med på klapping og andre koreo ting. Hva skal til for å oppnå noe sånt?
                        Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                        Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                        Kommentar

                        • glasgow
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2007
                          • 1251

                          Feltet og hele Åråsen trenger medgang. Først da vil mann kunne nå gamle høyder.

                          Kommentar

                          • Macho-Morten
                            Ikke KFL-styremedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2687

                            Opprinnelig skrevet av glasgow
                            Feltet og hele Åråsen trenger medgang. Først da vil mann kunne nå gamle høyder.
                            For å nå gamle høyder? Kanskje. Men selv med de siste seks års lungemosfotball må vi kunne KREVE bedre innsats fra tribunen. I hvert fall når man er så glad i å skrike om innsats til de på banen.

                            Stemninga vi har sett de siste årene holder enkelt og greit ikke mål. Dessverre føler jeg det litt som noen skrev oppi her, at man har prøvd og prøvd så mye forskjellig, og ingenting har hatt ønsket effekt.

                            Kommentar

                            • FUGlinho
                              KFL styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2454

                              Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                              For å nå gamle høyder? Kanskje. Men selv med de siste seks års lungemosfotball må vi kunne KREVE bedre innsats fra tribunen. I hvert fall når man er så glad i å skrike om innsats til de på banen.

                              Stemninga vi har sett de siste årene holder enkelt og greit ikke mål. Dessverre føler jeg det litt som noen skrev oppi her, at man har prøvd og prøvd så mye forskjellig, og ingenting har hatt ønsket effekt.
                              Noe av det eneste man ikke har prøvd er å vinne flere matcher ;-)
                              Kim
                              Styremedlem KFL

                              Kommentar

                              • Percy Nilegård
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 5146

                                Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                Noe av det eneste man ikke har prøvd er å vinne flere matcher ;-)
                                Kjempetips! Sender du en mail til Torgeir?
                                "Alltid blodsprengt"!
                                Fong/Macho

                                Even Nordlien

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2541

                                  Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                  Noe av det eneste man ikke har prøvd er å vinne flere matcher ;-)
                                  Fra min plass, på motsatt side, hører (og ser man) man bra. Feks ved snuopperasjonen mot TIL var det meget bra stemning. Da merker man veldig godt hva litt medgang gjør med stemninga. Hele stadion løfta seg flere hakk.
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • Funchaloe
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2011
                                    • 511

                                    Opprinnelig skrevet av Børge
                                    Fra min plass, på motsatt side, hører (og ser man) man bra. Feks ved snuopperasjonen mot TIL var det meget bra stemning. Da merker man veldig godt hva litt medgang gjør med stemninga. Hele stadion løfta seg flere hakk.
                                    Det er ingen som prøver å si at medgang ikke hjelper. Medgang er åpenbart en massiv stemningspusher. Poenget er at feltet taper seg enormt når vi ikke leder. På 1-1 mot de fleste lag er stemningen - i beste fall - lunken, på 1-2 synger ti mann mens resten av feltet hetser egne spillere eller står stumme med armene i kors. Det er uakseptabelt.
                                    Custodes
                                    Contra o futebol moderno!

                                    Kommentar

                                    • Stray Cat
                                      Moderator
                                      • Aug 2008
                                      • 5914

                                      Opprinnelig skrevet av Funchaloe
                                      Det er uakseptabelt.
                                      For å være litt djevelens advokat her: Hvem er det uakseptabelt for? De ti som synger? Siden resten av stadioen står/sitter med armene i kors, er det tydeligvis helt akseptabelt for dem. Hvis mindretallet skal motivere flertallet til å endre holdning, så må mindretallet finne måter å gjøre det på som fungerer.

                                      Man har forsøkt å kjefte og skrike. Det funker rett og slett ikke. Det har vi god dokumentasjon på.
                                      Man har forsøkt å heve seg over "de negative latsekkene" og fortelle dem at man man er bedre supportere enn dem. Det funker heller ikke.
                                      Man har forsøkt å sutre på forumet- Det funker hvert fall ikke.

                                      Altså dropp det og let etter metoder å heve stemninga på, som kan virke.
                                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4377

                                        Oppskriften er egentlig veldig enkel. For at stemningen skal optimaliseres på hjemmebane må følgene skje;

                                        - UFC gjengen som står på Felt A må flyttes inn i midten. Tony og Ronnie som forsangere. Kommunikasjonen er til tider dårlig/vanskelig sånn som det er nå, det blir mye lettere med begge i midten. Stemningen må bygges fra en sterk gruppe i midten.

                                        - Hele nederste raden er flaggefolk

                                        - Forsangere må være veldig flinke til å vurdere sanger ut i fra kampforløp. Skjer det kontroversielle situasjoner så må folk få ut følelsene sine, det skaper også mere trøkk. Spontane reaksjoner er viktig, både for trøkket og påvirking av dommer og motspillere. Forsangere må også starte sanger med aggressiv/høy tone. Startes sanger lav tone/nynning, så blir det aldri maks trøkk. Omtrent alle bra fans i Europa har ekstreme forsangere som skriker. Her er ett eksempel som jeg synes er bra. Eintracht Frankfurt's capo. Du får bare lyst til å skrike ut når du hører han!



                                        - De kreative flinke sjelene må komme ut av dvalen og bidra med nye ting. Jeg kom selv med et forslag i fjor ved at etter hver seier så tar man bølgen som vanlig før forsanger(e) hysjer ned hele feltet så det blir helt stille, før man setter i gang "Lillestrøm er de beste" og spillerne svarer. Avsluttes med "bli med å hoppe hvis du elsker Lillestrøm". Tror det hadde vært en veldig kul greie og folk virka positive, men ting må skje! Det finnes veldig mange flinke folk rundt supportermiljøet i Lillestrøm. Hvis vi hadde fått en liten boost igjen, så kanskje flere hadde kommet opp av dvalen! Får vi endelig litt medgang igjen på banen også så kan det her ta virkelig av!

                                        - Kort sagt så er dette mye av det samme som vi får til på bortebane, der vi leverer jevnt over veldig bra. Er 100% sikker på at det hadde løftet stemningen på Åråsen hvis dette her hadde vært gjennomførbart på hjemmebane også. Om det er mulig for UFC/KFL å bli enige veit jeg ikke, men jeg tror det hadde vært gull.
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        • glasgow
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2007
                                          • 1251

                                          Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                                          For å nå gamle høyder? Kanskje. Men selv med de siste seks års lungemosfotball må vi kunne KREVE bedre innsats fra tribunen. I hvert fall når man er så glad i å skrike om innsats til de på banen.

                                          Stemninga vi har sett de siste årene holder enkelt og greit ikke mål. Dessverre føler jeg det litt som noen skrev oppi her, at man har prøvd og prøvd så mye forskjellig, og ingenting har hatt ønsket effekt.
                                          Tror noen fort glemmer hvorfor man går på Åråsen.
                                          Man går for å se laget sitt spille fortball og helst ta poeng.
                                          Synging og stemning kommer gjerne som en reaksjon på det første. Det er jo bare å se p nedgangen i antall publikum på stadion.
                                          Stemning/puplikum synker i takt med motgang / rævafotball / dårlige resultater/ magre år..... osv osv...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎