UFC ransaket etter Molde-kampen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

    UFC ransaket etter Molde-kampen

    Etter kampen idag ble samtlige medlemmer ransaket av politiet ETTER kampen, dem sa ikke hva dem var ute etter og sa ingenting i forkant av ransakelsen. Jeg hadde med meg min 15 årige søster på kamp idag (hennes første kamp på KFL feltet) og hun ble også ransaket grundig av politiet. Etter kampen var det ett UFC medlem som ble nektet å kjøpe LSK klistremerker fra LSK shop`n fordi politiet skulle på død og liv ha oss ut av Åråsen så fort som mulig. 9 (NI) politifolk fullgte oss ut av Åråsen. I tillegg tok dem alt vi hadde av tostangs. Ett av våre medlemmer ble også truet med utestengelse fordi han visstnok tråkket på ett sete i løpet av kampen.

    LSK sikkerhet og politiet har erklært krig, og siden det er det dem vil ha så skal dem jaggu meg få det.

    FRIHET FOR ULTRAS!

    ----
    Admin edit:
    Denne tråden er skilt ut fra "Heksejakt på UFC".
    Last edited by gj; 17.05.2006, 00:10.
    Ultras Felt C Lillestrøm
  • Gale Isbre
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2005
    • 1164

    #2
    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
    LSK sikkerhet og politiet har erklært krig, og siden det er det dem vil ha så skal dem jaggu meg få det.
    Bare å krige i vei, men jeg regner med at dere styrer unna strategier som kan medføre poengtap.

    Kommentar

    • LasseN
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2005
      • 1610

      #3
      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
      Etter kampen idag ble samtlige medlemmer ransaket av politiet ETTER kampen, dem sa ikke hva dem var ute etter og sa ingenting i forkant av ransakelsen.
      Hmm...trodde politiet måtte ha "skjellig grunn" for ransaking?
      Finner ikke helt paragrafen nå, men Politiloven er uansett intressang(eller hvordan nå jeg staver det:P ) lesning: http://www.lovdata.no/all/nl-19950804-053.html.
      For eksempel paragraf 6:
      "Politiet skal opptre saklig og upartisk og med omtanke for personers integritet, slik at den som er gjenstand for inngrep fra politiet, ikke utsettes for offentlig eksponering i større grad enn gjennomføringen av tjenestehandlingen krever. "
      LasseN

      Kommentar

      • King_Raymond
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4987

        #4
        Opprinnelig skrevet av LasseN
        Hmm...trodde politiet måtte ha "skjellig grunn" for ransaking?
        Finner ikke helt paragrafen nå, men Politiloven er uansett intressang(eller hvordan nå jeg staver det:P ) lesning: http://www.lovdata.no/all/nl-19950804-053.html.
        For eksempel paragraf 6:
        "Politiet skal opptre saklig og upartisk og med omtanke for personers integritet, slik at den som er gjenstand for inngrep fra politiet, ikke utsettes for offentlig eksponering i større grad enn gjennomføringen av tjenestehandlingen krever. "
        Mm, skal undersøke dette nærmere iløpet av uka...
        Ultras Felt C Lillestrøm

        Kommentar

        • King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

          #5
          Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
          Bare å krige i vei, men jeg regner med at dere styrer unna strategier som kan medføre poengtap.
          Hvordan skal vi påføre poengtap mener dù?
          Ultras Felt C Lillestrøm

          Kommentar

          • Seb.R
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 4159

            #6
            Opprinnelig skrevet av King_Raymond
            Hvordan skal vi påføre poengtap mener dù?
            Jeg tror det var ment som en spøk...
            www.sebastianramsland.com
            www.twitter.com/sebramsland

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #7
              Tråden ble åpnet igjen fordi det kommer opp nye elementer i det LSK-supportere (som UFC faktisk er) opplever som utidig oppførsel fra LSK-sikkerhet og politiet.

              UFC har redegjort for sitt syn på bekledning og vi trenger ikke noen flere diskusjoner om akkurat det. Har dere synspunkter vennligst prøv å holde det unna spørsmål om Burberry osv.

              OK?

              Btw. Felt A pisser på Felt B og FeltC

              FAU ruler
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • Gale Isbre
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2005
                • 1164

                #8
                Ikke spør meg, jeg kriger sjelden. Men det er jo noe NFF liker å true med...
                (Ikke det at vi mangler poeng om dagen, da)

                Kommentar

                • King_Raymond
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4987

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  Tråden ble åpnet igjen fordi det kommer opp nye elementer i det LSK-supportere (som UFC faktisk er) opplever som utidig oppførsel fra LSK-sikkerhet og politiet.

                  UFC har redegjort for sitt syn på bekledning og vi trenger ikke noen flere diskusjoner om akkurat det. Har dere synspunkter vennligst prøv å holde det unna spørsmål om Burberry osv.

                  OK?

                  Btw. Felt A pisser på Felt B og FeltC

                  FAU ruler
                  Ingen tvil om at dere pisser på alt som er om dagen, dere er jo helt loco der borte
                  Ultras Felt C Lillestrøm

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                    Etter kampen idag ble samtlige medlemmer ransaket av politiet ETTER kampen, dem sa ikke hva dem var ute etter og sa ingenting i forkant av ransakelsen. Jeg hadde med meg min 15 årige søster på kamp idag (hennes første kamp på KFL feltet) og hun ble også ransaket grundig av politiet. Etter kampen var det ett UFC medlem som ble nektet å kjøpe LSK klistremerker fra LSK shop`n fordi politiet skulle på død og liv ha oss ut av Åråsen så fort som mulig. 9 (NI) politifolk fullgte oss ut av Åråsen. I tillegg tok dem alt vi hadde av tostangs. Ett av våre medlemmer ble også truet med utestengelse fordi han visstnok tråkket på ett sete i løpet av kampen.

                    LSK sikkerhet og politiet har erklært krig, og siden det er det dem vil ha så skal dem jaggu meg få det.

                    FRIHET FOR ULTRAS!
                    Faen meg sjukt håpløst! (!!!!!!!!!)

                    Jeg er ikke med i UFC, men jeg ble også utsatt for denne trakasseringen fra LSKs/politiets side i dag.

                    Ransaking, grundig kroppsvisitasjon, utkastelse og beskjed om at jeg er uønsket på Åråsen var bare noen av ingridiensene.

                    Faen for en inkompetent gjeng med hjerneløse idioter som styrer denne klubben! (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

                    :evil:

                    Kommentar

                    • King_Raymond
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4987

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                      Ikke spør meg, jeg kriger sjelden. Men det er jo noe NFF liker å true med...
                      (Ikke det at vi mangler poeng om dagen, da)
                      NFF liker å true ja, det er det ingen som helst tvil om. Dem vil ha en supporterkultur som tilsier at man skal sitte på stolen sin hele kampen å drikke kaffe å spise popcorn, og at man klapper høffelig når det blir mål eller underholdende spill...
                      Ultras Felt C Lillestrøm

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        ...utkastelse og beskjed om at jeg er uønsket på Åråsen var bare noen av ingridiensene.
                        Truet de med det eller blei du kastet ut og erklært uønsket på Åråsen?

                        I så fall, hva var grunnen?
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • sniper
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 5254

                          #13
                          Det er notert. Tydelig at jeg må komme i dialog med politiet igjen.

                          Kommunikasjon er noe dritt. Faen, jeg blir så jævla lei.

                          Petter

                          Kommentar

                          • King_Raymond
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4987

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av petter
                            Det er notert. Tydelig at jeg må komme i dialog med politiet igjen.

                            Kommunikasjon er noe dritt. Faen, jeg blir så jævla lei.

                            Petter
                            Om du er lei, hva skal vi si da. Dem holder på med samme dritt etter hver eneste kamp, og fortsatt har dem ikke funnet ut noe skummelt/galt/forferdelig om oss....
                            Ultras Felt C Lillestrøm

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Lars
                              Faen meg sjukt håpløst! (!!!!!!!!!)

                              Jeg er ikke med i UFC, men jeg ble også utsatt for denne trakasseringen fra LSKs/politiets side i dag.

                              Ransaking, grundig kroppsvisitasjon, utkastelse og beskjed om at jeg er uønsket på Åråsen var bare noen av ingridiensene.

                              Faen for en inkompetent gjeng med hjerneløse idioter som styrer denne klubben! (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

                              :evil:
                              Tilleggsinfo:

                              Jeg er som sagt ikke med i UFC og klær meg på ingen måte i såkalte "casualmerker".

                              Nøyaktig oversikt over hva jeg gjorde på Åråsen i dag før det ovenfor skjedde:

                              16.45 - 18.00: Jeg ankom Åråsen 16.45 og gikk opp på tribunen. Der var jeg fram til kampen begynte.

                              18.00 - 19.45: Jeg var med på å synge LSK fram til seier med hopping og flagging (med et gult og svart flagg jeg har sydd selv, ingen logoer etc).

                              19.45 - 20.00: I ren gledesrus sto jeg igjen og sang for mitt kjære LSK.

                              Ca. 20.00 skjedde det som er beskrevet ovenfor.

                              Mulig jeg er litt dum, men kan noen forklare meg hva jeg har gjort for å fortjene en slik behandling fra politiets/LSKs side?

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Truet de med det eller blei du kastet ut og erklært uønsket på Åråsen?

                                I så fall, hva var grunnen?
                                Som du kanskje ser i noen av mine andre poster, vet jeg ikke hva grunnen var.

                                Jeg fikk beskjed om å forlate Åråsen, og da jeg spurte hvorfor (spurte en del ganger) fikk jeg blant annet disse svarene:

                                "Du skal bare bort herfra."

                                "Fordi politiet sier det."

                                "Du er uønsket her."

                                Og da jeg prøvde å forlate området, fikk jeg følgende beskjed:

                                "Nei, du skal gå DEN veien!" (Med tilhørende peking.)

                                Noe mer du/dere lurer på? Tar gjerne imot flere spørsmål!

                                Kommentar

                                • Ted Nugent
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 851

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Seb.R
                                  "Definisjon" tribunekultur:

                                  Kle deg i lagets farger, lag en positiv stemning og støtt laget ditt på BEST mulig måte.

                                  Jeg forstår rett og slett ikke poenget med å provosere blant annet Politiet ved å stille opp GJENTATTE ganger i bekledning lignende "casuals", når dere flere ganger har fått advarsler (om man kan kalle det for det) fra Politiet, og allikevel ikke skjerper dere.
                                  At folk kan mene at politiet skal bestemme hva folk skal ha på seg under match synes jeg er ganske fantastisk. Du hadde sikkert trivdes godt i Sovjetunionen!

                                  Kommentar

                                  • Fugla- patriot83
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2005
                                    • 1241

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Felt A pisser på Felt B og FeltC
                                    Hehe.. Jeg står i 99% av alle kamper på felt B. Men etter til en viss grad av overtaling av Gale Isbre og Gulost vurderer jeg nesten å dra med kompisene mine på Felt A.

                                    Derimot, når jeg får høre all den dårlige behandlingen UFC får, får jeg lyst til å dra med kompisene mine dit, på felt C. Vi er en aktiv gjeng(Hopping og synging) i starten av tjue- åra. Alle med plettfri vandel, som jobber og studerer. Og som HATER VOLD. Derimot, i likhet med UFC, er vi glade i å lage ett helvete av ett spetakkel på tribunen for laget vårt og elsker stemningen dette gir for laget vi alle her har så sterke følelser for.

                                    Etter å gang på gang fått høre hva UFC står for blir jeg bare så forbanna over den behandlingen de får. Jeg og mange andre støtter dere, UFC.

                                    Jeg synes det er utrolig tøft hvordan KFL får til å ha så mange undergrupper som drar i samme retning. Vi skal stå sammen for laget, mot vold og rasisme. Vi er alle KFL!

                                    Så; skål for hele Kanari- Fansen og en kaktus for politiets oppførsel.

                                    mvh,
                                    en flittig student
                                    -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                                    Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                                    En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                                    Kommentar

                                    • King_Raymond
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4987

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Seb.R
                                      "Definisjon" tribunekultur:

                                      Kle deg i lagets farger, lag en positiv stemning og støtt laget ditt på BEST mulig måte.

                                      Jeg forstår rett og slett ikke poenget med å provosere blant annet Politiet ved å stille opp GJENTATTE ganger i bekledning lignende "casuals", når dere flere ganger har fått advarsler (om man kan kalle det for det) fra Politiet, og allikevel ikke skjerper dere.

                                      JA blussing er kjempestilig og kult, men en bot på 40.000 som KFL må håndtere seg av er IKKE like kult. Hold blussing utenfor tribunen, så får dere blusse så mye dere vil der, uten å risikere at KFL må ta boten deres.

                                      UFC er et flott tiltak i min mening, men når Kanarifuglas rykte blir skjemmet bort, og hvis kanarifansen splittes opp, da kan vi takke oppmerksomhetssyke fans som skiller seg ut på en negativ måte - OG på andres bekostning.

                                      Dropp holdningen, dropp provoseringen, dropp blussinga på tribunen inntil dere har en avtale og lag en god, men positiv stemning! Det er alt jeg ber om.
                                      Orker ikke å gå for mye inn på dette igjen, men alle i UFC har skjerg på match, ca halvparten har drakt eller andre LSK gensere/t-skjorter og vi vifter med gule og svarte flagg hele kampen igjennom.

                                      Det har ikke kommet en bot på 40 000 til kfl.

                                      Angående det å "gå i casuals klær debatten" er ikke joen grunn til å debattere igjen. Dene tråden ble stengt pga nettopp dette, og Rønnern har skrevet når han åpnet tråden igjen at det ikke skal diskuteres klær i denne tråden....
                                      Ultras Felt C Lillestrøm

                                      Kommentar

                                      • Seb.R
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 4159

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
                                        At folk kan mene at politiet skal bestemme hva folk skal ha på seg under match synes jeg er ganske fantastisk. Du hadde sikkert trivdes godt i Sovjetunionen!
                                        Politiet skal da selvfølgelig ikke dirigere og bestemme hva du skal ha på deg, men fra mitt ståsted virker det som en bevisst provosering av UFC, og da forstår jeg Politiet svært godt. (Med unntak av de tilfeldige som ble "ransaket" under kveldens kamp - der har jeg selvfølgelig ingen forståelse for Politiet)
                                        www.sebastianramsland.com
                                        www.twitter.com/sebramsland

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎