UFC ransaket etter Molde-kampen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Opprinnelig skrevet av Tony
    jeg er på tribunen for å synge og lage liv jeg.
    Om andre bruker logoer til egen gruppe sålenge det er de riktige fargene bryr jeg meg lite om. Der blir vi nok ikke enige allikevel!
    Egentlig bryr jeg meg ikke så veldig, men logobruken er noe jeg tror er ett av ankepunktene fra Klubbens side. Da kan det være greit å diskutere temaet slik at kanskje fler ser alle (om mulig) sider av saken.

    Jeg vil gjerne understreke at de ulike grupperingene er fantastiske på tribunen - kjør på!
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

      Opprinnelig skrevet av superbøffel
      Egentlig bryr jeg meg ikke så veldig, men logobruken er noe jeg tror er ett av ankepunktene fra Klubbens side. Da kan det være greit å diskutere temaet slik at kanskje fler ser alle (om mulig) sider av saken.

      Jeg vil gjerne understreke at de ulike grupperingene er fantastiske på tribunen - kjør på!
      Det som er problemet er at LSK har godkjent logoen. Men i forrige kamp så kjørte politiet på uten at klubben hadde bedt om det. Så vi får håpe at det ikke skjer noe igjen til søndag

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        Opprinnelig skrevet av Tony
        Det som er problemet er at LSK har godkjent logoen. Men i forrige kamp så kjørte politiet på uten at klubben hadde bedt om det. Så vi får håpe at det ikke skjer noe igjen til søndag
        Vi i "Ultras Winsnes Fanatics" foretrekker å unngå misforståelser. Vår logo er enkelt og greit et bilde av Johan Petter. Garantert godkjent av LSK!
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • MoBee
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2004
          • 958

          Har aldri vært noe særlig inne i supportersjargongene fra utlandet (ultras/casuals/whatever), men problemet er vel bruken av disse betegnelsene på grupperingene. For meg høres ultras ut som en idiotgruppering fra Italia som alltid går over streken og ødelegger kamper med bråk.
          MEN jeg vet hva "våre" ultras er, og det er jo ikke noe av det samme idet hele tatt. Jeg tilhører den generelle massen i fansen, synger og hopper mye, og syns det er gøy at vi (når vi gidder) herjer på tribunen. Men det er for mange som ikke gidder å synge, hoppe og være med på å lage stemning. Derfor er det jo bra med en hengiven gruppering som absolutt ikke skal være stille... Syns folk heller skal hylle kreativitet og hengivenhet til klubben enn å bekymre seg for logoer og betegnelser fra det store fotballutland. Politiet og andre bekymrede; slapp av... Man trenger ikke alltid være redd for ting man ikke skjønner.

          Kommentar

          • Vestfold Kanaris
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Oct 2004
            • 4583

            Godt skrevet.

            Og er det noe man lurer på angående logoer/grupper er det jo det enkleste å spørre dem det gjelder i steden for gang på gang å tråkke i salaten!

            I år så tar vi alt!
            LOUD
            PROUD
            ULTRA

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
              Godt skrevet.

              Og er det noe man lurer på angående logoer/grupper er det jo det enkleste å spørre dem det gjelder i steden for gang på gang å tråkke i salaten!

              I år så tar vi alt!
              Men det er for all del ingen idè å tenke igjennom symbolikken man bruker, og vurdere den litt nøyere?

              Her er evnen til å ta selvkritikk stor gitt!
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • Vestfold Kanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Oct 2004
                • 4583

                Evnen til å lese gjennom en tråd før man poster er forsvinnende liten ser jeg

                Problemet er at LSK har godtatt denne logoen på Åråsen stadion i snart 3 og et halvt år uten så mye som et knyst. Verken Politi eller LSK har nevnt logoen en eneste gang i de tre siste åra den har vært brukt på Åråsen. Heller ingen vakter/politi på resten av tippeligaens stadioner har reagert på logoen vår.

                I årets sesong har det dermed vært litt fram og tilbake. Først sa LSK at det var helt greit å bruke logoen vår, etter litt om og men. Så var den forbudt(uten at noen var informert). Så fikk jeg beskjed om at den igjen var lov, før den nok en gang ble forbudt(og nok en gang uten at vi ble informert på forhånd). Og sånn har det fortsatt et par ganger til.

                En logo som har vært ufarlig i over 3 sesonger på Åråsen vil vi gjerne ha svar på hvorfor plutselig har blitt mer skummel enn Bin Laden. det er alt vi ber om!

                Capische?
                LOUD
                PROUD
                ULTRA

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                  Evnen til å lese gjennom en tråd før man poster er forsvinnende liten ser jeg

                  Problemet er at LSK har godtatt denne logoen på Åråsen stadion i snart 3 og et halvt år uten så mye som et knyst. Verken Politi eller LSK har nevnt logoen en eneste gang i de tre siste åra den har vært brukt på Åråsen. Heller ingen vakter/politi på resten av tippeligaens stadioner har reagert på logoen vår.

                  I årets sesong har det dermed vært litt fram og tilbake. Først sa LSK at det var helt greit å bruke logoen vår, etter litt om og men. Så var den forbudt(uten at noen var informert). Så fikk jeg beskjed om at den igjen var lov, før den nok en gang ble forbudt(og nok en gang uten at vi ble informert på forhånd). Og sånn har det fortsatt et par ganger til.

                  En logo som har vært ufarlig i over 3 sesonger på Åråsen vil vi gjerne ha svar på hvorfor plutselig har blitt mer skummel enn Bin Laden. det er alt vi ber om!

                  Capische?
                  Nr 1 - jeg har lest hele tråden.
                  Nr 2 - Jeg unnskylder ikke oppførselen til klubben i denne saken.
                  Nr 3 - Jeg, som de fleste andre her inne på forumet, forstår at logoen er "ufarlig"

                  Poeng 1: Det er logoer i bruk på stadion som gir "mannen i gata" assosiasjoner til tribunebråk i sydligere strøk - dette virker det ikke som våre "Ultras" forstår.

                  Poeng 2: Hvorfor markere at man er en egen undergruppe i stedet for å bruke klubbens logo? Dette har jeg fortsatt ikke fått ett klart svar på.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • Vestfold Kanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Oct 2004
                    • 4583

                    Synes du KFL også burde droppe sin egen logo og bruke LSK sin?

                    Forøvrig har vi mange flagg/to stangs med LSK`s logo på også


                    Jeg forstår hva du mener, men tror ikke menigmann assosierer logoen vår med tribunebråk i sydligere strøk. All den tid det har gått ubemerket hen at den har vært på våre tribuner i 3 sesonger allerede, ville det vært rart om den plutselig skulle frambringe det i år.
                    LOUD
                    PROUD
                    ULTRA

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                      Synes du KFL også burde droppe sin egen logo og bruke LSK sin?

                      Forøvrig har vi mange flagg/to stangs med LSK`s logo på også


                      Jeg forstår hva du mener, men tror ikke menigmann assosierer logoen vår med tribunebråk i sydligere strøk. All den tid det har gått ubemerket hen at den har vært på våre tribuner i 3 sesonger allerede, ville det vært rart om den plutselig skulle frambringe det i år.
                      Jeg bare stiller noen spørsmål - som jeg har sagt tidligere, jeg tar ikke klubbens side i denne saken, klubben burde absolutt ikke opptrådt på den måten de har gjort. Dette betyr IKKE at UFC og andre grupperinger på tribunen nødvendigvis ikke kunne gjort ting annerledes.

                      Om det er logoen klubben reagerer på er jeg enig i at de burde gjort det før, om de i det hele tatt skulle gjøre det. Det betyr alikevel ikke at den er "frikjent".

                      Jeg vil ikke lage mer oppstyr og diskusjon rundt dette enn strengt tatt nødvendig. Mitt poeng er bare at jeg tror det ville bli lettere for alle parter om man kan se på egen oppførsel med litt mer kritiske øyne.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                        All den tid det har gått ubemerket hen at den har vært på våre tribuner i 3 sesonger allerede, ville det vært rart om den plutselig skulle frambringe det i år.
                        En av grunnene til at det blir reagert i år er vel kanskje at mediefokuset på klubben er større enn noensinne? I fjor var ikke hovedsak i nyhetene hver dag.

                        Kun en teori.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • Ballkunstneren
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 780

                          This is just a Tribute!

                          For ikke så lenge siden var jeg med broren min på kamp, vi gikk vanligvis ikke sammen. Han er medlem av UFC og derfor stellte jeg meg også der med ham. Helt siden da har jeg stått med UFC. Ikke fordi KFL er dårlig, men fordi det er for mange som bare er interresert i å imponere kjæresten sin ved å være kul å stå på KFL-Feltet. Det er rett og slett for lite initiative fra det gjennomsnittlige KFL-Medlemmet. Derfor har også disse grupperingene kommet. Og det begynner å bli mange. (Skjønner ikke hvorfor LSK og Politiet har valgt seg ut UFC.) Og alt disse gruppene vil er å skape mer stemning på kampene. Og har ikke det skjedd kanskje. Jeg var i Utlandet i to år. Kom tilbake i høst og jeg kunne nesten ingen av sangene lenger. Selv om jeg var fast på Åråsen før jeg dro. Og sangene er bedre og skaper bedre stemning på Stadionene overalt i Norge. Jeg har virkelig også blirr imponert over tallet KFL har vært på bortekamper. Jeg tror alt dette er på grunn av en ny trend. Nemlig fans som virkelig vil ofre og stå i for laget!

                          All ære til disse grupperingene! De som ikke vil være Ultra(bra)s(upportere) og gi alt for laget sitt... Trenger ikke hvis de ikke vil... Men vi vil!
                          Last edited by Ballkunstneren; 26.05.2006, 16:52. Begrunnelse: Feil overskrift...

                          Kommentar

                          • Trondeo
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3062

                            Opprinnelig skrevet av Nummer10
                            All ære til disse grupperingene! De som ikke vil være Ultra(bra)s(upportere) og gi alt for laget sitt... Trenger ikke hvis de ikke vil... Men vi vil!
                            Jeg kaller meg ikke ultras, vet ikke om jeg vil være det heller, men jeg gir pokker meg alt på tribunen for det.

                            Kommentar

                            • Chessheim-kanaris
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1022

                              Opprinnelig skrevet av Trondeo
                              Jeg kaller meg ikke ultras, vet ikke om jeg vil være det heller, men jeg gir pokker meg alt på tribunen for det.
                              helt enig med deg i det! og ikke for å prøve å få alle ufc og kgg til å hate meg, men jeg er glad jeg ikke er med i noen av disse grupperingene.

                              jeg gir alt på tribunen, synger og hopper masse. og jeg er stolt medlem av Kanari Fansen!!
                              Last edited by Chessheim-kanaris; 26.05.2006, 20:29.
                              mvh Lsk's nye fysioterapeut

                              Kommentar

                              • Vestfold Kanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Oct 2004
                                • 4583

                                Hatet spares til andre Men jeg er glad jeg slipper skrikingen din kunne blitt slitsomt.
                                LOUD
                                PROUD
                                ULTRA

                                Kommentar

                                • Chessheim-kanaris
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 1022

                                  Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                  Hatet spares til andre Men jeg er glad jeg slipper skrikingen din kunne blitt slitsomt.
                                  hehe, det var i mangel av et bedre ord tror jeg sletter det rett og slett
                                  mvh Lsk's nye fysioterapeut

                                  Kommentar

                                  • Uwes disippel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6039

                                    Opprinnelig skrevet av Chessheim-kanaris
                                    helt enig med deg i det! og ikke for å prøve å få alle ufc og kgg til å hate meg, men jeg er glad jeg ikke er med i noen av disse grupperingene.

                                    jeg gir alt på tribunen, synger, hopper og skriker masse. og jeg er stolt medlem av Kanari Fansen!!

                                    Kunne ikke vært mer enig.

                                    Kommentar

                                    • Spiri
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Apr 2006
                                      • 200

                                      et lite sprøsmål bare.... er det i det hele tatt mulighet for jenter å være med i disse gruperingene??? har liksom ikke sett ett eneste tilfelle.. tror jeg da:???:

                                      Kommentar

                                      • King_Raymond
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4987

                                        Opprinnelig skrevet av Spiri Kanari=)
                                        et lite sprøsmål bare.... er det i det hele tatt mulighet for jenter å være med i disse gruperingene??? har liksom ikke sett ett eneste tilfelle.. tror jeg da:???:
                                        Vi i UFC er av den oppfatning av at jenter kun duger til å lage mat å vaske gulv, derfor kan ingen jenter være med i UFC!
                                        Ultras Felt C Lillestrøm

                                        Kommentar

                                        • Christa
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 326

                                          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                          Vi i UFC er av den oppfatning av at jenter kun duger til å lage mat å vaske gulv, derfor kan ingen jenter være med i UFC!
                                          Fyttirakkern for en holdning:evil:
                                          Vi jenter kan lage minst like mye liv som dere gutta...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎