UFC ransaket etter Molde-kampen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gj
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3359

    #41
    Opprinnelig skrevet av veiron
    For såvidt jeg har skjønt har de ennå ikke gjort noe lovstridig på Åråsen.
    Forsåvidt er vel Åråsen stadion privat eiendom som LSK eier. Men den tankegangen forutsetter vel at det er de som har gitt beskjed til politiet om "hva som er ønsket" eller "ikke".

    Kommentar

    • Blakk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2005
      • 1860

      #42
      det med skal du ha krig opplegget er og blir for dumt,så tar selvkritikk der.
      Skal ikke se bort ifra at vi tar kontakt med en advokat hvis denne opptreden fra LSK/NFF/Politi fortsetter,for dette er ikke bra for noen av partene.

      Verken får vi i UFC eller LSK.
      Og Politiet vet ikke bedre og vil gjerne gjøre som de store gutta i oslo og utlandet og ranskae og plage slik at dem har noe og se tilbake til når dem blir gammle.Stakkar dem har sikkert blitt mobba i ungdomstida...

      Kommentar

      • JhnY
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 975

        #43
        Bare å beklage den utalesen med "VIl de ha krig skal de få krig" var under sterkt beruset tilstand da dette skjedde... Fylla har skylda

        Kommentar

        • Dinho
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2006
          • 884

          #44
          for trede gang på rad hvor jeg har sett på LSK, synget, hoppet og flagget så har vaktene i sammarbeid med politiet ønsket og truet meg med enten utestengelse i de neste kampene eller å bli kastet ut direkte fra stadioen.
          dette skjedde både nå mot molde og borte mot vålerenga. hvor vaktene klarte å prestere å si at jeg hadde kastet mynter!!!!! Det kan virke som at de slår virkelig hardt ned på oss med hvite sko og caps... Og ELSKER å komme med utallige falske annklagelser. JEG ER LEI!!

          nå har dem tatt bilder av oss på tribunen og satt oss i den såkalte "mappa". jess, jeg er blitt kriminell pga et engasjemang på tribunen som spillerene selv utaler som EKSTREMT viktig og hjelpsomt!

          DET ER TYDLIGVIS IKKE LOV TIL Å FLAGGE, SYNGE ELLER HOPPE FOLKENS! TA DERE SAMMEN!

          twitter @amundsakis
          ΘΥΡΑ 13

          Kommentar

          • RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

            #45
            Min versjon

            Jeg har fulgt dårlig med i debatten om dette temaet tidligere, men fikk med meg mye av det som skjedde i går og kommer derfra med min versjon:

            Politiet går til aksjon
            Åråsen var i ferd med å tømmes for publikummere og fans, inkludert Kanari-Feltet. Da prøver en gruppe på 10-15 stk. å dra med seg enda flere på å synge Fugla-sanger, og samler seg midt på UFC-feltet. Så vidt jeg kan se gjør de ingen verdens ting som er galt. De prøver bare å stå igjen og synge Fugla-sanger. Da kommer det til ganske mye politi, rundt 10 stk. De starter så en ransaking av alle som står i denne UFC-mengden og ser gjennom klær og flagg. De starter også å jage vekk folk og sier at det er er på tide å komme seg hjemover. Det er mange som spør om hva og hvorfor politiet gjør det de gjør, men politiet er svært lite snakkesalige. Etterhvert så konfiskerer de noen supportereffekter. Jeg får spesielt med meg et banner eller flagg som blir tatt. Etterhvert så fanger jeg også opp noen kommentarer fra politiet, og et par av oss får se på det konfiskerte flagget etter diverse oppfordringer. Det konfiskerte flagget ser ut som en "hettemann" a la avataren til JhnY. Beklager min uvitenhet at jeg ikke har noe bedre navn på det, og det er vel mulig at dette også er UFC sin logo (beklager igjen hvis jeg er helt på jordet). Her er noen av kommentarene fra politiet:

            - Det er LSK som har bedt oss gjøre dette
            - Det er LSK som ikke ønsker disse effektene
            - Denne "hettemannen" er en oppfordring til bråk.
            - LSK har bedt oss om å fjerne slike symboler og effekter fra tribunen. Det er uønsket.

            Trakkasering
            Jeg reagerer i utgangspunktet på det jeg oppfatter som trakkasering av noen som tilsynelatende ikke ser ut til å gjøre noe galt. At politiet også er arrogante og ikke gir noe særlig med informasjon gjør det ikke bedre.

            Ordre fra LSK
            Det er tydelig at politiet handler på ordre fra LSK. Hvorfor i all verden skjer dette? Nå skal jeg prøve å tippe litt og prøve å få til den eneste fornuftige forklaring på hvorfor LSK har gjort dette. Det er tydelig at LSK oppfatter dette som en casualsgruppe som er i ferd med å fotfeste i supportermiljøet. De er sikre på at dette er uønskete elementer eller er i ferd med å utvikle seg til det. Eller de opptrer med symboler og framtoning som setter LSK i et uheldig lys, fordi alle andre vil tolke dette som såkalte casuals og voldelige grupperinger.

            Uheldige symboleffekter
            Det har vært mye snakk om denne klesstillen, og såkalte casualsklær som Stone Island, Burberry og annet (uten at jeg som sagt har fulgt godt med). Beklager hvis det ikke er lov å diskutere dette i denne tråden, men jeg føler det er nødvendig å diskutere i hvert fall symbolbruken rundt logoer etc., siden det jo er slike ting LSK nekter å ha på Åråsen. Jeg har fått med i tidligere debatter at det er fullt mulig å ha på seg slike klær og å ha slike symboler, og kalle seg for ultras osv. uten å være høyreradikale, voldelige fotballsupportere. På den annen side så er det jo sånn at hvis alle disse trekkene har vært tilstede hos hooligans, casuals og voldelige miljøer andre steder i Norge eller i utlandet, så er det kanskje ikke helt bak mål å forby eller være på vakt når en gruppering markedsfører seg med alle disse symbolene. For det er jo stor sannsynlighet for at det blir oppfattet feil av folk utenfra eller at det etterhvert tiltrekker seg uønskete elementer som ikke var klar over at i denne grupperingen så er man identisk med hooligans på alle måter, bortsett fra en viktig ting: totalt fredelig, antirasistisk og ikke-voldelig. Jeg tipper at det er slik LSK tenker. På samme måte som det jo hadde vært fullt ut akseptert at man skulle slått ned på og bannlyst all bruk av nazisymboler, selv de som selv gikk med de påstår at de er antirasister og ikke-voldelige.

            På meg virker det som om UFC i handling er noe av det bedre vi har på Åråsen (med forbehold om at det har vært episoder jeg ikke har fått med meg). De skaper en kjempestemning, de er ikke rapportert å være innblandet i voldsepisoder, hærverk eller annen faenskap. Kort sagt en gruppering som synger og lager stemning til etterfølge for andre Kanari-Fans. Samtidig blir de trakassert av politiet og LSK og stemplet som uønsket.

            Hvordan skal man løse denne konflikten?
            Jeg synes utspillet her nå må komme fra LSK. De må si klart i fra hva som ikke er lov og ønskelig i supportergruppene av symbolbruk eller annet. Og hvorfor? Da blir det i hvert fall tydelig hva som kan aksepteres, og hvorfor LSK tenker som de gjør, i stedet for at dette framstår som en trakassering og forfølgelse av tilsynelatende uskyldige. Kanskje man ikke ønsker en offentlig debatt, for det kan skape negativ publisitet og feilaktig framstilling i media som at LSK har et voldelig, casuals miljø. Noe det ikke synes å være dekning for. Men man trenger i det minste et møte mellom de involverte parter for å få klarhet i hvordan man tenker og handler. Nå minner det om en hemmelig etteretningstjeneste som rammer uskyldige og som skaper sinne og frustrasjon hos ulike parter i LSK-familien som burde trekke i samme retning.
            RoyVaadal.

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #46
              Dersom LSKs ønske er å fjerne casuals fra Åråsen, bør de jo kanskje begynne med å fjerne de som faktisk prøver å bygge opp et casual-miljø i Lillestrøm, de får jo faktisk gjøre dette i ro og fred.

              Dette vitner om verdensrekord i dårlig research!

              Kommentar

              • mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

                #47
                Jeg synes Roy oppsummerer dette bra. LSK har, ilfg medlemmer av UFC, ikke vært nevneverdig interessert i noen diskusjon om hva som er uønsket. Kanskje på tide å forandre strategi for LSK?

                PS
                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                FAU ruler
                Foreldrearbeidsutvalget?

                Opprinnelig skrevet av LasseN
                intressang(eller hvordan nå jeg staver det:P )
                Interessant
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                Mvh
                Mr.Jordbakke

                Kommentar

                • sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

                  #48
                  Hvis dere vil ha innflytelse på sikt, så anbefaler jeg dere på det sterkeste å melde dere inn i LSK, møte opp på årsmøtet, og si deres mening. Kom gjerne med forslag, kandidater på stillinger o.s.v. Det er på årsmøtet til LSK alle stillingene i forbindelse med kamparr velges, feks arrangementsansv. og sikkerhetsansv.

                  Det nytter som regel ikke alltid klage på et forum (jada, denne saken skal jeg ta tak i).

                  Petter
                  dypt skuffet

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                    Foreldrearbeidsutvalget?
                    FAU=Felt A Ultras
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • Vestfold Kanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Oct 2004
                      • 4583

                      #50
                      Etter Startmatchen ble jeg sittende og prate med arr.sjefen i Lillestrøm. Der ble det nok en gang nevnt et mulig møte, denne gang i forbindelse med 16.mai kampen mot Molde. Jeg sa tydelig i fra at ville stille opp om det var ønskelig(For 3 gang).

                      Jeg har fortsatt ikke hørt noe..

                      Etter matchen i går stod vi som vanlig igjen etter kampen. Vi er alltid blant de siste som forlater feltet da vi har(?) endel flagg/to stangs å rydde opp. I tillegg dro vi i gang noen nye sanger vi har satt tekst til.

                      KGG og folk fra tifo gruppa blant annet stod også igjen.

                      Etter noen minutter kommer først to LSK vakter opp og tar ta i en av UFC og forteller at de har han på film for å ha tråkket på et sete.. Det er samme gutten som 6 LSK vakter gikk opp til midt under vif-LSK og ville kaste han ut for myntkasting. Noe han ikke gjorde! Han ble truet med 4-6 kampers utestengelse fra Åråsen.

                      Jeg trodde det var en ståtribune vi stod på LSK? På felt C var det til opplysning 2 mann pr sete enkelte steder. Når det i tillegg er seter på en ståtribune blir plassen enda mindre. Jeg regner med det er blitt bedring så det ikke slippes inn mer enn det er lov til lenger på Kanari-Feltet LSK?

                      En stund etterpå kommer 8-10 politi opp fra alle kanter. Vi fortsetter å hoppe og synge sammen med andre LSK fans. Politi oppfører seg meget arrogant, et par stk blir dyttet vekk. Da vi spør hva som skjer kommer "Hold kjeft", "Dere skal ut" og gjengangeren fra i går: "Dere er uønsket her"! Ingen LSK supportere oppfører seg dårlig, et under at det ikke skjedde noe.

                      Alle blir ransaket, De alle fleste var ikke med i UFC.

                      Jeg spør på en rolig måte hva problemet er, men får bare de samme svara.

                      Politiet tar med seg alle flagg, bannere og to stangs fra UFC. Gule og svarte vifteflagg er tydeligvis farlige..

                      Undertegnede går på vei ut innom LSK shopen da jeg hadde fått beskjed om å handle et skjerf til et familiemedlem. Når det endelig er min tur i køen kommer politiet bort til meg og noen andre fra UFC, i tillegg til andre LSK`ere utenfor UFC og ber oss om å forlate Åråsen umiddelbart. Jeg svarer ikke provoserende at jeg kun skal handle et par ting og at det tar maks 2 sekunder. Da stiller en politimann seg mellom meg og kassa til standen de selger utstyr og gjentar at vi er uønsket her og skal forlate Åråsen!


                      For min del har grensa gått nå. Jeg har fått høre fra LSK om et oppklaringsmøte 3 ganger, jeg har sagt at vi stiller opp når som helst uten å få noen som helst tilbakemelding. I stedenfor sender de politi på oss på hver hjemmekamp!

                      En som ble utsatt for denne oppførselen etter kampen sammen med dattera si er lei og blir nå hjemme framover!

                      Nei til en supporterkultur styrt av klubben!

                      P Y R O P Y R O P Y R O P Y R O P Y R O P Y R O
                      LOUD
                      PROUD
                      ULTRA

                      Kommentar

                      • Dinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2006
                        • 884

                        #51
                        Amen!

                        KFL og UFC supporterklubb\gruppering som er uavhengig LSK.

                        kan LSK for en gangs skyld slutte å leke og oppføre seg en smule proffesjonellt.

                        Hilsen en som er LEI!
                        twitter @amundsakis
                        ΘΥΡΑ 13

                        Kommentar

                        • LasseN
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2005
                          • 1610

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                          En som ble utsatt for denne oppførselen etter kampen sammen med dattera si er lei og blir nå hjemme framover!
                          Lurer på om LSK i det hele tatt har skjønt at de ikke bare er i ferd med å miste tilskuere, men også supportere hvis dette fortsetter...
                          LasseN

                          Kommentar

                          • Messias
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 624

                            #53
                            Jeg var en av de fra KGG som ble ransaket og, når jeg spurte Politiet hva de holdt på med, fikk jeg som svar at jeg skulle stikke ellers blei jeg taua inn. han dro opp tskjorta mi og så etter et-eller-annet. da spurte jeg nok engang hva de drev med og da svarte han ikke. og dyttet meg bort. syntes dette er meget unødvendig av politiet og LSK. håper dette ikke skjer igjen.

                            Kommentar

                            • Vestfold Kanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Oct 2004
                              • 4583

                              #54
                              Velkommen


                              KGG har vel også en logo med delvis skjult ansikt? Skumle greier det der!


                              Skal LSK få lov til å fortsette dette eller skal vi gjøre noe med det?
                              LOUD
                              PROUD
                              ULTRA

                              Kommentar

                              • Messias
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 624

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                Velkommen


                                KGG har vel også en logo med delvis skjult ansikt? Skumle greier det der!


                                Skal LSK få lov til å fortsette dette eller skal vi gjøre noe med det?

                                rart det der

                                Kommentar

                                • fuglungen
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Sep 2004
                                  • 195

                                  #56
                                  Ser på Ultrasfeltc.com at dere har lagt ut film fra noen av kampene. Kan dere ikke filme dette hvis det skulle skje på nadderud eller hjemme mot sandefjord?

                                  Kommentar

                                  • JhnY
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 975

                                    #57
                                    Ser de kamera så tar de det sikkert, med tanke på at de ikke er lovlig... Men skjult kamera......

                                    Kommentar

                                    • fuglungen
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Sep 2004
                                      • 195

                                      #58
                                      Eller gi det til noen andre. Team scooter står vel rett nedenfor dere, kanskje de kan hjelpe til

                                      Kommentar

                                      • veiron
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6267

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                        En som ble utsatt for denne oppførselen etter kampen sammen med dattera si er lei og blir nå hjemme framover!
                                        Der ser man vel hva idiotvaktene og de ansvarlige i LSK er i ferd med å stelle i stand. Føler de at vi har overflod av supportere? Vil de ikke ha folk på kampene?
                                        Tullinger.
                                        Og romerikspolitiet har vist før at de kan være noen arrogante DRITTSEKKER.

                                        Kommentar

                                        • scages
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 1292

                                          #60
                                          I Norge har vi faktisk noe som heter ytringsfrihet.

                                          Politiyrket tiltrekker seg psykopater, saa at oppforselen der i gaarden er subhuman er ikke akkurat suprise. Ifolge loven har de heller ikke legitimitet/myndighet til aa opptre slik. Kontakter dere en advokat, tror jeg dere har en meget god sak.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎