Stemningstråd LSK-Brann

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    #81
    For å starte med kastinga: Jeg kan ikke skjønne at enkelte av dere bruker som argument at det er ok at Brann-spillerne "mister hodet" og løper bort og feirer foran oss, mens vi bare skal stå der å late som ingen ting. Det burde i langt større grad vært omvendt, spillerne skal ikke miste hodet, mens det tollereres langt mer lavmål opptreden på tribunen. Likevel er det enkelte her som foventer at 5000 frusterte kanarisupportere skal holde hodene sine kalde mens Brann-spillerne står og feirer seriegullet foran trynet vårt etter å ha punktert våre sjanser om seier. Det er ingen tvil om hvem som burde få tilsnakk her, det er islendingen til Brann som tydelig synes det er festlig å provosere motstanderfansen. Hadde en av våre løpt og feira foran motstanderfansen hadde jeg aldri i verden uttrykt støtte om han fikk en gjenstand i trynet.

    Til stemninga: Synes det er en relativt bra tribunematch av oss, om du skal ta resultatet i betrakning. Godt fornøyd med første omgang, der synes jeg vi er bra. Det er mange som har nevnt overkill på "By the rivers of Lillestrøm", noe jeg er helt enig. Jeg etterlyser i langt større grad trøkkesanger fra forsangerne i matcher som dette. Folk blir deppa av at vi ligger under, og jeg skjønner at det er lett å la "rivers of Lillestrøm" flyte i 2 omgang da vi dominerer og alle er med. Men sannheten er at etter at vi slutta å kjøre samme sang hele matchen lang så ble det jævla døvt. Etter 20 minutter med Rivers velger vi å kjøre "Fort Åråsen", for så å hoppe til "Allez allez, vi elsker Lillestrøm" og avslutte med "Argentina". Ingen av de siste med særlig hell. Vi er nødt til å bli flinkere til å prioritere trøkkesangene i matcher vi ligger under, da får man lettere alle med. Merkbart fler som var med på "Fugla til vi dør".

    Dagens mann: Karen på RB som gjorde en megainnsats og fikk engasjert store deler av RB. Det var faen meg helt rått å se på og jeg håper dere som sto der borte fortsetter kjempeinnsatsen, det var rett og slett mektig!
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • e.d
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 688

      #82
      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
      For å starte med kastinga: Jeg kan ikke skjønne at enkelte av dere bruker som argument at det er ok at Brann-spillerne "mister hodet" og løper bort og feirer foran oss, mens vi bare skal stå der å late som ingen ting. Det burde i langt større grad vært omvendt, spillerne skal ikke miste hodet, mens det tollereres langt mer lavmål opptreden på tribunen. Likevel er det enkelte her som foventer at 5000 frusterte kanarisupportere skal holde hodene sine kalde mens Brann-spillerne står og feirer seriegullet foran trynet vårt etter å ha punktert våre sjanser om seier. Det er ingen tvil om hvem som burde få tilsnakk her, det er islendingen til Brann som tydelig synes det er festlig å provosere motstanderfansen. Hadde en av våre løpt og feira foran motstanderfansen hadde jeg aldri i verden uttrykt støtte om han fikk en gjenstand i trynet.

      !
      Er vel ingen som har forsvart han idioten som provoserte oss? Tipper det kokte i huene på allesammen. men i motssetning til de 4-5 heltene som kasta ting så klarte 2000 å ikke kaste noe. Det vi diskuterer her er:
      gjorde de rett de 4-5 heltene som kasta ting?-eller gjorde de rett de 2000 som ikke kasta noe. Han provoserte jo som sagt allesammen.
      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

      Kommentar

      • heidar
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2121

        #83
        Det er fort gjort at det går ei kule varmt i kampens hete. At noen da kaster pappbegere/lightere er sånt som skjer. 4 av 2000 er ikke akkurat en enorm andel. Jeg tror ikke jeg ville gjort det samme, men min uvane med å sparke på stolseter, har sikkert bidratt til å redusere setekapasiteten på Ullevaal...

        Kan jo nesten sammenlignes med da Brann-supportere kasta egg på Sønn av en alkis på Brann Stadion i fjor, bortsett fra at det var en planlagt aksjon. (Tviler på at noen går rundt med egg i lommene til daglig.)
        Last edited by heidar; 01.10.2007, 01:27. Begrunnelse: Brann-poeng
        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

        Endelig er mørketida over.

        Kommentar

        • e.d
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 688

          #84
          Opprinnelig skrevet av heidar
          Det er fort gjort at det går ei kule varmt i kampens hete. At noen da kaster pappbegere/lightere er sånt som skjer. 4 av 2000 er ikke akkurat en enorm andel. Jeg tror ikke jeg ville gjort det samme, men min uvane med å sparke på stolseter, har sikkert bidratt til å redusere setekapasiteten på Ullevaal...

          Kan jo nesten sammenlignes med da Brann-supportere kasta egg på Sønn av en alkis på Brann Stadion i fjor, bortsett fra at det var en planlagt aksjon. (Tviler på at noen går rundt med egg i lommene til daglig.)
          Enig i at det ikke er noen stor sak og at det er sånt som kan skje. grunnen til at det blir litt diskusjon her er jo fordi såpass mange faktisk forsvarer og rettferdigjør det som skjedde, istedet for å si at det gikk ei kule varmt i kampens hete.
          synging, mentalitet - Kanari-Fansen

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #85
            Opprinnelig skrevet av e.d
            Er vel ingen som har forsvart han idioten som provoserte oss? Tipper det kokte i huene på allesammen. men i motssetning til de 4-5 heltene som kasta ting så klarte 2000 å ikke kaste noe. Det vi diskuterer her er:
            gjorde de rett de 4-5 heltene som kasta ting?-eller gjorde de rett de 2000 som ikke kasta noe. Han provoserte jo som sagt allesammen.
            Det er da ikke noen vits å prøve å framstille alle som viser forståelse for at enkelte kaster ting i frustrasjon som jævla kjøtthuer. Du trenger ikke være astrofysiker for å skjønne at det å kaste gjenstander ned på motstandern er spesielt lurt. Det er heller ingen som synes det var kult gjort, og det er ingen tvil om at det hadde vært mer fornuftig å la være å kaste. Det du gjør her er å utelukke empati for de som var i full kok på tribunen. Det er lett å sitte bak tastaturet 5 timer etter match når man har roa seg ned å se objektivt på situasjonen. Likevel er det naturlig at mange var frustrerte etter 2-0 i ræva såpass tidlig i matchen, og da tenker man ikke klart. Enkelte klarer å se på det som bare en fotballkamp, personlig blir jeg mentalt utfordra hver gang vi driter på leggen, spesielt mot Brann. Når man da ligger på smertegrensa og Brann-spillerne begynner å danse foran oss så er det forståelig at det renner over for noen.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • Rovfugl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 3672

              #86
              blir nesten skremt over holdningene her, greit at brannspillerne provoserer skikkelig, det blir kastet en del ting fra tribunen og vi burde legge oss flate for slikt skal jo ikke skje, men i stedet stiller folk seg opp å sier at det på en måte er greit fordi spillerne provoserte, jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå at det på noen som helst måte er er greit at KFL kaster ting uansett hvor provosdert man blir, og at folk her stiller seg bak og forsvarer kastinga blir for teit.
              Kasting av gjenstander er totalt uavhengig hva som skjer på banen uakseptabelt synes jeg, vi kan vel ikke være som unger å si at dem begynte først.
              Noen sier dem må forvente det når dem feirer forran hjemmefansen.... uenig, men ikke overaska, man skal ikek forvente slikt av KFL, men er ikke overraska at det skjer, men at folk i ettertid forsvarer det er det værste. greit det ble kasta ting og gjort er gjort , men vi trenger ikke forsvare det.
              DØ FOR FUGLA!!!
              http://www.fluefiskebloggen.no
              LSK er min religion
              Ujah er min gud

              Kommentar

              • mr.sandass
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2005
                • 972

                #87
                Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                blir nesten skremt over holdningene her, greit at brannspillerne provoserer skikkelig, det blir kastet en del ting fra tribunen og vi burde legge oss flate for slikt skal jo ikke skje, men i stedet stiller folk seg opp å sier at det på en måte er greit fordi spillerne provoserte, jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå at det på noen som helst måte er er greit at KFL kaster ting uansett hvor provosdert man blir, og at folk her stiller seg bak og forsvarer kastinga blir for teit.
                Kasting av gjenstander er totalt uavhengig hva som skjer på banen uakseptabelt synes jeg, vi kan vel ikke være som unger å si at dem begynte først.
                Noen sier dem må forvente det når dem feirer forran hjemmefansen.... uenig, men ikke overaska, man skal ikek forvente slikt av KFL, men er ikke overraska at det skjer, men at folk i ettertid forsvarer det er det værste. greit det ble kasta ting og gjort er gjort , men vi trenger ikke forsvare det.

                Trur du virkelig at KFL er en sånn superorganisasjon som alltid skal være flink i alt?
                www.ultrasfeltc.net

                Kommentar

                • mr.sandass
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2005
                  • 972

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av e.d
                  Du synes kanskje vi stagnert litt på tribunen i det siste? - og så fikk du plutselig denne ideen om hvordan dra tribunekulturen til KFL opp til nye høyder? Da tar vi vel med oss et eller annet å pælme allesammen da- i tilfelle noen provoserer oss? .
                  Tvert imot. Vi har hatt en kjempeutvikling på tribunen i høst.

                  Det skal også sies at jeg ikke pælma noen ting. Lightern min har jeg betalt for så den ligger trygt plassert i lomma.
                  www.ultrasfeltc.net

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7055

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                    man skal ikek forvente slikt av KFL, men er ikke overraska at det skjer, men at folk i ettertid forsvarer det er det værste. greit det ble kasta ting og gjort er gjort , men vi trenger ikke forsvare det.
                    Man skal heller ikke forvente seg en slik åpenbar provokasjon av et bortelag.

                    Jeg forsvarer ingen av partene, men har mest forståelse for de det rant over for. Björnssons handling var et spark i ansiktet og totalt unødvendig.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Rovfugl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 3672

                      #90
                      enig i at det er provoserende og alt det der, men at man i ettertid sier det er greit at det ble kasta ting siden dem provoserer, er det riktig da ?
                      det er jo ikke greit er det ?
                      DØ FOR FUGLA!!!
                      http://www.fluefiskebloggen.no
                      LSK er min religion
                      Ujah er min gud

                      Kommentar

                      • Loddet
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2004
                        • 325

                        #91
                        Igjen går det et skille i KFL mellom de som syns det er greit å bli pissa på, og de som ikke syns det er greit. Uten å ha sjekket opp trådene, skal jeg vedde for at det er en rimelig høy korrelasjon mellom de som var imot stillekampanjen etter karjeng, de som ikke ville pipe ut Mifsud og Koren, de som syns det var positivt om vi fikk Bergdølmo til LSK og de som fordømmer gårsdagens kasting av gjenstander på banen.

                        Jeg syns det ikke er greit å bli pissa på. Det var akkurat det Bjørnsson gjorde igår. Det han gjorde var et grovt overtramp, og både han og Solli har vært voksne nok til å beklage det som skjedde. Legg også merke til feiringa tim Martin Andresen. Det er ufattelig mye negativt å si om Andresen. Men selv han skjønte at det Bjørnsson gjorde var lattterlig, og han hadde derfor en dempet feiring for å unngå nye provokasjoner.

                        Men selv om Brann spillerne beklager, skal vi selvfølgelig gå til selvransakelse, selv om det overhodet ikke er noe å ransake. Å sammenligne dette med at klanen pekte ut en av sine egne er fullstendig latterlig. Det som skjedde i sandefjord var uprovosert rasisme. Da syns jeg det faktisk er på sin plass å peke ut sånne drittsekker.

                        Det som skjedde igår var at enkelte i KFL sa ifra at man ikke tolererer å bli pissa på, og det syns jeg faktisk er helt greit.

                        Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Vi er i ferd med å bli forvandla til en føkkings jævla håndballens venner streiting gjeng. Er det vi vil? Det eneste stedet på feltet der det er mulig å være halveis utagerende er hos UFC. Hvis vi skal kjøre en sydlansk inspirert stil, så får vi gjøre det fullt ut, ellers blir det bare patetisk og latterlig. Det må for all del ikke skje.

                        Kommentar

                        • MoBee
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2004
                          • 958

                          #92
                          Jeg ble utrolig forbanna sjøl. Skrek og tilta. Men jeg mener det er lang vei fra det til å kaste noe hardt (da snakker jeg ikke om begeret, lars) for å treffe noen. Å forsvare det etterpå, er jo å si at bare provokasjonen er stor nok, så er det ok at vi tyr til vold (blir som å slå først i en krangel). Sitter med en følelse at jeg, fordi jeg syns det er helt på trynet å kaste ting på en spiller, ikke er supporter nok for visse her inne. At fordi jeg klarer å ha litt kontroll på sinnet mitt så er ikke engasjementet mitt stort nok. Og det er jævlig provoserende.

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            #93
                            Takk Erling!

                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • Rovfugl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 3672

                              #94
                              i den artikkelen skrives det;
                              - Beklager, Brann!
                              Erling Stray nøler ikke med å beklage Kanarifansens reaksjon.
                              - Det er bare å beklage. I fotballen er det mye følelser involvert, som av og til kan ta overhånd. Men som sagt, vi forsvarer overhodet ikke det som skjedde, og tar selvsagt sterk avstand fra slike episoder, sier han.

                              Er glad KFL går ut med en offentlig beklagelse, BRA!
                              Så er det bare å håpe at ting roer seg litt nå fremover, vi har vel hatt vår dose oppmerksomhet i det siste
                              DØ FOR FUGLA!!!
                              http://www.fluefiskebloggen.no
                              LSK er min religion
                              Ujah er min gud

                              Kommentar

                              • MagnetMagne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2004
                                • 446

                                #95
                                Veldig bra Erling! Og veldig voksent av Brann å komme med selvkritikk og en unnskyldning til fansen, samt droppe å gå videre med saken.
                                Ser jo at det blir nevnt på slutten av artikkelen at selv om Brann ikke velger å gå videre med saken, så kan NFF allikevel gi bot grunnet manglende sikkerhet på tribunen.
                                Hvis så tilfelle skjer gleder jeg meg virkelig til framtiden, hvor hver og en tilskuer må ransakes fra topp til tå. Ikke på grunn av pyro og våpen, men på grunn av lightere og snusbokser. Gratulerer med da'n!
                                Snart neste hælj.....

                                Always Hardcore
                                TS05

                                Kommentar

                                • Rovfugl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 3672

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av MagnetMagne
                                  Veldig bra Erling! Og veldig voksent av Brann å komme med selvkritikk og en unnskyldning til fansen, samt droppe å gå videre med saken.
                                  Ser jo at det blir nevnt på slutten av artikkelen at selv om Brann ikke velger å gå videre med saken, så kan NFF allikevel gi bot grunnet manglende sikkerhet på tribunen.
                                  Hvis så tilfelle skjer gleder jeg meg virkelig til framtiden, hvor hver og en tilskuer må ransakes fra topp til tå. Ikke på grunn av pyro og våpen, men på grunn av lightere og snusbokser. Gratulerer med da'n!
                                  ikke glem vekslepengene etter billettkjøpet , dem må du kaste FØR du går inn , eller så kan KFL sette opp tifobøsse rett etter billettsalget for at folk kan slenge i vekslepenger der ( hmmm, det kan de gjøre uansett for kanskje folk kaster noe mere der da ?)
                                  DØ FOR FUGLA!!!
                                  http://www.fluefiskebloggen.no
                                  LSK er min religion
                                  Ujah er min gud

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7055

                                    #97
                                    Da er vel saken ute av verden. Begge parter har vært like dumme og har unnskyldt seg, og oppfordrer til å legge saken død. Godt å se at ikke alle har reaksjonsmønsteret som dominerer i Stabæk.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • Nr.10
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 597

                                      #98
                                      -Det resulterte i at blant andre Jan Gunnar Solli ble truffet av en snusboks i munnen.

                                      Dette er da på ingen måte vondt ment. Vi hadde rett og slett ikke tid til å bake en pris til deg, så da tenkte vi at du kunne bake en selv.
                                      Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

                                      RÅGG 19116

                                      Kommentar

                                      • miller
                                        -Brannsupporter
                                        Bøffel
                                        • Jun 2007
                                        • 26

                                        #99
                                        Dere som snakker om ikke-syngende brannsupportere på åråsen, veldig mange var nervøse og var redd at Brann skulle bli tatt igjen. Men hver gang man så brannsupporterene på tv så stod de å sang med armene i været. men men. dere kan jo se kampen en gang til på tv da..................

                                        Kommentar

                                        • Seb.R
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 4159

                                          Opprinnelig skrevet av miller
                                          Dere som snakker om ikke-syngende brannsupportere på åråsen, veldig mange var nervøse og var redd at Brann skulle bli tatt igjen. Men hver gang man så brannsupporterene på tv så stod de å sang med armene i været. men men. dere kan jo se kampen en gang til på tv da..................
                                          Eller så er bare Bataljonen en ræva organisert gjeng?
                                          www.sebastianramsland.com
                                          www.twitter.com/sebramsland

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎