Den deilig lattervekkende vålerengatråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Marat
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • Sep 2008
    • 19

    #41
    Opprinnelig skrevet av Grusom B
    Marat: Hvor kommer det herlige sitatet ditt fra? Det lukter kjent.
    Det kommer fra den alltid like aktuelle "Vålerenga fins ikke" av Alfred P. Austen. Linken til avisa er nok utgått (jeg fant den i alle fall ikke), men les hele her på forumet. Ord!

    Det er bare så.... utrolig sant! Tatt på kornet. Vi visste det fra før, men likevel.

    Denne bør nevnes (og det bør også at siste del av "sitatet" er det jeg som har lagt på, rett og slett fordi det så forbanna godt sagt). Men selve avslutningen i artikkelen er uansett et utrolig bra slag med sporden.
    Лучше всего с футболом являются фанатиками болельщиков

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      #42
      Bare for å bekrefte det inntrykket av at enga er en narkisklubb, jeg gikk en tur ned til Oslo City. Turen tar meg 4 min, på de 4 minuttene så jeg 3 narkiser med engaluer.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

        #43
        Ler når jeg ser i papir vg i dag.

        La meg bare lese overskriften på førstesiden i vg sport:

        BANENS DÅRLIGSTE!

        og videre under:


        martin andresen (32) skriker ut i frustrasjon i kampen mot aalesund, og jeg skjønner han godt.

        Han var banens dårligste med god margin, det er naturligvis frustrerende for en mann i hans posisjon, og derfor var det en gåte at han ble stående kampen ut.
        på karakterskalen på neste side fikk kampen en 2'er og martine likeså.

        Han må vel vite at han er møkk dårlig, men likevell fortsetter han å spille kamp etter kamp, å sitter i kjørersete når han kjører starke vegen ned i adeccodassen med vålerengen.

        Jeg synes nesten Martine Andresen burde få poeng får vær kamp han velger å være på banen.

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          #44
          Opprinnelig skrevet av KrisB
          på karakterskalen på neste side fikk kampen en 2'er og martine likeså.


          Hoffreporter Esten kan i dag melde at:

          Kjetil Rekdal så et monster falle. Vi andre får nøye oss med å ha sett en bra fotballkamp
          Bra fotballkamp? Du kan male en hundebäsj rosa, knyte slöyfe på den og kalle den en marsjipan; det er fortsatt bare dritt.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

            #45
            Søpla på 16 plass, Ædda Bædda! haha.
            Tippeligaen
            1. Molde
            2. Viking
            3. Fredrikstad
            4. Rosenborg
            5. Sandefjord
            6. Odd Grenland
            7. Start
            8. Aalesund
            9. Lillestrøm
            10. Stabæk
            11. Tromsø
            12. Lyn
            13. Strømsgodset
            14. Bodø/Glimt
            15. Brann
            16. Vålerenga



            greit at det bare er spilt 2 runder men.. når de likevell skal ligge der resten av sesongen å så er det like greit å begynne å le nå.

            Kommentar

            • rEPPA
              *****istrator
              • Nov 2003
              • 3928

              #46
              Opprinnelig skrevet av KrisB
              15. Brann
              16. Vålerenga
              Skulle nesten overlevd en 9. plass i serien, hvis de to lagene som ligger i bånn nå hadde rykka ned.
              www.kfl.no/debatt

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                #47
                Opprinnelig skrevet av rEPPA
                Skulle nesten overlevd en 9. plass i serien, hvis de to lagene som ligger i bånn nå hadde rykka ned.
                Jepp, kunne ikke vært mer enig. Tredje verdenskrig, kjenn eders besøkelsestid!

                And lets party like it's 1941.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13244

                  #48
                  En frafallen klansmann med to meget gode innlegg på vg-debatt:
                  Har lest mye om hva som er årsakene til at Enga har så lite tilskuere osv. Det snakkes om medgangs supportere, at Oslo folk ikke er intereserte osv. Har sett meg lei på dette, så siden jeg er en av de som har boikottet klanen/Enga i de seinere år, så tenkte jeg at jeg skal komme med en liten forklaring til årsaker.
                  Først vil jeg nevne at jeg var klansmedlemi 7 år, og jeg har fulgt enga i både ned og opp rykk, dårlige, og gode tider. Jeg var av de som sjelden hadde stemme på Mandager, da jeg hadde sunget så blodsmaken kjentes. Og vi var en stor kompis gjeng som dro på alle kamper. Disse er heller ikke en del av Ullevål i dag.
                  Det som er hovedårsaken til vår boikott er de latterlige sesong kortene. Før i tia var det vanlig med førstemann til mølla prinsippet, hvor det gjaldt å være tidlig ute for å få seg en god plass under kampen. Dette fulgte vi også helt til en dag når vi møter 1 time før kamp, og begynte å glede oss til kampen. 5 minutter ut i kampen dukker det opp 5 vestkant karer som ba oss flytte oss, da de hadde sesongkort. Vi syntes jo detta var teit, og hadde aldri opplevd dette tidligere. Vakter ble da hentet, og vi ble forvist ned til corner flagget (Vestbredden), og følte oss rett og slett satt på siden av klanen. Det var en dråpe i et allerede fullt beger.
                  Det som i midlertid fikk det berømte begeret til å renne over var da vi sto i kø for å få tak i cupfinale billett(2002). Vi møtte opp 2 timer før sjappa åpna, og gledet oss som alle andre. Vi hadde da vært på alle hjemmekamper, og også vært på 6-7 bortekamper, så ivrige supportere med andre ord. Når vi nærmer oss inn på sjappa får vi så beskjed om at sesongkort holdere er prioritert før andre klansmedlemmer. Okay tenkte vi, og smurte oss med mer tolmodighet. Den ene fjortissen etter den andre kom ut med billetter i hånda. En 16-17 åring kom ut og hånet oss siden han lett fikk billett, og vi ikke. Han hadde fått sesongkort i julegave, og sa selv at han var middels interesert, men at cupfinale er gøy.
                  Det ble ingen cupfinale på oss det året. Og det ble færre og færre kamper. Nå er det ingenting, og jeg vet at det er veldig mange med meg og mine kompiser som har kjørt samme linja. Enga/Klanen har glemt hvem vi egentlig er, og hvem denne klubben er tukta på. Nå er det en klubb for de som kjøper sesongkort, får sponset billett av firmaet, og ikke de som virkelig elsker Enga(selvfølgelig er det enga elskere igjen). Jeg elsker fortsatt Enga, men går ikke på kamp av overnevnte grunner. Det er rett og slett ikke gøy lenger.


                  Det er jo det som var poenget mitt da. At enga kanskje skulle prøvd å holdt seg til det å være en arbeiderklasseklubb. Tror det hadde vært et veldig positivt image for klubben. Enga har liksom ingen personlighet lenger, og det har i allefall ikke klanen lenger. Og jeg skjønner jo selvfølgelig at klubben tenker på å tjene penger, og at spillerne i dag har mer lønn enn de hadde på 90-tallet. Men tror fortsatt at Enga kunne kjørt på med de gode gamle verdiene i klubben, og fremdeles gått i pluss. Tror lavere billettpriser, drite i faste plasser for sesongkort innehavere osv videre ville generert flere tilskuere, bedre stemning(Da det ville blitt en naturlig samling av syngende osv), og en mye morsomere ramme rundt klubben. Er litt flaut når Stabæææææk har flere folk på hjemmekamp enn oss....

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #49
                    Subtil humor fra okb i nyhetstråden:

                    "Deretter møter LSKs unggutter Sparta Sarpsborg på bortebane før Oslo-laget Vålerenga kommer på besøk den 16. april."

                    Kommentar

                    • Håkon Henriksen
                      Administrator
                      • Nov 2003
                      • 6411

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Jeg sliter litt med å se forskjell på disse to:
                      http://www.kanari-fansen.no/debatt/p...&pictureid=130
                      Opprinnelig skrevet av reka
                      Den til venstre løper faktisk etter ballen.
                      Fra en annen tråd her på forumet...
                      Håkon Henriksen
                      -
                      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                      -
                      ALT FOR FUGLA

                      Kommentar

                      • Percy Nilegård
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 5146

                        #51
                        Jeg ler høyt hver gang jeg tenker på Erik Hagen. "Mannen" presterte altså å si at han nekter å spille for landslaget med Drillo som trener. Akkurat som om han er ønsket der? Han får såvidt plass i et av norges dårligste forsvar. Tipper han slipper å bekymre seg for landslagspill i det hele tatt egentlig. Begrunnelsen for boikotten er enda bedre. Han synes ikke Drillos spiller fin nok fotball... Erik er jo selv kjent for sin blendende teknikk og fiffige hælspark. Mannen har jo teknikk som ei steinrøys!
                        "Alltid blodsprengt"!
                        Fong/Macho

                        Even Nordlien

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13244

                          #52
                          Lars Iver Strand er tilbake i TIL, og drømmer om å skåre på VIf:
                          - Det er ingenting som hadde smakt bedre enn å score i den kampen, sier Strand.


                          Denne spilleren som spilte 9 av 10 treningkamper i vinter er nå plutselig dumpet - i følge kilder har TIL kjøpsopsjon til en særdeles rimelig pris. "Vi solgte til landslagsspillerpris og kjøpte tilbake en spiller som var utenfor troppen til VIF". Slår han imodlertid ikke til i TIL bærer det "hjem" til søpla Der har han vel "litt" samarbeidsproblemer med midtbanematronen?

                          Kanskje på tide å minne om hans uttalelse ved forrige klubbytte:
                          "- Dette er en toppklubb som kjemper om titler hvert eneste år. Det er noe som tiltaler meg veldig. I tillegg tror jeg at jeg vil utvikle meg som fotballspiller med gode medspillere og et godt trenerteam"

                          Kommentar

                          • Emil B
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 5921

                            #53
                            Hahaha!! 0-2 nå!! Heia samene!

                            Kommentar

                            • Oddis
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 2744

                              #54
                              Etter det jeg ser i dag mellom Vålerenga og Tromsø så ser jeg spesielt en ting.. Erik Hagen er den kanskje absolutt dårligste midtstopperen i Tippeligaen per dags dato!
                              Hadde vi hatt en så dårlig midtstopper i Fugla, hadde jeg seriøst begynt å grine hver gang navnet blei ropt opp..
                              Klarer ikke posisjonere seg, og når han har vært med offensivt (noe han ofte er) kommer han veldig seint tilbake..

                              Gratulerer a Hagen!
                              Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Oddis
                                Etter det jeg ser i dag mellom Vålerenga og Tromsø så ser jeg spesielt en ting.. Erik Hagen er den kanskje absolutt dårligste midtstopperen i Tippeligaen per dags dato!
                                Hadde vi hatt en så dårlig midtstopper i Fugla, hadde jeg seriøst begynt å grine hver gang navnet blei ropt opp..
                                Klarer ikke posisjonere seg, og når han har vært med offensivt (noe han ofte er) kommer han veldig seint tilbake..

                                Gratulerer a Hagen!
                                Bare nevner det PSA var ikke god i går.:???:

                                Kommentar

                                • Oddis
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 2744

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                  Bare nevner det PSA var ikke god i går.:???:
                                  Sant, men han kan faktisk være god innimellom og!
                                  Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                  Kommentar

                                  • KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

                                    #57
                                    2-4, og søpla fortsatt der de hører hjemme på tabellen

                                    Kommentar

                                    • bjarmann
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 2872

                                      #58
                                      Det deiligste er jo at Strand putta, en mann som ble funnet for dårlig i Enga. Herlig!
                                      I år så tar vi alt

                                      Kommentar

                                      • Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

                                        #59
                                        Nå ja. Jeg likte selvsagt at de tapte, men de var alldeles livsfarlige på dødball, og det skremmer meg som bare faen.
                                        Ni principe ni rey...

                                        D10S!

                                        Kommentar

                                        • Serbern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 5496

                                          #60
                                          VIF har Norges verste stopperpar

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎