Den deilig lattervekkende vålerengatråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #61
    Ah, herlig av Espen Solbakken

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #62
      Opprinnelig skrevet av Grusom B
      Nå ja. Jeg likte selvsagt at de tapte, men de var alldeles livsfarlige på dødball, og det skremmer meg som bare faen.
      Helt klart. Jeg fryter denne kampen som bare det. Med mindre underverker skjer så kommer det til å bli en stillingskrig mellom to dårlige lag. Da kan fort dødballer avgjøre, og vi tape.

      Opprinnelig skrevet av Lars
      Ah, herlig av Espen Solbakken
      Forøvrig meget bra "I dusjen" sekvens der etter ca. 8.30. Godt å se at vi i London Pub Kanaris har likesinnede blant spillere og journalister som er opptatt av temaet.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13244

        #63

        "Here's Johnny!"

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          #64
          Kan jeg bare få påpeke at jeg sa det lenge før Herr Solbakken? La ut om akkurat det vi ser nå med tempoproblemer og dårlig sammensetning i tabelltipset. Det gjør ganske godt å ha rett, egentlig.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #65
            VIF-bil brant opp
            Vålerengas el-bil i full fyr i natt.

            Relaterte saker:
            Enga Inside påskespesial
            - Vi må ta krigen
            Samleside: Alt om Lillestrøm-kampen


            - Vi fikk melding 0329, da brant bilen godt, sier brannsjef Kai Hagberg ved Oslo brann- og redningsetat til dagbladet.no.

            - Årsaken vet vi ikke.


            Foto: Thomas Brekke Sæteren/VIF Media

            Manager Martin Andresen prøvesatt bilen da Vålerenga fikk den som gave fra Hafslund i fjor vår.
            Bilen sto parkert utenfor Vålerengas hovedkvarter på Valle. Dette er den tredje bilbrannen i Oslo på to dager. Lørdag ble en bil på Jordal satt i brann før russebussen «Olympen» så ble totalskadd etter en brann noe senere på natta.

            El-bilen ble i sin tid gitt til Vålerenga av Hafslund som et symbol på en felles miljøsatsing.

            - Bilen skal brukes så mye som mulig av Vålerengas administrasjon og ansatte og blir sikkert synlig i bybildet. Vi ønsker at alle som er involvert i klubbens skal ha et bevisst forhold til miljøet, sa administrerende direktør i Vålerenga Fotball, Pål Breen, etter overrekkelsen.

            - Fotball har lært oss at vi blir flinke til det vi trener på, slik skal vi håndtere våre miljøutfordringer også. Vi skal forsøke å påvirke spillere, foreldre og ansatte i og rundt Vålerenga i forhold til hvilket ansvar den enkelte tar for et bedre miljø. Med Hafslund på laget og støtte fra Bellona skal vi også utfordre våre partnere, leverandører og supportere til å bli med på satsingen.



            12.04.09 17:20
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              #66
              I nyhetstråden ligger det inne en tråd hvor søplafolket sutrer over en nigeriansk unggutt vi har stjålet fra dem. Denne har fått masse tommeler opp, men for meg ser det nesten ut som at folk gir tommel opp fordi de er enige i sutringa. Det kan da ikke være tilfelle? Selv ler jeg i alle fall godt og lenge av dette, og håper det skjer igjen. Og igjen. Og igjen. Og igjen. Hahahaha på dere, surpomper!

              Jeg drømte forøvrig at vi vant 1-0 etter tidlig scoring og påfølgende fryktelig press på dødballer fra søpla. Håper naturlig nok inderlig at jeg er sanndrømt.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                #67
                Opprinnelig skrevet av Grusom B
                I nyhetstråden ligger det inne en tråd hvor søplafolket sutrer over en nigeriansk unggutt vi har stjålet fra dem. Denne har fått masse tommeler opp, men for meg ser det nesten ut som at folk gir tommel opp fordi de er enige i sutringa. Det kan da ikke være tilfelle? Selv ler jeg i alle fall godt og lenge av dette, og håper det skjer igjen. Og igjen. Og igjen. Og igjen. Hahahaha på dere, surpomper!

                Jeg drømte forøvrig at vi vant 1-0 etter tidlig scoring og påfølgende fryktelig press på dødballer fra søpla. Håper naturlig nok inderlig at jeg er sanndrømt.
                Tror du kan ta det med ro. De fleste gir nok tommel opp fordi de synes hele affären er rasende festlig. Saken havner også i media på et alldeles ypperlig tidspunkt. Gabardinmannen; sett deg på den. Ditt triste forsök på en pre-match-fornärmelse blekner mot LSK-ledelsens herlig frekke "langfingern-opp-i-trynet-ditt".

                Forövrig; ansetter man Truls Haakonsen som sportsdirektör får man faktisk skylde seg själ. Fyren var direktör for et Hamkam-lag som lå på nedrykksplass fra start til slutt i fjor. De fleste sportsdirektörer som havner i den situasjonen henter ringrever og andre spillere som kan dra opp laget av sumpa. Trulsemann derimot, fremsto som handlingslamma og hentet vel inn lite annet enn en brasilianer, hvis eneste bedrift var å skalle ned Agbar Barsom. Med andre ord: En perfekt kandidat for humor-troppen Team Andresen!
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  #68
                  Rasende festlig å se hvordan apene forsøkte å se ut som Barcelona med tifoen sin. selv ikke klanen liker fargene til den unevnelige klubben...

                  Kan vi tippe den kommer en spesialkoleksjon på sjappa snart?

                  Det er godt å vite at KFL aldri kommer til å lage en tifo i Hull-farger fordi "det ser kult ut".
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • scages
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1292

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Rasende festlig å se hvordan apene forsøkte å se ut som Barcelona med tifoen sin. selv ikke klanen liker fargene til den unevnelige klubben...
                    Ikke bare det. Dette desperate forsøket på å dyrke bohemimaget i tifoen blir jo også bare latterlig, sett gjennom øynene til oss som ikke er så kule at vi har klansmedlemskort å vifte med i køen på byen. Labbetuss Rønsen er stjerneeksempelet på dødskrampene. Hvor lenge var det han satt på damedassen på Martins i 02? Tull og historieløshet over hele fjøla. Forherligelse av vold og analtog er usannsynlig langt unna, og fjernt fra bohemadferd. Det finnes ikke en dritt uhøytidlig over bydels- og bondelaget, de er og blir den mest kommersialiserte klubben i Norge. Det holder ikke bare å slenge ledig og hyle mye absint som den jevne apekatt tror og lever etter. Ekte bohemer har i tillegg jevnt over høyt intellekt med avantgardistiske trekk, der saueflokkmentalitet som vif representerer ville frembrakt sterke brekkninger i en begavet bohem kropp. Apeberget fortoner seg jo som norges morsomste vits og sjefsantagonist, sammenlignet med bohemkonger som f.eks. Hans Jæger og Jens Bjørneboe.
                    Last edited by scages; 14.04.2009, 10:13.

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      #70
                      Fra TVNorges nye realitysatsning; ”Martin Andresen gjør ting han ikke kan”:

                      Denne uken: Martin prøver seg som Gynekolog: http://www.finnalle.no/gynekolog_mar...343634990.html

                      Martin har tidligere prøvd seg som Trener, kaptein, investor og Manager i vif til glede for oss som misliker bydelsslaget


                      Fant også ett alternativt diskusjonsforum for Klanen:

                      Last edited by Totti21; 14.04.2009, 12:16.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13244

                        #71
                        Får slenge inn denne her:
                        Opprinnelig skrevet av reka
                        Håper alle kan ta i mot våre motbydelige fettere fra Nedre Groruddalen og bygdenorge på en verdig måte. Vi vet at klanen er assosiert med hærverk, vold mot jenter og organisert kriminalitet, men la oss ikke henge oss opp i dette. Tross alt er det en minkende skare som besøker oss i dag. Tilskuertallet deres begynner å nærme seg Lyn-nivå og 20.000 tomme seter er blitt en sang som trygt kan avspilles på alle Ullevål-kamper. Det begynner etterhvert å bli vanskelig for laget fra plasthallen på Valle å holde hele Oslo som gisler for sitt ønske om å representere noe mer enn et tegneserielag som sliter både utenfor og innenfor bygrensene. Samtidig med selverklærte merkelapper som "Oslos stolthet" burde man kanskje døpe om "Bohemen" til "Bohemer" for å ta tak i frafallet på kamp?
                        Når oppmøtet er på skarve 8000-9000 i hovedstaden, inkludert bortesupportere og forvirrede turister er det nokså åpenbart at Klanen like lite representerer Oslo som Bandidos representerer norske MC-førere.

                        Så pinlig er misforholdet mellom antall oppgitte klansmedlemmer og antall tilskuere på kamp at man kan begynne å trekke andre regnestykker fra den kanten i tvil: For ikke så alt for lenge siden så klanen seg nødt til å gjennomgår postnummerne for alle medlemmene og publisere dem i et desperat forsøk på å forsvare det urbane imaget de så sårt trenger; Ja, du leser rett: De måtte faktisk gjennomgå medlemslistene fordi flere og flere hadde moro av det store innslaget i klanen av hadelendinger, totninger, gudbrandsdøler, særpinger og andre med postnummere nokså langt unna filmhelten Bonds tjenestenummer. Men samtidig har de også tatt konsekvensene av den demografiske virkelighetene i medlemslistene og opprettet "sjappa" på Oslo-S: Lett tilgjengelig for den gjennomsnittlige tilreisende klansbonde som sjelden er i Oslo mer enn et par tre ganger i året, og som neppe vil legge ut på en risikabel ekskursjon i det klanen hardnakket hevder er kjernemiljøet deres.

                        Tross dette er det nesten umulig for klanen å akseptere at de er en klubb for innflyttere og langveisfarende: Skulle den urbane fanen de holder så høyt bli senket, vil ikke lenger bygdeorginalene søke seg til klanen for å kjøpe seg sin urbane identitet: Paradokset er at klanen fylles opp av bønder og nyinnflytta mobbeoffere nettopp gjennom å hevde at de representerer innbarka oslobeboere. Synkende oppmøte av de samme antattae urbane beboere på kamper forklares gjennom at Oslo får så mange innflyttere som ikke går på kamp - dette serveres samtidig som Lyn opplever en økning i tilskuertall. Innflytterne i Oslo er nok også spesielle på andre måter, ettersom LSKs tilskuertall ser ut til å vokse jevnt med økende tilflytting til regionen.

                        Hva så med den harde kjernen? Det er jo enkelte med postnummere på østkanten som fremdeles føler et brennende engasjement for klubben tross bondifiseringen de siste årene? Hvor er den trygdede hardcore klansmannen med heroinknekk i knea, tom pappkopp og møkkete VIF-cap vi så ofte ser i bybildet? Vel, det var kanskje ikke så smart av Hafslund å flytte lysreklamen for klubben fra "plata" til Majorstua. Det er fort gjort å glemme både seg sjæl og andre når ikke en strime av lys penetrerer selvmedisineringsgardina mange VIF-tilhengere ser ut til å trenge om dagen.

                        Derfor bør vi ta godt i mot de tilreisende klansmedlemmene i dag, uansett om de kommer med buss, tog eller traktor. De som dukker opp i dag er skrellet fri for medgangssupportere og fotballinteresserte: Dette er supportere som uansett ville gått på kamp om laget ble døpt om til Skeidar IF. Dette er folk som holder så fast på illusjoner og fantasi at de er psykisk hjelpetrengende. Vi trenger ikke å gå inn på vår og klanens elskede Martin her; men det holder vel å si at de som dukker opp i dag må føle seg rimelig retraumatisert fra barndommens landlige tilværelse. Det Martin og co gjør med klubben deres må vel kunne sammenlignes med de mest ydmykende opplevelser i vedskjulet.

                        Derfor må vi regne med mer enn vanlige mengder offentlig urinering, hærværk og tomme voldstrusler i kveld. Jeg venter spent på denne gjengens tifo, og husker med glede tilbake til tifoen på ullevål som faktisk fikk kanarifansen til å være måpende stille noen sekunder før latteren brøt ut: "Ingenting hos dere er ekte!" Tettere på en gruppediagnose om vrangforestillinger næret fra eget bryst er det vel vanskelig å komme. I dag kan vi nok vente enda mer mental selvskading. Velkommen!

                        Kommentar

                        • Trondeo
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3062

                          #72
                          Alt for mange selvdiggere i KFL.

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13244

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Trondeo
                            Alt for mange selvdiggere i KFL.
                            Meningen er jo å samle all nedrakking av søpla i en tråd. Hadde jeg derimot vært selvdigger hadde jeg hatt bilde av meg selv i avataren.

                            Kommentar

                            • lillestroom
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 1020

                              #74
                              På vei hjem fra åråsen i går så jeg en vif-buss som hadde fått motorstopp på skedsmokorset. Jeg lo høyt!

                              Kommentar

                              • Ganfugl
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Nov 2006
                                • 165

                                #75
                                Som kjent er jo raskeste veien til Oslo (eller Hedmark) via Skedsmokorset...

                                Kommentar

                                • lillestroom
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2007
                                  • 1020

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Ganfugl
                                  Som kjent er jo raskeste veien til Oslo (eller Hedmark) via Skedsmokorset...
                                  Ja? Var vel ikke det som var poenget. Var motorstoppet som var rasende festlig.

                                  Kommentar

                                  • Uwes disippel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6039

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av lillestroom
                                    Ja? Var vel ikke det som var poenget. Var motorstoppet som var rasende festlig.
                                    At de var på vei mot Jaren var også rasende festlig :-)

                                    Kommentar

                                    • Ganfugl
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Nov 2006
                                      • 165

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av lillestroom
                                      Ja? Var vel ikke det som var poenget. Var motorstoppet som var rasende festlig.
                                      Det som var festlig er jo (i tillegg til motorstoppen) at det er omvei å kjøre til Oslo via korset. Ergo bussen var ikke på vei til Oslo når den stoppet.

                                      Forresten, flere som syntes å høre speakeren si "bunnlaget vålerenga" istedet for bortelaget når han skulle lese opp lagoppstillingene? Isåfall klasse!

                                      Kommentar

                                      • dennis
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 872

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Ganfugl
                                        Det som var festlig er jo (i tillegg til motorstoppen) at det er omvei å kjøre til Oslo via korset. Ergo bussen var ikke på vei til Oslo når den stoppet.

                                        Forresten, flere som syntes å høre speakeren si "bunnlaget vålerenga" istedet for bortelaget når han skulle lese opp lagoppstillingene? Isåfall klasse!
                                        bussen var på vei til Nittedal(hører hjemme på Hagan), sjefen min var med på bussen og han fortalte at dieselslangen var kappet litt i.

                                        Kommentar

                                        • ulfpulf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 2506

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av dennis
                                          dieselslangen var kappet litt i.
                                          Æsj.
                                          Jeg skulle ønske de som gjorde at bremsene ikke virket i Bergen, og at hjulmutterne løsnet i Kristiansand, holdt seg unna våre områder.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎