Den deilig lattervekkende vålerengatråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

    AT NFF ikke alltid jobber for fotballens ve og vel, har vi vel sett planty med eksempler på den siste tiden...
    LSK Norges beste lag

    Kommentar

    • Mollari
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Dec 2003
      • 135

      Spilte ikke vi mot Grovfjord i Troms i en av de første rundene et år? Var jo tidenes happening der oppe. Og så syter VIF for at de må dra til Verdaln? Er jo tidenes mulighet til å vinne i Lotto. SYTETE MØKKAKLUBB
      Last edited by Mollari; 01.05.2009, 23:53. Begrunnelse: kom på noe morsomt
      http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        Titter litt på vIF-start. Jeg har spöka med det för, men det ser faktisk ut som om vIF har blåkopiert spillestilen vår fra fjorårets vårsesong. Utrolig traurig.

        Og der står det helt fortjent 0-1 til Start
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • Cruz
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 398

          Poeng til Ivar Hoff for hans reaksjon på ledermålet til Start på Ullevål: "Åååååh, nå er det trivelig her!!" Hadde ikke Ivar hatt ører så hadde gliset gått helt rundt.
          Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppen

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            Fy faen nå synes jeg synd på Start. Blir fratatt en flott goal, og således punktering av matchen. I stedet får avföringa en utlikning. Söpla har spilt som en ond krysning av Drillo og Otto Rehagel på sin egen hjemmebane. Dommerstanden i dette landet må gå.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • Serbern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 5496

              Haha..

              Kommentar

              • Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

                Haha! 2-3 i det 93 minutt!

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  Ahhh! Rettferdigheten skjer fyllest. Kjenner jeg storkoser meg nå. Noen som ser på tv2 som kan gjengi Ivar Hoffs reaksjon?
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • Superstefan
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 2180

                    Lo meg ihjel når Kasper Wikestad i VGTV ropte ut "VÅLERENGA FORSVARET KLARER JO IKKE STAVE MARKERING EN GANG" 2 min før siste målet :P
                    Fotograf Kreativ Kanaris

                    KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13271

                      Jeg kan ikke fordra den pompøse dusten Bengt Eriksen, men han får poeng av meg for å kalle Kristoffer Hæstad for "en defekt jordfreser"

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        Hører rykter om at ivar hoff reiste seg med knyttede never og jublet da bolanos satt inn vinnermålet. Spenstig gest av en ekspertkommentator. Dette sett i lys av Eriksens doffendiss, hever kvaliteten på tv2s fotballsendinger betraktelig. Om dette fortsetter neste runde, så skal jeg med glede si opp vgliveabbonementet og gå tilbake til tv2s lavoppløselige neandertalerløsning.

                        Denne tråden hadde tidligere et poengsystem for latterliggjøring av søpla, på grusom b's initiativ. Forhåpentligvis kan vi ta opp denne tradisjonen igjen, så derfor fremmer jeg forslag om poeng til ivar hoff og bengt eriksen. I tillegg skal tijan jaiteh ha poeng for vif-brannkampen, der han sparket martin andresen så hardt i rævva at han blei langtidsskada.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

                          Hoff legger ingenting mellom, Martine og Skullerud må få sparken.

                          Men der mener jeg Hoff tar feil, la de fortsette å ødelgge den (kan jeg kalle det?)klubben!!

                          Kommentar

                          • gorken
                            Administrator
                            • May 2006
                            • 1483

                            Hoff skal ha flere poeng i dag. Hver gang han var inne og egentlig skulle kommentere kampen snakket han bare om hvor stille det var på Ullevaal.
                            Last edited by gorken; 03.05.2009, 22:46.
                            I have this condition.

                            Kommentar

                            • Serbern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 5496

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                Det Ivar Hoff gir VIF nå, har Alsaker, Wathne & Co. gitt LSK siden fotballsendingene startet på TVbrann2.

                                MYE pepper.

                                Apropos pepper er det rart at ikke linjedommerens navn fremheves litt mer etter denne kampen. Han har ikke så veldig mye annet å passe på fra sin side, annet enn å spane opp langs linja fra sin side. Da burde han vel i rettferdighetens navn også se at den ballen er sånn ca. 20 cm innenfor mållinjen, når dommeren ikke evner å se det alle andre ser. Fint å ha en assistent man kan stole på...
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • Superstefan
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 2180

                                  - VIF ville sparke Andresen før cupfinalen

                                  SLITER: Martin Andresen (midten) på benken sammen med Mohammed Fellah under gårsdagens tap for Start. Foto: Bjørn S. Delebekk
                                  04.05.2009 kl. 07:15 Kilde: © NTB
                                  Styret i Vålerenga ville sparke spillende manager Martin Andresen før fjorårets cupfinale.


                                  Dagbladet mener å vite at den første styrehåndterte VIF-evalueringen konkluderte med at Martin Andresens dager i Vålerenga var talte, og at han ville bli byttet ut etter 2008-sesongen (10.-plass i serien).

                                  Styret i Vålerenga ville sparke spillende manager Martin Andresen før fjorårets cupfinale.
                                  Fotograf Kreativ Kanaris

                                  KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                                  Kommentar

                                  • Serbern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 5496

                                    Mye morsom lesing om søpla for tiden http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...p?artid=562610

                                    Håper de får fortsette litt til hvertfall.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      Som alltid en god kommentar av Reidar Sollie i Dagsavisen:

                                      Kommentar

                                      • jerven
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2007
                                        • 272

                                        God artikkel av Dagsavisen, og flott at den bruker Nosa-saken som eksempel. Ikke for mange journalister som tør å bruke vif som eksempel på den store stygge ulven, og samtidig gi LSK ros.

                                        Opprinnelig skrevet av KrisB
                                        Norsk fotballs etikkproblem

                                        Forrige gang var det Mikel. Nå stiller Igibeor-saken nye spørsmål ved norsk fotballs oppførsel overfor afrikanske spillere og klubber. Foto: Scanpix


                                        Vålerenga gikk for noen uker siden til frontalangrep på Lillestrøm i forbindelse med overgangen til den 18 år gamle nigerianeren Nosa Emanuel Igiebor. Men det er VIF som bør konfronteres. Hva mener styreleder i VIF Raymond Johansen om klubbens uverdige behandling av Igiebor?


                                        Dette er dessverre ikke første gang vi hører at norske klubber er i en konflikt om spillere fra Afrika og bekrefter afrikanske spilleres plass på bunnen av fotballhierarkiet. Hvem er verst? Vålerenga møter seg selv i døra når de sutrer over Lillestrøms mangel på etikk i overgangssaken til Igiebor. VIF opptrådte i et grenseland da de lenge hadde Igiebor på prøvespill uten å gi han kontrakt. At LSK opptrådte mer uetisk da de snappet spilleren foran nesa på VIF er tvilsomt. Hvem er det egentlig som opptrer uetisk når unge afrikanere kommer til Norge for å prøvespille?
                                        At afrikanske spillere alltid må prøvespille for å bevise at de er gode nok er et symptom på den skeive maktbalansen som eksisterer mellom afrikanske og vestlige klubber. Dette skeive forholdet synliggjøres godt i denne saken siden VIF gjør krav på en spiller de ikke har evnet å tilby kontrakt og som de har holdt på pinebenken gjennom langvarig prøvespill.
                                        At Igiebor skrev under for LSK er forståelig, til tross for at han først prøvespilte for VIF. Som en av ufattelig mange talentfulle afrikanske spillere er mulighetene til å spille profesjonelt i Europa forbeholdt kun et fåtall. Da VIF, etter og hatt spilleren hos seg i en lengre periode, ikke klarte å tilby han kontrakt var ikke veien lang til Åråsen da tilbudet fra LSK ble lagt på bordet.

                                        Normen for talentfulle afrikanske spillere er at de må gjennom langvarig prøvespill i Europa og gjerne hos flere klubber før de eventuelt blir tilbudt kontrakt. Dette er fordi klubbene ønsker å teste ut de antatt uregjerlige og lite tilpassningsdyktige spillerne over tid, og for å se om de mestrer de klimatiske, kulturelle og fotballfaglige forskjellene som møter dem i Europa.

                                        Generelt kommer mange afrikanske fotballspillere fra trange økonomiske kår og er villig til å strekke seg langt for å sikre seg kontrakt med en europeisk klubb. Det er ikke uvanlig at de heldige må prøvespille både en, to og tre ganger før en kontrakt sikres. Om dette er hos en klubb fra Tyrkia, Italia, Oslo øst eller Romerike er ikke like viktig, bare man får en fot innenfor
                                        Festning Europa.

                                        Derfor var det på mange måter bra at Igiebor skrev under for LSK, som tross alt viste at de ønsket å satse på han, i stedet for å vise lojalitet til VIF og dermed risikert å måtte returnere til Nigeria for godt og uten kontrakt. Det er en uting at klubber kan tillate og se seg selv som moralske eiere av spillere de ikke har skrevet kontrakt med, og det er en uting at afrikanske spillere alltid må prøvespille for å kunne bevise at de duger. Dette minner mye om spilleroverganger før Bosman-dommen fra 1995 hvor spillere ikke kunne signere for hvem de ville til tross for at de var uten kontrakt.

                                        Tiden hvor norske spillere prøvespiller for klubber i de største ligaene i Europa er forbi siden norske klubber i større grad har økonomiske muskler til å unngå prøvespill før en spiller selges. Hva hadde VIF svart hvis Blackburn eller Bordeaux spurte om å få Moa på prøvespill i hele mai måned? De hadde svart nei og bedt klubben om å legge inn et bud hvis de fortsatt var interessert. Kjøpende klubb er derfor nødt til å ta sjansen på at spilleren tilpasser seg klubbens og landets fotballkultur, en risiko som uansett er mindre for spilleroverganger mellom europeiske klubber. For afrikanske klubber er risikoen ved å si nei til prøvespill langt større.

                                        Forholdet mellom afrikanske og europeiske klubber kjennetegnes av en maktfordeling hvor europeiske klubber kan diktere retningslinjene for samarbeidet. I praksis fører dette til at norske og europeiske klubber kan kreve at spillere prøvespiller over en lengre periode før et eventuelt kjøp blir aktuelt. Afrikanske klubber kan selvsagt avstå fra å frigi spillerne sine til prøvespill, men risikerer dermed og ikke få solgt spillere i det hele tatt.

                                        En konsekvens av den asymmetriske relasjonen mellom afrikanske og europeiske klubber er at europeiske klubber ikke vil signere afrikanske spillere før de har sett dem i aksjon over lengre tid. De afrikanske klubbene har i praksis få muligheter til å protestere mot at deres beste spillere forsvinner til Europa for å prøvespille siden klubbene stort sett sliter med dårlig økonomi.

                                        En annen negativ konsekvens for afrikanske klubber er at spillere som prøvespiller blir borte lenge og risikerer å gå glipp av viktige kamper. Dette er et stort problem for mange afrikanske topplag siden de nesten hele tiden har en eller flere spillere i Europa på prøvespill. Noen spillere kommer også tilbake skadet og selvsagt uten kontrakt. Igjen er det den dårlige økonomien i afrikanske klubber som tvinger dem til å tilfredsstille sine europeiske kollegers ønsker fremfor egne sportslige hensyn. Til tross for denne medgjørligheten ender de fleste prøvespill i at spilleren kommer kontraktløs tilbake til hjemlandet.

                                        Hva nå, Raymond? Om Igiebor-saken fører til at det nå blir fritt fram for andre klubber å «kuppe» prøvespillere, slik VIFs sportsdirektør Truls Haakonsen frykter, mener jeg det i så fall kan være et skritt i retning av bedre arbeidsbetingelser for afrikanske klubber og spillere. For norske og europeiske klubber kan det derimot føre til at de må kjøpe spillere «usett», mens det for afrikanske klubber og spillere kan føre til mer forutsigbarhet og større rettsikkerhet. Hvis dette igjen kan rokke ved den asymmetriske maktbalansen som eksisterer mellom vesten og resten i internasjonal fotball, er det kun til deg gode.

                                        Vi får håpe at Raymond Johansen tar med seg noe av kampen for rettferdighet fra Arbeiderpartiet og Utenriksdepartementet til brakka på Valle

                                        http://www.dagsavisen.no/sport/article414121.ece
                                        Last edited by jerven; 06.05.2009, 10:15. Begrunnelse: Ga cred til feil avis

                                        Kommentar

                                        • Fritz
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2004
                                          • 1033

                                          Opprinnelig skrevet av jerven
                                          For en gangs skyld en god artikkel av Dagbladet.
                                          Det kastes snøballer i Helvete før du leser en god artikkel i Dagbladet. Saken du viser til stod i Dagsavisen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎