Ja, vi hater fortsatt bartepakket!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    #41
    Opprinnelig skrevet av xeR
    (vi hadde muligheten til CL i 02, vi dreit oss ut mot Kaerjeng).
    Bare rette litt, det var mot Zeljeznicar i 02. Kaerjeng var i 07.

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      #42
      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
      Bare rette litt, det var mot Zeljeznicar i 02. Kaerjeng var i 07.
      jeg var det jeg mente å få frem også, vi dreit oss ut i 02 og mot kaerjeng.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        #43
        Jeg ser ingen grunn til å kopiere hele innlegget til xeR, men i mitt hode er det en vesentlig ting man overser når man peker på at det sportslige lå bak.
        Rosenborg hadde sinnsykt flaks med timingen da CL ble opprettet. Om jeg ikke husker aldeles feil, var alle lands seriemestere automatisk kvalifisert for gruppespillet den gangen, noe som ikke er tilfelle i dag da seriemesterne fra de dårligere nasjonene må gjennom kvalifisering. Med andre ord fikk RBK hånda ned i honningkrukka fra den dagen CL ble en realitet. Dette ga møkkaklubben en økonomisk fordel som de administrerte på en, for sin egen del, meget god måte. Derigjennom økte de både sin egen sportslige fordel, slik at de også året etter fikk øse av samme gullgryta. I og med at de var i stand til å hente enhver spiller de hadde lyst på, bidro de til å øke kvaliteten på egen stall samtidig som de degraderte motstanderne sine. Det svært få snakket om, var at RBK på denne måten skapte et kunstig høyt nivå på spilleroverganger mellom norske klubber, noe som gjorde at det kun var RBK som hadde råd til å hente de mest profilerte nordmenn.
        Og i tillegg fikk de uvurderlig hjelp av norske medier til å lansere seg selv som "hele norges lag."

        Så jeg synes ikke at man skal peke ene og alene på at det har vært det sportslige eller det økonomiske som har ligget til grunn. Veldig mye av årsaken er faktisk rett og slett griseflaks.
        Knurr...

        Kommentar

        • Canário
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1471

          #44
          Jeg er litt enig med xeR. Først og fremst fordi FCK er en klubb uten sjel - en oppkonstruert "plastikklubb" uten historie. En klubb solgt til pengemakta og næringselitehender. Samtidig er dansk fotball jævlig arrogant. Seeding og ranking er en annen grunn, men viktigere - det begynner å bli over ti år siden RBK "støvsugde" det norske overgangsmakedet. Det er bare å se hva de har i stallen nå, og hva de har kjøpt de siste åra. Blant andre Molskred, Winsnes og et kjøp av Olsen som berget hele økonomien i Bodø er langt fra avskrekkende? Iallfall sammenlignet med hva våre andre konkurrenter de siste fem åra har kjøpt - blant annet Brann som ved hjelp av reine investorpenger bladde opp 15 mill for Andresen og VIF med nesten 30-millionersinvesteringer foran 2008-sesongen.

          Inntekts-, investor- og publikumsgrunnlag for samtlige klubber er en helt annen i dag, samtidig som juniorarbeidet er betydelig bedre. Tilstanden som var på 90-tallet kommer aldri til å skje igjen. I fjor gikk Rosenborg med 44 millioner i underskudd. Et unntaksår i CL da og nå kommer neppe til å forandre særlig dagens situasjon, for det kreves helt andre økonomiske forhold enn det RBK har. Er det derimot en klubb som meget godt kan betale 40 mill for en spiller dersom de kommer til CL, og har forsett for å gjøre det, er det FCK...

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #45
            Opprinnelig skrevet av Leif A
            Jeg ser ingen grunn til å kopiere hele innlegget til xeR, men i mitt hode er det en vesentlig ting man overser når man peker på at det sportslige lå bak.
            Rosenborg hadde sinnsykt flaks med timingen da CL ble opprettet. Om jeg ikke husker aldeles feil, var alle lands seriemestere automatisk kvalifisert for gruppespillet den gangen, noe som ikke er tilfelle i dag da seriemesterne fra de dårligere nasjonene må gjennom kvalifisering. Med andre ord fikk RBK hånda ned i honningkrukka fra den dagen CL ble en realitet. Dette ga møkkaklubben en økonomisk fordel som de administrerte på en, for sin egen del, meget god måte. Derigjennom økte de både sin egen sportslige fordel, slik at de også året etter fikk øse av samme gullgryta. I og med at de var i stand til å hente enhver spiller de hadde lyst på, bidro de til å øke kvaliteten på egen stall samtidig som de degraderte motstanderne sine. Det svært få snakket om, var at RBK på denne måten skapte et kunstig høyt nivå på spilleroverganger mellom norske klubber, noe som gjorde at det kun var RBK som hadde råd til å hente de mest profilerte nordmenn.
            Og i tillegg fikk de uvurderlig hjelp av norske medier til å lansere seg selv som "hele norges lag."

            Så jeg synes ikke at man skal peke ene og alene på at det har vært det sportslige eller det økonomiske som har ligget til grunn. Veldig mye av årsaken er faktisk rett og slett griseflaks.
            Dette er direkte feil, i 95/96 da rbk deltok i champions league for første gang slo de ut Besiktas i kvalifiseringsrunden.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • Rune
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2008
              • 1229

              #46
              Opprinnelig skrevet av Leif A
              Rosenborg hadde sinnsykt flaks med timingen da CL ble opprettet. Om jeg ikke husker aldeles feil, var alle lands seriemestere automatisk kvalifisert for gruppespillet den gangen, noe som ikke er tilfelle i dag da seriemesterne fra de dårligere nasjonene må gjennom kvalifisering. Med andre ord fikk RBK hånda ned i honningkrukka fra den dagen CL ble en realitet.
              Du husker litt feil, Rosenborg slo Besiktas, med Ronny Johnsen på laget, i kvalifiseringen til CL i 1995. Anstendig prestasjon.
              "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                #47
                Opprinnelig skrevet av xeR
                Dette er direkte feil, i 95/96 da rbk deltok i champions league for første gang slo de ut Besiktas i kvalifiseringsrunden.
                Opprinnelig skrevet av Rune
                Du husker litt feil, Rosenborg slo Besiktas, med Ronny Johnsen på laget, i kvalifiseringen til CL i 1995. Anstendig prestasjon.
                Hmmm.. begynnende Alzheimer?
                My bad. Beklager.
                Knurr...

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Leif A
                  Hmmm.. begynnende Alzheimer?
                  My bad. Beklager.
                  Ikke din feil at du er gammel stakkar
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • holmiz
                    The kjøkken-kanariz
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6064

                    #49
                    Martin Andresen er i dagbladet med noe så sjeldent som kloke ord:


                    - Det er klart at hvis en konkurrent som er såpass overlegne som de er ressursmessig skal få nye 100-150 millioner på bok uten at noen andre lag satser like mye samtidig - og det er det ikke nå - tror jeg det blir som på 90-tallet, sa Andresen etter kampslutt og la til:

                    - Jeg synes ikke det var veldig gøy da Eggen og Rosenborg vant hvert år, jeg prøvde jo å slå dem hvert år. For lag som ikke har ambisjoner er det greit å holde med Rosenborg.
                    Forøvrig hysterisk morsomt å lese alle idiotene som kommenterer artikkelen, og som bortforklarer motstanden mot pengedoping med jantelov.

                    Hilsen Anders, som VIRKELIG håper at FCK tar ansvar også på vegne av Tippeligaen i morgen.
                    Hilsen Anders

                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                    Kommentar

                    • skotten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 1794

                      #50
                      Også herlige perspektiver av Nils Johan Semb og andre som "vil norsk fotball vel". Tror han virkelig at Tippeligaen blir et bedre produkt av å ligge to plasser høyere på UEFA's klubbranking? Schnakker om å begynne i feil ende...
                      Last edited by skotten; 24.08.2010, 18:44. Begrunnelse: leif

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #51
                        Nils Arne Eggen hadde et greit tilsvar til Skeidar-gutten, ved å henvise til de X antall millioner bydelsklubben har mottatt fra "en viss skipsreder."

                        Sånn rent bortsett fra at det er/var den økonomiske dopingen av én klubb som gjorde at "rike onkler" kom på banen overfor klubber som ikke var komfortable med å slippe buksene ned på knærne før de bøyde seg frem og tok tak i anklene.
                        Men det er det sikkert komfortabelt å ikke snakke så høyt om...

                        Dæ-venn! som jeg hater RBK!
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          #52
                          I papir-VG i dag uttaler Berg (i likhet med samtlige klubbledere untatt Martine) at han håper trøndra går til CL.

                          Utrolig å si det, men jeg er 100% enig med Martine.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • Emil B
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 5921

                            #53
                            Håper virkelig at FCK vinner! Men frykter at trønder jævlene går videre!

                            Kommentar

                            • SAEDbeger
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2006
                              • 421

                              #54
                              "I kveld elsker Norge RævBK" Fantastisk VG...I dag jeg jeg dansk. Makan

                              Kommentar

                              • bjarmann
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 2886

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av SAEDbeger
                                "I kveld elsker Norge RævBK" Fantastisk VG...I dag jeg jeg dansk. Makan
                                Blir danske pølser og en Tuborg til middag idag da
                                I år så tar vi alt

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  #56
                                  Jeg krysser fingre og tær for at FCK skal redde spenningen i Tippeligaen de neste 5-10 årene.

                                  Tror faktisk dette er ett veiskille for RBK da Nils Skutle vel også har uttalt at de ikke kan fortsette med 40-50 mill i minus hver sesong da lommeboka er tom. Så da kan det jo være at også RBK må kutte på alle områder før neste sesong? :-)

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9412

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                    Blir danske pølser og en Tuborg til middag idag da
                                    Her blir det sodd og Dahls pils

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                      I papir-VG i dag uttaler Berg (i likhet med samtlige klubbledere untatt Martine) at han håper trøndra går til CL.

                                      Utrolig å si det, men jeg er 100% enig med Martine.
                                      Jeg har snakka med flere i Lsk ledelsen om dette og hva dem sier til pressen og hva dem mener er 2 forskjelige ting.Men stor kudos til Martine som tørr og stå for det han mener.FORZA FCK.

                                      Kommentar

                                      • Stray Cat
                                        Moderator
                                        • Aug 2008
                                        • 5914

                                        #59
                                        Fantasifull er de ikke, danskene, men i dag kjøper jeg alt.

                                        "Fader FC
                                        Du som er i parken
                                        Hellige vorde dit mål
                                        Komme din styrke
                                        Ske din vilje i hovedspillet
                                        ...Såvel som i fødderne
                                        Giv os idag vort daglige kick
                                        Og forlad os med sejr
                                        Som vi også forlader dig med respekt
                                        Led os blot i spidsen
                                        Men fri os fra de onde nederlag
                                        Thi dit er Parken, magten og æren
                                        i evighed
                                        SEJR!"
                                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                        Kommentar

                                        • andersmm
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 5764

                                          #60
                                          Jeg kommer be til Gud (Ståle) før kveldens kamp. La din vilje skje...
                                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎