Ole Gunnar Solskjær

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2308

    Ole Gunnar Solskjær

    Ikke uventet på vei ut av Cardiff.
    Lokalavisen Wales Online melder at Ole Gunnar Solskjær ikke leder Cardiff mot Derby lørdag, men at annonseringen av nordmannens avgang er utsatt til torsdag.


    Om Haglund takker nei ...
  • rælingen kanaris
    Kaptein Reketråler
    Myklebust Light
    • Jul 2005
    • 1445

    #2
    Nei takk.
    Custodes
    I med og motgang

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2308

      #3
      Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
      Nei takk.
      Helt hypotetisk, men la oss si Haglund flytter hjem.

      Hvilke andre alternativer har vi. Treneren til Bærum?
      Hvis du fikk velge(helt anonymt), ville du heller valgt han foran OGS?

      Må ærlig si jeg tenker med skrekk og gru hva som skjer om MH forlater oss.
      Godt likt blant spillerne. Da kan korthuset fort rase sammen om det kommer
      inn en cowboy. Derimot ville OGS nytt respekt og vi kunne kanskje kibba tilbake
      noen av de spillerne Molde har stjælt fra oss.

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #4
        Klart å få inn kødden hadde skapt entusiasme men det er utopisk og tøvete å tru han kommer hit.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • Rune
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2008
          • 1229

          #5
          Fyren falt helt igjennom med en gang han sa opp Norges enkleste trenerjobb. Kan ikke se hva han skal tilføre en Sportsklubb som går en utfordrende, men samtidig meget spennende, fremtid i møte. Har større tro på videre samarbeid mrd Haglund, eller kanskje aller helst å få inn Tandberg eller Kristinsson.
          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7039

            #6
            Ole Gunnar Solskjær er en bedrager som har bygget seg en karriere på Røkkes penger. Se på Molde under Solskjær og Molde i år, under den langt mer kompetente Skullerud. Som natt og dag.

            Hold den svindleren unna min klubb!
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              #7
              Newcastle er nok trolig snart på managerjakt, skal ikek se bortifra at solskjær fort kan bli en kandidat der.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13271

                #8
                Vi får iallfall kontinuitet

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4376

                  #9
                  Mista all respekt for fyren etter han la opp som spiller og ble trener. Det skitne spillet med en viss agent blant annet. Fryder meg over at det går til helvete med Cardiff. Men han og Jim er vel fornøyd med penga de har tjent uansett. Svindlere!
                  ..................

                  Kommentar

                  • Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

                    #10
                    Solskjær inn og vips hadde deler av fansen digget Solbakken(Jim) når han hentet spillere på løpende bånd.
                    Nei der drømte jeg litt, penger har vi jo ikke!

                    La oss beholde Haglund og la oss satse videre på lokale unggutter.

                    Kommentar

                    • rælingen kanaris
                      Kaptein Reketråler
                      Myklebust Light
                      • Jul 2005
                      • 1445

                      #11
                      Sier det igjen jeg. Nei takk.
                      Lsk er ikke en sånn klubb
                      Custodes
                      I med og motgang

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2308

                        #12
                        Lykkelig som liten.
                        Spare seg til fant.
                        Uten visjoner
                        er det første som slår meg. Kanskje mange er fornøyde med å bruke dette forumet som en offentlig klagemur.
                        Da LSK kjempet i toppen var vi et nådeløst kjøpelag. Skal en kjempe i toppen er dette veien å gå, hvis ikke
                        blir vi kune en farmer-klubb for topplagene.
                        Det måtte blitt et generellt løft, med investorer som betaler gildet. Sier ikke at dette står og faller med OGS. Men
                        en lignende ledertype/skikkelse. Heller ikke noe som bør skje neste år eller året etter der, men skal LSK noensinne
                        komme seg opp av sumpa må det skje noe drastisk. Årets krafttak, vil etter all sannsynlighet ende med et mageplask
                        neste år, som for de aller fleste andre TL-klubber som følger oppe en bra sesong med en fiaskosesong. Skal LSK
                        ligge jevnt blant topp 4 må investorer mfl involveres i enda større grad enn idag. Nytter ikke drive toppklubb kun
                        på dugnadsånd.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7039

                          #13
                          Jeg fatter ikke hvor du har fått det fra at Solskjær er spesielt talentfull som trener, manager eller spillerutvikler.

                          Molde er den enkleste jobben for noen trener i Norge. Han har blitt avslørt så til de grader i Cardiff, selv etter å ha hatt omtrent frie tøyler i overgangsvinduet. Det ligger en sterk eim av korrupsjon over ham. Jim Solbakken-spillerne Berget og Eikrem, som begge er milevis unna å være gode nok på nivå 2 i England, ble kjøpt inn i vinter, og ingen av dem har spilt mer enn noen få minutter.

                          Hvis han får en ny jobb, vil det være hos en annen klubb som også faller for store ord og et falskt omdømme som "managerial talent". Hvis Solskjær skal trene LSK, må Per Berg først donere hele formuen sin til klubben.

                          Dersom det hadde vært tak i norske sportsjournalister, ville de gått forbindelsen Solskjær-Solbakken i sømmene.

                          I tillegg fremstår han som en selvelskende kødd som bare har svada å bidra med når han utfordres på taktikk, spillervalg og filosofi. Hold svindleren langt unna Åråsen.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3156

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av kunden
                            Helt hypotetisk, men la oss si Haglund flytter hjem.

                            Hvilke andre alternativer har vi. Treneren til Bærum?
                            Hvis du fikk velge(helt anonymt), ville du heller valgt han foran OGS?
                            Ja, uten et sekunds tvil.

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3499

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                              Solskjær inn og vips hadde deler av fansen digget Solbakken(Jim) når han hentet spillere på løpende bånd.
                              Nei der drømte jeg litt, penger har vi jo ikke!

                              La oss beholde Haglund og la oss satse videre på lokale unggutter.
                              Jeg hadde virkelig ikke digget verken Solbakken eller Solskjær om de hadde kommet til klubben.
                              Her snakker vi ikke bare en trener som lever 100% på sitt rykte som spiller, og en agent som ikke hadde oppnådd noe som helst i fotballen uten sin gode venn Ole Gunnar Solskjær, men to svindlere på høyt nivå som vi burde holde oss milevis unna. At ryktet til Solskjær fremdeles fremstår som positivt i Norske medier er for meg en gåte, og jeg skal garantere at alt hadde kommet til overflaten om han mot alle odds hadde havnet i LSK.

                              Jeg husker det gikk rykter om en smålig fyr når han spilte på landslaget og Man Utd i sin tid, men som alle andre trodde jeg på "gullgutten" vår den gang. I årene etter at han kom tilbake til Norge som trener har vi blitt kjent med den virkelige OGS, og det er en mann som ikke får ta på klubben vår med ildtang en gang. Da tar jeg heller i mot Kjetil Rekdal som trener med Morten Berre og Martin Andresen som assistenter.

                              I tillegg til dette snakker vi om en trener som egentlig ikke har gjort noe annet positivt i sin tid i Molde og Cardiff enn at han tok opp tråden til Uwe Rosler som allerede på høsten 2010 gjorde Molde til Norges beste fotballag uten alle spillerkjøpene.

                              Etter dette levde OGS på en utømmelig pengesekk, sine forføreriske evner mot unge spillere som har vokst opp med OGS plakat på veggen og det faktum at selv Rosenborg hadde møtt de nye tidene i Norsk fotball og måtte kvitte seg med ikke uvesentlige spillere som Anthony Annan, Kris Stadsgaard, Per Ciljan Skjelbred, Mushaga Bakenga, Vadim Demidov og Steffen Iversen. Altså seks spillere som alle utvilsomt hadde gått rett inn i 11'eren til dagens Molde mannskap.

                              Molde er der de er i dag pga andres elendighet, og OGS er i ferd med å havne akkurat der han fortjener hvis han nå får sparken.

                              OGS er en møkkamann som jeg håper vi slipper å se i Norsk fotball igjen. Ikke tror jeg han tør å ta over en klubb i Norge igjen heller med mindre han får ett lass med penger han og agent Jim kan kaste etter hele poolen hans for å få ett lag som kan vinne fotballkamper for han.

                              Han klarer sikkert å forføre seg til en toppjobb til med praten om forholdet til Alex Ferguson og sine meritter på fotballbanen før han er gjennomskuet som fullstendig udugelig, men jeg håper det blir langt utenfor Norge.

                              PS: Dette er kun ett svar på det første du skriver, selv om jeg ser at du nok heller ikke er overbegeistret for fyren.

                              edit: Jeg skulle forøvrig gledelig tatt i mot Richard Hartis og Mark Dempsey i klubben på tross av at de har jobbet tett på svindleren.
                              Her snakker vi to ekstremt kompetente trenere som skal ha mer ære for det som skjedde i Molde enn OGS selv. De ledet også de fleste treningene mens OGS satt på kontoret og flyttet penger og spilte FM for å teste den nyeste taktikken sin.
                              Hvis Magnus Haglund skulle gi beskjed til klubben om at han ikke vil fortsette, så mener jeg dette kunne vært det perfekte trenerteamet for oss. To personer som har levd i skygge av en annen på tross av at de har kommet seg dit de er pga kompetansen sin og ikke navnet sitt. Mark Dempsey var også sterkt delaktig i Tromsø når de tok medalje to år på rad som trener der før han gikk til Molde.
                              Last edited by Totti21; 18.09.2014, 07:58.

                              Kommentar

                              • Percy Nilegård
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 5146

                                #16


                                Det finnes mange kandidater i denne tråden med bedre CV fra FM enn Solskjær har.
                                "Alltid blodsprengt"!
                                Fong/Macho

                                Even Nordlien

                                Kommentar

                                • erikh
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2008
                                  • 443

                                  #17
                                  Kanskje litt OT, men siden diskusjonen rundt OGS som kandidat i stor grad dreier seg om svindelstempel...så må jeg spørre: Hva er greia med OGS og Jim Solbakken? Hvorfor er det problematisk at en trener og en agent gjør mye business sammen? Hvem går det utover og hvorfor er dette svindel?

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    #18
                                    Det er ikke noe problem i det hele tatt men folk blir grinete når Molde støøvsuger landet for tallenter, helt på lik linje med rbk på 90- 2000 tallet. (Tom Kåre Staurvik, Karl Oscar Fjørtoft, John Carew, Andre Bergdølmo, Jan Derek Sørensen, Petter Belsvik, Frode Johnsen, Dagfinn Enerly, Azar Karadas med fl. Man blir grinete selv når din egen klubb blir støvsugd.

                                    Dette er helt normalt, at klubber har egne agenter de arbeider bedre med enn anrde. Se United og Real Madrid har jobbet tett med Jorge Mendes som har Ronaldo, Angel Di Maria, Falcao, Nani, Chicharito med fler i stallen.

                                    Hadde LSK vært i samme situasjon og hatt Solskjær/Solbakken linken så hadde vi ledd av alle kritikerne. Men når vi sitter i dagens situasjon er det tross alt viktig og hetse og hate alle. Bedre å bli hatet så la oss heve oss over slikt piss. Molde er en plastikk klubb, plastikk arena og uten supportere. KFL sang ut Molde i 100 minutter i forrige oppgjør tross nederlang!

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                                      Dette er helt normalt, at klubber har egne agenter de arbeider bedre med enn anrde. Se United og Real Madrid har jobbet tett med Jorge Mendes som har Ronaldo, Angel Di Maria, Falcao, Nani, Chicharito med fler i stallen.

                                      Hadde LSK vært i samme situasjon og hatt Solskjær/Solbakken linken så hadde vi ledd av alle kritikerne. Men når vi sitter i dagens situasjon er det tross alt viktig og hetse og hate alle.
                                      Det er en vesentlig forskjell på Jim Solbakken og OGS kontra Jorge Mendes som du nevner. Nemlig det faktum at en kompis kjøper spillere av en annen kompis der det innebærer store penger i lomma på den ene parten. At flere av overgangene til spesielt Cardiff har involvert spillere som er langt unna nivået som kreves vekker minner om 90-tallet i PL der slike overganger florerte før reglene ble strammet inn. OGS har også hatt eierskap i firmaet til kjeltringen tidligere, men de prosentene måtte han selge for å kunne få lov til være trener/manager.

                                      At Molde har ett spesielt forhold til Jim Solbakken eller at LSK har gjort gode kjøp via Atta Aneke er helt legalt, og naturlig. Problemet med Jim Solbakken er at han ved flere anledninger har representert kjøpende klubb samtidig som har fungerer som forhandler og rådgiver for spilleren. Når OGS ringer å sier at han ønsker Fredrik Gulbrandsen til Molde til kompisen sin, agenten sin, agenten til klubben og agenten til spilleren, så skjønner man at dette ikke kan få noen annen utvei.
                                      Når man legger dette på at de fleste overgangene som involverer hans spillere med en overgangssum er til kompisen Ole Gunnar Solskjær, så er det klart man blir skeptisk.

                                      OGS er en kjeltring, og selv om ingen har klart å ta han for noe enda, så er han like troverdig som Lance Armstrong i sin tid. Nå bare drømmer jeg om den dagen korthuset hans faller sammen.
                                      Last edited by Totti21; 18.09.2014, 13:14.

                                      Kommentar

                                      • Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av erikh
                                        Kanskje litt OT, men siden diskusjonen rundt OGS som kandidat i stor grad dreier seg om svindelstempel...så må jeg spørre: Hva er greia med OGS og Jim Solbakken? Hvorfor er det problematisk at en trener og en agent gjør mye business sammen? Hvem går det utover og hvorfor er dette svindel?
                                        Det største problemet er at Jim Solbakken i mange tilfeller sitter på begge sider av bordet. Det vil si at han både representerer Solskjær, men også mange av landets spillere i andre klubber. Fredrik Gulbrandsen er et godt eksempel, og det er problematisk at en agent har et så sterkt forhold til en klubb som han har hatt til Molde, samtidig som han setter griller i hodene på andre spillere han representerer. Det sier seg selv at det er gunstig for Solbakken å overtale spillere til å gå til Molde når han selv har en egen økonomisk vinning.
                                        Lauken er vår venn!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎