Ole Gunnar Solskjær

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3175

    #41
    Kjenner stort ubehag ved å se navnet ole gunnar solskjær i en tråd som heter "Forslag til nye spillere". Kan noen vennligst flytte den langt vekk herfra?

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #42
      Opprinnelig skrevet av G-Man
      Kjenner stort ubehag ved å se navnet ole gunnar solskjær i en tråd som heter "Forslag til nye spillere". Kan noen vennligst flytte den langt vekk herfra?
      Enig. Flyttet.

      Kommentar

      • OptimistFugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2008
        • 462

        #43
        I følge Josimar og Viking er ikke Sleipe-Jim bare sleip. Han er også en løgnaktig svindler. Interessant lesing:

        Selvgod er han også. Mener Østenstad er bitter fordi han ikke fikk kjøpe nok spillere av Sleipe-Jim.

        Anbjørn Ekeland på twitter: "Ser at Jim Solbakken sier at Egil Østenstad ble sparket i Viking.for noe forbannet løgn.stemmer overhode ikke.jeg satt i styret da."

        Herlige Josimar!
        #SvindelenAvslørt #SiFarvelTilAgentlisensen

        Kommentar

        • Marit
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2010
          • 885

          #44


          Jeg er så ekstremt lite overrasket.
          Andas in och andas ut
          Orkar jag så orkar du

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3972

            #45
            Solbakkens omdømme er skadet

            "Det hjelper lite om du selv mener du har din integritet i orden, hvis omverdenen ikke tror på deg. For fotballagent Jim Solbakken fører det trolig til rettssak."

            "Bladet (Josimar) har fått tilgang til en del dokumenter, og de har snakket med kritikere, som de mener setter agentens jobb i et dårlig lys. Og det gjør det."

            "For en dom på Jim Solbakken for urent trav, vil også hefte ved Ole Gunnar Solskjær. Uansett."

            ULLEVAAL STADION (VG) Det hjelper lite om du selv mener du har din integritet i orden, hvis omverdenen ikke tror på deg. For fotballagent Jim Solbakken fører det trolig til rettssak.
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • Serbern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 5496

              #46


              Morgenbladet, med blant annet om hvorfor pressen ikke er mer på denne saken om Jimmyboy

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #47
                Opprinnelig skrevet av Serbern
                http://morgenbladet.no/samfunn/2014/...t#.VGXPtTSG9qP

                Morgenbladet, med blant annet om hvorfor pressen ikke er mer på denne saken om Jimmyboy
                Tipper det blir litt mer pes for han fremover nå!

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  #48
                  Takk for at vi har Josimar som ikke gir seg i denne saken og skriver litt om VG sin håndtering av saken.

                  Lenke til hele artikkelen finner du her


                  Forrige utgave av Josimar inneholdt blant annet en stor artikkel om Jim Solbakkens agentvirksomhet. I snart tre uker har Jim Solbakken i flere medier gjentatt at han skal saksøke Josimar, men han har fremdeles til gode å påpeke en eneste feil i vår artikkel. Vi er lite bekymret for Solbakkens søksmål, det er mer bekymringsverdig hvordan VG opererer i denne saken.


                  I stedet for å gå opp sporene i Josimars artikkel, i stedet for å finne egne kilder som kan bekrefte eller avkrefte det som kommer fram i vår artikkel, får Jim Solbakken snakke fritt i VG. I stedet for kritiske spørsmål opptrer VG som tåkelegger og mikrofonstativ for Norges mest kjente fotballagent.

                  Kommentar

                  • Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

                    #49

                    Kommentar

                    • BroganTrundler
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2014
                      • 665

                      #50
                      Solbakken og Flågan er norges svar på Putin og Medvedev!

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9412

                        #51
                        Parr trodde Solbakken var hans agent. Plutselig representerte han i stedet motparten




                        (finner dog ikke vg-artikkelen som skal fortelle dette men. knut.anm)

                        (edit: vg-artikkelen ligger i posten til marit under. publisert etter... nettavisen sin)
                        Last edited by knut; 21.11.2014, 11:37. Begrunnelse: edit

                        Kommentar

                        • Marit
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2010
                          • 885

                          #52
                          Samarbeidet med agent Jim Solbakken endte i et bittert brudd. Nå går fotballspeideren Jon Thorstensen (56) til angrep på det han oppfatter som tvilsom forretningsmoral hos agenten han hadde en treårig avtale med.


                          I cirka ett år skal Jonathan Parr ha trodd at han hadde en skriftlig agentavtale med Jim Solbakken. Overraskelsen var stor da Solbakken angivelig fortalte at avtalen ikke var gyldig.


                          Herregud som jeg koser meg.
                          Andas in och andas ut
                          Orkar jag så orkar du

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av knut
                            Parr trodde Solbakken var hans agent. Plutselig representerte han i stedet motparten




                            (finner dog ikke vg-artikkelen som skal fortelle dette men. knut.anm)
                            Her er den:
                            I cirka ett år skal Jonathan Parr ha trodd at han hadde en skriftlig agentavtale med Jim Solbakken. Overraskelsen var stor da Solbakken angivelig fortalte at avtalen ikke var gyldig.


                            For en fyr!

                            Han representerte bare Palace men:

                            "Jeg husker en meget fornøyd pappa og spiller som var ekstremt fornøyd med jobben jeg gjorde, og igjen i henhold til gjeldende regelverk i England. Husker også at Jonathan var superhappy for ikke å måtte betale noe agenthonorar"

                            Herlig hvordan han snakker om jobben han gjorde for Parr i samme kommentar som han nekter å ha jobba for Parr...

                            Kommentar

                            • jerven
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2007
                              • 272

                              #54
                              Denne saken har blitt veldig gjennomsiktig etterhvert som flere vitner står fra. Jim bekrefter jo etterhvert de fleste historiene også men mener alt er innenfor loven.

                              Jim skriver representasjonsavtaler med en masse spillere, og plasserer de i en perm på kontoret. Han sender de ikke videre til nasjonale forbund som NFF og FA.

                              Spilleren er bundet opp og kan ikke gå til andre agenter, ettersom Jim når som helst kan videresende kontrakten til NFF og få den stemplet. Flere av spillerne vet heller ikke at kontrakten må sendes til NFF til stempling eller er ikke klar over at den ikke er stemplet.

                              Jim kan når som helst skifte side i forhandlingene ettersom juristene som behandler overgangene i FA og NFF kun forholder seg til innsendt dokumentasjon, der det ikke finnes noen koblinger mellom spillere og agent.

                              Agentregelverket er klart på at dette ikke er lov, men så lenge ingen sladrer til NFF, FA eller andre involverte forbund blir det ikke oppdaget. Nå som flere har sladret, må han håpe på at forbundene setter på seg øreklokker og bind for øya og later som de ikke ser ulovlighetene. Jims taktikk nå går ut på å overbevise forbundene om at alt er i orden slik at de ikke skal starte granskning av han.
                              Last edited by jerven; 21.11.2014, 11:28.

                              Kommentar

                              • Rune
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2008
                                • 1229

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av jerven
                                Denne saken har blitt veldig gjennomsiktig etterhvert som flere vitner står fra. Jim bekrefter jo etterhvert de fleste historiene også men mener alt er innenfor loven.

                                Jim skriver representasjonsavtaler med en masse spillere, og plasserer de i en perm på kontoret. Han sender de ikke videre til nasjonale forbund som NFF og FA.

                                Spilleren er bundet opp og kan ikke gå til andre agenter, ettersom Jim når som helst kan videresende kontrakten til NFF og få den stemplet. Flere av spillerne vet heller ikke at kontrakten må sendes til NFF til stempling eller ikke klar over at den ikke er stemplet.

                                Jim kan når som helst skifte side i forhandlingene ettersom juristene som behandler overgangene i FA og NFF kun forholder seg til innsendt dokumentasjon, der det ikke finnes noen koblinger mellom spillere og agent.

                                Agentregelverket er klart på at dette ikke er lov, men så lenge ingen sladrer til NFF, FA eller andre involverte forbund blir det ikke oppdaget. Nå som flere har sladret, må han håpe på at forbundene setter på seg øreklokker og bind for øya og later som de ser ulovlighetene. Jims taktikk nå går ut på å overbevise forbundene om at alt er i orden slik at de ikke skal starte granskning av han.
                                Jokeren her er vel at jim "representerer" hele det norske landslaget. Tviler på at NFF har noen interesse av å granske jim, ettersom konsekvensen kan være at ingen av spillerne hans dukker opp på neste landslagssamling.
                                "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  #56
                                  Nff dere bør se på denne saken men det er vell en grunn til at dem ikke tørr det....

                                  Kommentar

                                  • jerven
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2007
                                    • 272

                                    #57
                                    Jeg tror også det er en grunn til at NFF har latt dette passere i så lang tid. Jeg tror vi enten må håpe på at FA tar saken eller at mediapresset blir så stort at NFF må ta det.

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9412

                                      #58

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Rune
                                        Jokeren her er vel at jim "representerer" hele det norske landslaget. Tviler på at NFF har noen interesse av å granske jim, ettersom konsekvensen kan være at ingen av spillerne hans dukker opp på neste landslagssamling.
                                        Tror du undervurderer landslagsspillerne her. De kommer ikke til å droppe å møte til landslagssamling selv om agenten dems granskes.

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9412

                                          #60


                                          Denne mannen har fått ufortjent mye pes i media i det siste. På tide at folk får opp øynene og ser den jobben han gjør for norsk fotball. For meg personlig har han vært uerstattelig som både agent og kompis, og karrieren min hadde aldri vært den samme uten ham. Mer ærlig og redelig agent finnes ikke. Bryr seg kun om spillernes beste. Stå på Jim! #best#agent#ever


                                          Yiiihaaaa!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎