Ole Gunnar Solskjær

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ulfpulf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2506

    #21
    Opprinnelig skrevet av Totti21
    I tillegg til dette snakker vi om en trener som egentlig ikke har gjort noe annet positivt i sin tid i Molde og Cardiff enn at han tok opp tråden til Uwe Rosler som allerede på høsten 2010 gjorde Molde til Norges beste fotballag uten alle spillerkjøpene.
    Jeg skal ikke ødelegge hetsen mot Solskjær, men siden du nevner Uwe Rösler må jeg fortelle at jeg akkurat har lest boka hans, og han synes Solskjær er en grepa kar som sørget for at Rösler fikk jobben i Brentford uten at han tjente noe på det selv.
    Uwe var på jakt etter en managerjobb i England, og hadde søkt i flere klubber uten å høre noe fra dem, før han ble innkalt til intervju i Brentford. Han fikk jobben, og fikk etter hvert vite at det var fordi Solskjær hadde anbefalt ham:

    I boka sier han at det ikke var noe Solskjær hadde trengt å gjøre, og at de egentlig ikke kjente hverandre så godt, så Rösler er evig takknemlig.

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      #22
      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
      Jeg skal ikke ødelegge hetsen mot Solskjær, men siden du nevner Uwe Rösler må jeg fortelle at jeg akkurat har lest boka hans, og han synes Solskjær er en grepa kar som sørget for at Rösler fikk jobben i Brentford uten at han tjente noe på det selv.
      Uwe var på jakt etter en managerjobb i England, og hadde søkt i flere klubber uten å høre noe fra dem, før han ble innkalt til intervju i Brentford. Han fikk jobben, og fikk etter hvert vite at det var fordi Solskjær hadde anbefalt ham:

      I boka sier han at det ikke var noe Solskjær hadde trengt å gjøre, og at de egentlig ikke kjente hverandre så godt, så Rösler er evig takknemlig.
      Jeg kjenner mange rasshøl som en eller annen gang har gjort noe allright i løpet av livet, men det endrer ikke det faktum at de er rasshøl..
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • jerven
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2007
        • 272

        #23
        Det har vært noen negative avisartikler om Solbakken/Solskjær koblingen. Alle har vel blitt feid under teppet og glemt ganske raskt.

        Sogndal-leder reagerte på Solbakkens Molde-relasjon

        http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=article&articleId=4085521

        Fotballekspert kritisk til Solskjær-kjøp

        http://www.vg.no/sport/fotball/premier-league/fotballekspert-kritisk-til-solskjaer-kjoep/a/10142223/

        Ole Gunnar Solskjærs koblinger til Jim Solbakken får krass kritikk.

        http://www.dagbladet.no/2014/01/07/sport/fotball/premier_league/cardiff/ole_gunnar_solskjer/31164685/

        Hard kritikk mot Solskjær-akademi

        http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/-124722_1.snd

        Kaller Solskjær «uredelig»

        http://www.nettavisen.no/sport/2295628.html

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2541

          #24
          En ting skal han ha: under han, fremsto spillerne i MFK mer sympatiske. Solskjær selv klaget med stoppeklokka osv, men spillerne fremsto mer redelige. Du så aldri spillere holde på som Daniel Berg Heslig på Åråsen i vår. Du så ikke spillere holde på som Moi gjorde i søndagens kamp. Det var mer disiplin og fair. Skullerud virker åpenbart til å stå for det motsatte der.
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3177

            #25
            En diskusjon om hvem som er det største rasshølet av Solskjær og Skullerud blir vedlig akademisk for meg. De er usedvanlig usympatiske begge to.

            Kommentar

            • Ted Nugent
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 851

              #26

              Kommentar

              • BroganTrundler
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2014
                • 665

                #27
                I lys av den artikkelen må jeg bare dra opp dette gullkornet fra Jimmern sjøl:


                Blant de beste sitatene her finner vi:
                "Jim Solbakken mener useriøse aktører i egen bransje er direkte ødeleggende for norsk fotball."
                og
                "
                Dersom disse får fortsette å dure på uten å følge lover og regler, vil det bli vanskelig for dem som driver seriøst å tilføre kapital til norsk fotball i framtiden"

                ​Hypocrisy thy name is Jim!

                Kommentar

                • BroganTrundler
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2014
                  • 665

                  #28
                  I en 17 sider lang artikkel i fotballbladet Josimar stilles det spørsmål ved fotballagent Jim Solbakkens rolle i flere høyprofilerte overganger de siste årene.

                  Kommentar

                  • HolterKanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 1603

                    #29
                    Jeg har nettop lest gjennom artikkelen i josimar, og må si den er utrolig nøyaktig og detaljert, i tillegg til å være meget hårreisende. Alle mistanker vi har hatt i forhold til Solbakkens dobbelt- og trippelroller i en haug av overganger er svært berettiget og i flere tilfeller sterkt underdrevet. Det er MYE verre enn det har sett ut, og bare det faktum at han nå vurderer et søksmål er et klart signal om at Josimar her pirker borti noe følsomt. Etter artikkelen gjengir Josimar et telefonintervju med Solbakken som mildt sagt kan kategoriseres som et defensivt motangrep fra Solbakkens side. Rett og slett en mann som har blitt fersket med kuken langt inn i nabokona...

                    Det som provoserer (men ikke sjokkerer) meg mest er NFF's rolle i denna saken. De later til å ha vært med på å dekke over dobbeltrollene, ved blant annet å ignorere mangelen på representasjonsavtaler mellom Solbakken og spillerne.
                    ***Større baller enn vett***

                    Kommentar

                    • BroganTrundler
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2014
                      • 665

                      #30
                      Dette er så klart fordi NFF også får sin bit av kaka. Kulturen I norsk toppfotball er pil råtten, noe som vi ser på avsløringer om kampfiksing og ting som dette med Solbakken og Stengel-saken. Håper snøballen virkelig begynner å rulle og at folk høyere opp også må svare for seg.

                      Kommentar

                      • HolterKanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 1603

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av BroganTrundler
                        Dette er så klart fordi NFF også får sin bit av kaka. Kulturen I norsk toppfotball er pil råtten, noe som vi ser på avsløringer om kampfiksing og ting som dette med Solbakken og Stengel-saken. Håper snøballen virkelig begynner å rulle og at folk høyere opp også må svare for seg.
                        Faren er jo at de involverte er såpass mektige at de nærmest er urørlige. For at dette skal kunne slås ned på, må folk flest engasjere seg og stille seg bak et krav om at denne typen aktiviteter ikke kan forekomme.
                        ***Større baller enn vett***

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3974

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                          Det som provoserer (men ikke sjokkerer) meg mest er NFF's rolle i denna saken. De later til å ha vært med på å dekke over dobbeltrollene, ved blant annet å ignorere mangelen på representasjonsavtaler mellom Solbakken og spillerne.
                          Mafia.
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • Oddis
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 2744

                            #33
                            Ikke overraskende at nettopp Josimar får frem denne artikkelen om akkurat Solbakken.. Etter å ha vært abonnent i et par år virker bladet å være gjennomført profesjonelt, så de smeller ikke sammen noe sånt for å få oppmerksomhet som Solbakken sier. Gammalt argument forresten.

                            Det Josimar skriver er ikke piss. Trolig er alt som står i artikkelen helt riktig. Har ikke fått lest den ennå, men gleder meg skikkelig!
                            Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                            Kommentar

                            • Emil
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 306

                              #34
                              For de som ikke har lest, kan det være verdt å nevne at vi også er nevnt i saken, da Atta Aneke forhandlet for Ujah, og Solbakken på vegne av LSK i forhandlingene med Mainz.

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2541

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Emil
                                For de som ikke har lest, kan det være verdt å nevne at vi også er nevnt i saken, da Atta Aneke forhandlet for Ujah, og Solbakken på vegne av LSK i forhandlingene med Mainz.
                                Verdt å nevne i den forbindelse, er vel av FCK ville betale mer enn Mainz. Solbakken hadde en spiller til han skulle selge og det var Diouf i MFK. Han var nr 2 på lista til FCK. Så for å klemme mest mulig ut av kaka, gikk Ujah til Mainz og Diouf til FCK. LSK tapte penger på det.

                                Det er hva jeg har hørt. Kommer ikke fra en munn i LSK.
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • Fridtjof
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2005
                                  • 2120

                                  #36
                                  Uten at jeg egentlig har noen interesse av å helle bensin på fittebålet, så stemmer det Børge forteller med hva jeg har hørt.

                                  Har ikke abonnement på Josimar, men må få lest dette her. OJ Simpson ble aldri dømt, uten at det nødvendigvis betyr at han var uskyldig.
                                  Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Børge
                                    Verdt å nevne i den forbindelse, er vel av FCK ville betale mer enn Mainz. Solbakken hadde en spiller til han skulle selge og det var Diouf i MFK. Han var nr 2 på lista til FCK. Så for å klemme mest mulig ut av kaka, gikk Ujah til Mainz og Diouf til FCK. LSK tapte penger på det.

                                    Det er hva jeg har hørt. Kommer ikke fra en munn i LSK.
                                    Kom dette frem i Josimar?

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2541

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                                      Kom dette frem i Josimar?
                                      Det vet jeg ikke. Har ikke abonnement på Josimar, men satser på at jeg kan kjøpe det over disk.

                                      Flott at andre har fått med seg det samme.
                                      Last edited by Børge; 30.10.2014, 16:06.
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • Gigi
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Sep 2009
                                        • 110

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                                        Kom dette frem i Josimar?
                                        Den overgangen blir bare nevnt i forbifarten, som en parallell til en Lindegaard-overgangen hvor Solbakken representerte kjøpende klubb (men likevel skrøt av hvor høyt han hadde klart å presse prisen), mens den "uformelle samarbeidspartneren" til Solbakken, Aneke, representerte selgende klubb. I Ujah-overgangen var altså Solbakken Lillestrøms representant, mens Aneke var Ujahs agent, hvis det i det hele tatt er mulig å tilskrive noen aktører så entydige roller i det sammenblandende mølet av en affære som er Solbakken og venners forretningsvirksomhet.

                                        NFF hevder utad at de ennå ikke ser bjelken som klør så voldsomt i øyet deres, noe som godt kan ha å gjøre med at de har (hatt) en finger med i Solbakkens agentspill (les saken i Josimar).

                                        Kommentar

                                        • OptimistFugl
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2008
                                          • 462

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Emil
                                          For de som ikke har lest, kan det være verdt å nevne at vi også er nevnt i saken, da Atta Aneke forhandlet for Ujah, og Solbakken på vegne av LSK i forhandlingene med Mainz.
                                          Er nesten uhørt at vi brukte Sleipe-Jim som vår rep. Regner med at det ikke skjer igjen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎