Den GIGANTISKE Man Utd tråden :D

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • egil
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1119

    Stille som i graven..... Kanskje det ikke er så mange LSK tilhengere som holder med United lenger?? For bare et par år siden var det jo liv og røre her med nesten daglige innlegg under sesongen.
    KFL - medlem nr 23

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      Etter 10 serierunder i fjor hadde Man Utd 17 poeng under idioten David Moyes, mens nå etter at man har brukt 2 milliarder på spillerkjøp siste 6 måneder og ansatt ny manager har man 13 poeng etter like mange serierunder.

      Hva mener dere United supportere om det? Er tilliten til LvG allikevel mye større enn den var til David Moyes på samme tidspunkt? Hvor lang tid har han på seg til å snu dette før fansen snur seg mot han?

      Kommentar

      • tilt
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2007
        • 813

        Tror nok de fleste har mer tålmodighet med LvG. Dette skyldes nok at vi til tider har sett bra angrepspill og bedre team spirit i laget, selv om poengfangsten har vært skral. Dessuten er det vesentlig mer pondus og autoritet over van Gaal, enn det Moyes hadde. Han virker mer reflektert i intervjusonen og takler media bra foreløpig. Regner også med det kommer inn forsvarspillere og kanskje en midtbanemotor til i nyttårsvinduet. De nye signeringene ser jo også vesentlig bedre ut enn de vi fikk inn under Moyes. At vi klarte å hente Di Maria f.eks er jo helt sykt. PL beste spiller etter min mening. Men ting tar jo tid med nye managere, og Van Gaal har visstnok for vane å være en slow starter. Men han er jo avhengig av resultater som alle andre. At vi bare har ligaen og Fa cupen å spille for tror jeg også vil gi utslag utover i sesongen når lagene rundt oss skal spille CL og får tette turer til østeuropa. Tipper vi havner på 5-6 plass, uten at det er noe å juble for da.

        Men PL er veldig åpen i år synes jeg. Ihvertfall bak City & Chelsea(og til nød Arsenal) så er det ingen av de andre "topplagene" (Les LFC, Tottenham, Everton) som utpreger seg. Southampton er vel det laget som kan blande seg av outsiderne vil jeg si.

        Tipper han har til februar mars og få skuta på rett kjøl før folk surner.
        livet er en gamp for de som ikke kan si k
        https://twitter.com/#!/KjetiI

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          Opprinnelig skrevet av tilt
          Tror nok de fleste har mer tålmodighet med LvG. Dette skyldes nok at vi til tider har sett bra angrepspill og bedre team spirit i laget, selv om poengfangsten har vært skral. Dessuten er det vesentlig mer pondus og autoritet over van Gaal, enn det Moyes hadde. Han virker mer reflektert i intervjusonen og takler media bra foreløpig. Regner også med det kommer inn forsvarspillere og kanskje en midtbanemotor til i nyttårsvinduet. De nye signeringene ser jo også vesentlig bedre ut enn de vi fikk inn under Moyes. At vi klarte å hente Di Maria f.eks er jo helt sykt. PL beste spiller etter min mening. Men ting tar jo tid med nye managere, og Van Gaal har visstnok for vane å være en slow starter. Men han er jo avhengig av resultater som alle andre. At vi bare har ligaen og Fa cupen å spille for tror jeg også vil gi utslag utover i sesongen når lagene rundt oss skal spille CL og får tette turer til østeuropa. Tipper vi havner på 5-6 plass, uten at det er noe å juble for da.

          Men PL er veldig åpen i år synes jeg. Ihvertfall bak City & Chelsea(og til nød Arsenal) så er det ingen av de andre "topplagene" (Les LFC, Tottenham, Everton) som utpreger seg. Southampton er vel det laget som kan blande seg av outsiderne vil jeg si.

          Tipper han har til februar mars og få skuta på rett kjøl før folk surner.
          Ja, det virker som om du har rett i det.
          Var jo forskjellen på Roy Hodgson og Brendan Rodgers sin start i Liverpool også. Begge sleit jo med dårlige resultater det første halvåret. Der RH var til tider klønete i media og snakket om at alle kamper var kjempevanskelige og hadde en forsiktig inngang til kampene sine uten å få resultater, så var Brendan Rodgers offensiv i uttalelsene sine og hadde en fotball og utvikling i laget som gjorde at man fikk tro på det på sikt. Da er det enklere for en supporter å takle dårlige resultater.

          Jeg tror United kommer sterkere tilbake ganske snart, og i toppkampene mot Chelsea og Man City har de jo i alle fall vist at de har toppnivået inne på tross av kun ett fattig poeng. Utfordringen nå blir jo å ta med seg den samme innstillingen til kampene mot lagene nedover på tabellen, fordi da vil de klatre raskt opp i 4.plass sjiktet.

          Jeg regner med at dere United supportere er like fornøyde med at ligaen utenom Chelsea & til dels City er så åpen? Det betyr jo at en dårlig start egentlig ikke nødvendigvis blir så avgjørende til slutt hvis man klarer å få sving på laget etter hvert.

          Di Maria er en utrolig bra spiller, som ikke overraskende tok PL med storm. Var etter manges mening den viktigste spilleren i avslutningen på sesongen til Real Madrid i fjor, og kanskje den som leverte jevnest totalt sett i løpet av hele sesongen etter at han ble satset på som indreløper. Det sier ikke lite når man vet hva slags offensive spillere de har i spesielt Ronaldo og Bale.

          Kommentar

          • Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

            Under LVG så ser man i hvert fall tendenser til eget spill. Under Moyes handlet det kun om å få ballen ut på siden og slå innlegg. Tross skader på Rojo, Rafael, Evans, Smalling, Jones, så klarte City og Chelsea å kun hamre i 2 mål mot oss. Vi spilte med Carrick og Valencia i bakre 4`er og ikke minst Paddy(18 år?) bak.

            Spørsmålet er, tar man bort disse skadene fra andre topplag - hvordan hadde de prestert?
            Legger da også til suspensjon på Rooney og skaden til Falcao.

            Får vi tilbake noen fra skader bakover på banen så ser det straks lysere ut. Føler meg rimelig sikker på en topp 4 plassering denne sesongen da alle taper mot alle(med unntak av Chelsea). Laget vil bare bli bedre og bedre.

            Kommentar

            • Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

              Hater landslagpauser.
              DDG skadet med forstuet finger(ikke veldig alvorlig tror jeg), Blind ute i 4-6 uker. Ikke nok med det så ble Carrick skadet på landstrening. Altså en mindre god uke for United.

              Kommentar

              • Serbern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 5496

                David De Gea, for en mann, for en keeper!

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  Opprinnelig skrevet av Serbern
                  David De Gea, for en mann, for en keeper!
                  Hva slags mann han er vet jeg lite om, men at han har utviklet seg til å bli en fantastisk keeper er det ingen tvil om.
                  Har vel sjelden sett en keeper som har hatt større betydning for poengfangsten til et lag enn det han har hatt de siste kampene. Har vært helt matchavgjørende i flere av de i kamper United vel har prestert langt unna potensialet sitt.

                  Kommentar

                  • Seb.R
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 4159

                    Opprinnelig skrevet av Serbern
                    David De Gea, for en mann, for en keeper!
                    Helt vanvittig. Holder han nivået helt inn til sesongslutt, så blir han fort første keeper som vinner "Player of the season" siden en viss danske i 95/96-sesongen.
                    www.sebastianramsland.com
                    www.twitter.com/sebramsland

                    Kommentar

                    • El Caco
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2009
                      • 2286

                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                      Har vel sjelden sett en keeper som har hatt større betydning for poengfangsten
                      Lenge siden Sterling har hatt større betydning for poengfangsten også.
                      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        Opprinnelig skrevet av El Caco
                        Lenge siden Sterling har hatt større betydning for poengfangsten også.
                        Hadde mange svake avslutninger i går også ja, men spilte vel ellers en ganske så god kamp og var en trussel for forsvaret til United hele tiden. Nå har jeg ikke sett alt av United sine hjemmekamper i år, men det har vel hørt med til sjeldenhetene at de får så mange store sjanser i mot på Old Trafford?
                        David de Gea skal allikevel ha de meste av æren synes jeg, og den siste og største sjansen til Sterling bærer preg av respekt for keeperen som skaper usikkerhet og gjør han alt for ubesluttsom. Plassering og evnen til å gjøre seg stor er nok viktige årsaker til den gode keeperformen i tillegg til at han naturligvis er proppet med selvtillit etter flere umulige kamper den siste tiden.
                        Tror vel Balotelli også har fått sin del med respekt for de Gea etter tre gigantiske muligheter som de Gea er sist på i tillegg til et par andre gode forsøk som han ikke setter.

                        Som Liverpool supporter var dette faktisk en stor opptur spillemessig, da man i det minste lignet litt på det laget man så i fjor ift spillestil. Kvaliteten er derimot en del svakere, og selv om de Gea var god, så kan man jo spekulere i om Sturridge og Suarez hadde gitt han like gode arbeidsvilkår med tilsvarende målsjanser som Sterling, Balotelli og Henderson hadde i går.
                        I tillegg er det også vanskelig å sette Liverpool sin prestasjon helt opp mot hva de har gjort tidligere i år, da United også mot spesielt Soton og Arsenal har sluppet til mange målsjanser i mot. Det samme egentlig mot Stoke så fort de la presset høyere i banen mot slutten av den kampen.

                        Det er i alle fall ingen tvil om at de har kommet inn i en positiv flyt ift effektiviteten som er Premier Leagues beste og en keeper som tar veldig mange avslutninger som andre keepere slipper inn. Den kombinasjonen har kanskje overskygget at United også er langt unna det nivået man kanskje forventer av de spillemessig.

                        Kommentar

                        • El Caco
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2009
                          • 2286

                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                          Hadde mange svake avslutninger i går også ja, men spilte vel ellers en ganske så god kamp og var en trussel for forsvaret til United hele tiden. Nå har jeg ikke sett alt av United sine hjemmekamper i år, men det har vel hørt med til sjeldenhetene at de får så mange store sjanser i mot på Old Trafford?
                          David de Gea skal allikevel ha de meste av æren synes jeg, og den siste og største sjansen til Sterling bærer preg av respekt for keeperen som skaper usikkerhet og gjør han alt for ubesluttsom. Plassering og evnen til å gjøre seg stor er nok viktige årsaker til den gode keeperformen i tillegg til at han naturligvis er proppet med selvtillit etter flere umulige kamper den siste tiden.
                          Tror vel Balotelli også har fått sin del med respekt for de Gea etter tre gigantiske muligheter som de Gea er sist på i tillegg til et par andre gode forsøk som han ikke setter.

                          Som Liverpool supporter var dette faktisk en stor opptur spillemessig, da man i det minste lignet litt på det laget man så i fjor ift spillestil. Kvaliteten er derimot en del svakere, og selv om de Gea var god, så kan man jo spekulere i om Sturridge og Suarez hadde gitt han like gode arbeidsvilkår med tilsvarende målsjanser som Sterling, Balotelli og Henderson hadde i går.
                          I tillegg er det også vanskelig å sette Liverpool sin prestasjon helt opp mot hva de har gjort tidligere i år, da United også mot spesielt Soton og Arsenal har sluppet til mange målsjanser i mot. Det samme egentlig mot Stoke så fort de la presset høyere i banen mot slutten av den kampen.

                          Det er i alle fall ingen tvil om at de har kommet inn i en positiv flyt ift effektiviteten som er Premier Leagues beste og en keeper som tar veldig mange avslutninger som andre keepere slipper inn. Den kombinasjonen har kanskje overskygget at United også er langt unna det nivået man kanskje forventer av de spillemessig.
                          Er jo liten tvil om at BR må fortsette uten Balotelli/Lambert på topp. Ble bekymret før matchen da jeg så lagoppstillingen til Liverpool. Jeg kan ikke fatte at han har gått vekk fra måten de angrep på ifjor som laget bøttevis med mål. Jeg forstår at Suarez ble solgt og Sturridge er skadet, men jeg fatter ikke at han henter både Lambert og Balotelli - og ikke noen som ligner på Suarez i tillegg. Er ikke bare Suarez og Sturridge som passer denne fotballen best, det er alle andre på laget også.
                          Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            Herlig og deilig seier. Jeg driter i om Sterling er svak foran vår keeper. 3-0 er et godt resultat.
                            Liverpool savner vel egentlig bare Sturridge med skade, mens United spiller uten Shaw, Rafael, Rojo, Angel Di Maria og Falcao blant annet. I tillegg så spiller vi med 2 stoppere som har vært ute i 2 måneder hver. Mange nevner at pool sløste(noe de gjorde) men jeg husker også da Rooney litt skjevt sløste en god sjanse, det samme med Persie fra 5 meter skyter rett utenfor.

                            Rodgers mener Sterling er Prem L beste spiller setter han selv i en duste bås uten like... Trodde ikke det brant såpass mye under føttene hans.

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9412

                              Sterling er Liverpools beste spiller om ikke anna. Hadde han vært seriøs på privaten, så hadde han muligens eid PL. Dessuten kunne han vel ha spasert inn i start11'ern til Utd sist

                              Kommentar

                              • Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

                                Jeg ser ingen kjempe grunner til at Sterling hadde spasert inn på United.
                                Med Rooney, Persie, Falcao, Mata, Di Maria, Herrera, Januzaj og Wilson som alle kjemper om de 5 plassene lengst frem.

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  En sjelden visitt i denne tråden. De Gea er enorm om dagen. Deilig at han starta mot oss! FYYYYYY. Men han har et vanvittig potensiale.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9412

                                    Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                                    Jeg ser ingen kjempe grunner til at Sterling hadde spasert inn på United.
                                    Med Rooney, Persie, Falcao, Mata, Di Maria, Herrera, Januzaj og Wilson som alle kjemper om de 5 plassene lengst frem.
                                    Start11 sist. Over Wilson :-p

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9412

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3175

                                        Har sunket så lavt at kapteinen må filme seg til straffe for at de skal klare å slå lille Preston. Imponerende...

                                        Kommentar

                                        • magnuslt
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Oct 2011
                                          • 213

                                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                                          Har sunket så lavt at kapteinen må filme seg til straffe for at de skal klare å slå lille Preston. Imponerende...
                                          Nydelig straffe - imponerende!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎