Den GIGANTISKE Man Utd tråden :D

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
    Ang penger... Hvem har rett?
    Enkelte useriøse medier sier United betaler Falcao 345 i uka, mens de mer troverdige sier 196. Rimelig stor forskjell. Det samme gjalt Di Maria som først enkelte hevdet kostet United over 70 mill pund, nå sies det 59,7 mill.
    Han hadde vel rundt £350.000,- i uka i Monaco, der det i tillegg er ekstreme skattefordeler som gjør at lønna er mer imponerende enn det den allerede er. United betaler nok ikke hele denne, da Monaco har vært ganske desperate etter å kvitte seg med denne lønnsposten ved å tilby Falcao til absolutt alt av klubber i sommer uten å få napp før i siste minutt av overgangsvinduet. En del av lønna av det er vel også bakt inn i de £6 mill de måtte betale upfront for selve låneavtalen.

    Troverdige kilder er det jo mange av, men den summen du nevner er det vel kun The Guardian som har rapportert om, mens de fleste mediene er samstemte om ett beløp midt i mellom £200.000 og £300.000 i uka. The Thelegraph og The Independent som vel begge må anses som to av de mest seriøse avisene er samstemte om £265.000, og det er også i nærheten av samtlige andre medier med unntak av Daily M(F)ail som rapporterer £345k og The Guardian.

    Når lønna har skremt bort både Real Madrid og Man City fra å hente han, så er det vanskelig å tro at United klarte å få han helt ned i £196k som vel til og med Arsenal og Liverpool hadde akseptert når de forhandlet med Monaco tidligere i sommer.

    Uansett tror jeg det kan være god business for United, da man i mangel på spisser som kan true bakrom i det minste får inn en spiss som er blant de absolutt beste i verden til å omsette gode innlegg i mål. Her er han mange hakk over både RVP og Wayne Rooney. 3-5-2 systemet LvG sverger til er i alle fall godt egnet til å få mange innlegg fra kant, så får vi se om det blir noe fremgang de neste månedene.

    Med spillere som Juan Mata og Angel di Maria som er helt unike til å slå de forløsende pasningene i bakrom, så mener jeg fremdeles Man Utd sin desidert største mangel er nettopp flere spillere som kan true dette rommet.
    I Real Madrid var di Maria bortskjemt med masse gode bevegelser i bakrom, og det er også slik han fikk de fleste av sine assist ved siden av på dødball.
    Det ironiske er at min kompis som holder med Man Utd alltid har kritisert Jordan Henderson, men min påstand er at han er en type midtbanespiller som United savner mer enn noe akkurat nå. En boks til boks spiller som ikke minst kommer på de dype løpene hele tiden, som bidrar til å skape rom for andre. Derfor fryktet jeg lenge at Arturo Vidal skulle havne i United, da han kanskje er verdens beste i akkurat en slik boks til boks rolle på midten.

    Er det i alle fall en ting jeg er sikker på, så er det at Man Utd kommer tilbake igjen. Om det tar ett år eller fem vet jeg ikke, men en klubb av den størrelsen med den historien går ikke dukken uansett.
    Som Liverpool supporter er det naturligvis moro at man for første gang på lang tid ser ut som ett bedre lag enn Man Utd, og det med en manager som på mange måter har bygd opp stallen på samme måte som SAF gjorde i sin tid.
    Samtidig er det ett antiklimaks når man reelt kjemper om ligatittelen i fjor, så er det i konkurranse med det blå laget i Manchester og Chelsea som ikke hadde vært i nærheten uten Arabere og Russere, mens Man Utd første året etter SAF ga seg er milevis bak. Det samme følte nok SAF når han endelig tok over tronen i England i konkurranse med Norwich, Aston Villa og kjøpelaget Blackburn, mens Liverpool havnet langt bak de første sesongene etter at King Kenny trakk seg.

    Det eneste jeg synes er synd i denne kjøpsfesten er at en talentfull spiller som Adnan Januzaj ser ut til å havne helt ute i kulden.

    Kommentar

    • Superstefan
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 2180

      Jeg syns jeg leste ett sted at PSG tok store deler av lønna hans. (40%ish). Så 350k totalt kan nok stemme men at det koster United 196k.
      Fotograf Kreativ Kanaris

      KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        Mange ser tilbake på laget som tok gullet for 2 sesonger siden og sammenligner stallen nå før LVG tok over. Gjorde Moyes en så fryktelig dårlig jobb? Er laget noe bedre? 1000 kamper forsvant ut døra i sommer(hvor motiverende var de i fjor?)

        Det er ingen tvil om at laget under Sir Alex over presterte til tusen. Når jeg ramser opp Fletcher, Carrick, Young, Cleverley, Jones, Fellaini, Smalling osv hadde spilt under dagens topp 4 lag. Laget bestod av en gjeng arbeidslystne gutter med en sykt motiverende og vinner av en manager.

        Det morsommer er at f.eks Alsaker og tv2 gjengen i fjor sa at United MÅ handle ellers kommer de til å havne langt bak - tiden for å satse på lokale spillere er forbi. I dag, eller dagen etter at vinduet stengte så sier Alsaker at United handler i panikk og kommet i en liten krise. WTF!

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
          Det morsommer er at f.eks Alsaker og tv2 gjengen i fjor sa at United MÅ handle ellers kommer de til å havne langt bak - tiden for å satse på lokale spillere er forbi. I dag, eller dagen etter at vinduet stengte så sier Alsaker at United handler i panikk og kommet i en liten krise. WTF!
          Panikk er nok kanskje feil ord, men jeg synes fremdeles United har vært mer opptatt av at spillerne skal ha det riktige navnet for å holde aksjonærene fornøyd fremfor hva de virkelig trenger. Kjøpene har virket lite planlagt, men heller styrt av hvilke profilerte spillere som har blitt tilgjengelig. Det eneste kjøpet som virker skikkelig gjennomtenkt, og som var naturlig pga fornyelsen av stallen er Luke Shaw som på tross av en veldig stiv pris kommer til å bli en kontinuitetsbærer i Man Utd i mange år fremover. Det kjøpet minner meg om kjøpene av Wayne Rooney og Rio Ferdinand i sin tid, og lukter skikkelig SAF signering.

          Man har brukt 2 milliarder netto på 9 måneder og har egentlig ikke løst de største problemene sine enda selv om de definitivt har fått inn gode fotballspillere. Man mangler fremdeles minst en stopper og en midtbanespillertype som dekker store rom i mine øyne, selv om Blind kanskje er tiltenkt en slik rolle?

          Når det er sagt, så har Man Utd uansett en første 11'er som er på nivå med de fleste utenom kanskje Chelsea og Man City skadefri, men heldigvis ser det ut som om LvG har bestemt seg for at han skal bruke den tiden det tar å spille inn 3-5-2, som han vel faktisk prøvde for første gang selv i 2014. Han har da bedt om tid, men det merkelig er at dette er en formasjon som han selv, Steve Bruce og Roberto Martinez for å nevne noen har klart å spille inn i sine lag hurtigere enn de fleste andre formasjoner tidligere. Brendan Rodgers har også med hell benyttet seg av denne formasjonen i Liverpool mot gode lag i enkeltkamper.
          LvG har alltid sverget til 4-3-3 tidligere, og nå mener jeg han har en stall som er mer eller mindre perfekt for å spille nettopp 4-3-3.

          Kommentar

          • Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

            Kun 1 kamp, men Blind ser unektelig ut som en som vil ta Premier League med storm. En kvalitetspiller til en hyggelig pris:

            Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9413

              Åsså mot QPR da. Gid a meien :-p

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                Kun 1 kamp, men Blind ser unektelig ut som en som vil ta Premier League med storm. En kvalitetspiller til en hyggelig pris:
                Klasse!

                What is he playing at, what even was that? Subscribe for more sport videos

                Kommentar

                • rælingen kanaris
                  Kaptein Reketråler
                  Myklebust Light
                  • Jul 2005
                  • 1445

                  Mornmorn, heihei, tittitt.
                  Captain fantastic

                  Custodes
                  I med og motgang

                  Kommentar

                  • Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

                    Opprinnelig skrevet av knut
                    Åsså mot QPR da. Gid a meien :-p
                    Vet ikke hvem du holder med Knut, men uavhengig så kan man gjerne le av QPR...
                    Men dette var Blind sin første match i Premier League og jeg var skeptisk og redd han var en ny O`shea. Derimot var han meget god ballspiller og vil bli en kvalitetspiller for United i fremtiden.

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9413

                      Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                      Vet ikke hvem du holder med Knut, men uavhengig så kan man gjerne le av QPR...
                      Men dette var Blind sin første match i Premier League og jeg var skeptisk og redd han var en ny O`shea. Derimot var han meget god ballspiller og vil bli en kvalitetspiller for United i fremtiden.


                      Har ikke så voldsomt preferanser i PL. Synes bare, som deg (ifølge posten din), at en kamp (mot QPR) er litt lite å "dømme" en spiller på

                      Kommentar

                      • tilt
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2007
                        • 813

                        Jeg må le av Liverpoolsupporterne ass. Er noen utrolige mindreverdighetskomplekser som gjelder der om dagen. Selv du Totti som jeg anser for å være en balansert type med mange gode innlegg, bruker uforholdsmessig mye tid på å galle, og da særlig i retning United (og Solskjær som jeg så i annen tråd). Ser jo ut som du skriver mer i denne tråden enn Liverpooltråden...

                        Ja United hadde en drittsesong i fjor, og Liverpool hadde en sykt bra sesong. Huzza....

                        I år tror jeg det vil være jevnere mellom lagene. Foreløpig ser det jo også ut som Liverpool og United sliter med litt av de samme tingene, for mange nye spillere som skal inn i 1. ellveren. QPR er rævva ja. Men Aston Villa er vel ikke toppen av Premier Leaguekaka heller. Og forestillingen på hjemmebane mot Ludogorets var jo rein flaks. Et stangskudd og en billig straffe unna å tape.

                        Blir ytterst interessant å se hvem som kniper 3-6 plassen i år må jeg si. Ser for meg Chelsea & City på 1 & 2 men bak disse tror jeg det blir utrolig jevnt. Tottenham & Pochettino virker bedre enn på lenge, Everton er alltid med og har vel PL mest spennende trener i min bok, Arsenal kommer til å være med frem til Februar (kanskje lenger i år!) og så må United og Liverpool kjempe med disse om 3 & 4 plassen. Tror det blir tøft for begge laga. Sånn sett er jo nesten 7 plass bedre enn 5-6 plass.

                        Det er rart at United ikke har hentet nye forsvarspillere men noe sier meg at det kommer noen i januarvinduet. At united har brukt mye penger nå skulle egentlig bare mangle med den stallen vi hadde. Fin opprydning der.

                        Di Maria - Herregud så god han er. Han skinner og kommer til å være helt i assisttoppen i år. Men en svale(QPR) gjør ingen sommer. Kommer nok til å svinge i prestasjonene her. Men det er streit. Nå har United ihvertfall 4-5 spillere som kan avgjøre matcher helt på egenhånd og det er ulkefett, gleder meg til sesongen og se hvordan Van Gaal kan utvikle laget til å bli sitt.

                        Når det er sagt er jo England & Premier League kun en pause fra det som virkelig betyr noe, for det er jo innerst inne bare LSK som kan vekke hjertet og følelsene! Å holde med engelske topplag er jo litt som å heie på McDonalds & Burger King i forhold. LSK er feit kortreist økologisk mat laget av en kokk, som drikker litt for mye, men har masse sjel og sjarm.

                        Loller forøvrig hardt av folk som sier VI om det engelske laget sitt, men kanskje har sett en kamp der borte via en Steve Perrymann pakketur.
                        livet er en gamp for de som ikke kan si k
                        https://twitter.com/#!/KjetiI

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          Opprinnelig skrevet av tilt
                          Jeg må le av Liverpoolsupporterne ass. Er noen utrolige mindreverdighetskomplekser som gjelder der om dagen. Selv du Totti som jeg anser for å være en balansert type med mange gode innlegg, bruker uforholdsmessig mye tid på å galle, og da særlig i retning United (og Solskjær som jeg så i annen tråd). Ser jo ut som du skriver mer i denne tråden enn Liverpooltråden...
                          Vil nå ikke påstå at jeg har brukt så utrolig mye tid her inne på å skrive tull. Faktisk respekterer jeg alltid klubbtråder som dette, men noen stikk med glimt i øyet må da være lov? En video av Daley Blind som slår en pasning han ikke hadde klart igjen om han prøvde kan vel ikke gjøre annet enn at selv en United supporter smiler?
                          De siste innleggene mine som inneholder mer enn ett ord vil jeg vil påstå at er veldig balanserte uten å på noen som helst måte snakke nedlatende om Man Utd. At jeg har kommet med noe kritikk i de innleggene er jo ikke så rart, da utviklingen til Man Utd har vært så negativ etter SAF sin avgang at ett innlegg som utelukkende hadde vært positivt ville skilt seg ut som idiotisk.

                          Det jeg skriver om Ole Gunnar Solskjær har absolutt ingenting med Man Utd å gjøre i det hele tatt. At det skal være ett sårt tema for en United supporter kan jeg virkelig ikke forstå, da det baserer seg utelukkende på hva han har gjort etter at han kom tilbake til Norge og fikk en ledende posisjon.

                          Angående det du skriver ellers så er det ingen tvil om at både Man Utd og Liverpool skal få store problemer med å kvalifisere seg for CL i år. Man City og Chelsea bør havne på de to første plassene mens Arsenal, Man Utd, Liverpool og kanskje Tottenham og Everton kan konkurrere om de siste to plassene. Store utskiftninger er en ting, men mest av alt synes jeg begge lag sliter med balansen i laget sitt for å få plass til de 11 beste spillerne sine. Begge lag har store utfordringer defensivt. Liverpool sliter så langt med presset i det fremre ledd som var unikt med Luis Suarez og viktig i spillet vårt i fjor, mens Man Utd mangler spillere som truer bakrom. At de så brukbare ut mot QPR sier veldig lite, da Tottenham også feide over de på hjemmebane i en da veldig imponerende forestilling.

                          Jeg har definitivt ikke avskrevet Man Utd ift topp-4 kamp i år, og det er ingen tvil om at de har fått inn noen utrolig gode spillere. Men, om de har fått inn det de trenger er jeg veldig mye mer usikker på. Jeg skrev vel også i ett annet innlegg at det godt kan hende Daley Blind er løsningen, da jeg ikke kjenner noe særlig mer til han enn det han presterte i VM.

                          Med to milliarder i nettoforbruk siden januar bør United supporterne forvente ganske umiddelbare resultater i alle fall. Da tenker jeg ikke på ligagullet, men at de i det minste bør være innenfor topp-4 når sesongen er over. På tross av hva de bør, så synes jeg de har handlet litt gale spillere som gir meg håp om at United i alle fall ikke skal klare en topp-4 plass på bekostning av Liverpool.

                          Til sist vil jeg bare si at det er bedre å holde med ett lag der en supporter som meg gidder å lese tråden og komme med ett og annet stikk, enn hvis du hadde holdt med Man City eller Chelsea som jeg bare er likegyldige til pga måten de kom inn i toppen på. Jeg misliker Man Utd sterkt og håper de taper omtrent samtlige kamper de spiller, men har allikevel respekt for klubben.
                          De Engelske klubbtrådene her er uansett ikke mer aktive enn at man bør tåle ett og annet besøk av rivalen i både gode og dårlige tider.

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            Når United de siste sesongene har vært vant med Fletcher, Cleverley, Fellaini og Carrick(som er god riktignok) så skal det ikke mye til før vi/jeg ser lyspunkter ved en spiller som Blind.

                            Ang topp 4 blir det rekordjevnt. City taper hjemme mot Stoke, Pool taper hjemme mot Villa og United tapte hjemme mot Swansea. Alle slår alle så det er umulig å spå noe som helst. Liverpool og United de lagene som ikke har imponert noe særlig. Får United skikk på forsvaret så ser det fort mer hyggelig ut, da vi har et angrep i verdensklasse. Nøkkelordet er samspillet. Dette må sitte innen kort tid.

                            Jeg mener det skal være lov med noen stikk i siden så lenge man tåler å få i retur!

                            Når det gjeler Liverpool(fysj, burde ikke vært nevnt her) så var det ufattelig synd de fikk en billig straffe mot Ludo. Tenk hvor gøy comebacket hadde endt med 1-1 mot Ludo hjemme... Ludo...

                            Kommentar

                            • Macho-Morten
                              Ikke KFL-styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2687

                              Opprinnelig skrevet av tilt
                              Det er rart at United ikke har hentet nye forsvarspillere men noe sier meg at det kommer noen i januarvinduet.
                              De henta tre Men jeg skjønner hva du mener...

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9413

                                Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                                Vet ikke hvem du holder med Knut, men uavhengig så kan man gjerne le av QPR...
                                Men dette var Blind sin første match i Premier League og jeg var skeptisk og redd han var en ny O`shea. Derimot var han meget god ballspiller og vil bli en kvalitetspiller for United i fremtiden.
                                Kamp nr 2 mot stormakten Leicester råkker ikke ved 1-kampskonklusjonen?

                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  Ja hva skjedde i dag. 3-1 og noen perlemål.
                                  så finner Clattenburg frem fløyta og bind for øya... Hjelpes!

                                  Rafael skal ha frispark før kuken filmer til se straffe. 3-3 ved Cambiasso er bare romantisk. Så finner Clattenkølla ut å overse nok et frispark rett i forkant av 4-3 også. Men hadde united spilt som første 60 hadde denne kampen endt med borteseier. Etter 3-3 er det full kollaps. Forøvrig lurer jeg også på hvordan Clattenkølla utelot å vise ut De Laet.

                                  Spurs, Pool, Everton og united tapte. God runde for Arsenal i hvert fall

                                  united friskmeldt, nei absolutt ikke. Topp 4, JA

                                  Kommentar

                                  • tilt
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2007
                                    • 813

                                    Hjelpes. Det anorektisk tynne forsvaret blir jo enda tynnere neste kamp.
                                    Jones, Evans, Blackett ute neste kamp. Får Blackett 3 kamper karantene ? (direkte rødt)
                                    Blir det Rojo i midtforsvaret og Blind på Back kanskje ?

                                    Grusomt å se på var det ihvertfall.
                                    Snakk om kollaps. Men alt i alt en bra fotballhelg.
                                    Vålerenga taper, LSK & wolves vinner.
                                    livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                    https://twitter.com/#!/KjetiI

                                    Kommentar

                                    • El Caco
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2009
                                      • 2286

                                      Opprinnelig skrevet av tilt
                                      Blir det Rojo i midtforsvaret og Blind på Back kanskje ?.
                                      Rafael - Smalling - Rojo - Shaw
                                      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                      Kommentar

                                      • egil
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1119

                                        Europe's governing body will meet on Monday to discuss potential tweaks to its regulations, amid criticisms it punishes over-investment but not accumulation of debt
                                        KFL - medlem nr 23

                                        Kommentar

                                        • Ketil Cantona
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6813

                                          Stoler på at klubben har kontroll på det ene og andre. United har vært lure så langt økonomisk. Før overgangsvinduet åpnet så solgte eierne noen få prosenter av klubben for å dekke inn deler av sine kjøp. I tillegg har klubben et vanvittig inntektskilder i form av sine sponsorer. Hver gang det signeres sponsoravtaler så sprenger de rekorder.

                                          Vet ikke hva som skjer men leste United skulle arrangere "treningskamper" for å kompensere for tapte inntekter av Champs. L.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎