Den GIGANTISKE Man Utd tråden :D

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • egil
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1119

    Blir det nye 1.5 milliard i spillerkjøp mon tro?
    KFL - medlem nr 23

    Kommentar

    • Jan Banan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 809

      Går for 15 milliarder i år ;-)
      - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

      Stuart Baxter har forstått det.

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        Spillekjøp siste 10 årene:

        Eller....? Sammenliknet med rivalene - sjekk hvor mye United har brukt siden 2005.

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9413

          Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
          Hadde vært interessant om man fikk servert navna som hadde vært henta siste ti. Også for Tippeligaen. Mye rart fra Pool til LSK

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
            I seg selv lite interessant, da overgangssum kun er en liten del av kostnadene på en spiller. Angel di Maria koster f.eks Man Utd £130 mill over 5 år i overgangssum, lønn og bonuser. Til sammenligning koster (den fremdeles alt for dyre i mine øyne) Adam Lallana £40 mill over samme periode. Om han er tre ganger så god kan vel diskuteres, men ofte er tre ganger så mye penger nok til å hente en spiller som leverer de få prosentene mer som er forskjell på et trofe eller en femteplass.

            Luke Shaw koster Man Utd £23 mill i lønn over de neste fem årene gitt at han ikke reforhandler kontrakten innen den tid. Det er nesten dobbelt så mye som Liverpool sin nye back Alberto Moreno får, så sel om overgangssummen hadde vært lik, så har den lite å si ift hva man bruker av penger på nye spillere.

            Det er ikke uten grunn at klubbens lønnskostnader stort sett er lik tabellposisjonen i alle toppligaene i Europa, og har vært det i mange år nå. Som Paul Tomkins skrev om temaet, da han har brukt mye tid på å studere hva som skaper resultater:

            Liverpool, who rank 5th, are currently sitting 5th. Spurs, who rank 6th, are currently sitting 6th. And over the past decade, the team that ranks 1st has, on average, finished 1st; the team that ranks 2nd has, on average, finished 2nd; ditto for 3rd, 4th, 5th, 6th, 7th, 8th, 9th and 10th. Only once you get down to mid-table does the model fail over a ten-year average, but by mid-table teams are operating on fairly similar budgets. In any given season a club may have a good year or a bad year, but overall they’ll regress to the mean.

            Under Rafa Benitez hadde Liverpool tredje og fjerde størst lønnskostnader i PL og endre stort sett mellom 2-4 i ligaen i hans periode. Nå er Liverpool laget med femte høyest lønnskostnader og ligger på en femteplass.

            At Chelsea og Man City spesielt har brukt vesentlig mye mer penger enn Man Utd over en periode før de startet med enorme investeringer i fjor vinter er mindre viktig enn lønnen de har brukt på å tiltrekke seg spillerne. Man Utd har allikevel vært blant de tre lønnsledende klubbene igjennom alle årene med sjeiker og russere og kvaliteten på banen har inntil nylig gjenspeilt det. Pr.dd er United en av de mest underpresterende klubbene i hele fotballeuropa, men vi får se om LvG med et år (og et par milliarder til i lønn og overgangssummer) til kan snu det.

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              Opprinnelig skrevet av Totti21
              Det er ikke uten grunn at klubbens lønnskostnader stort sett er lik tabellposisjonen i alle toppligaene i Europa, og har vært det i mange år nå. Som Paul Tomkins skrev om temaet, da han har brukt mye tid på å studere hva som skaper resultater:

              Liverpool, who rank 5th, are currently sitting 5th. Spurs, who rank 6th, are currently sitting 6th. And over the past decade, the team that ranks 1st has, on average, finished 1st; the team that ranks 2nd has, on average, finished 2nd; ditto for 3rd, 4th, 5th, 6th, 7th, 8th, 9th and 10th. Only once you get down to mid-table does the model fail over a ten-year average, but by mid-table teams are operating on fairly similar budgets. In any given season a club may have a good year or a bad year, but overall they’ll regress to the mean.
              Denne statistikken hadde først og fremst vært interessant dersom man kunne påpeke en kausal sammenheng mellom økte lønnskostnader og bedret resultat. Dessverre er det intuitivt heller motsatt, at gode resultater øker lønnskostnadene. Det er en naturlig konsekvens at lag som presterer godt også belønner spillerne sine bedre, men QPR hadde neppe blitt Premier Leagues beste fotballag av å øke lønnskostnadene på spillerne sine.

              Det koster selvsagt å tiltrekke seg toppspillere, det forklares enkelt av markedsmekanismene. Spillere som van Persie og Rooney har hatt gode forhandlingskort da begge har vært attraktive på markedet da de signerte sine kontrakter, det samme gjelder Di Maria som også var etterspurt av PSG da han ble signert. I United har men en utrolig hierarkisk lønnsstruktur der de beste spillerne tjener vanvittige summer og hvor forskjellene fra høyest lønnet og 5 høyest lønnet er større enn de fleste andre fotballklubber i verden. Jeg støtter deg i at man ikke utelukkende kan se på kjøpssummer når man betrakter pengebruk i fotball, generelt er det utrolig vanskelig å måle verdien av investeringene fordi man må ta i betraktning hvilken verdi de har tilført laget (hvilket objektivt er helt umulig) og hvilken verdi de har ved et eventuelt salgstidspunkt (som er ukjent, hvis det i det hele tatt eksisterer).

              I Uniteds tilfelle, som denne tråden handler om, ser man jo tydelig at de største investeringene foran dette året, som Falcao, Di Maria og Shaw har betalt seg svært dårlig. Det samme kan man si om Rojo, som var noe billigere enn nevnte. Det er mange grunner til det, noen har opplevd skademareritt, noen har slitt med selvtillit og Di Maria kan nok også ha blitt preget av utenomsportslige årsaker i England, der han fryktet for familien sin store perioder av vinteren hvor de måtte bo på hotell etter innbrudd. Derimot har fjorårets investeringer, som Fellaini og Mata vært tidvis fantastiske. United.no belyser i dag i en artikkel at United investeringer de siste to årene har vært enorme, mens man under Ferguson var langt mer restriktive. Det er liten tvil om at United har kastet seg på lønnsbølgen, men jeg tør driste meg til at det er faktorer som oljesjeiker og en dalende attraktivitet for å spille i Premier League som har mye å si for den utviklingen. Med astronomiske lønninger og ekstremt gunstig beskatning i enkelte syd-Europeiske land, samt et mer attraktivt klima og per dags dato minst like gode eller bedre ligaer, har toppklubbene i England blitt tvunget til å betale høyere lønninger for å tiltrekke seg de beste.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

                Ser ut til at United har gjort sitt mest fornuftigste vindu noensinne. Henter spillere i posisjoner og ikke minst kvalitet. Vi blir overgangvinnere med ett navn eller to til!

                Depay: Ett av Nederlands største talent og satte scoringrekord i Eresdivisjon i fjor. Sterkt når en tenker tilbake på Huntelaar, Nistelrooy, Persie og Basten ikke minst. Prisen på ca 25 mill pund. Litt i overkant kanskje.

                Darmian: Italiensk landslagsback - kåret til italias beste spiller under vm i fjor. 13 mill pund er absolutt innafor. Aldri selv sett han men Bayern med flere jaget hans signatur. Liten risiko - kan jo bare være en oppgradering i forhold til Valencia.

                Schneiderlin: Klassespiller i en posisjon vi har hatt problemer på i mange år. Kledde alene av midtbanen til City og Chelsea i fjor. Har store forventninger til Morgan. Ca 25 mill pund er grei pris. Kjenner ligaen også - en klar fordel.

                Schweisteiger: En favoritt gjennom mange år. Dynamisk, motor, hjerne, leder også videre. Ble først spekulert i 20 mill euro, men har senere blitt korrigert til 15 mill euro / 10 mill pund.

                Ut: Nani, Persie, Chicharito(?), Evans(?), Valdes med flere.

                Må/bør ha inn en stopper og spiss(har kun Rooney og Wilson).
                Drømmen er Otamendi og Cavani/Laccazete.

                Keeperplassen er oppe i lufta - alt avhenger av hva DDG gjør.

                Kommentar

                • Superstefan
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 2180

                  Fotograf Kreativ Kanaris

                  KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9413

                    *host* Kjøpeklubb *host*

                    Kommentar

                    • Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

                      Ha ha satt bare å trykket på F5 og ventet på den meldingen.

                      Mye rart kan sies om de siste årene, men dette vinduet lukter det bedre av enn på lenge!

                      Kommentar

                      • 10theri
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2010
                        • 438

                        adidas gikk på en blemme og offentliggjorde release videoen for tidlig. De har stengt den nå, men her er SS av siste scene.

                        adidas united.jpg

                        Stilig video med den velkjente tridenten som knuser glass (break expectations) i fokus.
                        Heia Lillestrøm......

                        Kommentar

                        • Siggen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2004
                          • 656

                          ----------------------------------------------------------------------------
                          Sometimes I drink a glass of water. Just to surprise my liver...
                          ----------------------------------------------------------------------------

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            Synd ikke Lfc stilte opp på Trafford. Kunne ikke blitt bedre enn at rekordkjøpet pissa på Skrtl.

                            Kommentar

                            • Percy Nilegård
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 5146

                              Fortjent seier. Flaut å stille opp så defensivt på Trafford. Så gode er ikke årets Utd-utgave.
                              "Alltid blodsprengt"!
                              Fong/Macho

                              Even Nordlien

                              Kommentar

                              • tilt
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2007
                                • 813

                                [ATTACH=CONFIG]2471[/ATTACH]

                                : D
                                livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                https://twitter.com/#!/KjetiI

                                Kommentar

                                • CFC1976
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2015
                                  • 341

                                  Hjelper ikke når forsvarsrekken er "Young, Small and Blind"

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3338

                                    LvG....

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4377

                                      Opprinnelig skrevet av LS89
                                      LvG....
                                      Out......
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • Ketil Cantona
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6813

                                        United ja... Lvg... Hva skal man si?

                                        DDG, Darmian, Jones, Rojo, Shaw, Fellaini, Schweinsteiger, Young, Valencia, Januzaj og Rooney.
                                        Hadde ikke vært så ille gæli 11`er som nå sitter på sykestua

                                        Greit at United har en hel 11`er ute med skader, men de resterende ser ut som de vil synke under jorda.
                                        Finnes null spilleglød, lyst eller vilje. Hvem har ansvaret? Nettopp, slukk lyset på vei ut da LVG.

                                        Overta?

                                        Biesla, Conte, Simeone, Mourinho, Giggs? Jeg vet ærligtalt ikke!
                                        Mørkt! Så har vi denne Woodward da, som ikke har baller nok til å sende fyren på dør. Hjelpes!

                                        Kommentar

                                        • CFC1976
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2015
                                          • 341

                                          Hørte at United prøvde Messi-Suarez straffevarianten i trening.

                                          Rooney passet til Carrick som sorget for den havnet trygt hos De Gea.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎