Spansk fotball

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Serbern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 5496

    Angel Correa har også kommet til Atletico fra Argentina, og skal være et kjempetalent. Har hvertfall utrolig gode stats i FM14

    Kommentar

    • Oddis
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 2744

      Opprinnelig skrevet av Serbern
      Angel Correa har også kommet til Atletico fra Argentina, og skal være et kjempetalent. Har hvertfall utrolig gode stats i FM14
      Han blir etter rapportene sett på som et av de største talentene i Argentina, så det blir ekstremt spennende å følge med på utviklingen hans! FM er ofte en god referanse faktisk! Hehe
      Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        Real Madrid har solgt Alvaro Morata til Juventus for 18 mill euro med en tilbakekjøpsklausul som gjelder ut sommeren 2016. Fantastisk talent som var skrekkelig effektiv foran kassa i fjor. Blandede følelser, jeg liker at han får muligheten til å spille regelmessig på høyt nivå slik at Real Madrid kan hente tilbake en etablert spiss, men alikevel så faila man med Soldado og Negredo på dette feltet tidligere..
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          James Rodriguez blir presentert som Real Madridspiller i morgen, det forventes at dette blir offentligjort i kveld. Angel Di Maria går til PSG så snart James er offentliggjort. Khedira er nestemann på vei ut av portene.

          Nosa stikker fra Betis til Israel.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9386

            Som aksjonær i klubben, er jeg fornøyd med at Eibar vant i dag



            Ellers hadde Barca en katt på banen:

            Kommentar

            • Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3499

              Athletic Bilbao er i CL etter 4-2 totalt mot Napoli etter en sterk 3-1 seier hjemme i dag. Gleder meg til å se Europas beste lag komme til Baskerland denne høsten. Håper på ett Engelsk lag, så skal man få se at Britannia en kald høstdag er ingenting ift San Mames en kald høstdag.

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                Kopierer inn et par tweets fra Petter Veland som forteller litt om Spanske lag for de som kun følger Premier League og til nød Barcelona og Real Madrid.

                "Spanske i CL siden 01: Athletic, Atleti, Barça, Betis, Celta, Depor, Málaga, Mallorca, Madrid, Real Sociedad, Sevilla, Valencia, Villarreal."

                "Spanske lag har dermed tatt seg videre fra de 19 siste dobbeltoppgjørene mot utenlandsk motstand i Champions League og Europa League."

                Pluss en retweet fra samme mann

                "Athletic Bilbao beviser nok en gang at nivået bak "de tre store" i La Liga er latterlig mye høyere enn hva de fleste tror."

                I den anledning er det jo greit å nevne at det først er nå allmennheten i Norge har ansett Atletico Madrid for å være en av de store i Spania etter at de fullstendig overkjørte Chelsea over to kamper i fjor, der de fleste nordmenn jeg snakket med i forkant var overbevist om at det skulle bli en lett match for Chelsea mens de aller fleste som følger Spansk fotball tett, inkludert meg selv mente Atletico Madrid var soleklare favoritter.
                Dette på tross av at samme lag feide over Chelsea med 4-1 i den Europeiske supercupen ett år tidligere.

                Man snakker hele tiden om at nivået på lagene nedover på tabellen i Spania er så dårlig, men jeg tror det er lett å mene dette fordi nivået på de beste lagene er så latterlig høyt, og milevis foran de beste Engelske lagene de siste årene. I fjor vant f.eks Barcelona ganske kontrollert over to kamper mot ligamester Man City i sin svakeste periode på mange år. Derfor er det enkelt å tro at Levante er så mye svakere enn Norwich, fordi forskjellen mellom Levante og Real Madrid er så stor. Men tro meg, forskjellen på Real Madrid og Norwich er ikke noe mindre.

                Nå skal dette sies at dette er noe som går litt i sykluser, og det er ikke mange årene sine Engelske fotballklubber dominerte i Europa heller. Det er faktisk også overraskende kort tid siden Italiensk fotball hadde sin storhetstid også med tre av fire lag i semifinalene blant annet.
                Men, det dominansen man har sett fra Spania de siste årene på både klubbnivå og ikke minst landslagsnivå i alle alderstrinn er kanskje uten sidestykke i fotballhistorien. I alle fall i nyere tid.

                Tror vi går nok en spennende sesong i møte, og jeg er forundret over at Real Madrid ser ut til å slippe Xabi Alonso til Bayern Munchen. Det kan fort vippe tronen tilbake til Tyskland i mine øyne, da få er like gode som han til å diktere tempoet i en fotballkamp.

                Kommentar

                • Fredenburg91
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2013
                  • 377

                  Godt innlegg.
                  Spansk fotball er så utrolig mye mer enn Real Madrid og Barcelona. Som Málaga-fan veit jeg alt om det. Er i tillegg Manchester United-fan fra da jeg var unge, og følger derfor både La Liga og Premier League (men ser mange flere spanske kamper enn engelske uten tvil). Spansk fotball er alltid gøy å se på, mens jeg holdt på å sovne av å se United mot Burnley i dag. Det henger nok sammen med at United er rævva for øyeblikket, men likevel..
                  ---------------------------------------------------------------------
                  Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                  Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                  ---------------------------------------------------------------------

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9386

                    Navas > De Gea?

                    (pdd)

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎