Hvem skal trene LSK? (Var: Tom N. ferdig som trener...)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Errevs
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Jun 2005
    • 200

    #41
    Hovedproblemet med nordlie er jo at han vil spille en formasjon som vi ikke har spillertypene til å spille.
    Det vil si å ansette en trener nå som står for annet enn en 442 formasjon med mye lange baller, vil være å skyte seg selv i foten...

    Kommentar

    • haak
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Aug 2007
      • 141

      #42
      Det er bare en av disse trenerne vi kan hente umiddelbart. Det er Tom Lund.. Så får vi eventuelt hente Ståle når han er ferdig i Køben!

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13244

        #43
        Med litt triksing kan man jo få Gud og Wehrmann tilbake i klubben

        Mitt forslag er at vi sparker et par til i samme slengen, siden kritikken har vært så omfattende. Så gir vi Ståle, Tommy, Ivar Hoff eller hvem som måtte finne det for godt å slenge innom ett år på å rydde opp og finne tilbake til tupp, mæl og løp etter 4-4-2 som alle var så glad tidligere. Hvis ikke gir vi dem fyken og prøver en annen. Vi må for guds skyld ikke lære av kontinuiteten i Brann eller av feilene til søpleklubber som har hatt for vane å sparke trenere når de havnet under nedrykksstreken.

        PS! Ekstra viktig at vi oppfører oss som sinnsyke idioter akkurat i det året hvor det er nærmest umulig å rykke ned fra tippeligaen.

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          #44
          Opprinnelig skrevet av reka
          Da tenker du styggelig feil. .

          Blir litt oppgitt over denne Jönsson -manien som raser her inne. Før dere genierklærer denne mannen og skryter ham opp i skyene bør dere sjekke litt først.



          Forøvrig har vi en fantastisk ubeseriret trener i klubben som kan stå på sidelinja og rope jah-jah-JAH ! JÅF faktisk.
          Beviser lite spør du meg. Uavhengig av om det var andre som oppdaget gutta, har flere av de uttalt av Jönsson var grunnen til at de kom til klubben. I tillegg har han klart å skape et godt lag av dem. Nannskog var utelukkende Jönssons fortjeneste, som også er den soleklart største forsterkningen. Pall Gunnarsson har vært kjent i Norge i mange år før han ble en suksess, han var blant annet i Strømsgodset. Jönsson har antagelig ingen ting med hans suksess å gjøre heller. Hvem som henta Tchoiy har jeg ingen anelse om, men det har tydelig skjedd en forandring, ettersom han ikke var regna som god nok for startoppstilling i Odd en gang, riktignok grunnet utlendingskvota, men feks. Ornelas ble vurdert som bedre.

          Jeg er ingen fan av Stabæk, men jeg evner å se at Jönsson er en god trener. I tillegg er han, i motsetning til relativt mange andre trenere, en sympatisk type som behersker mediekunsten betydelig bedre enn vår trener.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13244

            #45
            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Beviser lite spør du meg. Uavhengig av om det var andre som oppdaget gutta, har flere av de uttalt av Jönsson var grunnen til at de kom til klubben. I tillegg har han klart å skape et godt lag av dem. Nannskog var utelukkende Jönssons fortjeneste, som også er den soleklart største forsterkningen. Pall Gunnarsson har vært kjent i Norge i mange år før han ble en suksess, han var blant annet i Strømsgodset.
            fra artikkelen:
            "Det var også Schelvan som var på Island og oppdaget Veigar Páll Gunnarsson – på oppvarmingen, og Schelvan visste også om Daniel Nannskog – før trener Jan Jönsson fikk hentet ham fra Kina."

            Dessuten håper jeg at du ser at flere av de store kanonkjøpene/gjenoppvåkningene i Stabæk ble gjort før Jönsson kom til klubben. Fra artikkelen:

            "Somen A. Tchoyi kunne ikke brukes i Odd. Stabæk fikk ham for en drøy million, og i fjor ble han kåret til årets spiller i eliteserien. Det er flere slike historier, om spillere som ikke slo til der de var, men som Stabæk fikk skikk på. Hørt om Martin Andresen ... ? "


            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Jeg er ingen fan av Stabæk, men jeg evner å se at Jönsson er en god trener. I tillegg er han, i motsetning til relativt mange andre trenere, en sympatisk type som behersker mediekunsten betydelig bedre enn vår trener.
            Jeg kan lese en tabell jeg også. Men å tilegge ham egenskaper bare fordi jeg synes han er flink blir litt feil. Forøvrig har Jõnsson hatt svært få utfordringer i media, noe har vært bra og noe har vært dårlig. Sutringa etter semifinale-tapet mot oss var det god nordlie-klasse over. Forøvrig vet jeg fint lite om hans trenergjerning, spillevalg og system ut over at han roper Ja-Ja-Ja på treninger.

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #46
              Beviser jo fortsatt ingen ting, reka. Du har jo bare klipt ut ting fra artikkelen som du tolker annerledes enn meg. Jeg er av den oppfatning av at Gunnarsson først har blitt god de senere årene, den tid han ble kjent for fotballnorge var han etter min mening en middelmådig spiller. Om Schelvan visste om Nannskog før Jönsson henta han fra Kina, var det likevle Jönsson som var årsaken til at han kom. Du kan tro ikke Jönsson har kjent til Nannskog i mange år før han dro til Kina også.

              Angående Somen Tchoyi, sa jeg at jeg ikke kjente til hvem som hentet han. Men han ble hentet etter at Jönsson kom til klubben, det er sikkert. Pall og Alanzinho er vel de av dagens Stabæk-stjerner som allerede var der, men jeg mener begge har hatt en enorm stigning under Jönssons regime. Alanzinho var jo latterlig dårlig, om det er trenern eller flere år i norsk fotball er selvsagt spekulasjoner. Det er likevel ingen grunn til å tvile på at Jönsson har hatt en eller annen påvirkning.

              Du trekker fram situasjonen fra semifinalen ifjor. Husker ikke Jönssons reaksjon, mulig han var sinna. Jeg mener Nordlie stort sett er frekk eller sinna i media, og jeg har ikke samme oppfatning av Jönsson. Han har også hatt sine tap mot møkkalag, men å trekke fram enkeltsituasjoner avgjør ikke hvor god en trener er til å håndtere media. Finn flere eksempler på hvor Jönsson skjeller ut media på samme måte som Nordlie gjorde i pausen på søndag. Da kan vi snakke om hvem som er best i klassen på mediehåndtering.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13244

                #47
                Jeg synes innlegget ditt ene og alene er fullt av spekulasjoner og antagelser, mens du samtidig sier at artikkelen jeg lenker til ikke beviser noe?

                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                Det er likevel ingen grunn til å tvile på at Jönsson har hatt en eller annen påvirkning.
                Jo det er det god grunn til, for andre spillere har hatt den samme utviklingen før Jönsson kom til klubben. Du ordlegger deg som om det du sier er selvfølgeligheter, men innleggene er jo blottet for logikk. 2+2=4

                Martin andresen, chippen wilhelmsson etc er ikke Jönssons fortjenster, samlet viser både artikkelen (som fremhever Stabæks speider) og det faktum at Stabæk har hatt suksess over lang tid med spillerkjøp og spillere som har blomstret at Jönsson rolle i den suksessen er underordnet - han var rett og slett ikke der. Dette er elementær logikk: Du må gjerne anta og spekulere i at Jönsson på en eller annen måte skal ha påvirket dette ytterligere, men å hevde at han er årsaken til alle de gode spillerne i Stabæk er bare tull. Dette er jo også Stabæk helt enige med meg i.

                I tillegg: Hvordan Jönsson vil funger i media hvis han var LSk trener er det ingen som vet. Jeg mener at LSK får en helt annen dekning i TV og aviser enn Stabæk. Nordlie hadde antagelig vært den godslige og morsomme bamsen fra mediayndlingen starts 2005 sesong om han hadde ledet Stabæk, mens Jönsson i gulsvart kansje ville vært kronifisert som den ginebiteren vi fikk et glimt av under semifinalen? Synes det uansett er drøyt å berømme en kar for mediahåndtering når han knapt har håndtert noe media.

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  #48
                  Nå har det seg sånn at jeg har skrevet i mine innlegg at det er min oppfatning, reka. Derfor er det selvsagt en del spekulasjoner og antagelser. Dog er en del fakta, for eksempel at Nannskog kom pga Jönsson, det har han uttalt i media. Jeg kan gjerne investre tid i å lete etter det om det er en nødvendighet, men jeg regnet kanskje med at du husket det selv. Spillerne du refererer til her, Chippen, Martin, ingen av disse har spilt under Jönsson, begge var solgt før han kom til Stabæk. Derfor er det heller ikke rart at det ikke er Jönssons fortjenester.

                  Det er selvsagt et subjektivt syn på hvorvidt man mener en spiller en en stjernespiller. Per dags dato er antagelig vi begge enige i at feks. Pall Gunarsson og Alanzinho er det. Som jeg sa, kan selvsagt være tilfeldigheter med dem begge. Men det er tvilsomt, og lite sannsynlig, at begge plutselig blomstret, uavhengig av hvem som har trent dem. Det er ingen vits å argumentere med at Stabæks speider har kjent til Nannskog og Pall fra tidlig av, fordi Jönsson har hatt Nannskog som elev i Landskroa i perioden 2001-2003, og det blir derfor latterlig å si at speiderne til Stabæk er årsaken til at han kom. Pall Gunnarsson var i Strømsgodset allerede i 2001, og var presentert for fotball-Norge. Man trenger derfor ingen privatdetektiv for å spore han opp igjen i Island. Første sesongen hans var så som så, men fra 2005(som forøvrig var Jönssons første år i Stabæk) har han gjort det meget bra.

                  Ingen som nekter for at Stabæk har hatt en god innkjøpspolitikk, men skylder vi på Nordlie eller skylder vi på LSK når vi henter spillere vi ikke er fornøyde med? Nordlie får pepper for å hente tidligere elever, mens Stabæk får kudos for å hente gode spillere. Trenern har en klar påvirkning, og selv om ikke Jönsson har vært alene om disse avgjørelsene, synes jeg det blir tåpelig å påstå noe annet enn at han har vært deltakende.

                  Når det gjelder mediehåndtering, mener jeg det er du som er mest spekulativ. "Dersom Jönsson hadde vært trener i LSK hadde han kanskje vært en grinebiter"? Det er jo hvert fall spekulasjoner, kjære reka. Jeg sier ikke at han ikke hadde vært det, det er alt for hypotetisk. Men faktumet er at der han er nå, i Stabæk(som jeg forøvrig synes er en ufyselig møkkaklubb, fylt med et hav av drittsekker og ekle folk), synes jeg personlig at Jönsson fremstår som en sympatisk type. Og der Nordlie er nå, i LSK, mener jeg ikke han gjør det samme.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    #49
                    Ærlig talt, nå er du for drøy. JJ har gjort en kjempejobb i Stabæk, det kan det da ikke være tvil om. Akkurat som at det ikke er forbudt å ha god keeper er det heller ikke forbudt å ha ledere med gode øyne for spillere. Ikke for det, jeg tror ikke JJ er aktuell for oss og driter egentlig i det, men det får da være grenser for urimelighet.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      #50
                      Sikter du til meg? Ettersom jeg er sisttalende virker det lovlig sånn, men det er jo tross alt jeg som skryter av at Jönsson er en bra trener.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        #51
                        Nei, du har da bare talt fornuft her. Prata til rekemann. Burde vel spesifisert det.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13244

                          #52
                          Tok du deg tid til å lese artikkelen da? Og ikke minst fordøye innholdet? Det kan vel ikke bli særlig klarere at æren for Stabæks spillerkjøp tilskrives denne speideren av den nokså autorative kilden Stabæks ledelse. Så den krangelen får du nesten ta med dem.

                          Kommentar

                          • kinstad
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2007
                            • 406

                            #53
                            Kjip situasjon

                            Jeg vil først si at jeg håper ikke Tom må gå, men det han har fått ut av laget så langt i år er det ikke noen som vil motsi meg i at er direkte dårlig. Det virker på meg som om trenere tar med seg gamle kjente inn i ny klubb hva spillere angår, og slik sett så må vi kanskje tenke på hva slags fotball vi vil se på åråsen. Skal innrømme at en serier ville smakt snart, men hvor går den magiske linja der en trener plutselig ikke er god nok til den jobben som han får lønn for å gjøre. Så kan man begynne å spekulere. 2007 sesongen var jo kjempebra syntes nå jeg, men er det Tom`s arbeid eller er det det vi ser nå som Tom virkelig er god for? Jeg har vanskelig for å tro på at en trener får negeativ kunnskap etter som tiden går. Så var han god nok i 2007 er han det i år også: da er det spillerene som får ta mesteparten av kritikken på sin kappe. La oss anta at Tom`s virkelige kunnskap får testet seg først nå, sesongen etter han ble innsatt, og som vi ser er ikke de resultatene i nærheten av å strekke til forventningene, ja da kanskje han ikke er rette mannen for jobben. Men man kan spekulere til hodet detter av. Har en følesle av at Tom ikke takler motgang så bra, og det underbygger prestasjonene. Eller kanskje han bare er feil mann til feil tid? Hvem vet? Det er vel det som er så spennende med hele sporten, ingen vet alt , men alle vet litt.
                            ________
                            -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                            Kommentar

                            • S.Skywalker
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Oct 2007
                              • 79

                              #54
                              Uanseth om spillerne syns Nordlie er verdens beste kosebamse eller om han er et Ras..... så burde Tom få fyken. Lillestrøm gjorde en ok sesong i fjor, men burde gjort d bedre med den stallen vi hadde. Ja vi fikk en etterlengtet tittel og Tom skal ha noe av æren for d, men fakta er Fugla har bare blitt dårligere og dårligere etter at han tok over, burde trekke seg mens han har æren i behold. Vi må tilbake til hva vi er gode på. Møkkafotball. Drømmen hadde jo vært Ståle, men er nok usansynlig. Vi har Grodås, Johnsen, Fjøra og Tom Lund. som kan ta over. Rekdal kunne oxo vært et alternativ.

                              Kommentar

                              • CocaJerry
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2532

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av S.Skywalker
                                Uanseth om spillerne syns Nordlie er verdens beste kosebamse eller om han er et Ras..... så burde Tom få fyken. Lillestrøm gjorde en ok sesong i fjor, men burde gjort d bedre med den stallen vi hadde. Ja vi fikk en etterlengtet tittel og Tom skal ha noe av æren for d, men fakta er Fugla har bare blitt dårligere og dårligere etter at han tok over, burde trekke seg mens han har æren i behold. Vi må tilbake til hva vi er gode på. Møkkafotball. Drømmen hadde jo vært Ståle, men er nok usansynlig. Vi har Grodås, Johnsen, Fjøra og Tom Lund. som kan ta over. Rekdal kunne oxo vært et alternativ.
                                hahaha! Rekdal du liksom. Er du sikker på at vi ikke skal hente Drillo istedet a?

                                Kommentar

                                • Loddet
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2004
                                  • 325

                                  #56
                                  Da foreslår jeg Ivar Morten Normark


                                  Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                                  hahaha! Rekdal du liksom. Er du sikker på at vi ikke skal hente Drillo istedet a?

                                  Kommentar

                                  • Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

                                    #57
                                    Han her kjenner vel også brukbart til 4-3-3, og er snart tilgjengelig:

                                    Knurr...

                                    Kommentar

                                    • Stabellmaster
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • May 2008
                                      • 112

                                      #58
                                      Frode Birkeland kan ta over. gjorde ikke annet en å klage på tom, mente også at laget spilte robotfotball, da han trente meg. en fin trenertype, med kjempehumor.

                                      Kommentar

                                      • Emil B
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 5921

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Stabellmaster
                                        Frode Birkeland kan ta over. gjorde ikke annet en å klage på tom, mente også at laget spilte robotfotball, da han trente meg. en fin trenertype, med kjempehumor.
                                        Har mange artige forslag du!! Hvor tar du alt fra?!

                                        Kommentar

                                        • KickassKlemp
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • May 2005
                                          • 88

                                          #60
                                          Problemet

                                          Hvem SKAL ta over?

                                          Et problem er vel strengt tatt at ingen av de nevnte trenerne vil til LSK (mest sannsynlig), og ihvertfall ikke nå midt i sesongen.

                                          Å sparke Nordlie uten å ha et bra og "klart" alternativ blir for meg helt feil. Fjøra ut sesongen som trener? Bakkemo? Nei, vi trenger litt kontinuitet, og å spekulere i en hel rekke usannsynlige trenere syns jeg blir dumt. I så fall syns jeg Sven-Göran skal ta over, når han kanskje blir sparka etter sesongen.
                                          Klempern. Translation german-english: Hammer
                                          Hammer: To defeat (a person, a team) resoundingly

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎