Hvem skal trene LSK? (Var: Tom N. ferdig som trener...)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    Opprinnelig skrevet av Serbern
    Tror ikke Sollied slutter i Heerenveen før han i det hele tatt har starta.
    Sant, jeg hadde glemt at han hadde signert for Herenveen... My bad.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7028

      Bjørnebye ser jeg vel ikke for meg som i nærheten av aktuell. Ei heller Rekdal. Hans forhold til LSK er mildest talt anstrengt.

      Jeg håper på Steinar Nilsen. På lang sikt er han en talentfull trener og en mann for framtida, på kort sikt det åpenbare: Han har reddet Tromsø ut av nesten garanterte nedrykk to ganger.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

        Opprinnelig skrevet av reka
        Jeg er mer bekymra nå. Der gikk langsiktig satsing og kontinuitet ut av døra, sammen med treneren som kanskje har et Eggen-potensiale i norsk fotball. Samtidig var det han leverte for dårlig hittil. Men jeg kan ikke fri meg fra tanken om at skader og dårlig jobbing på innkjøpssida var vel så mye delaktig i miséren. Nå er vi i Rosenborg-sumpa, hvor assistentene rykker opp. Håper vi snart får en god trener på plass, og at klubben rydder opp i strategivalgene sine.
        Enig i mye av det du sier, men det er tydelig at RBK-koden er knekt og Nordlie står jo for mye av det samme. Nordlie er også ansvarlig for innkjøpene sine. Dette er en bit han ikke har vært vant til fra andre klubber pga dårlig ressurser. Utrolig synd at det skulle gå slik, men det ble vanskelig å gjøre noe annet. Jeg frykter at det ikke blir noe bedre med de folkene som er tilgjengelig i klubben akkurat nå. Er vel ingen av de som er kjent for å spille gjennom midtbanen.

        Kommentar

        • Tony
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4737

          Det blir Johnsen/Grodås på treningssida med Fjørtoft. Så tipper jeg Fjørtoft og Grodås under kampene enn sålenge

          Kommentar

          • Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

            Opprinnelig skrevet av trigz

            Jeg håper på Steinar Nilsen. Han har reddet Tromsø ut av nesten garanterte nedrykk to ganger.
            Er det tilfeldig eller??

            Kommentar

            • norskpoker
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2007
              • 399

              Opprinnelig skrevet av KFL41
              Enig i mye av det du sier, men det er tydelig at RBK-koden er knekt og Nordlie står jo for mye av det samme. Nordlie er også ansvarlig for innkjøpene sine. Dette er en bit han ikke har vært vant til fra andre klubber pga dårlig ressurser. Utrolig synd at det skulle gå slik, men det ble vanskelig å gjøre noe annet. Jeg frykter at det ikke blir noe bedre med de folkene som er tilgjengelig i klubben akkurat nå. Er vel ingen av de som er kjent for å spille gjennom midtbanen.
              Unnskyld meg, men hva så? I den situasjonen vi er i nå spiller det absolutt ingen rolle for meg om vi spiller 1-6-3-0 med Occean som sweeper og lange baller frem mot Steinar Pedersen så lenge vi scorer mål og vinner kamper. Forøvrig er dette snakket om "om å spille gjennom midtbanen" fryktelig irriterende. Jeg vil se et lag som har en strategi og gjennomfører den med full innsats. Om dette er lange baller fra back til kantspiller ellen en annen variant er meg revnende likegyldig, så lenge vi skaper sjanser og vinner kamper.

              Kommentar

              • Xavi
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 1275

                Er så forbanna skuffet over LSK nå, spesielt spillerne og styret.

                De går utpå der (ikke alle, men mange) og spiller halvhjerta og dårlig, så går de bak ryggen på Tom og sier han er problemet.

                LSK styret burde støttet Tom 100%, gitt han tid. Mange i Brann ville fjerne Mjelde etter sesong 1 og 2, men han fikk den tiden han trengte. Brann ble seriemestere i 2007.

                Eggen fikk tid i Rosenborg, de vant serien alt for mange ganger.


                Nytter ikke å sparke treneren hver gang det går dårlig, og hvis man hadde sammenlignet disse kampene, med de ifjor er de skremmende like, bare at kampene ikke kom rett etter hverandre.

                2007 : Tapte hjemme mot Tromsø, spilte uavgjort mot RBK på Lerkendal
                Tapte mot VIF på Åråsen, spilte uavgjort mot Odd og Sandefjord, tapte mot Stabæk borte, tapte mot Brann borte, slo Viking hjemme. 6 poeng.

                2008 : Uavgjort hjemme mot Tromsø, tapte mot RBK på Lerkendal, Tapte mot VIF på Åråsen, spilte uavgjort mot hamkam og molde, tapte mot Stabæk borte, tapte mot Brann borte, slot Viking hjemme. 6 poeng.
                Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                Anders, Tidligere styremedlem KFL

                Kommentar

                • Harix
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • May 2006
                  • 118

                  Mitt ønske er Sture Fladmark, vi husker vel alle hva han gjorde med Lyn for noen år siden... Nå er han trener for Hødd og det burde gå å lokke han over fjellet..
                  Last edited by Harix; 29.05.2008, 09:46. Begrunnelse: skrivefeil

                  Kommentar

                  • Vidarw
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Apr 2006
                    • 67

                    Kjedelig

                    Opprinnelig skrevet av fjacob82
                    Personlig synes jeg han burde fått de to siste kampene før EM for å vise om det i det hele tatt var mulig å snu dette. Hadde vi liggi midt på tabellen eller blandt toppen hadde aldri dette vært tema. Hadde vi også ikke hatt alle disse skadene så hadde situasjonen vært helt anderledes.

                    Takk for alt Tom. Jeg vil ihvertfall alltid huske deg som treneren med stor T.
                    Det som irriterer meg, er hvorfor lillestrøm har latt seg stresse av all media den siste tiden.

                    Synes også det er kjedelig med Tom, han er en ekte lsk gutt. Men han fikk muligheten, men klarte ikke å utvikle fugla videre.

                    Blir serdeles spennende å se hva som skjer på trenerfronten videre

                    Kommentar

                    • SAEDbeger
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2006
                      • 421

                      hvorfor spekuleres det om steinar nilsen egentlig? Har jeg gått glipp av noe her? Han er fra tromsø og trener et tromsø lag som bare blir bedre og bedre. hvorfor skal han da gidde å komme hit?

                      Kommentar

                      • Playboy1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 2109

                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                        Jeg håper på Steinar Nilsen eller utlandet.
                        Men er desverre redd for at Lillestrøm får en kort effekt av trenerbyttet, og at E.Johnsen får fast jobb.
                        Jeg håper iallefall at de er tålmodige og finner en god kandidat.
                        De jeg har prata med fra Follo,tror nok ikke at Erland J
                        er dyktig nok trener for dette nivået.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7028

                          Opprinnelig skrevet av Paddis
                          Er det tilfeldig eller??
                          Hva?

                          Det skjedde altså FØR han ble ansatt som hovedtrener. Han kom inn utenfra først da riksklovnen Otto Ulseth skulle spille Football Manager i virkeligheten, deretter da nedrykksgrossisten Ivar Morten Nordmark gjorde det samme året etter, og halte Tromsø opp av gjørma i løpet av høsten.

                          Fjoråret var hans første som hovedtrener fra dag 1, og da førte han TIL til en overraskende 6. plass.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13244

                            Opprinnelig skrevet av KFL41
                            Enig i mye av det du sier, men det er tydelig at RBK-koden er knekt og Nordlie står jo for mye av det samme.
                            RBK-koden ble aldri "knekt", de bare sluttet å spille som RBK under hareide.
                            RBKs fotballfilosofi var vel aldri en "hemmelighet", bare utrolig vanskelig å forsvare seg mot.

                            Kommentar

                            • kimmern
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 1173

                              Opprinnelig skrevet av Playboy1
                              De jeg har prata med fra Follo,tror nok ikke at Erland J
                              er dyktig nok trener for dette nivået.
                              korrekt, ingen norske trenere er pr i dag gode nok i mine øyne. skal vi ha forandring må det en utenlandsk trener inn.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7028

                                Opprinnelig skrevet av SAEDbeger
                                hvorfor spekuleres det om steinar nilsen egentlig? Har jeg gått glipp av noe her? Han er fra tromsø og trener et tromsø lag som bare blir bedre og bedre. hvorfor skal han da gidde å komme hit?
                                Fordi han har sagt han ikke vil forlenge kontrakten med TIL. Den går såvidt jeg vet ut ved sesongslutt.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • m_skedsmo
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2006
                                  • 212

                                  Opprinnelig skrevet av SAEDbeger
                                  hvorfor spekuleres det om steinar nilsen egentlig? Har jeg gått glipp av noe her? Han er fra tromsø og trener et tromsø lag som bare blir bedre og bedre. hvorfor skal han da gidde å komme hit?
                                  Han har ikke orka å forlenge noen kontrakt ennå, ville visst vente med det. Han har ambisjoner om å trene noe annet enn Tromsø. Tromsø er et godt lag, men med en gang de har en god spiller forsvinner han. Jeg har bodd her oppe i seks år og fulgt litt med på Tromsø. De henger med, de utvikler gode spillere, men de har ikke ressurser til å bli den toppklubben LSK var og vil bli igjen. Det vil være en større utfordring for Steinar å trene LSK enn TIL. Det kan være det som lokker han nedover.

                                  Kommentar

                                  • Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

                                    Back to basics, tilbake til det LSK alltid har vært. Hardt, tøft og rett på mål. Nå har vi prøvd finspill i flere sesonger, og det funker ikke. Dermed er det på tide å vende tilbake til det som har bragt suksess før.

                                    Som andre synes jeg synd på Tom som ikke har fått det til i klubben i hjertet sitt, men dette var uansett helt riktig. Ingenting har fungert så langt i år, og det måtte noen ta konsekvensene av. Jeg tror nok det er flere hoder som bør trille, men hva erstatter angår er jeg ikke så veldig urolig. Steinar Nilsen er det beste alternativet, og har selv sagt at han vil ha større jobber i fremtiden. Tror ikke han klarer å dy seg om han får tilbud om storsatsing her nede.

                                    Takk for cupgullet og lykke til videre, Tom.
                                    Ni principe ni rey...

                                    D10S!

                                    Kommentar

                                    • Eilert
                                      Juniormedlem
                                      Bøffelpromp
                                      • Jul 2007
                                      • 13

                                      Tror vi har nok dyktige folk på trenersiden frem til pausen. Håper Styret ikke forhaster seg å henter inn det første de får tak i. Noe MÅTTE jo skje. Er glad i Tom tom for det!

                                      I med og motgang vi er LILLESTRØM
                                      I med og Motgang vi er LILLESTRØM

                                      Kommentar

                                      • erlando
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 858

                                        Regner med at sportslig utvalg tar EM-pausen til hjelp før ny hovedtrener er på plass. ...Da blir det vel en form for Fjøra/Johnsen/Grodås-kombo som midlertidig styrer laget frem til pausen.
                                        Ja til pause i pausen!

                                        Kommentar

                                        • medcos
                                          Juniormedlem
                                          Ferskenpels
                                          • May 2008
                                          • 1

                                          Denne sto i moss avis.

                                          Last edited by medcos; 29.05.2008, 10:05. Begrunnelse: gi litt mer info

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎