Riise skal selges (var: Riises vei tilbake, Riise skadet igjen...))

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjelstad
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2007
    • 352

    Riise skal selges (var: Riises vei tilbake, Riise skadet igjen...))



    Hva skjer? Burde ikke lsk være mer rutinerte å la en spiller som akkurat har vært skadet får hvile litt før han matches for fullt? Han kunne vel fått fri før dagens trening. Nå har vi ikke råd til å ha flere skada spillere...
    -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!
  • Rovfugl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 3672

    #2
    men hva faen da !!!!!!
    nå blir jeg skikkelig irritert da vi trenger en Riise i form på laget!
    Det er riktignok det andre låret nå sies det, men hva er galt ?? er han laget av glass eller?
    Jeg er live redd for at vi nå skal få en evig skadet klassespiller som alltid vil være småskada.
    Nå får vi håpe dette bare er noe rusk i maskineriet og at det går fort over.

    kjære gud ..... du som kanskje er i himmelen.. bla bla bla Riise frisk snarest bla bla bla
    DØ FOR FUGLA!!!
    http://www.fluefiskebloggen.no
    LSK er min religion
    Ujah er min gud

    Kommentar

    • erlando
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 858

      #3
      Bjørn Helge Riise - den nye Vegard Heggem.
      Ja til pause i pausen!

      Kommentar

      • Skinke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2007
        • 3914

        #4
        Nå var det vel det andre låret var det ikke? Hvordan kan du si at lsk ikke har lært? Når han klarer å pådra seg en ny skade i ett annet ben så har vel ikke det noe med den tidligere skaden å gjøre!
        Daukjøtt Felt C

        Kommentar

        • Kjelstad
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2007
          • 352

          #5
          Opprinnelig skrevet av Skinke
          Nå var det vel det andre låret var det ikke? Hvordan kan du si at lsk ikke har lært? Når han klarer å pådra seg en ny skade i ett annet ben så har vel ikke det noe med den tidligere skaden å gjøre!
          Har han vært skadet en stund er ikke kroppen i toppform og skader oppstår mye lettere enn når man er frisk og rask. Derfor kan nok den tidligere skaden ha noe med den nye skaden å gjøre. Musklene er ikke klar for å matches for fullt når man har vært skadet i en lang periode!
          -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

          Kommentar

          • Rovfugl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 3672

            #6
            Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
            Har han vært skadet en stund er ikke kroppen i toppform og skader oppstår mye lettere enn når man er frisk og rask. Derfor kan nok den tidligere skaden ha noe med den nye skaden å gjøre. Musklene er ikke klar for å matches for fullt når man har vært skadet i en lang periode!
            helt enig, muskelene har ikke vært under fullt press på lenge og man bør vel ture litt forsiktig frem i en periode etter skade for å forsikre seg at musklene er klar for fullt trykk igjen.

            Men uansett, dette er pokker ikke bra for oss, vi har veldig bruk for en Riise i form nå, men dette er vel også med på å si at han kanskje ikke er i form heller.
            Akkurat nå er det jævla viktig at Riise er ute til man er 100% sikker på at han tåler fult trykk og er 100% klar igjen.
            For dette må ikke bli en vanesak at Riise skal være skada.
            DØ FOR FUGLA!!!
            http://www.fluefiskebloggen.no
            LSK er min religion
            Ujah er min gud

            Kommentar

            • Skinke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2007
              • 3914

              #7
              Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
              Har han vært skadet en stund er ikke kroppen i toppform og skader oppstår mye lettere enn når man er frisk og rask. Derfor kan nok den tidligere skaden ha noe med den nye skaden å gjøre. Musklene er ikke klar for å matches for fullt når man har vært skadet i en lang periode!
              Helt klart, men han virket meget frisk og fin mot sandar. Synd dette kom opp nå før rbk matchen. Vi trenger riise og søgård tilbake i stallen fort som fy.
              Daukjøtt Felt C

              Kommentar

              • Wanker
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 632

                #8
                Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
                Har han vært skadet en stund er ikke kroppen i toppform og skader oppstår mye lettere enn når man er frisk og rask. Derfor kan nok den tidligere skaden ha noe med den nye skaden å gjøre. Musklene er ikke klar for å matches for fullt når man har vært skadet i en lang periode!
                I tillegg unngår man bevisst/ubevisst å belaste det skadede stedet, og derfor flyttes belastning til andre steder. Dette fører til skader i stadig nye kroppsdeler.

                Når spillerne selv ikke har vett til å legge bånd på seg - er det ingen andre i støtteapparatet som kan stoppe dem? Begynner å bli litt lei av dette nå.
                Hunter S. Thompson:

                There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #9
                  Utrolig kjipt for Bjørn Helge, håber du er kjapt tilbake!

                  Dette får meg til å tenke på situasjonen Arjen Robben var i for en tid til bake. Den ene strekkskaden avløste den andre og de siste 2-3 sesongene var ett mareritt. Real Madrid sine leger fant ut at Arjen Robben sin løpestil medførte en ekstra belastning på musklene som igjen førte til strekkskader. Siden tidlig på vinteren han han hatt spesialtrening for å lært seg en annen løpeteknikk. Siden dette opplegget starta har han ikke hatt disse plagene lengre. Sier ikke at det trenger å være det samme som gjelder Riise, men verdt å undersøke.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • veiron
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6267

                    #10
                    Dette begynner å bli en parodi!!! FAEN!!!!

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13271

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av xeR
                      Utrolig kjipt for Bjørn Helge, håber du er kjapt tilbake!

                      Dette får meg til å tenke på situasjonen Arjen Robben var i for en tid til bake. Den ene strekkskaden avløste den andre og de siste 2-3 sesongene var ett mareritt. Real Madrid sine leger fant ut at Arjen Robben sin løpestil medførte en ekstra belastning på musklene som igjen førte til strekkskader. Siden tidlig på vinteren han han hatt spesialtrening for å lært seg en annen løpeteknikk. Siden dette opplegget starta har han ikke hatt disse plagene lengre. Sier ikke at det trenger å være det samme som gjelder Riise, men verdt å undersøke.
                      Nå gjennomførte han vel fjorårssesongen uten disse problemene. Uansett bør man se nærmere på hva som har foregått i vinter. Jeg synes også det er uakseptabelt at ikke fyren er skysset avsted til en eller annen spesialist på området, men at man er fornøyd med MR, uttalelse fra legen om hva slags skade det er og forordnet hvile.

                      Kommentar

                      • Wanker
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 632

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av xeR
                        Siden tidlig på vinteren han han hatt spesialtrening for å lært seg en annen løpeteknikk. Siden dette opplegget starta har han ikke hatt disse plagene lengre. Sier ikke at det trenger å være det samme som gjelder Riise, men verdt å undersøke.
                        Kjempeinnspill, men er det noen som lytter?
                        Endring av fotarbeid (hva med kampsport eller dans) og løpesett kunne også få den bivirkningen at f.eks Occean lettere klarer å pare beina inne i 5-metern, og at andre spillere ikke sklir og faller som Bambi på isen, ref skotråden...
                        Hunter S. Thompson:

                        There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                        Kommentar

                        • fotball_marthe
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1069

                          #13
                          Æsj, dette var en virkelig sur nyhet ! Og jeg som hadde gleda meg til å se han i kamp igjen.. Dengang ei.
                          Enda mer synd er det i han, tenk å være skada så lenge, også pådra seg en skade til.. Nei dette var triste nyheter
                          Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3376

                            #14
                            Trodde dette bare var en dårlig spøk.

                            Nå bør LSK vurdere støtteapparatet, og Riise settes på tribunen ut året slik at han kommer seg igjen. Kanskje han er klar til neste sesong.

                            Magefølelsen er at Riise er så hissig på å spille at han ignorerer smertene inntil skaden oppstår.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • Øyvind
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2006
                              • 292

                              #15
                              Har vi kvalitet i det medisinske apparatetet?

                              Nå begynner jeg virkelig å lure! Hva er det LSK driver med på denne fronten?

                              Nå har vi altså hatt alt for mange langtidsskader, og dette går veldig utover de sportslige resultatene.

                              Jeg har ingen kunnskaper om dette overhodet, men jeg må si det underer meg at dette skjer igjen og igjen. Burde det ikke være mulig å ha kvalitet i det medisinske apparatet slik at man kan forebygge at slike langtidsskader i det hele tatt oppstår? Hvorfor klarer Stabæk å gå sesong på sesong uten at liknende skjer?

                              Fra mitt ufaglærte ståsted vil jeg driste meg i å si at det medisinke apparatet er for dårlig, eller har for lite ressurser. Uansett uakseptabelt!

                              Kommentar

                              • Röshbærj
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Sep 2004
                                • 57

                                #16
                                Nå er jeg drita lei av at dette skjer gang på gang på gang! AMATØRMESSIG!

                                ER det virkelig ikke mulig for klubblegene/fysioterapeutene eller-hvem-nå-det-er å sørge for at spillerne faktisk er 100% klare før de slipper til?!?

                                ..og hvem er det som egentlig sjekker ut spillerenes fysiske tilstand når vi kjøper dem egentlig? er ikke det de samme folkene? De må SKJERPE seg!
                                (Referer her til sakene med både Kiesenebner og Marius Johnsen, hvor de nesten ikke er på banen engang)

                                Jeg KREVER skjerpings!!

                                Kommentar

                                • kimmern
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 1173

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Øyvind
                                  Nå begynner jeg virkelig å lure! Hva er det LSK driver med på denne fronten?

                                  Nå har vi altså hatt alt for mange langtidsskader, og dette går veldig utover de sportslige resultatene.

                                  Jeg har ingen kunnskaper om dette overhodet, men jeg må si det underer meg at dette skjer igjen og igjen. Burde det ikke være mulig å ha kvalitet i det medisinske apparatet slik at man kan forebygge at slike langtidsskader i det hele tatt oppstår? Hvorfor klarer Stabæk å gå sesong på sesong uten at liknende skjer?

                                  Fra mitt ufaglærte ståsted vil jeg driste meg i å si at det medisinke apparatet er for dårlig, eller har for lite ressurser. Uansett uakseptabelt!

                                  Jeg har forundret meg over dette selv. Under Røsler visste vi ikke hva skader var for noe.. nå har vi flust av dem. Så man kan begynne å lure om det medisinske støtteapparatet og nordlie er like flink på dette området som Røsler var.

                                  Kommentar

                                  • tilt
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2007
                                    • 813

                                    #18
                                    F****A FEIS i HEIS

                                    Leste nettopp i Nyhetstråden at MR undersøkelsen viser at det er samme skade i det andre låret som den han har hatt nå.
                                    I såfall betyr jo det 4 til 6 nye uker på skadelista og da er han faktisk ikke klar før Strømsgodset matchen 29.juni.

                                    Argh.... Håper virkelig at ting går fortere, men må også si at jeg håper at ledelsen/han selv ikke stresser igang før han er 110% frisk sånn at han risikerer å slå opp skaden enda en gang...


                                    Dårlig, Dårlig nytt det her !
                                    livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                    https://twitter.com/#!/KjetiI

                                    Kommentar

                                    • Ola
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1651

                                      #19
                                      Faen i helvete!

                                      Bertheussen, Victor, Kiesen, Johnsen og Riise - for å nevne noen, som det siste halvannet året har vært jævli mye eller lenge skadet. I tillegg har vi Riseth, Søgård, Gundersen og Midtun Lie som har hatt betydelige skadefravær det siste halvåret. Og smårusk på praktisk talt samtlige av de øvrige.

                                      Dette minner meg om Tottenham fra 90-tallet. Hvorfor ser vi ikke lignende i andre Tippeligaklubber?

                                      Kommentar

                                      • Raskolnikov
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1452

                                        #20
                                        Vi er ikke alene. Barcelona må også ha et elendig medisinsk støtteapparat. Ronaldinho, Eto'o og Messi har jo slitt mye med skader det siste året. Men muligheten er vel stor for at det skyldes at Barca mangler ressurser.

                                        Godt mulig at vi trener for mye, feil eller har for dårlig støtteapparat, men synes det blir litt spekulativt å konkludere med det utifra dagens skadesituasjon. Riseth er en gammel mann, Kiesen og Johnsen kom mens de var skadd og skaden til Søgård kunne man aldri i verden gjort noe med.

                                        Når det gjelder Riise. Hva mener folk at LSK burde ha gjort? Skal man nekte en spiller som selv sier han er 100% klar å trene? Det var ikke snakk om hard trening en gang, han ble skadd under oppvarming.
                                        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎