Riise skal selges (var: Riises vei tilbake, Riise skadet igjen...))

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
    Etter å ha sett sporten på nrk akkuratt nå, så ser jeg det helt klart at Riise setter seg selv forran klubben, han driter i om vi rykker ned, han vil bort...

    Faen jeg er skuffet..
    Er du overasket?
    Kanarifugla flyr høyt i år!

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      Ikke overaska, men fortsatt skuffa.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7055

        Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
        Etter å ha sett sporten på nrk akkuratt nå, så ser jeg det helt klart at Riise setter seg selv forran klubben, han driter i om vi rykker ned, han vil bort...
        Nei, men han er fortsatt en god spiller, og må vise seg fram nå for å kunne bli solgt. La ham spille 90 minutter mot VIF, RBK og AaFK, og bli kvitt ham etter det. Det betyr penger i kassa, som vi kan bruke til å dekke inn underskudd og hente inn nye spillere som vil spille for oss. Misfornøyde spillere har vi uansett ikke behov for.

        Ingen er større enn klubben. Og jeg håper LSK akter å spille med BHR fra start fra nå av, enten han påstår å ha føling med strekken eller ei.

        Edit: Har sett innslaget på web-tv. Det BHR sier er at han håper å "spille så godt at han får sjansen" til å komme seg til en større klubb. Det er noe helt annet enn å si at han krever å bli solgt.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • holmiz
          The kjøkken-kanariz
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6064

          Her kommer sikker mange til å være veldig delt i denne diskusjonen, og jeg aner følgende to fraksjoner:
          1. Riise er en god spiller for klubben, han fortjener bedre.
          2. Riise har nu driti på draget og en gang for alle vist at mamma bestemmer, mamma vet best og jeg selv skal tjene penger.

          Vel, dagens unge Riise på skjermen viser intet annet enn at Sportsklubben betaler vedkommende mer enn nok penger. "Har litt følelse av strekk", "kan ikke spille klubbkamper" men så fort hans gode venn Åge "Molbo" Hareide etterspør hans tjenester så er han selvsagt klar før mamma rekker å åpne munnen.

          LilleRiise: Du får mer enn nok godt betalt i LSK. Du sparker en ball et par ganger, kanskje 2 ganger per uke med betydning. Til sammenlikning jobber en gjennomsnittsupporter ræva av seg uka lang på narvensenlageret, bare for å ha råd til inngangen på Åråsen. Kaffe må han stå over da han også prioriterer skjerf og årets drakt. Man stiller selvsagt rett antrukket på kamp.

          Kan du nå slutte å pisse på gud og hvermann, og konsentrere deg om at LSK berger plassen? Jeg ber ikke om mer, ikke om mindre, men at du nå tar deg sammen og sørger for at LSK er å finne i Tippeligaen neste år. Såpass bør en og alle kunne forvente, særlig med tanke på alle de kronasjene du har mottatt fra Sportsklubben i mitt hjerte.

          Hilsen en midlere irritert Anders.
          Hilsen Anders

          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            Det er jo en selvfølge at en spiller som han har større ambisjoner enn å spille for LSK. Virker som folk forventer at alle spillere i LSK har som målsetning å få en statue ved siden av Tom Lund.
            Det positive er jo at han vil jobbe hardt for å bevise for større klubber at han er en mann å satse på. Han trenger en kjempeavslutning på sesongen hvis han skal være aktuell for noen store klubber etter skademarerittet hans denne sesongen. Mitt tips/håp er at han først blir solgt til neste sommer etter at han har hatt en fantastisk vårsesong under H.Berg. Tror også vi vil kunne få betydelig mer for han da, enn om vi selger han i Januar med den skadehistorikken fra i år.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7055

              Ganske enig her. Det er en skandale at Riise kan stå over den ultraviktige seriekampen mot FFK - fullstendig, ettersom han ikke engang satt på benken - men være aktuell til landslagsspill bare få dager etterpå. Jeg savner at LSK tar grep og forteller noen og enhver hvem som betaler lønna deres.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                Opprinnelig skrevet av trigz
                Nei, men han er fortsatt en god spiller, og må vise seg fram nå for å kunne bli solgt. La ham spille 90 minutter mot VIF, RBK og AaFK, og bli kvitt ham etter det. Det betyr penger i kassa, som vi kan bruke til å dekke inn underskudd og hente inn nye spillere som vil spille for oss.
                Pengene her havner nok i lomma på investorer, som i sin tid hentet ham inn.
                Dersom jeg ikke tar feil.

                Ellers så var det jo greit å få en bekreftelse på det mange av oss trodde. BHR ofret Fredrikstad-kampen for å få mulighet til å vise seg fram i et bedre "utstillingsvindu".
                At arbeidsgiveren hans, som i sin tid hentet ham fra en glemt tilværelse i Belgia, er i en dyp krise ser ikke ut til å plage ham nevneverdig.
                At han setter seg selv mye høyere enn klubben overasker meg heller ikke.
                Men det er veldig skuffende.
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2600

                  Lar tommelen stå oppreist til xeRs innlegg, men er mer oppgitt enn skuffa. Har aldri hatt noen andre illusjoner enn at BH har lyst til å komme seg videre, men hva skjedde med:

                  "Ja, det klart jeg har ambisjoner. Spiller jeg godt nok for klubben og landslaget blir jeg sikkert attraktiv for utlandet".

                  "Klart jeg vil vurdere et tilbud om det dukker opp. Det hadde vært spennende å prøve seg på et høyere nivå, men inntil videre er jeg LSK-spiller".

                  Det er så mange måter å gjøre dette på som ikke opprører supportere og medspillere. Ikke minst er det vel det han har en agent (er det moren?) for. Sånt kan tas internt. Ikke minst ødelegger han sjansene sine for gode klubber som er opptatt av gode holdninger. Huff!

                  Gode nok spillere trenger ikke å syte seg vekk fra LSK. La nå fotballdarwinismen gå sin gang. Lillestrøm vil gjerne ha gode penger for han, men etter å ha signert en lang kontrakt er det greit om han lar klubben stå for forhandlingene.
                  Last edited by Kimito; 16.10.2008, 23:20.
                  Ferdigskåra

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    Åssen er det med denne dommen hvor man kan si opp kontrakten i et vist antall dager etter sesongslutt etter at man har vært i klubben i ett vist antall år. Kan Riise gjøre det?

                    Lederen i den skotske spillerforeningen har kjempet for Andy Websters sak i snart to år. Nå er den vunnet på alle fronter i CAS. (Den Internasjonale Sportsdomstolen i Lausanne).

                    Avgjørelsen innebærer at alle spillere som har signert en kontrakt før fylte 28 år kan si opp avtalen når den er minimum tre år gammel. Var spilleren over 28 år når en inngikk avtalen, kan en si opp kontrakten når den er minimum to år gammel.

                    Webster-dommen http://fotball.bladet-tromso.no/elit...ticle99203.ece

                    Når signerte Riise siste kontrakten? Er det dette tidspunktet som gjelder eller er det tidspunktet når han kom til klubben? Riise har vel forlenget kontrakten med LSK en gang?
                    Last edited by KFL41; 08.10.2008, 23:11. Begrunnelse: Fylt på med litt mer info og satt inn et spørsmålstegn slik at det skal bli enklere å lese og at språkpolitiet ikke klikker.

                    Kommentar

                    • Kimito
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 2600

                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                      Pengene her havner nok i lomma på investorer, som i sin tid hentet ham inn.
                      Dersom jeg ikke tar feil.
                      Var det investorer som hentet han for den pingleovergangssummen der? Det er i så fall kjedelig.
                      Ferdigskåra

                      Kommentar

                      • Bekkis
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 441

                        signerte ikke han en ny avtale i fjor??

                        Kommentar

                        • Bolsen3
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 1061

                          Hvordan man i det hele tatt kan tenke tanken om å spille for en større klubb når man knapt nok har rørt en ball i hele år er for meg helt utrolig. Hvilken klubb ønsker å bruke millioner på ham per dags dato? Han har alt for store tanker om seg selv, men det er vel en familiesvakhet...

                          Kommentar

                          • mooph
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 1496

                            Går gutten til utlandet og klubben inkasserer en pen sum er jeg fornøyd. Han har vel aldri gitt uttrykk for at han kom til å pensjonere seg i LSK.

                            Forventer vel egentlig ikke at noe skjer før utpå sommeren neste år, men en vet jo aldri. Det er jo mulig at det finnes andre klubber enn LSK som syns det er gøy å sjanse på spillere med nylig opparbeidet skade historikk.

                            Opprinnelig skrevet av rEPPA
                            At fotballspellere ALDRI lærer? ...
                            Det er en grunn til at det svært sjelden finnes politikere med fotball (eller annen idrett) som "sivilt" yrke. God på begge de områdene tror jeg er genetisk umulig.
                            Fugla mot nye høyder

                            Kommentar

                            • Rovfugl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 3672

                              Enig i at det er litt pussig hvordan Riise kan tro at han er et "hot" kjøpeobjekt akkurat nå, skada hele forbanna sesongen, til og med siste kampen stod han over fordi han hadde"føling" i låret, men helga etterpå stiller han opp på det "store" utstillingsvinduet... nemlig landslaget.

                              Riise bør skjønne at han bør satse på at klubben berger plassen i tippeligaen i årets sesong, slik at han kan vise seg frem fra start neste år. Vise seg fram fra sin beste side og få skadene litt på avstand, la folk glemme litt.

                              Er greit at spillere vil ut i den store verden utenfor LSK, men måten dette blir gjort på er direkte latterlig, og gjør at min respekt for Riise forsvinner veldig mye.
                              De siste kampene bør han spille fra start og brukes, kan han for landslaget kan han også for LSK!
                              DØ FOR FUGLA!!!
                              http://www.fluefiskebloggen.no
                              LSK er min religion
                              Ujah er min gud

                              Kommentar

                              • Roll75
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2007
                                • 834

                                Nei jeg skjønner heller ikke hva Riise har gjort i år som skal få utlandske storklubber til å åpne pengebingen. Dette er underlige vurderinger som går meg langt over hodet.

                                Kommentar

                                • Dandy
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 346

                                  Etter denne sesongen skal det vel litt til for at Riise er på vei til noen toppklubb i Europa. Klarer liksom ikke se for meg at noen vil bruke masse penger på en spiller som sliter så med skade som det Riise har gjort i år.

                                  Fører Riise oss til gull i 2009 er det selvfølgelig noe annet.

                                  Skuffer meg veldig at han prioriterer seg selv foran laget. Jeg mener at han dropper å spille seriekampen mot FFK og en uke senere er med på landslaget.

                                  Selvfølgelig er det uheldig for Riise at han har vært skadet i år, men syntes det er drøyt å gå ut med at han vil vekk, da tror jeg han tror litt vel bra om seg selv, men nå er det vel slik at det er sånn i Riise familien?!


                                  Bedre nå da Chrizza ?
                                  UFC 05!

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7055

                                    Jeg skjønner ikke annet enn at Riise umulig vil kunne finne seg en klubb av noe særlig format i utlandet etter den skadesesongen han nå har hatt. Eventuelle interessenter vil garantert ha fått med seg at han nevner stadige rykninger i muskelen han har slitt med, senest på torsdagen før FFK-kampen.

                                    Ingen bruker 20 millioner på en spiller uten at vedkommende har blitt fullt ut friskmeldt. Og det er ikke Riise før han har gjennomført en halv sesong, minimum, uten noe kluss.

                                    Blir derfor ikke overrasket hvis han går for godt under 20 mill til en annen norsk klubb etter sesongen. Rettere sagt en klubb med en bebrillet svenske som hovedtrener, som snart skal møte oss i serien. Det er ingen hemmelighet at RBK leter etter folk som kan tilføre spillet deres bredde.

                                    Jeg håper så ikke skjer, men at han skal til Premier League kan han nok bare drømme om med den sesongen han har hatt i år.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • heidar
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2121

                                      La han ràtne pà benken. Jeg tar dette som en sòknad til à bidra til at LSK2 berger plassen.
                                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                      Endelig er mørketida over.

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        Opprinnelig skrevet av heidar
                                        La han ràtne pà benken. Jeg tar dette som en sòknad til à bidra til at LSK2 berger plassen.
                                        Trur vi bør fokusere på at LSK 1 beholder plassen i første omgang. Det er også eneste måten LSK 2 kan beholde plassen.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          Opprinnelig skrevet av heidar
                                          La han ràtne pà benken. Jeg tar dette som en sòknad til à bidra til at LSK2 berger plassen.
                                          Voksent innlegg.:???:

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎