Riise skal selges (var: Riises vei tilbake, Riise skadet igjen...))

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Canário
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1471

    Synes det ikke ligger noe i uttalelsene til Riise som det er noe å reagere over. Mer følelsesladde omtolkninger enn ordentlig oppfattelse av uttalelsene, virker det som. Det er klart man kan la seg provosere hvis det er det man ønsker og man fokuserer mer på hva reporteren sier enn hva Riise selv svarer.

    Forstår Riise om han føler at han ikke kan være like tålmodig som LSK. Han blir 26 år og har vist at han har ferdighetene. Hvem ønsker ikke å oppnå noe når man jobber hardt og brenner for noe? At han har vært skadet bare bidrar enda mer til det når han legger så mye engasjement i jobben sin.

    "Jeg må til en større klubb hvis jeg skal utvikle meg videre", og blant annet "målet er å ta et steg videre og jeg føler at hvis jeg skal ta noen steg videre må jeg komme meg til en bedre klubb, derfor må jeg prestere så bra nå at jeg får muligheten". Man kan selvsagt la seg provosere hvis det er det man ønsker, men det er ingenting av det han sa som er utekse i forhold til klubben eller egne krav. Det er opplagte realiteter, verken mer eller mindre.

    I tillegg får vi jo journalistens vinkling og det journalisten ønsker å få fram, ikke nødvendigvis alt som ble sagt. Journalister er flinke til å legge til, kryssklippe og trekke fra. Nyheter om "ønsker seg ut" osv. er jo noe som forkommer ofte. Om man ønsker å tolke alt i verste mening, får man gjør det.

    At Riise på lørdag fikk en smell nok til å måtte stå over mot FFK, men samtidig drar på landslagssamling, kan virke litt pussig. Men det bør, hvis man tar av seg de noen ganger overfølsomme supporterbrillene, IKKE være det. Fordi er det noen som vil spille flest mulig kamper, tror jeg det er Riise, og ut fra de problemene han har hatt i år forstår jeg godt å vente "litt ekstra". Det var vel manges ønske om at han nettopp ikke skulle ta noen sjanser framover. Hvis kampen kom noen dager for tidlig er det ingen grunn til å si noe på det. Han deltok også bare delvis på onsdagstreninga for landsen, og viser at han hadde litt problemer (eller ville frita seg litt). Men hvis han starter i morgen er han frisk nok, det er han nok helt klar på etter denne sesongen han har vært igjennom. Ingen grunn til å overreagere med "setter seg selv foran klubben, driter i om vi rykker ned, sett han ned på andrelaget...."

    Kommentar

    • Rovfugl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 3672

      Opprinnelig skrevet av Canário
      Synes det ikke ligger noe i uttalelsene til Riise som det er noe å reagere over. Mer følelsesladde omtolkninger enn ordentlig oppfattelse av uttalelsene, virker det som. Det er klart man kan la seg provosere hvis det er det man ønsker og man fokuserer mer på hva reporteren sier enn hva Riise selv svarer.

      Forstår Riise om han føler at han ikke kan være like tålmodig som LSK. Han blir 26 år og har vist at han har ferdighetene. Hvem ønsker ikke å oppnå noe når man jobber hardt og brenner for noe? At han har vært skadet bare bidrar enda mer til det når han legger så mye engasjement i jobben sin.

      "Jeg må til en større klubb hvis jeg skal utvikle meg videre", og blant annet "målet er å ta et steg videre og jeg føler at hvis jeg skal ta noen steg videre må jeg komme meg til en bedre klubb, derfor må jeg prestere så bra nå at jeg får muligheten". Man kan selvsagt la seg provosere hvis det er det man ønsker, men det er ingenting av det han sa som er utekse i forhold til klubben eller egne krav. Det er opplagte realiteter, verken mer eller mindre.

      I tillegg får vi jo journalistens vinkling og det journalisten ønsker å få fram, ikke nødvendigvis alt som ble sagt. Journalister er flinke til å legge til, kryssklippe og trekke fra. Nyheter om "ønsker seg ut" osv. er jo noe som forkommer ofte. Om man ønsker å tolke alt i verste mening, får man gjør det.

      At Riise på lørdag fikk en smell nok til å måtte stå over mot FFK, men samtidig drar på landslagssamling, kan virke litt pussig. Men det bør, hvis man tar av seg de noen ganger overfølsomme supporterbrillene, IKKE være det. Fordi er det noen som vil spille flest mulig kamper, tror jeg det er Riise, og ut fra de problemene han har hatt i år forstår jeg godt å vente "litt ekstra". Det var vel manges ønske om at han nettopp ikke skulle ta noen sjanser framover. Hvis kampen kom noen dager for tidlig er det ingen grunn til å si noe på det. Han deltok også bare delvis på onsdagstreninga for landsen, og viser at han hadde litt problemer (eller ville frita seg litt). Men hvis han starter i morgen er han frisk nok, det er han nok helt klar på etter denne sesongen han har vært igjennom. Ingen grunn til å overreagere med "setter seg selv foran klubben, driter i om vi rykker ned, sett han ned på andrelaget...."
      sikkert rett i masse av det du sier, men personlig synes jeg Riise virker FOR ivrig på å komme seg ut.
      Når man ser dette i sammenheng med uttalelsene fra den familien tidligere trekker man konklusjoner, og ikke bare på siste dagers hendelse.
      Grit nok at spillere vil ut i den store verden, men man trenger da for faen ikke å annonsere det for hele verden.
      Dette kan stille deg selv i dårlig lys og det vet han.
      DØ FOR FUGLA!!!
      http://www.fluefiskebloggen.no
      LSK er min religion
      Ujah er min gud

      Kommentar

      • ragnarrock
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 937

        fult forståelig at BHR vil videre i livet.. gutten er lett en av mine helter i den stallen vi har nå, men han er en såpass dyktig spiller som man virkelig kan se kjemper og prøver når han er på banen at jeg unner han å komme ut og tjene noen skikkelige kroner.

        er vel ingen stor hemmelighet at familien riise er fantastisk dårlig når det gjelder å snakke med media, så det velger jeg bare å se gjennom fingrene på..

        det som jeg reagerte på er vel at det stod at det ikke er så mye mere han kan utvikle seg her.... skulle gjerne likt å se han lære seg å holde hodet kaldt nok til å kunne sette ballen i nettet en gang iblandt istedenfor å bare kline ballen oppå tribunen fordi han blir så ivrig hver gang han nærmer seg 16metern.

        *krysser fingrene for at han ikke blir skadet imorgen*
        så er jeg sikker på at han gir alt for å slakte enga for oss!
        *Kjempe gutta fighte gutta!!*

        -RagnarRock-

        Kommentar

        • Canário
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1471

          For alt jeg vet kan Riise ha snakket om serieinnspurten og avslutningen av sesongen, men det er til slutt journalistens vinkling og det journalisten ønsker å få fram som blir viktig. Hvilke kommentarer de velger å putte inn mellom uttalelsene og hva de eventuelt skriver i artiklene er fullt og helt journalistens måte å prestere noe på. Ikke nødvendigvis at Riise går ut og niber etter å komme ut. Uansett er det jo ikke noe nytt at spillere svarer på denne måten. Standardsvar på et standardspørsmål. Hadde Riise hatt en annen holdning enn å håpe på å komme ut hvis han presterer godt, hadde jeg vært bekymra, ikke at han har ambisjoner på egne vegne eller at det kommer "nå". På samme måte som landslagssamlinga er etter min mening ikke dette noe å noe å overdrive fra eller til. Ellers enig i at selv om han ifølge egne ord har nådd "toppnivået" i eliteserien har han fremdeles noe å gå på.

          Tror heller ikke Riise blir solgt før en god stund, både på grunn av skader og ryktet til norsk fotball. En spiller som har vært med på å tape for Kaerjeng, og med klubbens "prestasjon" mot FCK, er ikke akkurat med på å styrke verken seriens eller Sportsklubbens anseelse. Brennhete spillere her hjemme blir nok sett på med litt lunkene øyne utenfra, men han drar nok litt gjetord på etternavnet. Lønns- og prisnivået er veldig høyt i forhold til kvalitetsnivået på en del spillere, men mye avhenger av 2009-sesongen hans. Spiller han på sitt beste nivå over flere kamper er vel en overgang i løpet av neste sesong ganske sannsynlig.

          Kommentar

          • ulfpulf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2506

            Opprinnelig skrevet av Canário
            Uansett er det jo ikke noe nytt at spillere svarer på denne måten. Standardsvar på et standardspørsmål.
            Standardsvaret for en LSK-spiller bør være noe sånt som Riise sa i Dagbladet-intervjuet i 2006:
            - Jeg tenker ikke på utlandet. Jeg spilte cupfinale med Lillestrøm i fjor, og skal spille Royal League-finale i år. Jeg har ingen hast med å komme meg videre, sier han.
            Bortsett fra at i år kan han bytte ut "spille Royal League-finale" med "gjøre alt jeg kan for å berge tippeligaplassen".

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2325

              Det er nok utopi. Klart det smerter et supporterhjerte når spillere går eller uttaler at tiden er inne for å gå. Allikevel er dette den måten LSK gjør seg attraktive for fremadstormende spillere. Så lenge norsk fotball er ræva spillemessig og ikke minst kan tilby spillerne svimlende lønninger må vi leve med at klubben vår er en transithall. Oppgaven ttil LSK må dog være å ha rikelig tilgang på rykende ferskt kjøtt, og å få en struktur. I så måte er, eller var Ajax et forbilde. I norsk sammenheng RBK, eller kanskje for oss, Lyn. Men allerede nå ser vi konjukturen av "nye LSK", hvis yngre spillere tydeligvis skal satses på fremfor dyre etablerte.
              Jeg er enig at et salg av Riise nå vil være fornuftig, men jeg tror også han er hos oss ihvertfall inntil sommeren.
              Jo fler spillere som forlater oss, desto fler vil være interessert til å komme. Dette er et paradoks, men dette er også et faktum som rammer de små klubbene. Uansett vil det dukke opp nye Riise'r, det vi må håpe på er at vår ledelse er flinke nok til å finne disse og få dem til å bære vårt stolte klubbmerke

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                Ta og spør alle spillerne som er under 28 år i alle klubbene i Norge om dem vil til en større klubb,,, tipper at 99%sier at dem vil videre så at Riise vil til en større klubb er vel ikke noen bombe.....Nå må folk slutte og tro at Norge er verdens fotball navle. At Riise nå starter mot Skotland betyr at han er skadefri og antagelig kan han spille di siste kampene for oss også...Om han blir solgt etterpå javell da får vi frisk kapital og handler nye spillere...... Jeg vet også at Arild og Bjørn Helge har tenkt å kjøpe tomt og bygge hus på Heknersletta i Rælingen.. Så det kan jo hende han avslutter i Lsk også..

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                  fult forståelig at BHR vil videre i livet.. gutten er lett en av mine helter i den stallen vi har nå, men han er en såpass dyktig spiller som man virkelig kan se kjemper og prøver når han er på banen at jeg unner han å komme ut og tjene noen skikkelige kroner.
                  Det er vel ingen som ikke forstår at han "vil videre"...
                  Jeg unner ham også en ny sjanse i utlandet.
                  Men det som smerter er den snikende følelsen av at han kanskje kunne spilt mot FFK, og kanskje bidratt til at vi hadde tatt ett livsviktig poeng eller tre.
                  Nå "droppet" han klubblaget og sikret seg en plass for Norge, mens plassen til LSK henger i en meget tynn tråd.

                  Det er selvfølgelig ikke meningen å legge skylda på BHR dersom vi rykker ned. Men mange av uttalelsene til ham og moren denne høsten har i alle fall utad klart signalisert at nå er det egen karriere som gjelder...
                  Ikke arbeidsgiverens skjebne....
                  Det gjør vondt i et klubbhjerte.
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

                    Personlig syns jeg det var klokt av Riise og ikke spille mot FFK når han kjente noe i låret dagen i forveien. At han spiller for landslaget har jeg heller ingenting mot. Det har tross alt gått en uke siden kampen mot FFK, og det er ikke overraskende at en "føling" med noe i låret går over i løpet av en uke.

                    Jeg tror ikke Riise blir solgt etter denne sesongen grunnet alle skadene, og vi har mer nytte av en glad Riise som får spille (og utvikle seg) på landslaget, enn å sitte hjemme å drive med enda mer alternativ trening.

                    Så får vi håpe at Riise får være skadefri og god neste sesong. Det tjener vi på som får en god spiller, samt penger dersom han blir solgt. Og Riise kommer seg videre. Det er ikke akkurat vanskelig å forstå at en spiller som er såpass god som han ønsker å spille i en større liga enn TL, og å tjene mer penger enn han kan her.
                    Last edited by Henrik; 11.10.2008, 11:52. Begrunnelse: spelling

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      Opprinnelig skrevet av Henrik
                      Personlig syns jeg det var klokt av Riise og ikke spille mot FFK når han kjente noe i låret dagen i forveien. At han spiller for landslaget har jeg heller ingenting mot. Det har tross alt gått en uke siden kampen mot FFK, og det er ikke overraskende at en "føling" med noe i låret går over i løpet av en uke.

                      Jeg tror ikke Riise blir solgt etter denne sesongen grunnet alle skadene, og vi har mer nytte av en glad Riise som får spille (og utvikle seg) på landslaget, enn å sitte hjemme å drive med enda mer alternativ trening.

                      Så får vi håpe at Riise får være skadefri og god neste sesong med. Det tjener vi på som får en god spiller, samt penger dersom han blir solgt. Og Riise kommer seg videre. Det er ikke akkurat vanskelig å forstå at en spiller som er såpass god som han ønsker å spille i en større liga enn TL, og å tjene mer penger enn han kan her.

                      Dette har ikke en dritt å si.. Det jeg reagerer på er tidspunktet og måten det blir sagt på. Han kunne holdt kjeft og venta til i hvertfall tippeligaplassen var berget før han gikk ut med dette. Og det virker lite gjennomtenkt når han snakker om å vise frem på landsen bare dager etter at han ikke en gang kunne sitte på benken mens laget som betaler lønna hans kjemper for livet. Nei, jeg er fortsatt skuffa over oppførselen..
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        BHR har definitivt ikke hatt sitt heldigste år i LSK-drakta, hverken sportslig eller utenomsportslig. I tillegg til skadene har han, og ikke minst mora, kommet med en del uheldige uttalelser i forhold til klubben. Ikke nødvendigvis uheldige isolert sett, men i forhold til timingen de har valgt for å uttrykke seg i mediene. Jeg ble provosert over timingen for uttalelsene om at de skulle saksøke klubben pga skadene, og jeg blir provosert over timingen hans nå også. Hovedsaklig fordi det tabloid sett kan se ut som om han prioriterer "utstillingsvinduet" (særlig!!!) landslaget fremfor klubben han faktisk tjener til livets opphold i.

                        Imidlertid er det vel ingen som annet enn i sine villeste drømmer har sett for seg at BHR kom til å bli i LSK resten av karrieren. Han har jo aldri lagt skjul på at han ønsker seg til utlandet igjen. Og strengt tatt så er han vel dessverre én av få spillere kluben kan gjøre seg noen forhåpninger om å få penger for ved videresalg. Og med den situasjonen klubben har satt seg i økonomisk, bør vi vel strengt tatt håpe at han kan bli solgt ved første anledning. For min egen del sier jeg ihvertfall ja takk til å bytte ut BHR mot et anseelig antall millioner som kan investeres i nye talenter (eventuelt sluttpakker for enkelte av spillerne/lederne som er i klubben pr i dag)
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

                          Riise starter i følge startoppstillinga de viste på viasat4 nå.

                          Kommentar

                          • KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

                            Bjørn Helge byttet ut, tydelig litt kamprusten. Skuddet hans ble vel neppe notert i plussboka hos potensielle kjøpere

                            Kommentar

                            • WAK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 964

                              Blir byttet ut med Bråthen etter 56 min. Må si meg enig med bytte. Synes Riise har vært anonym og vist seg langt fra sin beste side. Latterlig og starte på landslaget etter så få kamper etter langvarig skade.

                              Nekter og tro han imponerte noen potensielle kjøpere i dag.

                              Kommentar

                              • Henrik
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2006
                                • 2110

                                Han skal få pluss for stikkeren sin til Carew tidlig i første omgang. En omgang helt på det jevne. Forøvrig ser vi hvorfor han starter når vi ser på Daniel B. Han har virkelig vært dårlig sålangt.

                                Kommentar

                                • ulfpulf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2506

                                  Det kan se ut som om Riise har nådd sitt toppnivå i Norge. Skal han ta noen steg videre, må han nok komme seg til et bedre landslag.

                                  Kommentar

                                  • Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

                                    Det jeg reagerte mest på, var at Riise virket til å være mye mer motivert for å vise seg fram for større klubber på landslaget enn i LSK. Om han kunne spilt søndag eller ikke, jeg tror Riise føler seg så sikker på at LSK ikke rykker ned, at han prioriterer landslaget og seg selv foran oss. Håpløs timing å gå ut med dette på, NRK nett-tv beviser at det ikke er noen journalist som har lagt til noe Riise ikke har sagt. Forøvrig er jeg hverken overrasket eller skuffet over at Riise vil ut, men jeg synes han burde fokusere på å prestere etter en så lang skade, fremfor å prøve og snakke seg ut av LSK.

                                    Forøvrig gjorde han en dårlig kamp idag, og imponerte ikke på noe som helst måte. Han var dog bedre enn erstattern.
                                    Lauken er vår venn!

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13272

                                      Kommer han tilbake med ny/oppslått skade nå så blir jeg sur.

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                                        det som jeg reagerte på er vel at det stod at det ikke er så mye mere han kan utvikle seg her.... skulle gjerne likt å se han lære seg å holde hodet kaldt nok til å kunne sette ballen i nettet en gang iblandt istedenfor å bare kline ballen oppå tribunen fordi han blir så ivrig hver gang han nærmer seg 16metern.
                                        Tror hareide er enig..

                                        Kommentar

                                        • Joha
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 314

                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Tror hareide er enig..
                                          Slik Riise spilte i går så har han ikke noe og gjøre i en større liga enn tippeligan.Synes Daniel Bråthen var ræva når han kom inn for Bjørn Helge Riise.

                                          Kommentar

                                          Working...