Riise skal selges (var: Riises vei tilbake, Riise skadet igjen...))

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vollafugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2006
    • 978

    Etter min mening var det et stor tabbe av LSK å ikke tilby BHR en forlenget og forbedret kontrakt da VIF viste interesse for å hente ham (samtidig som han var skadet).

    Nå har jeg vanskelig for å se at dette vil ende på en spesielt god måte for klubben.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13272

      Vi har kontrakt med ham til 2011. Jeg er enig i at lønnsjusteringer kan være påkrevd når en spiller bidrar mer enn forventet, og dette ikke reflekteres i lønn. Men å sette opp lønna til noen hver gang andre klubber er interesserte er helt uaktuelt. Andre spillere vil bli svært misfornøyde, og vi risikerer en lønnsspiral. Riise har helt sikkert en prestasjonbasert lønn i LSK i likhet med de andre spillerne, dette bør IKKE endres.

      Forøvrig er det mange "sannheter" i denne tråden som vi må ta med en klype salt. Enkelte uttalelser blir tillagt alt for mye vekt. Riise har aldri flørtet med søpla, ei heller har han uttrykt noe misnøye med klubben. At han ikke spilte sist helg, men er klar for landslaget må også sees i lys av at det er gått en uke. Mannen opptrer langt mer spiselig i media enn f.eks. Kasey Wehrmann som mange her forguder.

      Kommentar

      • Kanarifugl84
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2007
        • 2319

        Opprinnelig skrevet av vollafugl
        Etter min mening var det et stor tabbe av LSK å ikke tilby BHR en forlenget og forbedret kontrakt da VIF viste interesse for å hente ham (samtidig som han var skadet).

        Nå har jeg vanskelig for å se at dette vil ende på en spesielt god måte for klubben.
        Vet vi at det ikke har vært kontakt mellom LSK og Riise angående forlenget/forbedret kontrakt? Riise hevdet vel tidlig at han kom "hjem" for å få en bedre mulighet til å spille seg ut i Europa igjen? Kan jo tenkes at han aldri har sett for seg en lenger LSK-karriere enn ut 2009-sesongen.

        Blir vel en Bosman dette...får håpe han holder seg skadefri og storspiller både for LSK og eventuelt på landslaget, så har vi et kjempesalg sommeren 09. Aller helst håper jeg selvsagt Bjørn Helge blir, men etter gårsdagens uttalelser virker det vel ikke som han er innstilt på å bli særlig mye lenger.

        Kommentar

        • Kanarifugl84
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2007
          • 2319

          Opprinnelig skrevet av reka
          Vi har kontrakt med ham til 2011.
          Har vi...?

          Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

          Riise har kontrakt med Lillestrøm ut neste sesong.
          Usikker jeg...

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
            Har vi...?

            Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.



            Usikker jeg...
            Vi skreiv vell en 5 årskontrakt tror jeg så 2011 stemmer .

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13272

              Uansett om ikke alle kjøp har vært innertiere, så er LSK nå forspent med en ryggrad i stallen hvor nøkkelspillere er sikret på kontrakter som strekker seg fra tre til fem år fram i tid. Re-signeringen av Bjørn Helge Riise til 2011 – rett før landslagsgjennombruddet – er minst like genial som kjøpet av samme spiller.

              Kommentar

              • gorken
                Administrator
                • May 2006
                • 1483

                Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                Opprinnelig skrevet av reka
                Vi har kontrakt med ham til 2011.
                Har vi...?
                Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

                Usikker jeg...
                10 Bjørn Helge Riise: 25 - 21.06.83 - 178/73 - 2011

                I have this condition.

                Kommentar

                • Serbern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 5496

                  Som en nevnte tidligere i tråden her, hvordan er et med denne Webster-loven?? Hvis Riise signerte 5 års kontrakt i 2006, så har han vært i 3 år i 2009, kan han da forlate oss gratis?

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    Han kan vel kjøpe seg fri fra kontrakta i september 2009, ja. Han må ut med et beløp tilsvarende det han ville fått utbetalt i lønn av LSK ut 2011, altså noen millioner kroner.

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      Opprinnelig skrevet av Serbern
                      Som en nevnte tidligere i tråden her, hvordan er et med denne Webster-loven?? Hvis Riise signerte 5 års kontrakt i 2006, så har han vært i 3 år i 2009, kan han da forlate oss gratis?
                      Han kan kjøpe seg ut av kontrakta hvis han betale klubben det som hadde blitt lønna hans resten av kontraktsperioden. I dette tilfellet, småpenger.
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13272

                        Han må vel kjøpes fri for lønnsmidlene. Men det er et stort spørsmål om klubbene vil gå frem slik. Ingen har hittil benyttet seg av denne klausulen. Dette er forståelig, ettersom alle klubber er redde for å miste spillere på denne måten. Om søpla skulle gjøre dette ville de ligge tynt an overfor oss og andre klubber senere - de har tross alt brukt klausulen til å dolke en annen klubb i ryggen, og vil levnes liten ære eller velvilje. Da henter vi nøkkelspilleren Dos Santos f.eks.

                        En annen måte å få til en slik overgang er å skjule den gjennom f.eks. at spilleren går ut mot egen klubb og later som han selv kjøper seg bosman-status. Dette innebærer også risiko for både spiller og kjøpende klubb - hvem vil signere en notorisk kontraktsbryter?

                        Heldigivs er det en Riise vi har med å gjøre her, og vi kan derfor naturligvis sove trygt alle mann - den familien er det iallefall ikke noe surr med.

                        Kommentar

                        • Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

                          Okej. Så spøsmålet her blir da om det vil lønne seg seg å selge han før den tid og få inn noen millioner, eller beholde han så lenge som mulig og satse på at han kan hjelpe oss å vinne noe i 2009. Koren-dilemma igjen.:???:

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13272

                            Det var da veldig hølye skuldre da? Riise spiller hos oss til det kommer et skikkelig bra tilbud. Da blir han solgt. Hadde han vært skadefri ville vi trolig fått dette tilbudet denne sommeren. Nå kommer det neste sommer istedet.

                            Edit: Og kanskje han signerer for et år eller to til for å skaffe oss litt kroner (slik Brenne gjorde for FFK) hvis vi behandler ham skikkelig og ikke oppfører oss som paranoide gærninger.

                            Kommentar

                            • vollafugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2006
                              • 978

                              Opprinnelig skrevet av Lars
                              Han kan vel kjøpe seg fri fra kontrakta i september 2009, ja. Han må ut med et beløp tilsvarende det han ville fått utbetalt i lønn av LSK ut 2011, altså noen millioner kroner.
                              At han ikke er blant klubbens best betalte spillere (på tross av at han er den beste), øker dermed sannsynligheten for at han tar en "Webster" dramatisk. Dårlig og lite fremtidsrettet personalpolitikk.

                              Dessuten vil det jo i praksis ikke være BHR som betaler. Den klubben som evenuelt signerer ham vil selvsagt gi ham "sign-on-fee" og lønn som innebærer at han kommer mer enn godt ut av det.

                              Kommentar

                              • mr.sandass
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2005
                                • 972

                                Riise har jo så vidt vært på banen for oss i år og allerede nå har han planer om å stikke? Lukter "mamma" Riise av hele greia spør du meg.
                                www.ultrasfeltc.net

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13272

                                  Ville vært rart om han ikke hadde ambisjoner om utlandet. Spør du andre i spillergruppa vil du vel få samme svar, men for de fleste er ikke dette aktuelt.

                                  Kommentar

                                  • Roll75
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2007
                                    • 834

                                    Det at han er broren til John Arne hjelper han nok litt. Men ikke så mye som han sikkert innbiler seg selv. Det er vel ikke akkurat vanlig å hvile seg inn i varmen til europeiske toppklubber selv med en haug av velvillige agenter.

                                    Kommentar

                                    • KimFL
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 1410

                                      Opprinnelig skrevet av Roll75
                                      Det at han er broren til John Arne hjelper han nok litt. Men ikke så mye som han sikkert innbiler seg selv. Det er vel ikke akkurat vanlig å hvile seg inn i varmen til europeiske toppklubber selv med en haug av velvillige agenter.
                                      Et navn, pluss en sleip agent kan nok utrette mye. Og nå kommer vel han derre Hauge-sniken inn i bildet snart også, og da bør man vel innse at unge Riise snart spiller (evt. sitter på benken) i en større liga.

                                      Sånn sett mener jeg LSK bør selge i vinter, slik at vi faktisk kan få mest mulig penger igjen for det, og at man kan bruke verdifull tid på å drille inn en evt. erstatter.


                                      KimFL

                                      Kommentar

                                      • mr.Jordbakke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3845

                                        VG hevder at BHR starter mot Skottland. I tillegg har jeg lest at han ikke kjenner noe til "skaden". :evil:
                                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                        Mvh
                                        Mr.Jordbakke

                                        Kommentar

                                        • xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

                                          La han spille på reservelaget ut året. Det er tydeligvis kun landsen som er godt nok utstillingsvindu for han.
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                          Kommentar

                                          Working...