Riise skal selges (var: Riises vei tilbake, Riise skadet igjen...))

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hel1017
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Oct 2008
    • 196

    Opprinnelig skrevet av reka
    Fikk inntrykk av at ting hadde flasket seg og at han hadde funnet seg iallefall én interessert klubb i det siste intervjuet?
    Det er vel kanskje til det beste for LSK, hvis det er tilfelle.

    Penger inn, og reduserte lønnskostnader. Helt topp...
    Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

    Kommentar

    • kimmern
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2005
      • 1174

      er det en klubb som har lyst på han, så bare selg.
      jeg begynner sterkt å mislike han. og det mener jeg med at hver gang han "brekker en negl" så spiller han ikke kamp på 2 måneder. sånne spillere har jeg ingenting til overs for.

      jeg har heller ingen tro på at det er positivt i en spillergruppe og ikke minst mtp der vi ligger på tabellen.

      michael mifsud var også en som ville vekk, men han gjorde hvertfall jobben sin på fotballbanen.

      Kommentar

      • Rovfugl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 3672

        Opprinnelig skrevet av kimmern
        er det en klubb som har lyst på han, så bare selg.
        jeg begynner sterkt å mislike han. og det mener jeg med at hver gang han "brekker en negl" så spiller han ikke kamp på 2 måneder. sånne spillere har jeg ingenting til overs for.

        jeg har heller ingen tro på at det er positivt i en spillergruppe og ikke minst mtp der vi ligger på tabellen.

        michael mifsud var også en som ville vekk, men han gjorde hvertfall jobben sin på fotballbanen.
        Joda Riise spiller, hvis det nærmer seg landskamp ;-)
        DØ FOR FUGLA!!!
        http://www.fluefiskebloggen.no
        LSK er min religion
        Ujah er min gud

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          Jeg tror det er alt for mye spekulasjoner omkring motiver her, det jeg ser når Riise er på banen er en spiller med stor motor som ønsker og vil vinne - uansett klubbdrakt.

          Dersom alle 11 hadde løpt og kjempet like mye som Bjørn Helge, så skulle det vært innmari vanskelig å ta 3 poeng fra Fugla. Så får vi heller tilgi han at skuddfoten er litt lompete, for i år har han jo tilogmed bidratt med scoringer.

          Når selv lagets beste spillere kritiseres, ja da er det ikke lett å bygge opp et lag fullt av spillere med selvtillit. Forskjellen mellom familien Riise og de fleste andre i Norge er at derigården vokser selvtilliten med kritikken.

          Støtt spillerne, så lange de spiller for LSK, så de kan få prestere sportslig. Det gjelder også Riise.

          Er forøvrig ikke Riises feil at media liker han, og han vile være dum som gjemmer seg for kamera, når han har ønske om å gå til utlandet.
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • Kristian
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 690

            Har vanskelig for å støtte spillere som så tydelig underprioriterer laget sitt gang på gang. Hadde han gitt like mye for LSK som for landslaget hadde han fått min fulle støtte.

            Kommentar

            • CocaJerry
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2532

              Jeg gleder meg til vi selger/blir kvitt Mr. Midtpunktet. En slik spiller ville jeg aldri ha henta, det kun pga. hans primadonnanykker.

              Kommentar

              • Oddis
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 2744

                Er litt enig! Men når han kommer til en klubb med spillere som er et par hakk bedre, så trur jeg han jekker seg ned et par hakk! Sjeldent jeg hører broren hans klage over Roma (Og Liverpool for å ta det med) f. eks...
                Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                Kommentar

                • CFD
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2319

                  Folk snakker om at vi sparer penger ved å selge Riise. Jeg tror Riise har relativt lav lønn iforhold til hvor god spiller han er. Han hadde veldig lite før han ble resignet ,men jeg vet ikke hvordan det er etter resigningen ,men tipper han tjener mindre enn feks Riseth.

                  Menmen.. Jeg håper faktisk Riise blir solgt for en god slump penger. Jeg skjønner at han prioriterer Landslaget fordi dette er et utstillingsvindu for han og det er forståelig ,men han er tross alt under en kontrakt med LSK og vi er arbeidsgiveren han og betaler lønnen hans. Hva får vi tilbake? En arbeidstaker som klart ønsker å bytte beite og sier det i Media? Han yter pr idag ikke nok for jobben sin for å ta på seg ekstraoppdrag for andre arbeidsagivere. Får vi penger for han så få han vekk og la oss kjøpe tilbake 25% av LSK-Eiendom. Vi har budsjettert med 5mill i spillersalg så får vi 12.5mill for han så har vi råd til å kjøpe tilbake Åråsen Eiendom og fylle budsjettposten. Muligens det må gå til å dekke andre poster (mye trolig) ,men frisk kapital er noe LSK trenger.
                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13272

                    Riise er vel den som jeg er tryggest på vil gi alt på banen (ved siden av kippe). I de to-tre kampene han i mine øyne ikke har gitt alt har han da også gått av skadd. Han kom hit som et spørsmålstegn fra belgia og har spilt seg til fast landslagsplass mye takket være den enorme innsatsen på banen for lsk. Ikke skårern', ikke kan han skyte, ikke kan han heade, men: han løper jo som om han hadde fanden i hælene. Innsats og tæl er varemerket hans. At han plutselig skulle legge bort dette er like sannsynlig som at Sundgot skulle droppe å være norges beste avslutter på første stolpe for et lengre tidsrom. Fyren spiller jo tross alt for fremtida og landslagsuttak i hver eneste kamp.

                    Riise var ekstremt fortvila over å ikke spille grunnet skader i fjor, og innrømte at han burde ha tatt skadene og slitasjen mer alvorlig. Flere her inne var da veldig kritiske fordi han ikke hadde tatt mer hensyn til skadene sine. Men i år har tydeligvis pipa en annen lyd?

                    Om gutten skulle pådra seg alvorlige skadeproblemer (slik som i fjor) nok en gang er det ikke vanskelig å se at dette vil ramme både LSK og BHR. BHR og klubbens interesser er i alle tenkelige scenarioer sammenfallende. Når fyren tross alt gjør det alle parter ønsker er det vanskelig å se noe rasjonelt grunnlag for å kritisere ham.

                    Til sist har Riise aldri sagt noe negativt om LSK. Han har uttalt seg om at ambisjonene er å reise utenlands igjen. Det er HELT greit, og bør være en ambisjon han deler med alle våre talenter og spillere på vei opp. Det er KLUBBEN som har sagt at de vil selge ham i år. Å si nei til slikt er det bare legenden som har lov til. Jeg mener dessuten at sammenligningen Mifsud/Riise er komplett irrelevant og ikke så lite demenspreget. Mifsud drev vel er helt annet spill:

                    "FUGLAS" UROKRÅKE

                    Michael Mifsud mener han hører hjemme i en ganske annen liga enn den norske. Da kan det ikke kalles direkte smart å skjelle ut treneren sin foran fire-fem interesserte klubber på Viking stadion.

                    Historien om Michael Mifsud er interessant. Her har vi en spiller som er glimrende for laget på banen. Samtidig er det ingen tvil om at han sliter på omgivelsene utenfor gresset. Der andre spillere i LSK tenker på klubben, tenker Mifsud på seg selv.
                    Hvor lenge går det før det kommer til en direkte og endelig konfrontasjon mellom Mifsud og ledere, trenere eller medspillere?
                    - Vi i Lillestrøm kan ikke diskutere personalpolitikk i mediene, sier manager Jan Åge Fjørtoft.
                    Men han legger selvfølgelig merke til følgende:
                    Der Arild Sundgot gråter over en tapt kamp på Lerkendal, raser Mifsud over å bli tatt av banen på Viking stadion.
                    Last edited by reka; 12.06.2009, 08:38. Begrunnelse: Stavet etternavnet til legenden feil. Typisk forumr**kertabbe.

                    Kommentar

                    • sniper
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 5254

                      Riise ute med bihulebetennelse denne gang, og er i beste fall aktuell for benken i morgendagens kamp mot Frekksta..

                      En ting er at han kanskje tror godt om seg selv, men flaks kan han ikke skryte på seg mtp skader og sykdom...

                      Kommentar

                      • Jan Banan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 809

                        Mannen er jo mer skadet og syk enn legenden Stein "Stratos/Pungen" Amundsen kunne drømt om.
                        - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                        Stuart Baxter har forstått det.

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          Opprinnelig skrevet av sniper
                          Riise ute med bihulebetennelse denne gang, og er i beste fall aktuell for benken i morgendagens kamp mot Frekksta..

                          En ting er at han kanskje tror godt om seg selv, men flaks kan han ikke skryte på seg mtp skader og sykdom...
                          Det er ikke uflaks når du er så urutinert at du blir syk av air condition.

                          Kommentar

                          • S.Skywalker
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Oct 2007
                            • 79

                            Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                            Mannen er jo mer skadet og syk enn legenden Stein "Stratos/Pungen" Amundsen kunne drømt om.
                            Byttet ikke han bein.?

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Opprinnelig skrevet av Torolf
                              Det er ikke uflaks når du er så urutinert at du blir syk av air condition.
                              Så du mener at han skal skru av air condition på flyet.....Kan ikke skjønne alle dere som klager på BHR ,,,tror faktisk ikke at det fins noen ( utenom Espen) i dagens stall som ønsker og vinne fotballkamper mere en han. Grei at han er mye skada men jeg som har sett snart 50 treninger i år og er SIKKER på at ham gir alt for klubben( noe han faktisk må gjøre for og komme seg videre)..

                              Kommentar

                              • CFD
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2319

                                Jeg synes Riise burde holdt godt kjeft om hva han har lyst til. Han sier hele tiden at han vil vekk ,mens han enten spiller for halv maskin for å ikke skade seg , eller spiller for full maskin i 20minutter for også bli skadet.

                                Vi har andre spillere i Tippeligaen som har lyst å dra utenland , og la oss nevne Huseklepp. Han ble intervjuet og han sa "Jeg fokuserer på å gjøre gode kamper for brann og jeg trives her". Mer diplomatisk og bedre uttalelse kan man knapt finne og det klinger uten tvil bedre en at "Jeg turte ikke å tråkke til i kampen for min arbeidsgiver for jeg ville spille på landslaget".

                                Jeg begynner å bli lei av hele sirkuset. Her burde B-gjengen ta en prat med Riise.
                                Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Opprinnelig skrevet av CFD
                                  Jeg synes Riise burde holdt godt kjeft om hva han har lyst til. Han sier hele tiden at han vil vekk ,mens han enten spiller for halv maskin for å ikke skade seg , eller spiller for full maskin i 20minutter for også bli skadet.

                                  Vi har andre spillere i Tippeligaen som har lyst å dra utenland , og la oss nevne Huseklepp. Han ble intervjuet og han sa "Jeg fokuserer på å gjøre gode kamper for brann og jeg trives her". Mer diplomatisk og bedre uttalelse kan man knapt finne og det klinger uten tvil bedre en at "Jeg turte ikke å tråkke til i kampen for min arbeidsgiver for jeg ville spille på landslaget".

                                  Jeg begynner å bli lei av hele sirkuset. Her burde B-gjengen ta en prat med Riise.
                                  Tror nok media blåser dette litt mer opp enn hvordan det er i virkeligheten..
                                  Selv har jeg hvert på flere treninger, det er INGEN som står på mer enn BHR. Når f.eks. Edwin sier at han tror han kommer til å reise videre snart, ja da er det ingen som sier noe... Nei dette blir for meg feil fokus, ja det er irriterende å lese om at egne spillere "ønsker" seg vekk.. men enda verre er det faktisk å se at media klarer å få oss supportere i denne fella.
                                  BHR har akkurat som andre fotball spillere ett mål om å nå lengst mulig, men for å nå det målet må han gjøre en jobb for LSK og det han har bidratt med her er det ingen som kan klage på. At han er skadeutsatt kan man skylde på Nordlie for, at man tar det rolig med han nå kan man takke Kåsane for.. ellers ville han hvert like invalid om MJ var før Kåsane kom inn i bildet!!

                                  Kommentar

                                  • Hel1017
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Oct 2008
                                    • 196

                                    Opprinnelig skrevet av Folke
                                    Når f.eks. Edwin sier at han tror han kommer til å reise videre snart, ja da er det ingen som sier noe...
                                    Ingen sier noe, fordi alle skjønner at det er en uttalelse som følge av at han flyr høyt etter å ha scora to fantastiske mål.

                                    Er nok helst en impuls framfor en godt gjennomtekt uttalelse.
                                    Sammenliknet seg med Messi i går også, så gutten var nok rimelig høy på seg selv i går.

                                    Joda, han kommer nok til å forlate Åråsen han også etterhvert, men det vil overaske meg MYE om han forsvinner i år. Kanskje neste år hvis han fortsetter og herje like mye med forsvar i tippeligaen som er et hakk eller to vassere enn FFK sitt.

                                    Når det gjelder Riises strategi og uttalelser og oppførsel er jeg fortsatt av den oppfattingen at de er spekulative og råttne. Kun fokus på egen person.
                                    Nei, da er jeg mer fan av måten Huseklepp utalte seg på.
                                    Sikkkert litt kjedelig og typisk norsk, men slik er det bare.

                                    Men Riise skal ha cred for innsatsen og innstillingen etter innhoppet i FFK kampen i går. Likte det!
                                    Og at han er en god fotballspiller er det ingen tvil om.

                                    Så jeg håper nå at han holder seg skade/ sykdomsfri, og at han får sin sjanse innen sommeren. Bra for ham, bra for klubben.
                                    Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                                    Kommentar

                                    • Loddet
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2004
                                      • 325

                                      Da kan vi trygt fastslå at Riise er på vei tilbake. I dag var han kanskje vår beste spiller, og sto også for et veldig bra mål. Mange Riise kritikere som har godt av å ta seg en bolle nå.

                                      Kommentar

                                      • ChriZza
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 4265

                                        Han burde vel holde noen kamper på rad før folk trenger å ta seg boller eller .. ?

                                        Kommentar

                                        • KFL41
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 3648

                                          I Norge holder det tydeligvis med en kamp på rad så kan de ta seg en bolle.

                                          Kommentar

                                          Working...