Riise skal selges (var: Riises vei tilbake, Riise skadet igjen...))

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rathsmeister
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 561

    Opprinnelig skrevet av iL
    hvem får hva av entuelt salg av Riise?

    Hvem eier han?
    Investorene eier Riise, menen evt. overgangssum skulle fordeles etter en fordelingsnøkkel (Iflg. Bjarmann på møtet)
    Hvem som får hvor mye skal ikke jeg begi meg ut på...
    Mvh
    Martin Raths

    Kommentar

    • Loddet
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 325

      Opprinnelig skrevet av frodekippe
      Beklager som sagt at jeg ikke koker over av entusiasme i forhold til BHR...

      Flott at han er toppscorer....Det skulle nesten bare mangle når han er den heteste poteten vi har for salg.

      Hvis han ikke en gang hadde scora noe så hadde det faen ikke vært mye igjen...

      SOM SAG: SORRY...

      Gleder meg til mammaen hans kommer og rydder plassen hans og tar ned navneskiltet.
      Det er deilig når noe eksemplfiserer hva jeg tidligere har omtalt som usaklig Riise hets, for da har jeg nok et eksempel på hva jeg mener.

      De 6 siste målene LSK har lagd i serien har Riise scoret 3 av de, hatt 2 målgivende og lagd en straffe som ble mål. 2 av målene hans kommer på skudd utenfor 16, og det siste lages på ekstrem innsatsvilje. Det er harde fakta.

      Så er jeg helt enig i med McGuffy om at Riise har stått på, løpt lengst, kriget mest i de siste kampene, men her er det mulig å bruke ekstrem subjektiv tolkning å si at det ikke stemmer. Uansett kommer man ikke utenom at LSK kunne risikert og stått uten mål og poeng i de siste kampene hvis ikke Riise hadde vært på banen.

      Forøvrig var Riise kaptein mot Start uten at det tilsynelatende gikk nevneverdig utover til moralen til et lag som kampen før hadde vært helt ubrukelige. Etter mitt skjønn er dette et tegn på at fyren ikke akkurat er en mammadalt

      Riise er vårt heteste salgsobjekt fordi han pt er vår desidert beste spiller. At han kanskje blir solgt er sånn verden er, og da vil jeg ønske han lykke til videre. Vi vil få en god slump med penger fordi han som den illojale fyren han er (ironi) tegnet langtidskontrakt med LSK for noen år siden.

      Inntil det skjer tror jeg han kommer til å fortsette å spille godt, og det skal vi bare være glade for.

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        En liten link fra goal.com som kanskje ikke kvalifiserer for nyhetstråden da det meste er sagt før, men tilføyer noe nytt som at Man City skal være interessert i Lillebror:

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          Opprinnelig skrevet av Totti21
          En liten link fra goal.com som kanskje ikke kvalifiserer for nyhetstråden da det meste er sagt før, men tilføyer noe nytt som at Man City skal være interessert i Lillebror:

          http://www.goal.com/en/news/11/trans...er-league-move
          Gull om city er interessert. Penga ser ut til å sitte løst der om dagen. For Bjørn Helges del tror jeg derimot Hodgson og Fulham er et bedre alternativ fotballsmessig, men lønnsmessig tror jeg sjeikene utklasser Fulham. Jmf. hva de etter sigende er villige til å betale Hangeland. Uansett, det meste er vel spekulasjoner enn så lenge
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3186

            Bjørn Helges utspill og valg rundt skader, salg og seriekamper/landskamper (og enda mer framstillingene av disse i media) det siste året har kanskje ikke vært helt hundre prosent plettfrie. Alt i alt er jeg likevel enig med McGuffy når det gjelder Riises holdninger, innsats og kampvilje i de siste serierundene. Og bare se på resultatene: Seks mål (på ganske forskjellige måter), målgivende pasninger og straffe, fra tre-fire forskjellige posisjoner i 11'ern, etter en skade- og sykdomsutsatt sesong. Det er langt mer enn godkjent, det er prima vare !

            Sitat fra Bjørn Helge fra dagens RB-artikkel "Tenker ikke på salg":

            "Jeg vet at klubber har vært og sett på meg, men jeg lar andre holde på med det. Selv konsentrerer jeg meg kun om å spille gode kamper for LSK. ...... Det er nesten tre år igjen av kontrakten med LSK, og jeg trives veldig godt i klubben. Så det vil ikke være noe problem for meg om det ikke skjer noe i sommer."

            Sånn skal man uttale seg for ikke å bli misforstått. Noen må ha lært Riise hva man skal si og ikke si...

            gilbert
            Last edited by gilbert; 08.07.2009, 16:38.

            Kommentar

            • Kaizer
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Nov 2006
              • 139

              Opprinnelig skrevet av Totti21
              En liten link fra goal.com som kanskje ikke kvalifiserer for nyhetstråden da det meste er sagt før, men tilføyer noe nytt som at Man City skal være interessert i Lillebror:

              http://www.goal.com/en/news/11/trans...er-league-move
              Riise var nærmest klar for City når Keegan var manager der, husker ikke helt hva som ikke gikk i orden.
              "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

              Kommentar

              • heidar
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2120

                Det er klart at Riise bidrar med innsats og tæl, og at han også har bidratt offensivt i det siste. (Selv om han fortsatt sløser bort flere gode muligheter ved å skyte fra elendige posisjoner.) Jeg ser allikevel ikke at han skal være så aktuell for salg nå, med tanke på at han kun har spilt et fåtall kamper fra start i år. Syns derfor det er rart at man går ut og prøver å få solgt Riise via mediene. Er man så totalt avhengige av et salg i år, at man er villige til å la Riise gå for en hvilken som helst pris? Og hvilken pris er det egentlig man forventer seg å få for Riise? Med tanke på desperasjonen man viser i klubblokalene om dagen, virker det som at man glatt kan akseptere et bud på 10 millioner. Det er det samme som FC Oslo fikk for Johan Dahlin, en klubb i et mye verre økonomisk uføre enn oss...
                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                Endelig er mørketida over.

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13271

                  Riise begynner å få grått hår og tattiser som forsvinner i rynkene. Skulle vel egentlig vært solgt i fjor eller forifjor. Venter vi lenger risikerer vi at han går som bosmann. Tror de fleste klubber som henter en spiller som begynner å få begrenset utviklingspotensiale og lite sjans for videresalg helst vil ha ham billig. Hadde han spilt slik han gjør nå som 22 åring derimot ville vi nok sittet igjen med en anselig slump penger.

                  Kommentar

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎