Fjørtoft har mandat til å selge én spiller: Hvem bør selges?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • lillestroom
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1020

    #21
    Ta to, betal for en!

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      #22
      Pinlig tråd. At flere av spillerne ikke holder mål er det ingen tvil om, men å foreslå at selveste Arildo skal ut er rett og slett skammelig lavmål. Fy faen.

      Selg Occean og bruk pengene som blir til overs på en eller annen måltyv fra adecco og en kurrant ung back fra Lyns kontraktløsliste.
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • Xantippe
        Medlem
        Bøffel
        • Oct 2007
        • 36

        #23
        Arild er laaangt over toppen. At ikke LSK fikk solgt han til Molde før denne sesongen er bare trist. Arild kan ikke hoppe, har ikke rykk, ikke fart og ser ut til å ha strøm i skoa foran mål. Han er flik til å holde på ballen, det er det og ikke nok!

        Selg den mannen asap!

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          #24
          Opprinnelig skrevet av kinstad
          Får man kvantumsrabatt eller avslag i pris hvis en kjøper mange?
          Du får vel heller besøk av overformynderiet, eller representanter for en psykiatrisk institusjon.

          Spøk til alvor: synes vi bør jobbe for å innføre prøvetid for spillere. I arbeidslivet forøvrig er seks måneder standard, og det i helt vanlige jobber.

          Her er det snakk om spillere som hever millioninntekter og får sign-on-fees. Og så gidder de/klarer de ikke å prestere. For meg blir det absurd. Ja til prøvetid!
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #25
            Jeg foreslår at dere som i denne tråden setter nesa tilbake til Football Manager i stedet for å skrike at klubben skal selge spillerne dere hyllet i fjor.

            Nå er hovedproblemet ute av klubben, og det er ikke tvil om at stallen trenger oppussing, men å rope på salg av alle som har underprestert hittil i år blir for dumt.

            Hyklere!!!!!
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • sigurdsen
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 1817

              #26
              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Jeg foreslår at dere som i denne tråden setter nesa tilbake til Football Manager i stedet for å skrike at klubben skal selge spillerne dere hyllet i fjor.

              Nå er hovedproblemet ute av klubben, og det er ikke tvil om at stallen trenger oppussing, men å rope på salg av alle som har underprestert hittil i år blir for dumt.

              Hyklere!!!!!
              Er jo et risikoarbeid de driver med. Presterer de dårlig er de mindre likt, presterer de bra er de bedre likt av fansen. Litt hyklerisk, men sånn fungerer det.

              Kommentar

              • Kjelstad
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2007
                • 352

                #27
                Opprinnelig skrevet av kinstad
                Får man kvantumsrabatt eller avslag i pris hvis en kjøper mange?
                Hvor mange vil du ha. Kan få Pedersen og Bjørkøy for den prisen vi kjøpte Bjørkøy for
                -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Xantippe
                  Arild er laaangt over toppen. At ikke LSK fikk solgt han til Molde før denne sesongen er bare trist. Arild kan ikke hoppe, har ikke rykk, ikke fart og ser ut til å ha strøm i skoa foran mål. Han er flik til å holde på ballen, det er det og ikke nok!

                  Selg den mannen asap!
                  Du prater regelrett tull. Arild er en strålende hodespiller, men at han ikke er rask går det ikke an å si noe på. Du er tydeligvis den typen fotballfan som ikke har skjønt at fotballforståelse og intelligens er viktig også i sport, noe Arild har i bøtter og spann. Arild er en legende, og skal på ingen som helst måte selges.

                  Og bare så jeg ikke faller inn under hyklerene superbøffel sikter til: Occean har aldri vært god nok. Det har ikke noe å gjøre med hva han har gjort i år, han er rett og slett ikke god nok. Han er hovedårsaken til at angrepsspillet vårt har vært statisk i tre år.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • fuglungen
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Sep 2004
                    • 195

                    #29
                    Ser ikke at Kiko er nevnt i denne tråden.

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av TomLundby
                      I prinsippet mener jeg alle på LSK er til salgs om prisen er rett. Rett pris for øyeblikket er etter min mening:
                      Riise 15 mill
                      Otto 10 mill
                      Kippe 7 mill
                      Brenne 7 mill
                      Johnsen 5 mill
                      Gundersen 5 mill
                      Myklebust 5 mill
                      Occean 3 mill
                      Mouelhi 3 mill
                      Sundgot 2 mill
                      Riseth gratis
                      Essediri gratis
                      Pedersen gratis
                      Midtun Lie gratis

                      Lokale spillere dvs Bjørkøy (anslag pr idag 4 mill), PSA (7 mill) og Søgård (7 mill) har svært varierende pris avhengig av popularitet i klubben når budet kommer.
                      Sundgot må mye høyere opp på lista, han er verdt mye mere enn 2 mill for laget vårt, for evt Molde og Stabæk som alle så kvaliteter i han.

                      Synes ikke vi skal selge kanskje den eneste spilleren som klarer å holde på ballen høyt oppe i banen og som også lukter innstilling og mål. Selg heller Occean, har noe som må være tidenes svakeste selvtillit, han mangler grunnteknikk og løper som ei ku. Løft beina når du løper for hælvette. Spilte han overhodet fotball når han var liten? Det ser ikke sånn ut.
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • UFM1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 2008

                        #31
                        sundgot kunne vi godt solgt nå, men det er vel ingen som vil ha han. Myklebust kunne vi også solgt. men det er også litt dumt ettersom det hender man trenger fart på tpp, og det er ikke så mye fart når BHR er borte. det er mange som ikke holder høyt nok nivå, men jeg frykter hvis vi skal selge de at de kommer i form igjen, for spillere er alltid noen ganger ute av form, men så kommer dem etterhvert
                        Lillestrøm

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          #32
                          Sundgot er ikke rett mann å selge i en krise.
                          Og her er beviset. http://www.lskhistorikk.com/arkiv/Fl...1917_2005.html

                          Case closed.

                          Det vi trenger er en rask bakromsspiss som lager mål, en kreativ midtbanespiller som kan sende han gjennom, en midtbanespiller med godt skudd, to vinger og to sidebacker med dribleferdigheter/innlegg. Intet mindre. Vi trenger altså 6 nye spillere, og vi må få de 10-12 spillere som vi vet kan være gode, i form igjen. Resten kan selges/offloades.

                          Altså trengs det 1 spiss, 2 midtbane, 2 vinger, 2 backer. Jeg minner om at vi trenger ca. 22 gode spillere for å kunne ta seriegull. I dag har vi kanskje 5-6 og ytterligere 10 som kan komme dit. Men vi trenger 5-6 nye.
                          Da må noen selges og nye midler inn, for å finansiere disse.

                          Spillere jeg for enhver pris vil beholde/klubbens sjel og ryggrad

                          Kippe
                          Søgård
                          Sundgot
                          Otto
                          Riise

                          Spillere med stort potensiale som må skjerpe seg betydelig

                          Brenne
                          Bjerkøy
                          Occean
                          PSA
                          Myklebust
                          Mouelhi
                          Riseth

                          Spillere med usikkert potensiale som må få sjansen og som må vise seg frem for ikke å lande i neste kategori

                          Bertheussen
                          Essediri
                          Marius Johnsen
                          Gundersen
                          Kiesenebner
                          Husar
                          Bergan Foss
                          Cisse Abshir

                          Spillere som kan gå / knapt nok benkefyll i et nytt LSK-lag

                          Midthun Lie
                          Steinar Pedersen
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          • UFM1
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 2008

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                            Sundgot er ikke rett mann å selge i en krise.
                            Og her er beviset. http://www.lskhistorikk.com/arkiv/Fl...1917_2005.html

                            selvom jeg sier at sundgot godt kan bli solgt så ønsker jeg ikke det. jeg ønsker at han blir i klubben og at vi selger en annen. men det beviset. det spilelr ingen rolle åssen han spilte før så lenge han ikke holder mål til det nå
                            Lillestrøm

                            Kommentar

                            • maxpayne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 1212

                              #34
                              Så i dag kom altså meldingen om at klubben er i økonomiske problemer og ikke bare sportslige. Da kommer vel de fleste her til å legge skylda på Tom Nordli slik at de kan fortsette å tro at han var det største problemet.
                              Vi skal altså selge EN spiller. Da betyr det etter all sannsynlighet en vi kan få litt igjen for. BHR og Otto er vel de heiteste kandidatene. Kanskje vi allerede har sett det siste av BHR på Åråsen.
                              En ting virker sikkert og det er at Per Berg har lukket pungen inntil videre, og det tror jeg han gjør meget lurt i til vi ser hva det nåværende styre og stell finner av løsninger på sportslig krise, trenerspørsmål m.m

                              Kunne jeg valgt hvem skulle ut er disse førsteprioritet:

                              1. Markus Kiesenebner
                              2. Vidar Riseth
                              3. Steinar Pedersen

                              ...selvsagt en umulighet for vi måtte betalt dyrt for å bli kvitt dem. Derfor er mitt tips at BHR er på vei ut. Håper jeg tar så feil så feil.
                              Last edited by maxpayne; 04.06.2008, 18:24.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7029

                                #35
                                Etter å ha sett den falske dusten Tommy Sharif vri seg unna gamle løfter i NRK-sporten for tre minutter siden, kan vi nok slå fast at det ikke kommer noen penger derfra, og at alt pisspreiket hans som vanlig bare var en pr-gimmick.

                                Dra til helvete, Sharif!
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • CFD
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2319

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                  Kunne jeg valgt hvem skulle ut er disse førsteprioritet:

                                  1. Markus Kiesenebner
                                  2. Vidar Riseth
                                  3. Steinar Pedersen
                                  Markus og Vidar? Vidar har vært en god (i forhold til resten av laget) i starten av sesongen og Markus var en gud i Østerisk fotball. Man har gravd dyrt for å få tak i Markus og jeg tror at Sportslig utvalg har gjort en god avgjørelse når de hentet Markus HVIS det medisinske aparatet godkjente overgangen. Hva kan SU om helsetilstanden til et spiller?

                                  Steinar Pedersen skjønner jeg meg ikke helt på. Selv de i Start lo av oss når vi signerte han og sa han var over toppen. Start rykket ned...
                                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                  Kommentar

                                  • Campless
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2006
                                    • 772

                                    #37
                                    Hvorfor er det så mange som vil ha Midtun Lie vekk allerede? Jeg synes han har vært blant de friskere, men brukes mye i feil posisjon. Nå har vi endelig en helt OK venstre-ving, som kan klare å drible og komme til innlegg, i stedet for å ha en høyre-beint uttpå der. Husár er fortsatt for ujevn, men grei som reserve. Når Johnsen kommer tilbake vil jeg helst se han som back til vi får en ny ving, men inntil da vil jeg gjerne beholde Midtun Lie.

                                    De spillerne jeg vil ha vekk:
                                    Gundersen: han kan vi gjerne gi bort, kanskje med en liten videresalgklausal, men uten å nødvendigvis tjene penger med en gang. Han er rett og slett elendig, og koster oss bare lønningspenger.

                                    Pedersen: hadde forventninger til han etter å ha sett treningskampene, men har floppa totalt etter dem. Mangler mye, men tjener noe inn på at han er en relativt smart spiller, men fortsatt ikke god nok.

                                    Først og fremst disse to jeg vil ha bort. Kunne kanskje solgt en person som Occean eller noe sånt, men jeg tror vi ville tapt litt penger på dette ettersom vi vet at han har mye større potensiale enn det han viser nå. Dårlig spilling gir lavere verdi.

                                    Kommentar

                                    • UFM1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 2008

                                      #38
                                      jeg vil selge en spilelr å få mye for han, og kanskje handle en som er god. vi trenger kanskje en ny spiller
                                      Lillestrøm

                                      Kommentar

                                      • LSK-supp.
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 1023

                                        #39
                                        Disse spillerne presterer ikke på det nivået de bør, og koster oss mye i lønn:

                                        Mouheli, vet det er mange som snakker om det enorme potensialet han visstnok skal ha, er det ikke på tide å vise det mer enn en kamp?

                                        Bjørkøy

                                        Kisenebner

                                        i tillegg har følgende vært i klubben lenge nok til å ha bevist at
                                        de ikke holder nivået til en klubb som hadde gullambisjoner:

                                        Husar

                                        Myklebust

                                        Midtun Lie

                                        S. Pedersen

                                        Essediri

                                        Sundgot(kan bli som reserve)
                                        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                        Kommentar

                                        • kinstad
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2007
                                          • 406

                                          #40
                                          Jeg er enig i at Lie ikke har gjort det så aller værst. Og har faktisk stått fram i en og annen annledning. Men jeg tror fortsatt på at Hoff kommer til klubben, noe som vil sette Lie på benken. Vil ihvertfall ikke se han på backen.
                                          Vi bør få oss en ny spiss og en høyreback i tillegg. Men det tror jeg vil ta tid. På midtbanen er vi vel godt dekket fra høsten av. Riise, Karim, Bjørkøy, Kiko, Brenne, Kisenebener, Søgård, (Hoff). Det gir generell lite plass til en Lie.

                                          Vanskelig å vurdere spissene for tiden da de ikke har fått allverden med sjanser som skyldes oppspillets elendige kvalitet. Umulig for occean å ta imot ballen 15 meter inn på motstanderens bane og gjøre resten selv uansett. Men alikevel, vill jeg nominere han og kasnkje, bare kanskje TAG, så lenge vi kan få sikret kvalitet på spissplassen. Men slikt koster veldig mye.

                                          I forsvarrekken blir er det klart at det står dårlig til på høyresiden. Der bør vi kanskje tenke på det snart. Noen som vil sette pedersen langt inn på benken.
                                          ________
                                          -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎