Fjørtoft har mandat til å selge én spiller: Hvem bør selges?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7029

    Opprinnelig skrevet av LSK N/B
    Synes vi må kvitte oss med Pedersen, kan ikke huske noen som over så lang tid er så dårlig som han. Han drar også på åra.
    Det geniale trenergeniet Tom Nordlie presterte på magisk vis å gi ham treårskontrakt (og Bjørkøy fikk fireårskontrakt!), så det blir nok for dyrt for oss.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Opprinnelig skrevet av Smukken
      Synes vi bør prøve Occean for ca 4-5 mill
      JML - 0,5 - 1 mill (det var flere som prøvde å signe han når vi kjøpte)
      vi har tross alt betalt sign-on.
      SP: 0,5 - 1 mill

      Jeg tror disse er omsettelige - JML/SP for Adecco og Occean for de som har lyst. Molde for eksempel.


      Dette bør være nok til å få inn 1 klassespiller med europeisk pass.
      Dvs si maks 7 mill i boksen for de 3 spillerne?
      Da tror jeg du skal få jobben med å hente 1 "klassespiller"...!

      Kommentar

      • Captn
        Medlem
        Hoffnarr
        • Nov 2006
        • 63

        hvem skulle tatt plassen til JML hvis han selges da??
        Ikke det at han er så himla god, men kna desverre ikke se for meg noen bedre....??? Husar Vi kan jo kjøpe tilbake Shane og Rambekk!!!
        det hadde vært saker!!
        eLSKer!!!

        Kommentar

        • Smukken
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2004
          • 718

          Opprinnelig skrevet av Folke
          Dvs si maks 7 mill i boksen for de 3 spillerne?
          Da tror jeg du skal få jobben med å hente 1 "klassespiller"...!
          Ref. Henning Berg og Lyn som har solgt for 100 mill. og kun kjøpt for 10 mill. de siste årene. Vi betalte ikke mye for Korén, Mifsud eller Andersson.

          Ok litt sign-on men det må man betale for alle. Min påstand er at vi kan bli flinkere på overgangsmarkedet. Noe jeg tror de fleste er enige i.

          Hvorfor kjøpe norske spillere dyrt når man kan bruke "hodet".

          PS: London calling og har drukket mye digg ale, lager og ikke minst pints.
          Last edited by Smukken; 29.06.2008, 01:40. Begrunnelse: for mye øl.........
          Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3352

            Per i dag føler jeg at Brenne begynner å bli moden for et salg. Mannen virker ikke motivert for å gjøre noe som helst når han er på banen.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • KimFL
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1410

              Opprinnelig skrevet av trigz
              Det geniale trenergeniet Tom Nordlie presterte på magisk vis å gi ham treårskontrakt (og Bjørkøy fikk fireårskontrakt!), så det blir nok for dyrt for oss.
              Bjørkøy fikk vel en prestasjonsbasert lønn, og slik som han har prestert hittil, kan ikke de lønnsutgiftene være så høye. Dessuten er det vel Jan Åge som gir spillerne kontrakter, og ikke trenern....selv om slike ting, sikkert blir diskutert dem imellom....eller kanskje ikke, hvis man skal tro media...


              KimFL

              Kommentar

              • vollafugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2006
                • 978

                Personlig skulle jeg likt å se Khaled Mouelhi spassere ut portene på Årasen. Med sine evinnelige tilbakespill og konsekvente motvilje mot å bevege seg i retning motstandernes mål forsinker han det offensive spillet og ødeligger rytmen i laget. Desuten har han vel (omtrent) pådratt seg flere røde kort enn scoringer og målgivende pasninger.

                Jeg har ingen problemer med å se at Mouelhi i enkelte kamper står frem med tildels meget godt spill (gjerne èn kamp pr. sesong, i år Viking hjemme). Men problemet er at prestasjonene hans er omvendt proporsjonalt med lagets behov. Jo mer laget sliter, jo latere og mer feilvendt blir han. Når resten av laget fungerer, da blir han plutselig rettvendt, skyter og kjemper.

                I den fasen vi er i nå er han tilnærmet ubrukelig. Jeg kan ikke se at han gjør noe som helst som f.eks Espen ikke også kan gjøre like godt.

                Dessverre er det nok ingen lag i tippeligaen som vil være villig til å betale noe særlig for ham, og at noen i Norge skulle være villig til å gi han den samme fantasi-lønna han hever i LSK, er ren Science-fiction.

                At Mouelhi ble valgt, og Kasey ofret, vil aldri bli tilgitt. Med mulig unntak for et par LSK-valg har jeg ikke sett maken til feildisponering siden bunnlaget ODD ikke fant plass til Somen A. Tcoyi. At vi ikke ville satse på Kasey fordi han var for gammel, stiller i klasse med Espanyol (?) som ikke ville satse på David Villa fordi han var for lav.

                Kommentar

                • vollafugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 978

                  Torolf:

                  Hadde vært interessant å høre mer om hva du er uenig i, og hvorfor.

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    Opprinnelig skrevet av vollafugl
                    Torolf:

                    Hadde vært interessant å høre mer om hva du er uenig i, og hvorfor.
                    Dette:
                    Opprinnelig skrevet av vollafugl
                    Personlig skulle jeg likt å se Khaled Mouelhi spassere ut portene på Årasen.
                    Jeg mener fortsatt at Kasey var verre på tversover- og støttepasninger enn Kiko.

                    Kommentar

                    • OppsalKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2008
                      • 1881

                      Som sagt tidligere, jeg ville gjerne se Kiko forsvinne. Vi kunne få en god pris for han per i dag også har vi veldig bra dekning på sentral midtbane.

                      Ellers... PSA. Kommer han til å bli offret? Attraktivt kjøp for en klubb med penger og det er det som trengs så vidt som jeg forstår det. Hva med Ollie? Igjen... attraktivt for en klubb som har bøttevis av penger.

                      La merke til: Jeg ville gjerne se folk som Pedersen forsvinne, men hvem i alle verden skulle tilby han like gode betingelser som han ha i dag i LSK? INGEN !!! Her må vi skille oss mellom fantasi og sannheten.

                      JML? Blør for drakta? Å svette i drakta di er et bra utgangspunkt for deg.
                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

                      Alltid Celtic og LSK

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4376

                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Dette:

                        Jeg mener fortsatt at Kasey var verre på tversover- og støttepasninger enn Kiko.
                        Ikke faen! Kasey hadde riktignok noen fæle tversoverpasninger på egen halvdel, men han gjorde så mye genialt at jeg alltid kunne tilgi han med en gang. Ingenting overgår Mouelhi's støttepasninger og trege spill! Herregud så tregt det går når vi vinner ballen. Dette gjelder forsåvidt store deler av laget, men spesielt Mouelhi!
                        ..................

                        Kommentar

                        • Eriksve
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 885

                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                          Ikke faen! Kasey hadde riktignok noen fæle tversoverpasninger på egen halvdel, men han gjorde så mye genialt at jeg alltid kunne tilgi han med en gang. Ingenting overgår Mouelhi's støttepasninger og trege spill! Herregud så tregt det går når vi vinner ballen. Dette gjelder forsåvidt store deler av laget, men spesielt Mouelhi!
                          Godt du nevner at det gjelder store deler av laget. Helt enig at Mouelhi har vært svak, men er ikke akkurat velidg mange alternativer å slå på fremover i banen når vi vinner ballen heller, da går det jaggu treigt med gutta.

                          Kommentar

                          • KimFL
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 1410

                            Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                            Som sagt tidligere, jeg ville gjerne se Kiko forsvinne. Vi kunne få en god pris for han per i dag også har vi veldig bra dekning på sentral midtbane.
                            ...har vi egentlig det? Pr i dag, så er vel Søgård eneste reelle alternativ på den plassen, muligens også Riseth, men begge de, er vel bedre andre steder på banen. Bjørkøy burde kanskje prøves på den plassen, siden det var i den rollen han var god i FFK, men utifra prestasjonene hittil....?

                            Nei, slik jeg ser det, så er Kiko førstevalg på den plassen i dag. Men det er kanskje på tide å tråle det utenlandske markedet etter en solid erstatter, en ny Koren. Men inntil en ny sentral midtbanespiller av klasse er på plass, spilleklar og frisk, så ser jeg på et salg av Kiko, som reltivt uaktuelt.


                            KimFL

                            Kommentar

                            • OppsalKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2008
                              • 1881

                              Opprinnelig skrevet av KimFL
                              ...har vi egentlig det? Pr i dag, så er vel Søgård eneste reelle alternativ på den plassen, muligens også Riseth, men begge de, er vel bedre andre steder på banen. Bjørkøy burde kanskje prøves på den plassen, siden det var i den rollen han var god i FFK, men utifra prestasjonene hittil....?

                              Nei, slik jeg ser det, så er Kiko førstevalg på den plassen i dag. Men det er kanskje på tide å tråle det utenlandske markedet etter en solid erstatter, en ny Koren. Men inntil en ny sentral midtbanespiller av klasse er på plass, spilleklar og frisk, så ser jeg på et salg av Kiko, som reltivt uaktuelt.


                              KimFL
                              Kirsen kommer tilbake vel snart? Søgard skal få sental midtbane plass i mitt lag med BHR på høyre siden.

                              Simen Brenne? Like god i midten som på venstre siden mener jeg.
                              Nå bosatt på Rasta !!!!!

                              Alltid Celtic og LSK

                              Kommentar

                              • KimFL
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 1410

                                Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                Kirsen kommer tilbake vel snart? Søgard skal få sental midtbane plass i mitt lag med BHR på høyre siden.

                                Simen Brenne? Like god i midten som på venstre siden mener jeg.
                                Kiesen regner jeg ikke med, siden han ikke har spilt kamp på over et år. Har rett og slett ikke trua på han, så får jeg heller bli positivt overraska hvis han skulle slå til. Søgård er god, men etter min mening ingen mann til å styre midtbanen. Men sammen med Riseth, kanskje....med Espen som offensiv- og Vidar som defensiv midtbane.



                                KimFL

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  Opprinnelig skrevet av KimFL
                                  Kiesen regner jeg ikke med, siden han ikke har spilt kamp på over et år. Har rett og slett ikke trua på han, så får jeg heller bli positivt overraska hvis han skulle slå til. Søgård er god, men etter min mening ingen mann til å styre midtbanen. Men sammen med Riseth, kanskje....med Espen som offensiv- og Vidar som defensiv midtbane.



                                  KimFL

                                  Da får vi hvertfall en midtbane som er for jævlig å spille mot...
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3352

                                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                    Ikke faen! Kasey hadde riktignok noen fæle tversoverpasninger på egen halvdel, men han gjorde så mye genialt at jeg alltid kunne tilgi han med en gang. Ingenting overgår Mouelhi's støttepasninger og trege spill! Herregud så tregt det går når vi vinner ballen. Dette gjelder forsåvidt store deler av laget, men spesielt Mouelhi!
                                    Mouelhi har vel stort sett hatt valget mellom å slå ballen på 5 kjegler foran seg eller spille støttepasninger og holde ballen i laget. Det er vanskelig å spille ballen fremover når det er null bevegelse foran ballføreren.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • OppsalKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2008
                                      • 1881

                                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                                      Mouelhi har vel stort sett hatt valget mellom å slå ballen på 5 kjegler foran seg eller spille støttepasninger og holde ballen i laget. Det er vanskelig å spille ballen fremover når det er null bevegelse foran ballføreren.
                                      Mouheli har hatt tre spiller foran seg for minst to tredje del av sesongen, også på kantene. Han har vært like dårlig i 4-3-3 som 4-4-2.
                                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                      Alltid Celtic og LSK

                                      Kommentar

                                      • Kanarifugl84
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2007
                                        • 2319

                                        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                        Mouheli har hatt tre spiller foran seg for minst to tredje del av sesongen, også på kantene. Han har vært like dårlig i 4-3-3 som 4-4-2.
                                        Poenget er ikke at han til enhver tid har spillere foran seg på banen, problemet er at disse spillerne i stor grad står rolig og/eller gjemmer seg bort. Men jeg kan godt forstå begge parter i "Mouelhi-diskusjonen". Ja, han har hatt vriene arbeidsvilkår med mange stillestående offensive medspillere. Ja, jeg forstår også dem som allikevel mener det i stor grad går i støttepasninger og/eller feilpasninger når Kiko mottar ballen på midten.

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3352

                                          Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                          Mouheli har hatt tre spiller foran seg for minst to tredje del av sesongen, også på kantene. Han har vært like dårlig i 4-3-3 som 4-4-2.
                                          Når ditt beste alternativ fremover er en luntende Sundgot med en midtstopper i ryggen og gjerne en midtbanespiller i pasningsbanen, så blir de pasningene høyrisiko og like greit å spille en støttepasning fremfor å få en kontring imot.

                                          Som Kanarifugl84 sier, spillerne har jo stått stille eller gjemt seg bort, og da ville selv Jan Mølby slitt med å spille ballen fremover.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎