Fjørtoft har mandat til å selge én spiller: Hvem bør selges?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Campless
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2006
    • 772

    #41
    Opprinnelig skrevet av kinstad
    Jeg er enig i at Lie ikke har gjort det så aller værst. Og har faktisk stått fram i en og annen annledning. Men jeg tror fortsatt på at Hoff kommer til klubben, noe som vil sette Lie på benken. Vil ihvertfall ikke se han på backen.
    Å tro blir for å ta for store sjanser synes jeg. Folk snakker om å selge han (ser at du ikke sier dette), men om Hoff ikke kommer, hvilke andre alternativer har vi enn Husár? Húsar er etter min mening alt for ustabil til en fast plass på a-laget, og jeg synes vi bør fokusere på høyreback og spiss. Midtun Lie er en helt OK venstreving, som presterer godt til at vi bør tenke på andre plasser først. Så klart, om Hoff kommer er et problem løst. Men vi burde se først og fremst etter andre posisjoner, siden Midtun Lie presterer bedre enn gjennomsnittet i vingposisjonen. Ser at Hoff er kontraktløs etter sesongen, og jeg synes vi burde vente til da, om han ikke allerede er kjøpt av noen andre. Men for meg er det ikke noen stor krise om vi ikke får han, siden vi har større problem i andre posisjoner, selvom det er en god spiller jeg ønsker til klubben.

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      #42
      Synes godt vi kan kvitte oss med fler enn én spiller. Midtun Lie, Pedersen, Karim, Myklebust, Husár. For å begrunne:

      Midtun Lie og Pedersen er rett og slett for dårlige for et topplag.

      Karim og Husár skal tydeligvis ikke satses på, da er det heller ikke noe poeng å ha dem i klubben. Personlig er jeg en fan av Husár som tror han kunne blitt en knallbra spiller, men det er poengløst å lønne en spiller som knapt har fått spilletid.

      Myklebust synes jeg også er for dårlig, men dette er forutsatt at vi skaffer en erstatter med hurtighet. Har mista troa på at han kan bli noe mer enn en grei spiller, og vi trenger gode spillere for å hevde oss, vi må tross alt ha ambisjoner om å kunne prestere litt i Europa, selv om det er en lang vei å gå.

      Spillere som Brenne, Bjørkøy, Kiko, Occean, er spillere jeg forventer at skjerper seg. Occean virker riktignok til å prøve, men mannen må trene hurtighet og ballbehandling. At han ikke har innsett det og bruker en time av fritia si(fotballspillere har nok fritid) til å hæppe litt med ball, synes jeg grenser til skuffende. Bjørkøy mangler opplagt tempo, både med og uten ball. Brenne mangler stort sett det meste av det positive han viste i vinter. Kiko er alt, alt for ustabil. Håper Kiesenbner snart blir frisk og kan konkurrere om den sentrale plassen. Nevner derfor nevnte 5 som i faresonen, med en liten hake på siste 4 nevnte. Forøvrig har jeg ingen tro på at hverken Myklebust eller noen av de siste nevnte er i fare.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        #43
        Bedriver ikke Occean noe egentrening? Han burde trene intervall og ikke minst ballteknikk. Også burde han lære seg å løfte beine når han springer.
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • kinstad
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2007
          • 406

          #44
          Skal han selges ville det evt. foregå etter at en erstatter er på plass og helst da prøvd ut en halv sesong. Betyr ikke så mye om Jon må sitte på benken til vinteren uansett. Jeg forstår begrepet med risiko.
          ________
          -Life is what happens while you are busy makeing plans.

          Kommentar

          • Erikk
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2007
            • 204

            #45
            Ser det går igjen stort sett overalt at alle LSK spissene har prestert for dårlig, noe jeg personlig ser på som feil. Det skal sies at ingen av dem har stortspilt til nå, men man kan jo ikke forvente at du tar ned ballen og drar av 3-4 spillere alene hver kamp. Har ikke sjekket ut alle lagene i TL, men er ganske sikker på at det ikke er mange lag hvor spissene står for en større del av målene enn hva occean, sundgot, TAG og myklebust står for i LSK. Occean og Sundgot har 2 mål hver, LSK har scora 7 denne sesongen, noe som tilsier at de står for over halvparten av målene.
            Det er mulig å hevde at angriperne ikke skaper sjanser, og at det er derfor de presterer dårlig, men med systemet vi har spilt med har ikke menigen vært at Occean/sundgot tar ned ballen, får så å spille vegg med myklebust og løpe fra motstanderen. Etter min menig har Occean vært god på å få tatt ned ballen, men det hjelper han lite når vi ikke har noen å spille den ut på. Stort sett sender han ballen 20m bakover på banen, eller løper på tvers og venter på andre. I fjor stod også Occean, myklebust og Sundgot for 29 av klubbens 47 mål, til sammenlignen scora sigurdsson og ijeh 22 av vikgings 50.

            Kommentar

            • Xantippe
              Medlem
              Bøffel
              • Oct 2007
              • 36

              #46
              Opprinnelig skrevet av Grusom B
              Du prater regelrett tull. Arild er en strålende hodespiller, men at han ikke er rask går det ikke an å si noe på. Du er tydeligvis den typen fotballfan som ikke har skjønt at fotballforståelse og intelligens er viktig også i sport, noe Arild har i bøtter og spann. Arild er en legende, og skal på ingen som helst måte selges.

              Og bare så jeg ikke faller inn under hyklerene superbøffel sikter til: Occean har aldri vært god nok. Det har ikke noe å gjøre med hva han har gjort i år, han er rett og slett ikke god nok. Han er hovedårsaken til at angrepsspillet vårt har vært statisk i tre år.

              Arild er god på hodet når han står med begge beina på bakken, ingen tvil om det. At han har god fotballforståelse er jeg også enig i, men han er ikke god nok! Jeg skrev at han ikke har spenst, å mene noe annet bevittner bare at du ikke har tilbrakt mye tid på Åråsen de siste årene. Han hopper, om jeg er snill, 10 cm over bakken, dog kan det se ut til at han tror han kommer 80 cm for han klarer aldri å time "hoppene" og har stor sett landet fra "himmelferden" sin når ballen kommer.

              Å si at Occean er hovedårsaken til statisk angrepsspill er bare så hårreisende at jeg ikke orker å kommentere det.

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                #47
                Opprinnelig skrevet av Xantippe
                Arild er god på hodet når han står med begge beina på bakken, ingen tvil om det. At han har god fotballforståelse er jeg også enig i, men han er ikke god nok! Jeg skrev at han ikke har spenst, å mene noe annet bevittner bare at du ikke har tilbrakt mye tid på Åråsen de siste årene. Han hopper, om jeg er snill, 10 cm over bakken, dog kan det se ut til at han tror han kommer 80 cm for han klarer aldri å time "hoppene" og har stor sett landet fra "himmelferden" sin når ballen kommer.
                Jeg får lyst til å komme med en kommentar om det motsatte kjønn og fotballforståelse når jeg leser dette men det skal jeg holde meg for god til.

                Sett deg ned med opptak av de siste 3 sesongers LSK-kamper og se de om igjen, det er mulig du har vært opptatt av andre ting enn fotball når du har vært på Åråsen. Kanskje du får en overraskelse når du ser hva Arild bidrar med.
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • chrissp
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 2403

                  #48
                  Skal noen selges må det være noen vi kan enten spare høye utgifter med å bli kvitt og/eller få en del cash for.

                  Slik jeg ser det, er det disse som bør vurderes.

                  Essediri: Enten så må han snart få mer spilletid eller så må han forsvinne. Jeg håper på mer spilletid, men er ikke trenerne interessert i det er det bare å la han gå.

                  Occean: Ikke i nærheten av å holde den standarden jeg forventer. At man presterte å kjøpe denne mannen for åtte mill er utrolig. Sundgot bør være førstevalget i lang tid fremover. Occean rekker`n kanskje til knærne, men ikke høyere.

                  Pedersen: Første bud bør vi slå til på.

                  Husar: Samme som Essediri. Sats på mannen eller la han gå.

                  Kiko: Jeg betviler ikke kvalitetene, men altfor ustabil. Må prestere jevnt over, noe han hittil ikke har bevist han klarer, og kommer det et tilbud så slå til.

                  Resten av spillerne er jeg mer usikker på. Hele laget er dårlig. Bjørkøy, Brenne, Myklebust tror jeg vil løfte seg mer når vi får litt medgang igjen.
                  Bølerkanaris

                  Kommentar

                  • Xantippe
                    Medlem
                    Bøffel
                    • Oct 2007
                    • 36

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Jeg får lyst til å komme med en kommentar om det motsatte kjønn og fotballforståelse når jeg leser dette men det skal jeg holde meg for god til.

                    Sett deg ned med opptak av de siste 3 sesongers LSK-kamper og se de om igjen, det er mulig du har vært opptatt av andre ting enn fotball når du har vært på Åråsen. Kanskje du får en overraskelse når du ser hva Arild bidrar med.
                    he he. Trenger ikke opptak av de siste 3 sesongers LSK kamper for å huske hva Arild har gjort på banen. Det sitter veldig godt; han ser stort sett forvirra ut når han surrer rundt og jeg får litt vodt av han samtidig som jeg rødmer ganske mye, blir irritert og frustrert over at den mannen holder unge talenter på benken. Sikkert en snill fyr, men om noen er villige til å betale 5 millioner for den mannen er det bare å selge. Jeg skal hjelpe han med pakkingen og spanderer med glede flyttebil!

                    Kommentar

                    • chrissp
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 2403

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Xantippe
                      he he. Trenger ikke opptak av de siste 3 sesongers LSK kamper for å huske hva Arild har gjort på banen. Det sitter veldig godt; han ser stort sett forvirra ut når han surrer rundt og jeg får litt vodt av han samtidig som jeg rødmer ganske mye, blir irritert og frustrert over at den mannen holder unge talenter på benken. Sikkert en snill fyr, men om noen er villige til å betale 5 millioner for den mannen er det bare å selge. Jeg skal hjelpe han med pakkingen og spanderer med glede flyttebil!
                      Da lurer jeg virkelig på hva du ser når du ser Occean på banen. Med dagens mannskap og situasjon er jeg rett og slett jævlig glad for at vi har Arild i troppen. Få han inn fra start NÅ!

                      At noen faktisk betaler fem millioner for ham, viser at andre godt vet hvilken spiller vi har i Arild.

                      Nei, ut med Occean.
                      Bølerkanaris

                      Kommentar

                      • Xantippe
                        Medlem
                        Bøffel
                        • Oct 2007
                        • 36

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av chrissp
                        Da lurer jeg virkelig på hva du ser når du ser Occean på banen. Med dagens mannskap og situasjon er jeg rett og slett jævlig glad for at vi har Arild i troppen. Få han inn fra start NÅ!

                        At noen faktisk betaler fem millioner for ham, viser at andre godt vet hvilken spiller vi har i Arild.

                        Nei, ut med Occean.
                        Jeg er helt enig i at Occean har underprestert i år, men etter å ha sett Arild på banen er jeg overbevist om at Occean fortsatt er best av de gutta, by fare!

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Xantippe
                          he he. Trenger ikke opptak av de siste 3 sesongers LSK kamper for å huske hva Arild har gjort på banen. Det sitter veldig godt; han ser stort sett forvirra ut når han surrer rundt og jeg får litt vodt av han samtidig som jeg rødmer ganske mye, blir irritert og frustrert over at den mannen holder unge talenter på benken. Sikkert en snill fyr, men om noen er villige til å betale 5 millioner for den mannen er det bare å selge. Jeg skal hjelpe han med pakkingen og spanderer med glede flyttebil!
                          Jeg lurer faktisk på hvilke kamper du har sett... Er det en mann som har ro med ballen og havner i avslutningsposisjon så er det Arild. At han ser teit ut når han løper er ikke noe nytt - sånn var han da han var 20, sånn er han nå.

                          Om ditt resonnement er riktig må Tom Lund ha vært en skandaløst dårlig fotballspiller, han har jo scoret færre mål enn Arild.

                          Jeg håper du er bedre som flyttebyrå enn fotballkommentator!
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • chrissp
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 2403

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Xantippe
                            Jeg er helt enig i at Occean har underprestert i år, men etter å ha sett Arild på banen er jeg overbevist om at Occean fortsatt er best av de gutta, by fare!
                            Underprestert i år? Han har vært her i tre år nå og fortsatt mangler han elementære ferdigheter på fotballbanen. Tviler stort på om han i det hele tatt kommer til å få de.

                            Occean bør selges hvis vi har mulighet til det.
                            Bølerkanaris

                            Kommentar

                            • Xantippe
                              Medlem
                              Bøffel
                              • Oct 2007
                              • 36

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Jeg lurer faktisk på hvilke kamper du har sett... Er det en mann som har ro med ballen og havner i avslutningsposisjon så er det Arild. At han ser teit ut når han løper er ikke noe nytt - sånn var han da han var 20, sånn er han nå.

                              Om ditt resonnement er riktig må Tom Lund ha vært en skandaløst dårlig fotballspiller, han har jo scoret færre mål enn Arild.

                              Jeg håper du er bedre som flyttebyrå enn fotballkommentator!

                              Feil!

                              Kommentar

                              • Xantippe
                                Medlem
                                Bøffel
                                • Oct 2007
                                • 36

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av chrissp
                                Underprestert i år? Han har vært her i tre år nå og fortsatt mangler han elementære ferdigheter på fotballbanen. Tviler stort på om han i det hele tatt kommer til å få de.

                                Occean bør selges hvis vi har mulighet til det.
                                Vel, jeg er 100% enig med deg, Arild har dog underprestert i 10 år, at noen fortsatt vil betale penger for han er helt utrolig. Jeg mener heller ikke at Occean er så veldig god, overhodet ikke, men han er best av de to.

                                Kommentar

                                • sniper
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 5254

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Xantippe
                                  Vel, jeg er 100% enig med deg, Arild har dog underprestert i 10 år, at noen fortsatt vil betale penger for han er helt utrolig. Jeg mener heller ikke at Occean er så veldig god, overhodet ikke, men han er best av de to.
                                  Åssen er det mulig å komme med at Gilbert har underprestert i 10 år? Åssen, åssen, åssen?

                                  Kommentar

                                  • Fæssundrånern
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Aug 2007
                                    • 53

                                    #57
                                    Gilbert

                                    Jeg er helt enig med Petter. Det går overhode ikke an å si at Gilbert har underprestert i 10 år.. Jeg synes Arild gjennom mange år har fått alt for mye negativ omtale blandt folk i klf. Jeg skal si meg enig i at når han ikke er i form, synes det veldig godt. Men legger man samme de årene han har vært i klubben, synes jeg han har vært en stabil målscorer og en god tilrettlegger. Det er faktisk svært få spisser som er garantist for 10 mål pluss hver sesong gjennom 10 sesonger i en og samme klubb.

                                    Gilbert er en viktig mann for LSK, og det håper jeg han også blir i fremtiden.

                                    Kommentar

                                    • m_skedsmo
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2006
                                      • 212

                                      #58
                                      Arild har i alle de årene han har vært hos oss vært en garantist for mål.

                                      Han er nok noe klønete av og til og kliner av og til noen åpenbare sjanser utenfor, men han scorer sine viktige mål hver eneste sesong.

                                      Han er pr dags dato den beste spissen vi har, han er langt bedre enn det Occean er, og Occean betalte vi dyre penger for. Synes egentlig ikke han har innfridd noe særlig i tidligere sesonger heller med den prislappen han har.

                                      Ser at noen mener Arild burde vært solgt til Molde tidligere i år, men hva skulle vi ha hatt på topp da? Bare Occean som er dritgod på å ta imot ballen feilvendt, men som må bruke 5 minutter på å snu, dytte unna folk for så å spille ballen TILBAKE på banen! Blir ikke mål av det.

                                      Nå må vi beholde Arild og la han være den spissen som starter kampene sammen med Mykle eller TAG slik at de får litt kamptrening. Occean kan få lov å spille seg god (hvis det er mulig) på 2 laget.

                                      Det siste jeg ønsker er en Arild som scorer mot oss til høsten for Molde.

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Xantippe
                                        Feil!
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        • Xantippe
                                          Medlem
                                          Bøffel
                                          • Oct 2007
                                          • 36

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av superbøffel

                                          Kun kamper/mål for LSK og mål gjort i toppdivisjonen er tatt med.


                                          ....må ikke glemme at tommy putta ganske mange mål for å få LSK opp i toppdivisjonen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎