Fjørtoft har mandat til å selge én spiller: Hvem bør selges?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Øystein
    Medlem
    Møteplager
    • Feb 2006
    • 79

    #61
    I følge en Ålesund kar på jobben, jobbes det oppe på Sunnmøre med å bringe Magnus Myklebust opp til Color Line.

    Han hadde også hørt rykter om Bjørkøy, men det er kanskje mer tvilsomt.

    Kommentar

    • chrissp
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 2403

      #62
      Opprinnelig skrevet av Xantippe
      Kun kamper/mål for LSK og mål gjort i toppdivisjonen er tatt med.


      ....må ikke glemme at tommy putta ganske mange mål for å få LSK opp i toppdivisjonen.
      Det blir helt feil å sammenligne Arild med Tommy. Det er ingen som har vært i nærheten av å være på nivå med Tom Lund; verken før eller siden, i klubben eller landet forøvrig.

      Som sagt; Occean når Arild opp til knærne, men ingen av de når Tommy opp til anklene.
      Bølerkanaris

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        #63
        Opprinnelig skrevet av Øystein
        I følge en Ålesund kar på jobben, jobbes det oppe på Sunnmøre med å bringe Magnus Myklebust opp til Color Line.

        Han hadde også hørt rykter om Bjørkøy, men det er kanskje mer tvilsomt.
        Bjørkøy kan vel ikke selges. En spiller kan vel ikke bytte klubb mer en en gang i året.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #64
          Opprinnelig skrevet av Xantippe
          Kun kamper/mål for LSK og mål gjort i toppdivisjonen er tatt med.


          ....må ikke glemme at tommy putta ganske mange mål for å få LSK opp i toppdivisjonen.
          Har Arild scoret for andre enn LSK i Eliteserien?

          Fra spøk til revolver: Du har overtalt meg; en spiller som Arild som har ett løpesett som ser keite ut og bare scorer hver 3 match han spiller i Tippeligaen er ikke noe å spare på...
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • forzafugla!
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2008
            • 461

            #65
            Opprinnelig skrevet av Øystein
            I følge en Ålesund kar på jobben, jobbes det oppe på Sunnmøre med å bringe Magnus Myklebust opp til Color Line.

            Han hadde også hørt rykter om Bjørkøy, men det er kanskje mer tvilsomt.
            Vil heller i kvitte meg med Myklebust.. Han har noe iseg, å plutselig vil det løsne.. Vi trenger også å ha en litt kjapp spiller i stallen..
            Håper vi kvitter oss med Brenne om vi finner noen som vil betale litt for han.. Vi kan ikke forsette å ha en spiller som presterer en kvart eller halv sesong!

            Kommentar

            • Fæssundrånern
              Medlem
              Hoffnarr
              • Aug 2007
              • 53

              #66
              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Har Arild scoret for andre enn LSK i Eliteserien?

              Fra spøk til revolver: Du har overtalt meg; en spiller som Arild som har ett løpesett som ser keite ut og bare scorer hver 3 match han spiller i Tippeligaen er ikke noe å spare på...

              En spiller som scorer mål i snitt hver 3 kamp han spiller er vel absolutt noe LSK trenger for øyeblikket. For vi har ingen andre som kan greie det pr dags dato...

              Kommentar

              • m_skedsmo
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Aug 2006
                • 212

                #67
                Opprinnelig skrevet av Øystein
                I følge en Ålesund kar på jobben, jobbes det oppe på Sunnmøre med å bringe Magnus Myklebust opp til Color Line.

                Han hadde også hørt rykter om Bjørkøy, men det er kanskje mer tvilsomt.

                I følge en Ålesund kar på jobben???....

                Kan man ha løsere rykter enn dette???

                Kommentar

                • Xantippe
                  Medlem
                  Bøffel
                  • Oct 2007
                  • 36

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Fæssundrånern
                  En spiller som scorer mål i snitt hver 3 kamp han spiller er vel absolutt noe LSK trenger for øyeblikket. For vi har ingen andre som kan greie det pr dags dato...
                  Regner man mål i serien, NM, UEFA-cup og Royal League har OO flere mål de to siste sesongene enn AGS. Dette til tross for at sistnevnte har spilt flere kamper og tar de fleste straffene og at OO altfor ofte har blitt dyttet ut på kant, mens AGS har surra rundt i midten...

                  Occean er at naturlig førstevalg med dagens tropp!

                  Kommentar

                  • Fæssundrånern
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Aug 2007
                    • 53

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Xantippe
                    Regner man mål i serien, NM, UEFA-cup og Royal League har OO flere mål de to siste sesongene enn AGS. Dette til tross for at sistnevnte har spilt flere kamper og tar de fleste straffene og at OO altfor ofte har blitt dyttet ut på kant, mens AGS har surra rundt i midten...

                    Occean er at naturlig førstevalg med dagens tropp!

                    Meget mulig at Occean har statistikken med seg forhold til Arild de siste par årene. Men her snakker vi om en spiller som har vært i klubben og prestert godt ( Les: mestscorende spiller i LSK) i 10 år, kontra en som har vært hos oss i en kortere tid og prestert bra i en sesong (2007 sesongen).

                    Kommentar

                    • Xantippe
                      Medlem
                      Bøffel
                      • Oct 2007
                      • 36

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Fæssundrånern
                      Meget mulig at Occean har statistikken med seg forhold til Arild de siste par årene. Men her snakker vi om en spiller som har vært i klubben og prestert godt ( Les: mestscorende spiller i LSK) i 10 år, kontra en som har vært hos oss i en kortere tid og prestert bra i en sesong (2007 sesongen).
                      Jeg bryr meg pent lite om hvem som har flest mål, spilte best i fjor osv. Det teller ikke en dritt når vi nesten ligger sist på tabellen. Diskusjonene drar altfor ofte i den retning.

                      Det eneste som teller er at den spilleren som er best bør spille!

                      Kommentar

                      • Fæssundrånern
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Aug 2007
                        • 53

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Xantippe
                        Jeg bryr meg pent lite om hvem som har flest mål, spilte best i fjor osv. Det teller ikke en dritt når vi nesten ligger sist på tabellen. Diskusjonene drar altfor ofte i den retning.

                        Det eneste som teller er at den spilleren som er best bør spille!

                        Jeg er helt enig! Det er du som kommer dragende med statistikk fra tidligere sesonger og er opptatt av å sverte Arild.
                        Jeg mener bare at å henge ut Gilbert i denne situasjonen blir helt feil. INGEN i LSK har prestert godt nok i år.

                        Derfor synes jeg egenlig diskusjonen om å selge spillere i den situasjonen vi er i nå er meningsløs. VI må få det beste ut av de spillerne vi har nå.

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          #72
                          Angående spissene;

                          Arild er best av disse til å motta lange baller og fordele disse. Han er uten tvil den spilleren av de på topp med best forståelse. Veldig kald og rolig.

                          Occean er best når innlegg kommer fra kantene. Enorm fysikk og bra tempo (de som syns Arild ser klønete ut løpende har ikke sett denne mannen!).

                          Mykle vil være best til å utfordre rom bak motstanders forsvar dersom vi blir pressa tilbake. Kjempe aksellerasjon og smart avslutter (når han er i form).

                          TAG ser ut til å bli den besta allrounderen, men er fortsatt litt uferdig.

                          I år har (som nevnt) veldig få på prestert, dette gjør at spissene får en veldig vanskelig jobb. Enhver diskusjon om "hvem som er best å beholde" blir litt snodig når LSK ikke engang har et klart spillemønster for tia.
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            #73
                            Jeg mener man definitivt kan diskutere hvem som er best å beholde, tatt i betraktning at tre av fire nevnte spisser (Occean, Myklebust og Sundgot) har vært her såpass lenge at vi vet hva de står for, uavhengig av system.

                            Jeg mener Myklebust definitivt er for dårlig. Han har sjelden en klar tanke om hva han skal gjøre når han mottar ballen, han ser konstant rett ned på ballen og konkurrerer med Husár om å være den som løper flest ganger rett inn i motspillere med ballen. Ikke er han målfarlig heller, avslutningene hans er oppskrytt. Han skyter like hardt som en lilleputt, spesielt i pressa situasjoner. Unntaket alle vil komme med er 4-0 mot RBK ifjor, men det holder ikke for min del. Avslutningene hans har vært håpløse, senest mot Brann på Brann Stadion var en krise.

                            Occean har blitt et jævla bra oppspillspunkt. Synes han er sterk, vinner ballen ofte eller får frispark. Også blitt noe bedre å fordele ballene. Problemet med Occean, som jeg synes er skummelt, er at han er bedre feilvendt enn rettvendt. Faktumet er at så lenge man nekter Occean å skyte, er han totalt talentløs til å gjøre noe som helst med ballen i beina og snuta mot mål. Nesten samtlige pasninger går feil, og de gangene han forsøker selv, mister han ballen. Han er alt for treig med ball i beina, noe som forsåvidt et naturlig da han er et digert monster med en meter pikk, men da gjelder det å kjenne sine begrensninger, og heller trene pasninger og nærteknikk med ball så han ikke mister den hele tia. Det stemmer at ikke samtlige Tippeliga-spisser drar av 4 mann og scorer selv, men spisser som Helstad og Nannskog, samt spillere som Tarik og Alanzinho, er spillere som kan gjøre noe på egenhånd. Helstad har hatt en dårlig sesong, men hadde et fantastisk mål tidligere i år, lurer på om det var Fredrikstad på Brann Stadion.

                            Arild er en trofast spiller og Tippeligaens beste oppspillspunkt. Han har ikke fart, ikke teknikk, men snuta for mål, lignende Ole Gunnar Solskjær. Den største forskjellen på de to, er at Sundgot ser ut som ei kjerring når han løper og er litt dårligere avslutter. Av Sundgot vet man hva man får, ca 10 mål per år og et godt oppspillspunkt. Jeg synes ikke vi skal selge Sundgot, han er en meget bra spiller. Det viser også etterspørselen etter han i media hvert år. Forøvrig synes jeg 10 mål fra en spiss er for lite, jeg mener vi burde ha minst én spiss med over 15 mål hvert år. Totalt burde spissene kunne sørge for rundt 30 mål, dersom vi skal ha en god angrepsduo. Det er det ingen tvil om at vi trenger, ettersom midtbanen vår er jævlig lite målfarlig, med unntak av Kikos straffepark.

                            Myklebust ut, Occean og Gundersen skal få litt mer tid på seg. De skal likevel skjerpe seg begge to. Siden Occean kom til klubben, har vi etterlyst kantspillere som kan fore han med innlegg. Det har ikke vært realiteten, og dersom vi ikke klarer å spille han god, ser jeg heller ingen vits å ha han her. Vi trenger spillere som presterer i LSK.
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • kimmern
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 1173

                              #74
                              til hælvete med hele sportslig utvalg og per berg(takk for at du redda klubben men du skulle gitt deg mens leken var god)

                              Kommentar

                              • Brenne(vin)
                                Medlem
                                Bøffel
                                • Dec 2006
                                • 37

                                #75
                                Behøver ikke selge alle.

                                Bare sende dem på trenigsleir:
                                Har du aldri brydd deg om fotball, men kan tenke deg en opplevelse for livet? Nå har du sjansen!

                                Kommentar

                                • forzafugla!
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2008
                                  • 461

                                  #76
                                  Ville heller kjøpt en bikkje med rabies enn noen av de spillerne der.

                                  Kommentar

                                  • veiron
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6267

                                    #77
                                    Nå burde også Fjøra dra!! Han har vært delaktig i å hente søppel (bortsett fra Riise) og kvitte seg med kvalitet.

                                    Kommentar

                                    • Aspecho
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Dec 2006
                                      • 163

                                      #78
                                      Jeg hørte at Iversen gikk ned flere kilo på en uke siden Hamrèn kom til Rosenborg.... Kanskje spillerne skal kutte ut fastfood de også...for hvis det ikke skyldes dårlig diett så burde spillerne virkelig oppsøke en psykolog... Å skylde på trenerne nå blir bare for dumt.

                                      Kommentar

                                      • Jannis
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2005
                                        • 266

                                        #79
                                        Johnsen og Grodås MÅ ut så fort som overhodet mulig, og INN med en ny trener før neste kamp etter ferien. Aller helst en utenlandsk trener, dette går ikke lengre....

                                        Kommentar

                                        • LSK-supp.
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 1023

                                          #80
                                          Minner at det visstnok er strengt forbudt i KFL å komme med kritikk av følgende spillere uansett hvor dårlig de presterer:

                                          Espen Søgård, Arild Sundgot og PSA.
                                          I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎