Fjørtoft har mandat til å selge én spiller: Hvem bør selges?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ole_bluss
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Jul 2007
    • 7

    #81
    Selge??? Men faen vil kjøpe spillerne til Lillestrøm. Hadde vi solgt alle før sesongstart ville vi nok fått mellom 5-10 mill pr spiller. NA ER DEM FAEN VERDT IKKE PAPIRET DE SKREV UNDER PÅ.

    mvh Ole Bluss som gleder seg til spillerne reiser på ferie og forhåpentligvis blir på ferie veldig lenge

    Kommentar

    • antikris
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 520

      #82
      Selge ja. På den måten kan vi kjøpe et helt nytt lag.

      Kommentar

      • Xantippe
        Medlem
        Bøffel
        • Oct 2007
        • 36

        #83
        Opprinnelig skrevet av Fæssundrånern
        Jeg er helt enig! Det er du som kommer dragende med statistikk fra tidligere sesonger og er opptatt av å sverte Arild.
        Jeg mener bare at å henge ut Gilbert i denne situasjonen blir helt feil. INGEN i LSK har prestert godt nok i år.

        Derfor synes jeg egenlig diskusjonen om å selge spillere i den situasjonen vi er i nå er meningsløs. VI må få det beste ut av de spillerne vi har nå.

        Sant nok, men kun for å avkrefte påstanden om at AGS har flest mål for LSK. Det blir uansett helt irrelevant å diskutere det i denne tråden og det var det ikke jeg som dro frem.

        Jeg mener vi bør selge AGS fordi jeg mener han er oppskrytt!!!

        Kommentar

        • holmiz
          The kjøkken-kanariz
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6064

          #84
          Opprinnelig skrevet av Xantippe
          Sant nok, men kun for å avkrefte påstanden om at AGS har flest mål for LSK. Det blir uansett helt irrelevant å diskutere det i denne tråden og det var det ikke jeg som dro frem.

          Jeg mener vi bør selge AGS fordi jeg mener han er oppskrytt!!!
          Og jeg mener du bør roe ned bittelitt her. Å kalle Arild oppskrytt bør i mine øyne kvalifisere til karantene. Utover det har jeg ingen intensjoner om å diskutere ditt innlegg. Selv om det er fristende å spørre om du drakk maling før du skrev følgende:
          Jeg mener vi bør selge AGS fordi jeg mener han er oppskrytt!!!
          Hilsen Anders

          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

          Kommentar

          • Xantippe
            Medlem
            Bøffel
            • Oct 2007
            • 36

            #85
            Opprinnelig skrevet av holmiz
            Og jeg mener du bør roe ned bittelitt her. Å kalle Arild oppskrytt bør i mine øyne kvalifisere til karantene. Utover det har jeg ingen intensjoner om å diskutere ditt innlegg. Selv om det er fristende å spørre om du drakk maling før du skrev følgende:
            Ettersom du lot fristelsen seire kan jeg bekrefte at jeg ikke drakk malining før jeg skrev at Arild Gilbert er oppskrytt!

            Kommentar

            • sjef
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Jun 2008
              • 1

              #86
              skjerpings

              Jeg blir forbauset når salg av Sungodt i det hele tatt er et tema.
              Her blir enkelt spillere kategorisert som elendige og oppskrytte, sannheten er at laget mangler organisering. Dette er et premiss for at spillere skal lykkes foran mål. Hvordan kan sungodt score mål når det nesten ikke kommer innlegg fra kant? Når først en lang ball komme opp mot spissene våre, fyller ikke laget etter. Her er det snakk om et lag som har alt for stort strekk når de angriper og forsvarer seg. Sungodt har aldri vært en spiller som drar av fire mann og setter ballen i nota. Dette betyr enkelt at du må ha spill som tillater at målsjangser oppstår.
              Syns det er håpløst nivå på diskusjonen når løsningen på fuglas problem skal være å selge Sungodt.

              Kommentar

              • PA
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2004
                • 500

                #87
                Jeg orker ikke og snakke om Sundgodt nå. Mange av dere som har fulgt med på Sundgodt trådene vet hva jeg mener om han.
                Men for og være ærlig skjønner jeg ikke hvorfor vi snakker om og selge spillere for og kjøpe. Hvem vil til et lag som ikke klarer og slå et 2 div lag engang??? Det som er feil med laget er at vi ikke klarer og spille fotball. Eneste vi gjør er og slå lange baller som tilogmed moren min hadde greid og avklart.

                Om vi selger noen er jeg enig med de som nevner Otto og Riise.
                Og det er etter min mening HELT uaktuelt.
                Da får vi heller sette "stjernene" ned på 2 laget og gi noen unge på 2 laget prøve seg. De kan ihvertfall ikke spille dårligere enn det 1 laget gjør. ( og de har kanskje lyst og blø litt for drakta)

                Kommentar

                • Rabbi
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Mar 2004
                  • 78

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Xantippe
                  Regner man mål i serien, NM, UEFA-cup og Royal League har OO flere mål de to siste sesongene enn AGS. Dette til tross for at sistnevnte har spilt flere kamper og tar de fleste straffene og at OO altfor ofte har blitt dyttet ut på kant, mens AGS har surra rundt i midten...

                  Occean er at naturlig førstevalg med dagens tropp!
                  Mulig at AGS har spilt flere kamper, men de fleste er som innbytter. Er mer interessert i å se statistikken over mål pr. spilte minutt. Tipper AGS fortsatt ligger foran der.

                  Kommentar

                  • Kjelstad
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2007
                    • 352

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Xantippe
                    Regner man mål i serien, NM, UEFA-cup og Royal League har OO flere mål de to siste sesongene enn AGS. Dette til tross for at sistnevnte har spilt flere kamper og tar de fleste straffene og at OO altfor ofte har blitt dyttet ut på kant, mens AGS har surra rundt i midten...

                    Occean er at naturlig førstevalg med dagens tropp!
                    Occean var et naturlig førstevalg. Nå heller jeg nok mot Fellus

                    OO klarer ikke å løpe etter ballen en gang og har vel ikke prestert over karakter 2 i år. Fellus, Mykle og Sundgot er mer førstevalg en "speedy". Håper å se Fellus mot Aafk. Han var et friskt pust mot Turn i går.
                    -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                    Kommentar

                    • Hoho
                      -Engasupporter-
                      Forumsadist
                      • Oct 2006
                      • 140

                      #90
                      Selvom det er helt uaktuelt for dere supportere å si "ja disse lar vi gå" så er det vel denne rekka som hadde vært aktuelt for andre klubber å kjøpe fra dagens LSK lag;

                      Riise
                      Occean
                      Kippe
                      Myklebust
                      Brenne

                      Ser på fire av disse som godt etablerte spillere, samt Myklebust som en spiller med godt potensiale og har vel ikke alt for mange år på baken?

                      Når en klubb som gjør det dårlig skal selge sine dårligste spillere, så ok - de kan slå til i andre klubber, men man kan jo ikke forvente for mye penger for dem. Det ville vel vært en logisk strategi og se etter hvem som er den beste spillern klubben "ikke har bruk for" og selge han for mest mulig penger. Tenker da på en som passer i feks 4-3-3 mens laget spiller 4-4-2 el. De fleste spillere kan brukes litt forskjellig, men man må vel se etter hvilken verdiskapning denne spilleren kan ha hos en annen klubb hvor han passer bedre inn. På den måten kan man legge inn klausuler basert på prestasjoner, slik at LSK faktisk tjener noen kr på å selge. Ikke bare finne den dårligste og dumpe han ned til første klubb som kommer med ett ubetydelig beløp.

                      Listen over er hva jeg selv ville betraktet som mest aktuelle for andre klubber med ambisjoner i Norge.
                      Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

                      JA, det er det

                      *Hoho er en skapfugl*

                      Kommentar

                      • Smukken
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2004
                        • 718

                        #91
                        Mitt forslag

                        Synes vi bør prøve Occean for ca 4-5 mill
                        JML - 0,5 - 1 mill (det var flere som prøvde å signe han når vi kjøpte)
                        vi har tross alt betalt sign-on.
                        SP: 0,5 - 1 mill

                        Jeg tror disse er omsettelige - JML/SP for Adecco og Occean for de som har lyst. Molde for eksempel.


                        Dette bør være nok til å få inn 1 klassespiller med europeisk pass.
                        Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                        Kommentar

                        • Hertis
                          I karantene
                          Forumonanist
                          • May 2004
                          • 173

                          #92
                          Spørsmålet er vel heller, hvem bør ikke selges:P

                          Kommentar

                          • forzafugla!
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2008
                            • 461

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av Smukken
                            Synes vi bør prøve Occean for ca 4-5 mill
                            JML - 0,5 - 1 mill (det var flere som prøvde å signe han når vi kjøpte)
                            vi har tross alt betalt sign-on.
                            SP: 0,5 - 1 mill

                            Jeg tror disse er omsettelige - JML/SP for Adecco og Occean for de som har lyst. Molde for eksempel.


                            Dette bør være nok til å få inn 1 klassespiller med europeisk pass.

                            Skal vi selge Occean for den prisen der, må vi ha en erstatter klar..
                            Synes dog vi ikke burde selge Occean pga at vi tvilsomt vil få tilbake det vi ga for han..

                            En ting til... Det virker som vi ikke har penger å kjøpe for.. Har Per Berg som fikk oss i denne sumpa lukka igjen pengebingen sin?? Syns han burde punge ut for vaffal en god spiller så vi har en sjangs for å komme oss ut av denne sumpa..

                            Men det er kansje bedre å vente til en trener er på plass før vi diskuterer hvem/hva/hvor vi skal kjøpe..

                            Midtun Lie å Pedersen kan vi dog gjerne selge, men for å få best mulig pris burde vi vente til Nordlie har funnet seg en ny klubb vi kan selge dem til.

                            Kommentar

                            • LSK N/B
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 830

                              #94
                              Synes vi må kvitte oss med Pedersen, kan ikke huske noen som over så lang tid er så dårlig som han. Han drar også på åra. Ser virkelig ingen verdi i å ha han i stallen vår. (mulig han er fantastisk å ha for spillegruppa, da beklager jeg)

                              PS skal ha kred for å ikke like tv2s kameramenn.
                              03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                              Nei til NFF!

                              Kommentar

                              • KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

                                #95
                                VIF er interessert i Riise. Med de interne prisene som gjelder, Riises ferdigheter og kontrakt, bør prisen til en norsk klubb ligge på minst 20 mill. Men han selges selvfølgelig ikke til VIF. Selges han bør det være til en utlandsk klubb.

                                PS! Legger den ikke i nyhetstråden da jeg anser det som en ikke-sak.

                                Kommentar

                                • sten
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2005
                                  • 873

                                  #96
                                  har vel vært nok bråk i LSK nå så tviler på att styret har så lav iq att dem selger Riise til søpla.Da er isåfall helvette løs på nytt og 10 ganger værre

                                  Kommentar

                                  • haak
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Aug 2007
                                    • 141

                                    #97
                                    Vi har hele 5 spisser med som sloss om to plasser. Og et er virkelig vanskelig å finne ut hvem vi skal selge:
                                    -Occean, han er topp scoreren vår og vi betalte mye for han. Blir ikke solgt
                                    -Mykle, bra første halvdel av sesongen i fjor, men elendig etter det. Han er ung og det bor mye i han. Blir ikke solgt.
                                    -Gundersen, Ung spiller som scorer mye for andrelaget, har tro på at han gjør det bedre nå som Nordlie er borte.
                                    -Fellus, kjempe spennende spiller som viser bra spill på 2.laget. den eneste tekniske spilleren i LSK laget. Håper han får vise seg i tl nå!
                                    -Sundgot, gammel spiller, ikke rask, ikke teknisk, god på hodet, menpreger sjelden LSK kamper. Har et bra navn og vi kan få penger på han. Men syntes ikke vi bør selge før etter sesongen.

                                    Kommentar

                                    • Kjølnerdomen
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Jun 2008
                                      • 148

                                      #98
                                      Gi bort SP om nødvendig! JML kan godt selges, sammen med Gundersen, Kiesen og Husar.

                                      Resten av troppen har jeg faktisk tro på at kan gjøre det bra (iallefall bedre) under nye trenere!

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3352

                                        #99
                                        Problemet etter den begredelige sesongstarten er vel ikke hvem skal vi selge, men heller hvem er det etterspørsel etter?

                                        Skal vi først selge en spiller bør det være klubben som får pengene og ikke LSK Invest, og da er det ikke mange muligheter. Håper heller at laget hever seg etter ferien når mange av det skadde kommer tilbake, og at vi redder sesongen i løpet av høsten.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13244

                                          Noen muligheter for å låne ut spillere? Selv om de vil være finansiert av lsk invest vil vel inntektene tilfalle klubben?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎