Talenter i LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lillelord
    Medlem
    Hoffnarr
    • Aug 2004
    • 60

    Opprinnelig skrevet av Zindrinho

    Det henger nok sammen med at LSK ikke henter 15-åringer med mindre de har utvokst barndomsklubben sin, STB og søpla er støvsugerklubber, mens skeid er en skikkelig veldrevet talentfabrikk.
    Går du noen årskull opp har vi Sveinhaug, Balatoni, H, Hagen, E Rogne, Dylan Murugesapillai, Neto, Skaarud, Skogvold som vel er 19 eller under alle sammen. Seferi er vel der og, men han henta vi vel fra Halden,mens de andre har vi utvikla mer eller mindre sjøl.
    Ja, det har sikkert sammenheng med den strategien. Og som jeg påpekte i en tidligere tråd, har den gitt oss til sammen 6 minutter med eliteseriespill de siste 5 årene hvis man ser bort fra spillere som har vært i klubben hele livet som Edh og Skogvold. Det er rett og slett ikke bra nok. Stabæk driver helt annerledes, og hentet bl.a. Nusa fra Langhus som 13-åring. Mon tro de ikke kommer til å dra inn en drøss med millioner på det grepet fremover. Og bare så det er nevnt: ingen av samarbeidsklubbene har noen spillere på G15 heller, så det ligger ikke akkurat i kortene at LSK har store talenter «på vent» der heller.

    Kommentar

    • Zindrinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2019
      • 445

      Opprinnelig skrevet av Lillelord

      Stabæk driver helt annerledes, og hentet bl.a. Nusa fra Langhus som 13-åring. Mon tro de ikke kommer til å dra inn en drøss med millioner på det grepet fremover. Og bare så det er nevnt: ingen av samarbeidsklubbene har noen spillere på G15 heller, så det ligger ikke akkurat i kortene at LSK har store talenter «på vent» der heller.
      Så det stod om Nusa nå nylig at Gaute Larsen sa han ble henta fra langhus så tidlig fordi de ikke hadde bedre utfordringer til ham fordi han ikke var fysisk moden nok for å spille med de eldre. Så der ville vel LSK gått inn såpass tidlig og, vi sier jo at sålenge de kan utvikle seg i moderklubb skal de det, implisitt når de ikke lenger kan det henter vi dem til LSK.
      Api Tongnoy kom vel som 13-åring, usikker på om det var fordi han var for liten fysisk til å spille med eldre han og, eller om Bjørkelangen ikke har lag over G13. Og vi henta vel en 14-åring "nylig" og.

      Hva får egentlig stabæk igjen for å hente så mange unge? Har de mange minutter i TL i år? Eneste jeg kan komme på er Aleks Andresen, han henta de fra Moss som 16åring, ellers er det mye trøndere og dansker på stb nå.

      Og en liten PS; Har du noengang spilt football manager og endt opp med å støvsuge talentmarkedet? dobbel dekning på alle U-lag? Det ender stort sett opp med at ingen av de blir noe særlig fordi du bare kan bruke 11 samtidig. Veldig vanskelig å styre seg fra at det blir sånn og. Så da ender man opp med å låne ut en haug av folk og blir mer eller mindre sjelløse Chelsea.
      Det er selvfølgelig bare et spill, men jeg syns det minner voldsomt om hvordan søpla driver. Sjøl om de har bakgården full av talent som aldri får sette en fot inn døra i klubben engang fordi stallene er overfylt av talent fra andre lokalklubber.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        Positivt med to stk på g16 nå. Dumt at man ikke har noen på g18.

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3318

          Ser i tråden for andrefugla at det er flere talenter som banker på døra til A-laget. Andre, som bl. annet Skårud og Leto, har allerede fått sine A-lagsdebuter. Må innrømme at jeg ikke har sett nok til å danne meg en mening om dem. Håper derfor at noen kan ta seg tid til å beskrive de forskjellige og gi noen indikasjoner om styrker og svakheter, osv.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2857

            Opprinnelig skrevet av MortenA
            Ser i tråden for andrefugla at det er flere talenter som banker på døra til A-laget. Andre, som bl. annet Skårud og Leto, har allerede fått sine A-lagsdebuter. Må innrømme at jeg ikke har sett nok til å danne meg en mening om dem. Håper derfor at noen kan ta seg tid til å beskrive de forskjellige og gi noen indikasjoner om styrker og svakheter, osv.
            Skaarud er kvikk i oppfattelsen og har god oversikt. Ikke spesielt rask, men virker å være en løpsmaskin med uendelig kondis. Kompenserer manglende beinraskhet med overblikket og den kvikke oppfattelsen. Ikke en blendende nærteknikk, men effektiv teknikk Gjør ting enkelt.. Kommer seg raskt ut av trange situasjoner på grunn av overblikket. God pasningslegger. Godt skuddbein. Kommer på sikt til å bli en viktig pasningssentral. det virker som at han er opptatt av å spille andre gode, I det hele tatt: Han minner meg veldig mye om Myggen (Erik Mykland, for de som er født etter 1995), men foreløpig uten Myggens ballvinneregenskaper. Det kan komme.

            Leandro Neto har jeg sett mindre til, men han virker mer som en dribler. Overraskende finter, lavt tyngdepunkt, veldig god en mot en. Kan fort bli en Nusa-type dersom utviklingen går rett vei.

            Den største svakheten til begge, er at er litt lette. Et par-tre år i vektrommet vil rette på det. Jeg er litt skeptisk til løpskapasiteten til Neto per i dag, han virker å være litt av og på. Og ingen av de er noen typiske hodespillere, akkurat. Men "børreknotten" Skogvold kompenserer bra på den biten med ekstrem spenst og god timing, så hvorfor ikke også for disse to?

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4284

              El Schaddai «Elscha» Furaha (17 år i dag) har signert proffkontrakt. Lite som ville vært mer gledelig enn om nok en tidligere Søpla-gutt slår gjennom hos oss. Virker som en knallfin og reflektert gutt i intervju på LSK.no

              Kommentar

              • fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1206

                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                El Schaddai «Elscha» Furaha (17 år i dag) har signert proffkontrakt. Lite som ville vært mer gledelig enn om nok en tidligere Søpla-gutt slår gjennom hos oss. Virker som en knallfin og reflektert gutt i intervju på LSK.no
                Skal ikke stå på ambisjonene hans ihvertfall. Best i verden!

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4284

                  Harald Woxen (15) har blitt voksen og signert sin første proffkontrakt. Utrolig spennende spiller som jeg tror vi vil få mye glede av i årene som kommer:

                  Harald Woxen (15) rakk å vise seg fram på LSK 2 allerede i fjor. Nå starter han året på best mulige måte: Med sin første proffkontrakt!

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4284

                    For ikke å glemme Filip Reshane (også 15) som også har signert proffkontrakt. Gratulerer til dem begge!

                    Nittedal-gutten Filip Reshane (15) har signert på sin første proffkontrakt med Lillestrøm. Toni Ordinas er full av lovord om 2008-modellen, og også om samarbeidet med klubbene på Romerike - i dette tilfellet Nittedal.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3164

                      Daniel Skaarud og Even Caspersen Knudsen er begge tatt ut på G17-landslaget som skal delta i en firenasjonersturnering i februar.

                      Kommentar

                      • niko
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2008
                        • 440

                        Hele syv LSK-spillere ble i dag tatt ut til Equinor Talentleir i Sarpsborg for 15- og 16-åringer: Harald Woxen (bildet), Luka Maric, Mats Ekra Olsen, Lazar Babic, Isa Daniel Jallow, Benjamin Rennesund og India Guzman Gjølstad.

                        Kommentar

                        • niko
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2008
                          • 440

                          I fjor høst trente Christopher Kjensteberg (18) med Lillestrøms A-lag hver onsdag. Nå har Lørenskogs midtbanetalent signert på en treårskontrakt med LSK.

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎